To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - * * * PAJERO SPORT * * *

Anonymous - 08-07-2007, 21:08

Witam ponownie,
Mam kolejne pytania:
1. Jak często należy wymieniać płyny w Sporcie (olej silnikowy, w skrzyni, w mostach), filtry?
2. Jaki olej zalewać (10W40)?
3. Czy wiecie gdzie tanio kupować części eksploatacyjne?
Pozdrawiam
P.S. Gene, będę wdzięczny za skan instrukcji.

Gene - 10-07-2007, 10:05

wrocilem z urlopu... moze teraz sie za to zabiore
a na Twoje pytania sa odpowiedzi na forum
czolko

[ Dodano: 14-09-2007, 09:09 ]
Pora odgrzac temat.
15 tysiecy przejechane, przeglad w ASO zrobiony.

#03 [po 15000 km]

Spalanie: w trasie przy spokojnej jezdzie i nie przekraczaniu 3000 obrotow na luzie schodze ponizej 10 l na 100 km. Cykl mieszany powyzej 10l a samo miasto bywa, ze 11 przekrocze. Na zlot do Strykowa jadac w grupie z plaskatymi (mazowieckie srodowisko mitsumaniakow) spalil pewnie powyzej 12l zostawiajac czarny dym za soba. Teren to samo, masz ciezsze podjazdy pali swoje a jak jade z rozpietym przodem moge zejsc do 10l. Dodam tylko, ze to wszystko na ciut wiekszych oponach typu AT czyli juz bardziej terenowych.

Osiagi: przywyklem do jazdy 2 tonowym syfem, do 2500 obrotow jest mulowaty ale jak przyjdzie Wam ochota troche sie poscigac to powyzej 3000 tysiecy zbiera sie fajursko. No niestety najpierw trzeba na takie obroty wejsc a utrzymywanie Sporta w tym zakresie obrotow tez kosztuje. Po zmianie opon w terenie Pajero radzi sobie swietnie. Zawsze mnie dziwi, ze taki dlugi i ciezki woz tak spokojnie pokonuje rozne przeszkody terenowe. Podjazdy, piasek, trawersy, wode i bloto. Oczywiscie wszystko rozpatrywane w kategoriach klasy turystycznej bo na wieksze upalanie szkoda mi samochodu.

Drobiazgi: Sport dostal troszke przez ten czas. Najpierw zlodzieje kradnac radio troche zdemolowali srodek i drzwi a potem pani w tico wiechala mi w tyl. Oczywiscie wszystko zrobione i wyglada jak z fabryki. Odradzam wszystkim, ktorym sie zdarza nie wyhamowac. Nie za samochodami z rama. Tico sie zlozyl a ja mialem odpryski na lakierze i porysowane swiatlo przeciwmgielne. Nic sie w aucie nie zmienilo poza oponami. Teraz Sport smiga na Wranglerach AT/R. Aaaa w miedzyczasie zmienilem czujniki parkowania na lepsze.

Podsumowanie: Przeglad drogi ale bylem przygotowany na to. Przez wlamanie strace pewnie z 10% na AC i bede musial sporo wybecelowac na ubezpieczenie. Coz chcacemu nie dzieje sie krzywda.
Auto jednak jest warte kazdej wpakowanej w nie zlotowki. 19 godzin ciaglej jazdy z przerwami na siusiu, tankowanie i obiad - zero zmeczenia. Naprawde sama frajda. Zachod slonca na Mazurach i powitanie dania na plazy kolo Leby z ukochana na prawym fotelu - bezcenne. :mrgreen:
Sport czesciej juz z czarnego zjezdza i coz moge powiedziec (napisac) robi w terenie! Doszlo troche szpeju na wyprawy i do off-road'u.
Zastanawiam sie nad zmiana zawieszenia na jakies heavy duty i nad dodaniem snorkla. Zobaczymy po kolejnym zlocie czy warto. Na razie fabryczne elementy wystarczajaco sie spisuja.

Gene - 14-09-2007, 09:11

a nie chcialem laczyc :|
Anonymous - 18-09-2007, 10:04

Cześć,
To ja też napiszę parę słów:
Sporta mamy już 3 m-ce, samochodem jeździ żona - głównie po mieście + dwa wyjazdy w góry Stołowe.
Spalanie, osiągi: Średnio 10,9l. W mieście w korkach dochodzi nawet do 13, a na trasie 10,5. Nie prakroczyłem jeszcze 140km/h i chyba nie przekroczę bo to nie prędkości dla tego auta. Na trasie podróżujemy z prędkością 120km/h.
Jeżeli chodzi o osiągi to jest bardzo średnio - przyspiesznie marne, ale i tak wolę jeździć w trasy Sportem niż V70 - super widoczność!!!, idelnie podczas wyprzedzania.
Usterki: Dwa przepalone bezpieczniki - generalnie muszę sprawdzić elektrykę (chyba gdzieś jest zwarcie); na trasie z gór zaświeciła mi się żółta kontrolka od silnika - zatrzymaliśmy się, wyjąłem filtr powietrza, przedmuchałem i było OK; czasami miga kontrolka od napędów - nie wiem co to oznacza. Poza tymi drobiazgami - OK. Bałem się że będą jakieś wycieki, ale wszędzie jest sucho.
Sewis: wymieniłem filtr powietrza - jak zobaczyłem jakie ma gabaryty to myślałem że wydam majątek - a ty miłe zaskoczenie 49zł (mniej niż do V70); wymieniłem olej (Shell 10W40) + filtr; w październiku chcę zrobić rozrząd i pozostałe oleje.
Podsumowanie:
Jesteśmy zadowoleni z auta - trochę żałuję że kupiłem wersję GLX - ale i tak jest super. Jest to nasz pierwszy samochód terenowy ale na pewno nie ostatni - już myślę o zakupie Pajero II 2,8 TD - ale ten będzie głównie w teren. Możliwości terenowe Sporta są niezłe, jednak brak blokad jest zauważalny – ostatnio się zakopałem. W zeszłym tygodniu żona miała niebezpieczną sytuację: na mokrym asfalcie na zakręcie Sport wpadł w poślizg – na szczęście nikt nie jechał z przeciwka ale dostałem zrypkę za stan opon, i tu mam pytanie:
- czy na mokrym asfalcie mogę złączać 4h?
- mam GLX, wymiar opon 235/75 R 15, chcę zmienić opony na większe AT - jaki rozmiar będzie pasował bez lifta i na te same felgi?
Dodatkowo parę pytań:
- mam chyba za mały akumulator – jakie macie w swoich Sportach?
- jak dostać się do podświetlania wskaźników od ciśnienia oleju i ładowania akumulatora?
- czy kompas jest podświetlany?
- mam chyba za mały akumulator – jakie macie w swoich Sportach?
- Gene – jak będziesz miał chwilkę to proszę o manuala – (wiem, że skanowanie tylu stron to żmudna praca – może zrobimy tak, ja ci przleję kasę a ty skserujesz i wyślesz instrukcję)

Gene - 18-09-2007, 10:22

tomkik napisał/a:
ja ci przleję kasę a ty skserujesz

Tylko bez takich... musze to ogarnac bo mam do zrobienia tez instrukcje od Wagona ale czasu i checi nie starcza.
tomkik napisał/a:
- czy na mokrym asfalcie mogę złączać 4h?

Raczej nie, trzeba uwazniej jezdzic i nie wykonywac gwaltownych manewrow. Dobre opony powinny znacznie poprawic sytuacje. Jesli jest naprawde zle to zapinaj przod ale bez szalenstw. Naped od razu sie nie rozleci ale lepiej nie stosowac na czarnym.

[ Dodano: 18-09-2007, 10:53 ]
tomkik napisał/a:

- czy kompas jest podświetlany?

Jesli masz elektroniczny to tak.
tomkik napisał/a:

- mam chyba za mały akumulator – jakie macie w swoich Sportach?

ja mam fabryczny, zejde do auta to sprawdze parametry w instrukcji albo otworze maske :wink:

[ Dodano: 18-09-2007, 12:31 ]

Anonymous - 24-09-2007, 11:03

Gene, podeślij zdjęcia swojego Sporta na nowych gumach - jaki rozmiar wsadziłeś??
Ja myślę o 31/10,5/15 ale nie wiem czy wejdą.

Gene - 24-09-2007, 11:43

tu sa zdjecia :wink:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=15743
ja mam na 16"

Anonymous - 30-10-2007, 18:26
Temat postu: Pajero Sport 3.0 V6 2001r. Kilka pytań amatora.
Witam!
Jestem tu nowy i pewnie będe Was "starych wyjadaczy" zasypywał dziesiątkami pytań.
Kupiłem 2 tyg.temu Pajero Sport 3.0 V6 z 2001r.
1.Poszukuje polskiej instrukcji do tego auta.
2.Czy muszę rygorystycznie trzymać sie rozmiaru opon teraz jeżdże na 255/65/16 i szukam w miare tanich zimowych.
3.Gdzie mogę kupić atestowane orurowanie do tego modrlu i jaki jest koszt takiej zabawy?
To by było na razie tyle. Z góry przepraszam za upierdliwość, niestety nie znam sie na samochodach, a Sport mnie po prostu zachwycił przynajmniej sylwetką. Pozdrawiam

Anonymous - 30-10-2007, 19:21
Temat postu: Re: Pajero Sport 3.0 V6 2001r. Kilka pytań amatora.
Ja w temacie rozmiaru opon.

Można zamienić na 235/70R16 ta sama wysokość opony (średnica koła nie zmieniona) - można kupić już od 345 zł/brutto.

Zwężając oponę uzyskujemy lepszy nacisk na podłoże a tym samym poprawiamy przyczepność na śliskich nawierzchniach.

Pozdrawiam,
:wink:

Gene - 31-10-2007, 06:58

orurowanie z certyfikatem:
http://www.cobra-sor.de/
Jest 2-ch przedstawicieli w Polsce w Lodzi i w Poznaniu.
Pytanie tylko po co Ci to orurowanie?

Anonymous - 31-10-2007, 07:05

No właśnie po co mi orurowanie?
A co z instrukcją?
Bardzo się ciesze że to Ty się odezwałeś.Bo z tego co widzę jesteś niezłą kopalnią wiedzy w sprawie Sporta (bez ironii).

Gene - 31-10-2007, 07:20

Instrukcje uzytkownika mam do swojej ostatniej generacji Sporta. Nawet sie mialem kiedys zabrac za zrobienie tego w formie elektronicznej, ale jakos weny braknie. Instrukcje serwisowa znajdziesz w dziale Downloads: http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3449
Anonymous - 01-11-2007, 12:10
Temat postu: Gaz
Mam jeszcze takie pytanie.Czy jest sens z wyjątkiem finansowego, zakładanie gazu do tego samochodu? Jak on się zachowa (silnik) po takiej operacji?

[ Dodano: 01-11-2007, 16:08 ]
I jeszcze jedno pytanie, z pewnością nie ostatnie.Czy po kupnie samochodu powinienem zmienić rozrząd?I co jeszcze powinienem sprawdzić zrobić po poprzednim właścicielu?

Anonymous - 02-11-2007, 00:00

szymon5 napisał/a:
am jeszcze takie pytanie.Czy jest sens z wyjątkiem finansowego, zakładanie gazu do tego samochodu? Jak on się zachowa (silnik) po takiej operacji?


gaz ma sens tylko w zapalniczkach.
wywaliles kupe kasy na bryke marzen wiec nie papraj jej gazem zeby zaoszczedzic na paliwie.

jak chcesz zaoszczedzic 20% na paliwie zrob lepiej jden dzien w tygodniu bez auta, za to w reszte dni ciesz sie tym co naturalne

naprawde warto

Gene - 02-11-2007, 08:19

szymon5 napisał/a:
Czy po kupnie samochodu powinienem zmienić rozrząd?I co jeszcze powinienem sprawdzić zrobić po poprzednim właścicielu?

To zalezy ile przelecial i kiedy byl ten rozrzad robiony. Co do reszty jesli auto nie smigalo w terenie to sprawdzasz wszystko co w plaskatych. Wymiana plynow ustrojowych, nie wiem moze swiece, filtry, klocki... Powinienes zrobic przeglad po kupnie albo nawet przed i poprosic o diagnoze co i kiedy jest do zrobienia. Bo tych rzeczy moze byc wiecej, zawiecha, aku...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group