To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - przebiegi na LPG

Student - 07-05-2012, 09:03

Za przeproszeniem Panowie ale bredzicie.
Ja czytam ze zrozumieneim i proszę mi nie cytować podstawowych zasad mechaniki.
Nie ma mowy aby LPG wyklepało gniazda po 5tys. km. bajki to my ale nie nam.

krzychu - 07-05-2012, 09:50

Student napisał/a:

Nie ma mowy aby LPG wyklepało gniazda po 5tys. km.


Wystarczy zbyt uboga mieszanka i EGT będzie za duże... Szczególnie jeśli się check zaświecał z początku to pewnie coś nie grało komputerowi z nastawieniem na złe odczyty z sondy lambda (za dużo tlenu). Tak sobie tylko gdybam...

Radassss - 23-05-2012, 08:56

Lancer 1,8 (bez przystosowania do LPG)
Instalacja ELPIGAZ bez lubryfikacji
przebieg 10000 km (lacznie ok 40000)
spalanie ok 9L (tylko stacja LOTOS)
poczatkowe problemy to zapalajaca sie kontrolka spalin (natychmiastowo usunieta, zwiekszenie o kilka procent LPG w mieszance),
wady mniejszy bagaznie, kontrolki poziomu LPG swiruja...
cena instalacji (ok 2500, dokladnie nie pamietam ;) )

Student - 23-05-2012, 11:00

Radassss :

Moje uwagi:
Lancer 1,8 (bez przystosowania do LPG) - pomijam ten fakt.

Instalacja ELPIGAZ bez lubryfikacji - nie znam osobiście więc sie nie wypowiadam

przebieg 10000 km (lacznie ok 40000) - tyle co nic

spalanie ok 9L (tylko stacja LOTOS) - trochę mało , powinno być ok. 20% więcej niż Pb czyli min. 11 litrów Pb. Czy nie mamy doczynienia z ubogą mieszanką i dla tego pali gniazda?

poczatkowe problemy to zapalajaca sie kontrolka spalin (natychmiastowo usunieta, zwiekszenie o kilka procent LPG w mieszance) - czy słusznie , ciekawe jak wygladają mapy

wady mniejszy bagaznie, kontrolki poziomu LPG swiruja...- jak to świrują.
W np. Stagu kontrolki działąją tak samo jak czujnik paliwa Pb, czyli powtażalnie i w miarę dokładnie co. ok. 10 l/LPG, gaśnie jedna , rezerwa ok. 40km, oczywiście jest to zależne od wielkości zbiornika.

bastek - 05-02-2013, 22:52

130.000 przebieg łączny
90.000 lpg
co dziwne, komputer pokazuje spalanie ok. 7,5 l pb, a spalanie gazu realne niecałe 8l
jak jechałem na pb kilka razy , to spalanie pb na kompie ok. 6-6,5 l, mimo identycznej techniki jazdy i identycznego czasu przejazdu
kontroli poziomu gazu sfiksowały na amen
obluzował się blachowkręt mocujący wlew gazu (mam w klapce)

zysk ok. 9500 zł przez ten okres(po odliczeniu przeglądów, instalacji)

PIOTR_68 - 06-02-2013, 11:35
Temat postu: Pinin 1.8 mpi
Instalacja założona przy ok. 70 tys. km przebiegu, obecnie jest 165 tys. i kłopotów nie ma :)
Student - 07-02-2013, 07:43

A ja potwierdziłem jedna ważną informację co prawda nie dla Mitsu ale dla Toyoty Avensis T27.
Toyota w modelach T27 Valvematic zastosowała samoregulatory hydrauliczne takie jak w Lexusie IS czyli regulacja zaworów odpada i silniczki pięknie będę znosić LPG.
Z wyliczeń po 20tys. km oszczędności na poziomie 4200zł.

lancerkce - 09-02-2013, 00:41
Temat postu: lancer sportback 1.5
instalacja landirenzo

na gazie ponad 60tys km

zero problemow, stale systematyczne przeglady, wymiana swiec i bedzie jezdzil dlugooo

Drone - 22-03-2013, 11:28
Temat postu: Re: przebiegi na LPG
bastek napisał/a:
no to zakładam nowy temat


Nie chcę zakładać nowego temat o LPG, więc zadam pytanie tutaj.

Mam sedana, więc muszę znaleźć butlę jak najniższą, mało wystawała nad podłogę bagażnika.

Najniższe znalazłem o wysokości 180mm.
Dwóch gazowników jakich objeździłem miało w hurtowniach minimalnie butle 200mm.
Pomyślałem że butlę kupię sam i ją dostarczę do zakładu gazowego.

No i tutaj pytanie :)
Jaką szerokość ma u Was butla w sedanie? 600mm? 630mm? 660mm? :?:

Jakby ktoś mógł zerknąć na papier od homologacji swojej butli i sprawdzić ten wymiar... ;)

tomaszekk7 - 22-03-2013, 13:17
Temat postu: Re: przebiegi na LPG
Ja mam taką butlę
STAKO
T63004312 630-śr. , 190-wys. , 43-pojemn., 34.4- 80 %, 24 kg-waga

Drone - 23-03-2013, 19:44
Temat postu: Re: przebiegi na LPG
tomaszekk7 napisał/a:
Ja mam taką butlę
STAKO
T63004312 630-śr. , 190-wys. , 43-pojemn., 34.4- 80 %, 24 kg-waga


Dzięki :)
Będę szukał 630mm.

Może nawet poszukam takiej samej. 190mm to niewiele więcej niż 180, a producent sprawdzony i znany.

bladerunner - 23-03-2013, 20:02

Jeszcze odnosnie odnośnie przebiegów dodam, że lancer mojego taty (1.6,'96) jezdził na gazie od 170 do 320tys. Sprzedany w rodzinie i ma się dobrze. Instalacja mieszalnikowa.
Kamilosso - 04-04-2013, 18:07

ja założyłem gaz przy 3-4 tys km (od razu jak zmieniłem olej). Mam włoską instalacje Landi z dwustopniowym reduktorem (ponieważ dają możliwość wyk 143KM i zakłada się go powyżej 100 paru KM).

Przegląd co 15 tyś km, miałem już dwa i ani jednego błędu oraz żadnych problemów z instalacją. Teraz zbliża się mi kolejny przegląd.
Jednak najpierw muszę wyregulować luzy zaworów bo na 1 Cylindrze mam niewielkie przy przezbiegu 50tys km. Niestety wiąże się to z kosztami, ja będę wymieniał 2 szklanki na nowe (nie jestem zwolennikiem szlifowania).

Mam pytanie ile kosztuje taka przyjemność, jeśli ktoś z Was to robił?
Wiem, że koszt 1 szklanki to +/- 100 zł

bastek - 04-04-2013, 20:13

Kamilosso, ja robiłem. jakieś 1,5 roku temu -szklanki za 65 zł mi wyszły, wymieniłem komplet. poza ASiO, ale szklanki z ASiO nie było zamienników.
1300 czy 1400 za komplet z wymiana, wymiana na uszczelki pod głowicą (dobrze piszę? ),przegląd

Kamilosso - 04-04-2013, 20:30

bastek napisał/a:
Kamilosso, ja robiłem. jakieś 1,5 roku temu -szklanki za 65 zł mi wyszły, wymieniłem komplet. poza ASiO, ale szklanki z ASiO nie było zamienników.
1300 czy 1400 za komplet z wymiana, wymiana na uszczelki pod głowicą (dobrze piszę? ),przegląd


dzieki wielkie za odp, tak myslalem ze takie koszty, jak z robie dam znac i opisze sytuacje



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group