Nasze Miśki - Pajęcza sieć na Mitsu by SPIDER-ek
SPIDER-ek - 23-07-2011, 22:57
Wkońcu nastał ten dzień kiedy zabraliśmy się za montowanie Kompów UKP w naszych miśkach.
Spotkanie miało miejsce na parkingu Castoramy od 11.00 do 16.00
SPIDER-ek, Owczar i m6riano
(dojechał pod koniec naszej roboty żeby zobaczyć efekty:)
 
Więc zabraliśmy się do roboty i szczerze że gdybym wiedział jak to pójdzie, to bym sobie obiad zamówił z dostawą:) 5h.
Zabraliśmy się każdy za swoją robotę, ja w moim a Owczar w swoim. Jednak jak się robi na dwa samochody to robota całkiem inaczej idzie. Można różne pomysły zweryfikować i powymieniać się narzędziami:) Heheh (dzięki za lutownicę na 12V, też muszę taką sobie sprawić)
Najgorsze w instalacji kompa UKP jest to że trzeba przeprowadzić kable od miejsca zegarka do sterownika, a miejsca jest bardzo mało, więc można stracić nerwy:) Ale jak to jest gzie 2 głowy to nie jedna.
Więc daliśmy rade.
Następnie podłączenie kabelków do sterownika, mój sterownik miał 4 wtyczki, więc:
pin 76 - biały - sonda lambda
pin 1 - czarno-czerwony wtryskiwacz
pin 86 - żółto zielony - VSS
Z tym to nie było żadnych problemów, bo wcześniej sobie wszystko przygotowałem, kable poopisywałem.
Wcześniejsza robota wykonana w domu popłaca, więc zasilanie wziąłem z zegarka poprzez wpięcie wtyczki, a zegarek ma wyjścia:
czarny - masa
zielony - ILL+ po włączeniu świateł
niebieski - ACC +12V po włączeniu stacyjki
fiolet - +12V
Ze względu że w wersji 3 ma być już sygnalizacja braku włączonych świateł, to podłączyłem +ILL przyciemnienie zegarka po włączeni świateł, do COLLERa.
Zrobiłem sobie dodatkowy kabelek w popielniczce do podłączenia odrazu PC do UKP.
A oto instalacja u mnie:
   
   

I instalacja u Owczara.
   
Owczar nie założył szybki przyciemniającej, dlatego u niego lepiej widać na wyświetlaczu.
U mnie na fotkach tego nie widać, ale nie ma tragedi, jest zdecydowanie ciemniej, będę nad tym jeszcze kombinował, bo ja chcę tą szybkę mieć. Pomyślimy jeszcze.
Zrobię fotki jak będzie trochę szarawo:)
Reasumując 2 kompy zamontowane, i dzięki Owczar że można było popracować na 2 miśki, bo zdecydowaniej raźniej:)
Owczar - 23-07-2011, 23:20
SPIDER-ek napisał/a: | m6riano
(dojechał pod koniec naszej roboty żeby zobaczyć efekty:) |
Jak m6riano będzie się tak zabierał za montaż to już będzie UKP V3
SPIDER-ek napisał/a: | Ze względu że w wersji 3 ma być już sygnalizacja braku włączonych świateł, to podłączyłem +ILL przyciemnienie zegarka po włączeni świateł, do COLLERa. |
Dokładnie tak samo zrobiłem i czekamy na nowe FW
SPIDER-ek napisał/a: | Reasumując 2 kompy zamontowane, i dzięki Owczar że można było popracować na 2 miśki, bo zdecydowaniej raźniej:) |
Również dzięki. Myślę, że to nie koniec modów przy autach
Owczar - 23-07-2011, 23:33
SPIDER-ek, zmień stałą wtrysku na 372. Tamta którą wpisałeś jest na 4 cylindry... Potem będziesz mógł robić dalsze korekty.
SPIDER-ek - 25-07-2011, 12:24
Owczar, Stałą wtrysku ustawiłem na 372.
Ale musimy umówić się. Żebyś wzioł swojego GPSa to skalibruję kompa.
Jestem na etapie wybierania sobie telefonu może Samsung Galaxy S II, więc może w końcu będę miał porządny soft do testowania w telefonie z GPSem:)
Generalnie działa super.
Kaczart dobrą robotę wykonuje, a przy tym wprowadza update, co się chwali.
SPIDER-ek - 27-07-2011, 21:36
Wyniki spalania na postoju (galancik stał od wczoraj rana w garażu do dzisiaj do 20).
A tutaj foteczki z sondy: od razu po uruchomieniu (4l/h), i po minucie pracy (2l/h)
   
 
SPIDER-ek - 31-07-2011, 23:59
Pogoda czysto barowa ale szkoda czasu na siedzenie więc weekend intensywnie zagospodarowany do prac przy samochodzie:)
Przebieg: 183881km, 30-07-2011, spotkanie ze szwagrem i czas zacząć kolejne prace:)
1. Wymiana plecionek za kolektorami wydechowymi:
- złącze elastyczne (plecionka) 15cmx5,5cm (orginalna była 10cmx5,5) = 50,57zł
- złącze elastyczne (plecionka) 25cmx6cm (orginalna była 38cmx6) = 55zł
- uszczelka = 9,12zł
- rura 15cmx6cm = 3,40zł
- śruby do opasek, które zostały przerobione = 1zł
Prace rozpoczęte od rozkręcenia od spodu całego odcinka kolektory - katalizator.
Złączki elastyczne już zurzyte od nowości nie wymieniane. Więc ściągnięcie opasek wiązało się z urwaniem niektórych śrub.
Jednakże opaski były w dobrym stanie, dlatego też zostały rozwiercone i przygotowane na nowe śruby.
Następnie wycięte zostały odcinki złączy elastycznych. I jazda do lokalnych sklepów:) I duże zdziwienie. Brak takich elastycznych plecionek. Jeszcze o rozmiarze 15cmx5,5cm znaleźliśmy, dłuższa dlatego bo wycięte trzeba by przedłużać odcinkami rur a tego nie chcieliśmy. Jednakże z odcinkiem 38cmx6cm już był problem. Nigdzie nie ma takich długich, każdy był zdziwiony że to do samochodu osobowego:) Objechaliśmy z 10 sklepów i max 25cmx6cm. Dlatego zakupiliśmy dodatkowo odcinek rury którą zostało to przedłużone i połączone.
Szwagier pospawał i poskładał. A oto efekty:
   
   
   
   
   
   
   
   

2. Listwa LED w bagażniku.
W tym samym dniu stwierdziłem że trzeba by oświetlić dodatkowo bagażnik bo słabiutko świeci orginalna żaróweczka. Więc znalazłem gdzieś resztki listwy ledowej. Połączyłem bezpośrednio do żarówki, i oto efekty:
   
   
3. Wymiana uszczelniacza wałka rozrządu od strony chłodnicy.
Z racji tego że już drugi raz ten uszczelniacz od wymiany rozrządu był wymieniany i w dalszym ciągu ciekł olej z tych okolić, więc stwierdzimy że zbadamy co jest grane. Wcześniej niestety za pierwszym razem był zastosowany jakiś no namowy uszczelniacz, później w serwisie włożyli Elringa (jednowargowy), i nic nie pomogło.
Więc zakupiłem orginalny uszczelniacz NOK AH2057U (MD372536) w ASO koszt 70zł.
Wcześniej przed wymianą rozrządu też był taki uszczelniacz dwu wargowy NOKa.
Więc operacja rozpoczęta, zbadaliśmy wszystko i wałek na tulei w b.dobrym stanie i okazuje się że Elring założony przez Servis był krzywo założony. Dlatego go wywaliliśmy, a założyliśmy NOKa, oczywiście dla bezpieczeństwa zwężyliśmy sprężynkę o dwa oczka, i dokładnie równo założony został.
Zobaczymy teraz jaki efekt przyniosą wyżej wykonane operacje.
Oto fotki:
   
   
   
   
  
4. Oczywiście dalsze kalibracje komputerka UKP opiszę w dalszej częsci bo muszę to przeanalizować
SPIDER-ek - 01-08-2011, 23:01
Komputer UKP i dane/kalibracja
Stała VSS: 0,0405[m/imp]
Stała wtrysku: 0,00372[l/s]
Dane:
- z samochodu - przejechany odcinek: 370,5km ; zużycie paliwa: 30,21l
- z kompa UKP - przejechany odcinek: 380,5km ; zużycie paliwa: 34,91l
Wynika z tego że wskazania różnią się 2,6% VSS i 13,46% dla stałej wtrysku.
Dlatego też muszę przekonfigurować kompa UKP na:
Stała VSS: 0,0395[m/imp]
Stałą wtrysku: 0,00322[l/s]
Zastanawiam się jeszcze nad innym badaniem które zrobiłem i wyniki były takie:
Komp UKP: 128,7km
Samochód: 124,0km
GPS: 116,3km
Więc jeżeli by badać względem GPSa to musiałbym VSS ustawić o 9,6% mniejsze, czyli 0,03662[m/imp]
Więc kalibracji ciąg dalszy:)
sveno - 02-08-2011, 07:18
SPIDER-ek napisał/a: | Wynika z tego że wskazania różnią się 2,6% VSS i 13,46% dla stałej wtrysku. | czy tylko ja widzę zależność między stałą wtrysku a stałą drogi? Jeżeli VSS zmniejszysz o 2.6% to stała wtrysku na pewno nie bedzie mniejsza o 13.46%. Najpierw skalibruj drogę, bo spalanie jest od niej uzależnione.
Owczar - 02-08-2011, 07:24
Dokładnie. Jak coś to ja jutro mogę się przejechać z Tobą to skalibrujemy z GPS.
SPIDER-ek - 02-08-2011, 09:01
Zgadza się, zwróciłem na to uwagę, że najpierw trzeba skalibrować dobrze odcinek żeby ilość kilometrów była wartością rzeczywistą, a dopiero później można kalibrować stałą wtrysku.
Te wartości które podałem to efekt jazdy na dłuższym odcinku, więc baza do dalszej obróbki.
Owczar zgadamy się, bo lepiej jak pasażer obsługuje tą cała maszynkę i ją obserwuje a kierowca spokojnie jedzie. Wiadomo bezpieczeństwo to podstawa.
SPIDER-ek - 05-08-2011, 08:51
SPOT mazowiecki 04-08-2011
Oczywiście tylko to co ja miałem, bo było dużo aparaciarzy:) jak kto woli fotografów:)
Galeria do przeglądania
http://www.spiderek.za.pl/galeria/spot2.html
Fotki z ftp-a
http://dl.avd.pl/mitsumaniaki/
sveno - 05-08-2011, 12:34
czyj ten biały Galant? Wygląda cudnie
Owczar - 05-08-2011, 12:40
http://forum.mitsumaniaki...profile&u=25547
SPIDER-ek - 05-08-2011, 12:46
sveno, na zdjęciu owszem, gorzej w rzeczywistości pod maską/wnętrze i nadkola. Ale biały prezentuje się ładnie, gdyby nad nim trochę popracować.
Owczar - 05-08-2011, 13:03
SPIDER-ek, nie przesadzaj jak na rocznik 98 w galancie to i tak jest lepiej niż średnia. Nadkola rzeczywiście do naprawy, ale Mariusz chce wstawić reperaturki. Pod maskę nie zaglądałem, ale pewnie kielichy jak w każdym
Sebastian, za rok też będziesz oglądał rudą pod maską
|
|
|