Tuning - Turbo teoretycznie
elektryk - 12-11-2011, 02:32
rosomak1983 napisał/a: | jasne , co chwile słysze ze kucizna jest w serii wEVO, Skad wy takie bzdury bierzecie??? | IMHO niby EVO ma fabryczne turbo i niby jest wyczynowe, więc chyba powinno mieć jakieś tłoki lepiej przystosowane do turbo niż zwykły Lancer. A mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega "zakuwanie" i co to daje?
Maretzky85 - 12-11-2011, 07:42
rosomak1983, to nie mój cytat...
Kamil_Ziomek - 12-11-2011, 07:57
Ciężko to sprawdzić ale chyba te najmocniejsze wersje tak mają bo po 350-400 KM ( nie wiem ile było najwięcej w 4g63) bo na zwykłych by mogło długo nie wytrzymać, a w najsłabszej wersji są pewnie zwykłe tłoki (chyba że się mylę)
drtymf - 12-11-2011, 10:46
elektryk napisał/a: | A mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega "zakuwanie" i co to daje? |
Wymiana niektórych elementów silnika ( tłoki, korbowody) z wykonanych w normalnej technologii - np.: odlewane i potem szlifowane na - odlewane , kute i potem szlifowane.
Proces kucia - czyli obróbki metalu uderzeniami ( takimi jakbyś tam młotkiem tłukł po powierzchni) - poprawia przebieg w nich m.in. włókien materiału co sprawia że element kuty jest zwykle wytrzymalszy(szczególnie na odkształcenia) niż po innej obróbce.
kleryk-3kgt - 18-11-2011, 20:40
puntspusy napisał/a: | Kamil_Ziomek napisał/a: | Zna ktoś może Pana Grzegorza Grabowskiego ? |
z wlasnego doswiadczenia wiem, ze Graba charakteryzuje jedno zdanie : albo sie uda albo nie
kleryk-3kgt napisał/a: | Odprężenie silnika ( kluczowe znaczenie ) |
kleryk-3kgt napisał/a: | Kute tłoki bo bez natrysku oleju na denko mogło by się źle skończyć |
wszystko zalezy od dmuchniecia, przy sofcie kucizna jest bez sensu, nawet nie bawil bym sie w odprezanie, no ale jesli chcesz dowalic mu wiecej niz 1bar to kucizna jest konieczna |
Ok, zmieniam listę.
Kup turbo-sprężarkę i 10 rolek taśmy klejącej.
Kamil_Ziomek - 19-11-2011, 18:16
Chłopaki ja chciałem ten temat poważnie poruszyć. Na początku roku planuje kupić silnik nowe tłoki sprężarkę większe wtryski albo (i) drugą pompę paliwa jakiś intercooler i ecumastera.
Wałki balansowe wylatują z silnika oglądne jak wygląda blok od środka i pomyślę nad zrobieniem natrysku oleju na denka tłoków do tego jakaś chłodnica oleju. Wiem że taniej kupić silnik od lancera i mieć spokój ale co to za przyjemność ? ja wole zrobić coś sam od początku do końca.
elektryk - 19-11-2011, 21:23
Kamil_Ziomek napisał/a: | Wiem że taniej kupić silnik od lancera i mieć spokój ale co to za przyjemność ? ja wole zrobić coś sam od początku do końca. | Trzymam kciuki, też kiedyś o tym myślałem, ale według mnie musiałby mieć drugi oddzielny samochód, bo nawet jakby miał silnik do którego mógłbym dokładać modyfikacje, to sam swap silnika to nie jest 5 minut.
pucek - 21-11-2011, 12:50
Kamil_Ziomek napisał/a: | W planie było raczej 0,3-0,5 bara. |
Wlacze sie do dyskusji ,bo mam pewne doswiadczenie w temacie.
Moim zdaniem na 0.5Bar ani tym bardziej na 0.3Bar odprezac nie trzeba, pomimo,ze twoj motaor ma CR 10:1 o ile sie nie myle, pod warunkiem ,ze nie bedzie tego stroil jakis kowal lub dentysta no i nie bedziesz lal paliwa zza wschodniej granicy ,tudzez taniego polskiego spod supermarketu.
Jakkolwiek musisz sobie odpowiedziec na 3 wazne pytania:
1.Czy chcesz to sam zrobic zeby sie czegos nauczyc?
2.Czy chcesz to sam zrobic zeby wyszlo jak najtaniej?
3.Czy chcesz zeby ktos ci to zrobil i miec sprzet w miare bezproblemowy w eksploatacji?
Kamil_Ziomek - 21-11-2011, 19:00
Pucek odpowiedź na pierwsze pytanie jest TAK
Na drugie Nie
Na trzecie wynika z pierwszego i dlatego myślałem o zmianie zmianie tłoków na lepsze. Nie ustalam terminu na kiedy ma być skończone bo ma to być dokładnie zrobione w celu edukacji i stąd plany kupienia drugiego silnika. Z wypłaty zostają mi pewne środki które przeznaczę na auto , a ponieważ lubię takie rzeczy to będzie dla mnie przyjemność i nauka w jednym. To może jakieś wskazówki i (lub) opis co robiłeś.
Elektryk Mam ładnego Rometa Ogara 205 po całkowitej odnowie więc transport do pracy będę miał ( 6km)
pucek - 21-11-2011, 22:49
Kamil_Ziomek napisał/a: | Pucek
...To może jakieś wskazówki i (lub) opis co robiłeś.
|
Jeszcze nic nie robilem ale graty juz leza i czekaja na chwile wolnego czasu.Z tym ze u mnie bedzie docelowo ok 400KM...w Space Wagonie 4x4.(Ja mam rozrzad po stronie kierowcy).
Graty mam takie:
- Kolektor EBay china z flansza T3/T4
- Turbo T3/T4 tez china (nie jestem pewien czy da rade do 400km, ale to sie okaze)
- Przewod zasilania oleju do turbo(w oplocie)
- Przewod powrotu oleju do miski)w oplocie)
- Intercooler znaleziony w gratach plus rury 2.25'
- wtryski mam rozne ,ale pewnie wsadze 1000cc Boscha
- pompa paliwowa Walbro 255lph
- VEMS do sterowania silnikiem
- tarcza do aparatu zaplonowego z 24 okienkami - nie konieczna ale mam taki kaprys
- Czujnik temp w kolektor dolotowy
- Szerokopasmowa sonda lambda - Bosch LSU4.2
- No i z czasem bedzie flex fuel sensor ,bo bede chcial jezdzic na mieszankach Pb/E85
I to by bylo chyba na tyle.Wydech poki co zostaje seryjny a auto bedzie smigac na 0.5-0.8Bar ,pozniej zrobie 2.5' i max ile turbo da rade.Wtedy bede musial pomyslec o tlokach i korbach od razu.No i jeszcze musze nakupic troche skrzyn biegow hehe bo beda sie sypac
Do twojego projektu z grubsza te same graty byly by potrzebne.Pisze ''z grubsza'' bo zalezy co i jak bys chcial, bo opci masz kilka.W kazdym razie wydaje mi sie ,ze bedziesz potrzebowal:
- kolektor z turbina od 4g63t
- przewody zasilania/zrszutu oleju (zasilanie z czujnika cisnienia oleju a do miski wspawac krociec na przewod powrotu)
- pompa paliwa od 4g63t (byc moze sa takie same)
- przeplywomierz z 4g63t
- ECU z 4g63t
- Szerokopasmowa sonda lambda np.LC1 , PLX SM-AFR itp...
- CAS od 4g63 i 2 podwojne cewki (o ile sie nie myle tam jest wasted spark a u ciebie aparat zaplonowy)
- wtryski 450cc niebieskie
- ECMLink zeby to wystroic.Od razu mowie odpusc sobie swinki i ''patenty'' P.Grabowskiego.TO NIE TA EPOKA.
chociaz mozna by np.Ecumasterem sprobowac ,ale musial bys sie poradzic kogos kto takie rzeczy robil,bo moze sie okazac ,ze ECU pod wplywem swinki bedzie platal figle
- dopasowac wydech,cos obciac ,dospawac itp..
- zorientowac sie czy sa takie same silniczki krokowe(te od wolnych obrotow), bo jak sa inne to bedzie problematycznie.Chodzi o sterowanie nie o ksztalt
- oczywiscie mozesz przelozyc glowice ,tloki,korby, i nie wiadomo co jeszcze ,ale to nie konieczne moim zdaniem...a tylko podniesie koszty.
Nad ta lista napisalem ,ze mi sie wydaje,bo nie znam jeszcze tych silnikow ,i nie wiem dokladnie jakie sa roznice miedzy nimi,i nie wiem na co dokladnie bys sie decydowal wiec z dystansem do mojej wypowiedzi prosze
uffff. to chyba pierwszy raz w zyciu sie tak rozpisalem hehe
pozdrawiam
Kamil_Ziomek - 22-11-2011, 01:01
Przepływomierz mi się nie podoba do modyfikacji ( ta siatka mnie przeraża). Ecu master miał mi go zastąpić (map sensor i czujnik temperatury) Ja w galancie mam dwie cewki zapłonowe- brak aparatu zapłonowego
pucek - 22-11-2011, 08:42
Kamil_Ziomek napisał/a: | Przepływomierz mi się nie podoba do modyfikacji ( ta siatka mnie przeraża). Ecu master miał mi go zastąpić (map sensor i czujnik temperatury) |
Aha.No to chyba ,ze tak.Jednak do zrobienia konwersji najlepiej bedzie wsadzic przeplywke od turbo.
Cytat: | Ja w galancie mam dwie cewki zapłonowe- brak aparatu zapłonowego |
No to prosta pilka.
EDIT:
2 rzeczy o ktorych zapomnialem:
- blow off albo DV
- zaworek elektromagnetyczny do sterowania doladowaniem albo alternatywnie jakis MBC
|
|
|