[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Zaczęło się od kontrolki ABS
yaro1976 - 27-09-2011, 20:03
Marcino napisał/a: | Mam podobne objawy, ... |
xcracing napisał/a: | Kiedyś wymieniano mi .... |
u mnie sprawa odezwała się po wymianie łożyska, też myślałem że uszkodziłem wieniec ABS`u, 3-krotnie go oglądałem, był OK
mackbeth napisał/a: | Ja miałem czujnik ... |
też się wahałem z zakupem czujnika i chyba dobrze na tym wyszedłem, jak już mnie dobrze wqrzył ten terkotąjący hampel, zebrałem się i wyłuskałem czujnik ze zwrotnicy, rozebrałem na części, przeczyściłem, sprawdziłem jakość uszczelnienia, zmontowałem, wkleiłem na silikon w zwrotnicę i już ok. miesiąca cieszę się sprawnym ABS`em
mackbeth - 27-09-2011, 20:26
Jakby co to czujnik ten mam jeszcze:) I koronkę abs'u 43 zęby także:)
Hugo - 27-09-2011, 21:48
yaro1976 napisał/a: | wyłuskałem czujnik ze zwrotnicy | Jakim cudem?
mackbeth - 28-09-2011, 07:02
Zdradź tą tajemnice, bo to wiedza zaprawdę tajemna mieć czujnik i zwrotnice oddzielnie a zarazem sprawne:):):)
yaro1976 - 29-09-2011, 19:46
 
nie było łatwo, dobre cęgi, łapiemy za tył czujnika, za ten twardy plastik, najpierw trochę rozruszać, kręcąc, wskazane zdjęcie tarczy, lepszy dostęp i pole do manewrowania, 2-ga osoba pomaga lekko wygiętym śrubokrętem, naciskając na głowicę czujnika od przodu, u mnie wyszedł bez większych problemów, fakt, trochę syfu się tam uzbierało, wyczyszczone, oskrobane, wklejone "nazad" na silikon, wszelkie objawy opisywane powyżej ustąpiły, ABS działa tak jak przed awarią.
mackbeth - 29-09-2011, 20:29
O kurczę..a co to za czujnik??? wszystkie jakie widziałem w galancie są z metalową obudową, co sprawia że nawet po 1000km jest już jak zaspawane... ciekawe skąd taki czujnik....
u mnie był taki:
deejay - 29-09-2011, 20:47
Czujnik plastikowy wiec łatwo wyszedł , nie dziwie sie , nie to co u ciebie Maćku w Galancie stalowa obudowa kontra zeliwna zwrotnica 99.9% konczy sie niepowodzeniem Zdziwiony jestem tym czujnikiem pierwszy raz taki widze w Galu , moze ktoś wczesniej cos dobierał
yaro1976 - 29-09-2011, 21:27
sądzę że to to samo, tylko mojego wyłuskałem, wycisnąłem z metalowej obudowy i dlatego tak wygląda
anyway ważne że działa
mackbeth - 30-09-2011, 07:12
Czy były jakieś numery części na nim? Bo widać, że jest to jednak zupełnie inny czujnik, a warto wiedzieć jaki jest zamiennik, bo oryginału oczywiście brak:)
Hugo - 30-09-2011, 08:42
yaro1976 masz SE z 1999 r., więc najprawdopodobniej masz już poliftowe zwrotnice przednie, a tym samym krótsze czujniki ABS-u. To raczej jedyna różnica. Wiem coś o tym, bo akurat jestem na etapie przekładki zwrotnic z modelu po 99 roku do mojego z 1998.
yaro1976 - 30-09-2011, 08:42
mackbeth napisał/a: | Czy były jakieś numery części na nim? Bo widać, że jest to jednak zupełnie inny czujnik, a warto wiedzieć jaki jest zamiennik, bo oryginału oczywiście brak:) |
no qrcze nie spojrzałem, ale teraz jak patrzę na twój i mój to pomijając fakt że mój bez obudowy to i tak ma mniejszy ten korpus, przez który przechodzi przewód do wewnątrz, mackbeth jaki masz rocznik i hamulce (256, czy 276)?
ok doczytałem , SE z `98-go, czyli powinno to być to samo, a jednak wizualnie różnią się trochę:
mackbeth - 30-09-2011, 10:04
SE 99' 276 hamulce. Miałem też zwrotnicę z poliftowej V6 i tam też czujnik inny, wygląda tak samo ale jest krótszy:)
Marcino - 30-09-2011, 14:32
Ilu przewodowy jest ten czyjnik? Czy to standardowy 2 przewodowy pickup magnetyczny?
Yaro, masz moze jego wymiary? długośc... średnica...
yaro1976 - 30-09-2011, 14:34
Marcino napisał/a: | Ilu przewodowy jest ten czyjnik? Czy to standardowy 2 przewodowy pickup magnetyczny?
Yaro, masz moze jego wymiary? długośc... średnica... |
jedynie długość, tak jak na 3-cim zdjęciu
Hugo - 11-10-2011, 23:07
Przymierzam się do wymiany zwrotnic przednich w moim Galancie. Wszystko już chyba wiem, ale dzisiaj próbowałem zlokalizować w którym miejscu są wtyczki od czujników ABS-u pod maską i za nic w świecie nie mogłem ich znaleźć z żadnej strony. Gdzie one są?
|
|
|