To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)

pepi - 17-06-2011, 00:30

swinks_UK napisał/a:
[ Dodano: 16-06-2011, 21:42 ]
Rafał, bój się Boga człowieku, ależ tam ubogo zrobiłeś na hi load :shock: :mrgreen:

swinks_UK napisał/a:


Problem z Galantem n/a jest taki (a szczególnie z silnikami 6a13 n/a), że mapy są juz ustawione naprawdę dobrze. Na obciążeniu masz afr w granicy 12.2:1 pod wzgledem wydajności/mocy to wręcz idealne ustawienie.



tomek ! :D Ubogo?? Przecież to jest fabryczne ustawienie niby idealne ?
Jeśli chodzi o zwykla v6 to wbrew tym co się mowi to można zrobic dosyc sporo
Np. jako ciekawostka _ dlaczego silniki w europie mula ?
Zobaczcie co robi w europie zawór EGR i dlaczego go nie ma w JP



Uploaded with ImageShack.us



swinks_UK napisał/a:

Ecu na epromie 7202 lub 7203 jest to same w EA5x co EC5x. Jednak soft jest diametralnie inny, inne tabele, inne mapy itd :wink:



nie jest tak . kompy JDM na rynek JDM dla 6a13 N/A maja te same mapy i ten sam soft, to to samo oprogramowanie i różni sie tylko i wyłącznie wykładnikiem użytej permutacji gdzie 0-1 sa dla europy a 2-3 sa dla japonii. różnica generalnie do 2001 roku waha sie w granicach 1 bajta ;) chodzi o rodzinę
: różnią sie tak dla ścisłości immobilizerem którego w japonii nie ma i limiterem prędkości którego tudzież nie mamy w europie.

adaxo napisał/a:
Czy jesteś w stanie poprawić kompa od vr4 "zdalnie"? mam na myśli to ze ja jestem w uk i czy jest szansa żeby poprawiony przez Ciebie soft sobie wgrać samodzielnie, albo wysłać kompa do Ciebie.

Sorry jeśli to o co pytam nie ma najmniejszego sensu, ale w dziedzinie tuningu via ECU jestem zielony.


tak moge "zdalnie " zrobic ci kompa ale nie dopieszczę ci ustawień turbiny tzn "dopieścić"jej prace :, mogę ci zmienić ustawienia jakie tylko chcesz

Kamil_Ziomek napisał/a:
pepi, a bawiłeś się może softem w EA2a ? tam jest 136kM a w eclipse (tylko że w dohc) było 150 KM więc może z 5KM da się jeszcze z softu wycisnąć :)


nie mam niestety na stanie :( (

mar111cin - 17-06-2011, 08:59

yyy praca tego EGRu wygląda conajmniej dziwnie xD spodziewałem się w sumie odwrotnie ułożonego "wykresu". Jak to zmnieniasz to o pewną wartość, czy zjeżdżasz z tym do zera? Może lepiej w tym przypadku w ogóle wymontować EGR?
Kamil_Ziomek - 17-06-2011, 19:50

Szkoda że nie mam drugiego kompa bo bym ci wysłał :( , albo że nie mam schematu kabelka i softa do procesora bo pewnie jakiś w nim jest to bym zrobił taki kabelek i też się pobawił. Ile kosztuje licencja do evoscana bo kabel znalazłem że 140$
pepi - 17-06-2011, 20:27

mar111cin napisał/a:
yyy praca tego EGRu wygląda conajmniej dziwnie xD spodziewałem się w sumie odwrotnie ułożonego "wykresu". Jak to zmnieniasz to o pewną wartość, czy zjeżdżasz z tym do zera? Może lepiej w tym przypadku w ogóle wymontować EGR?


hejka
dokładnie tak jak piszesz mogę go zmienić albo wyzerować, generalnie kazda wartość można zmienic trzeba to tylko z głowa zrobić
mozna tez "zaadoptować" japonska czesc softu i ustawien do europejczyka

co do licencji kamil to jest za FREE jesli kupisz kabel, co do procka to jest zeszlifowany
ale nie zaglebialem sie jakos specjalnie jaki to jest bo mam kabel
cena z przesyłka wyszła jakieś 1000zl

sveno - 17-06-2011, 21:33

pepi napisał/a:
mozna tez "zaadoptować" japonska czesc softu i ustawien do europejczyka
a jaką moca i momentem legitymuje się japońska wersja 6a13?
swinks_UK - 17-06-2011, 21:48

IIRC, było 173 kucy.
Rafał, jak oglądałem na CVR4 zapodane tabele z wersji ST-R to są inne mapy, tam nie jest tak ubogo. Jest właśnie na 12.5 w afr.

pepi - 17-06-2011, 21:56

sveno napisał/a:
pepi napisał/a:
mozna tez "zaadoptować" japonska czesc softu i ustawien do europejczyka
a jaką moca i momentem legitymuje się japońska wersja 6a13?


jeśli chodzi o sama moc to z map JP nie będzie większa
bardziej moment najmniej 10 % -

OLV - 17-06-2011, 22:21

Hmmm...?
Ciekawe ?

adaxo - 17-06-2011, 22:31

pepi napisał/a:
tak moge "zdalnie " zrobic ci kompa ale nie dopieszczę ci ustawień turbiny tzn "dopieścić"jej prace :, mogę ci zmienić ustawienia jakie tylko chcesz



No w końcu ktos konkretnie się za to bierze :cheers: :thumbleft:

Turbo mam standardowe, poza tym nie bardzo wiem jakie są możliwości, bardzo chętnie bym poczytał co można zrobić i po co, jak byś dysponował jakimiś linkami będę bardzo wdzięczny :D bo TBH nie bardzo to jeszcze ogarniam i szczerze mówiąc nie wiem o co Cie prosić żebyś poprawiał i na jakiej zasadzie to byśmy mogli wgrać, czy ja to robię sam ??czy wysyłam kompa do Ciebie??

pepi - 17-06-2011, 22:32

swinks_UK napisał/a:
IIRC, było 173 kucy.
Rafał, jak oglądałem na CVR4 zapodane tabele z wersji ST-R to są inne mapy, tam nie jest tak ubogo. Jest właśnie na 12.5 w afr.


wkręcają cie tomek
tu masz stocka STra i sobie porównaj

http://imageshack.us/f/803/hioct25str.jpg/

KamilR10 - 18-06-2011, 15:57

Temat bardzo ciekawy, jestem pod wrazeniem mozliwosci, moze sie wypowiedziec uzytkownik co ma galanta V6 juz po zmianach? jakie sa odczucia? Sam chetnie wybralbym sie na drobne zmiany w ECU :wink:
swinks_UK - 18-06-2011, 21:35

pepi napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
IIRC, było 173 kucy.
Rafał, jak oglądałem na CVR4 zapodane tabele z wersji ST-R to są inne mapy, tam nie jest tak ubogo. Jest właśnie na 12.5 w afr.


wkręcają cie tomek
tu masz stocka STra i sobie porównaj

http://imageshack.us/f/803/hioct25str.jpg/


Nie wkrecają... :mrgreen:
Dokładnie tak jak piszę, w hi load masz "średnio" dwunastki w afr. To raczej na tym screenshocie co podałeś z europejczyka po dokładnym przyjrzeniu się widać, ze tabele są z tzw. low load, a częśc dolna zasłonięta i źle odczytałem.
No więc te tabele z co wrzuciłeś z ST-R'a są w sumie sam raz, wiele nie wyciągniesz więcej. Możesz zmienić poszczególne komórki, ale i tak całość będzie interpolowana, więc to rozmyje się w praniu.

milo - 19-06-2011, 21:07

pepi próbowałeś może w dieslu zwiększyć moment obrotowy lub moc czy te diesle w ogóle można podkręcić ?
Owczar - 20-06-2011, 01:25

milo, te diesle na rynek Japoński miały 100KM więc pewnie można łatwo podnieść, ale jak się dowiadywałem to bluebox kosztuje 1500zł... Chyba, że da rady wgrać soft z auta na rynek japoński.
Cthulhu - 24-06-2011, 07:49

hehe temat zaczął się od mojej totalnej amatorszczyzny a teraz już widzę, że jest nadzieja na te parę kucyków w Galanciku :D z niecierpliwością czekam jak się sprawa dalej rozwinie :mrgreen:

dla pepiego leci pomógł ofkors :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group