Outlander II GEN Techniczne - [II 2.4 MIVEC] Dziwne wskazania chwilowego zużycia paliwa
rezon - 10-04-2011, 23:11
MetalMania napisał/a: | Nie widzę problemu z zamianą, skończy się narzekanie i będziesz mieć w samochodzie super ciszę. | Dziękuję za radę. Jak tylko przestanę jeździć dowodem w sprawie o oszustwo to poważnie rozważę zamianę Outlandera na samochód.
Komandor - 11-04-2011, 06:17
Faktycznie ze spasowaniem plastików w O2 nie jest najlepiej Siedmioletnia KIA Sorento i Renault Thalia w tym samym wieku - wewnątrz skrzypią mniej niż mój dwulatek O2 z dużo niższym przebiegiem (no ale tam nie ma radia Rockford, od którego pochodzi 90% skrzypienia). Wytłumienie nadkoli w O2 to już zupełna porażka jest.
No ale to już tematy na inną dyskusję.
pozdro
skaut - 11-04-2011, 09:05
Komandor napisał/a: | 1.Aby osiągnąć niskie spalanie końcowe obserwuję dość często chwilowe zużycie paliwa - widać wówczas ile "kosztuje" niepotrzebne wciśnięcie pedału gazu, dlatego zastanawia mnie dokładność odczytu japońskiego "innowacyjnego" komputerka... |
Bez sensu. Chwilowe zawsze będzie wysokie podczas przyspieszania. Też tak kiedyś jeździłem i co się okazało? Jak przestałem "używać" odczytu chwilowego spalania, spalanie mi spadło.
[ Dodano: 11-04-2011, 09:09 ]
joachim69 napisał/a: | inne suvy nie trzeszczą tzn te zaczynające się od kasy jaką trzeba dać za Outlandera z automatem |
joachim, to dlaczego wybrałeś Outlandera? Jak sam piszesz, cena zaczyna się od...mogłeś wybrać innego SUV-a?
michu300 - 11-04-2011, 09:38
U mnie też coś trzeszczało, ale okazało się, że to moje okulary w schowku się obijają. Koledzy poszukajcie sobie poukrywanych fantów w schowkach najpierw...
rezon - 11-04-2011, 09:50
michu300 napisał/a: | Koledzy poszukajcie sobie poukrywanych fantów w schowkach najpierw... | 1. potrafię odróżnić stuki metalowych oprawek okularów od trzeszczenia deski 2. Aby zmniejszyć stuki okularów wszystkie schowki wyklejone są przeze mnie bodajże 3 mm pianką samoprzylepną, bo jakoś konstruktorzy Outka nie wpadli na skomplikowane rozwiązanie w postaci gumowych wkładek, tak jak robią to inni.
michu300 - 11-04-2011, 10:00
rezon napisał/a: | michu300 napisał/a: | Koledzy poszukajcie sobie poukrywanych fantów w schowkach najpierw... | 1. potrafię odróżnić stuki metalowych oprawek okularów od trzeszczenia deski 2. Aby zmniejszyć stuki okularów wszystkie schowki wyklejone są przeze mnie bodajże 3 mm pianką samoprzylepną, bo jakoś konstruktorzy Outka nie wpadli na skomplikowane rozwiązanie w postaci gumowych wkładek, tak jak robią to inni. |
U mnie nawet jest jakaś gąbka, ale mało, muszę sobie wykleić bo to chyba jedyna rzecz, która mnie denerwuje. Dla pocieszenia powiem, że w moim poprzednim Nissanie miałem tak schowek na okulary, że te wypadały z niego na wybojach Więc tu nie jest źle. Deska mi nie trzeszczy, ale to może dlatego, że tam jest ta tapicerka eko-skórzana poupychana pomiędzy łączeniami elementów deski.
Komandor - 12-04-2011, 10:52
skaut napisał/a: | Jak przestałem "używać" odczytu chwilowego spalania, spalanie mi spadło. |
To chyba dowód, że ten wskaźnik nie jest za dokładny. U mnie zużycie najbardziej spada kiedy auto stoi w garażu Kiedy jeżdżę "na wskaźnik" zużycie mam niższe nawet do 2 ltr/100 km .
pozdro
michu300 - 12-04-2011, 11:14
Komandor napisał/a: | skaut napisał/a: | Jak przestałem "używać" odczytu chwilowego spalania, spalanie mi spadło. |
To chyba dowód, że ten wskaźnik nie jest za dokładny. U mnie zużycie najbardziej spada kiedy auto stoi w garażu Kiedy jeżdżę "na wskaźnik" zużycie mam niższe nawet do 2 ltr/100 km .
pozdro |
Nie wiem jak jest u was, ale u mnie wskaźnik chwilowego zużycia paliwa ma kilka znaczników. Pasek jest biały i zielony, tzn na postoju przy włączonym silniku zielony pokazuje chyba jakieś chwilowe zużycie przy założeniu, że zaraz ruszę, a biały jedzie do końca (czyli rzeczywiste w l/km). Do tego jest na tej linijce znacznik aktualnego średniego zużycia. Generalnie jest tak dużo informacji, że nigdy nie korzystam z tego, tylko sobie ustawiam trip A i koniec. Stresuje mnie jazda z tym wskaźnikiem. Może ktoś mógłby wyjaśnić co tak naprawdę oznaczają paski zielony i biały?
skaut - 12-04-2011, 20:39
Komandor napisał/a: | To chyba dowód, że ten wskaźnik nie jest za dokładny. |
Komandor, dotyczyło to innego samochodu. Chodzi o to, że permanentne reagowanie na wskazania chwilowe spalania, są bez sensu.
Stosuj zalecenia tzw. eco drivingu to spalanie Ci spadnie, a wskazania spalania chwilowego będą momentami osiągały wysokie wskazania.
Jedną z zasad eco drivingu jest szybkie osiągnięcie docelowej prędkości i utrzymywaniu jej jak najdłużej. Podczas szybkiego przyspieszania na pewno będziesz miał wysokie wskazania spalania chwilowego. A i tak z całego cyklu osiągniesz bdb wynik
13zbyszek13 - 13-04-2011, 13:19
joachim69 napisał/a: | inne suvy nie trzeszczą tzn te zaczynające się od kasy jaką trzeba dać za Outlandera z automatem |
A jakie masz na myśli,które sa takie super ?
[ Dodano: 13-04-2011, 13:20 ]
skaut napisał/a: | zasad eco drivingu jest szybkie osiągnięcie docelowej prędkości i utrzymywaniu jej jak najdłużej. |
I oto właśnie chodzi żeby mało palił.
|
|
|