Outlander II GEN Techniczne - [II 3.0 USA] Klocki i tarcze hamulcowe
Grzesq - 02-08-2011, 09:24
| andrzejGb napisał/a: | | wyważałem 2 razy po po pierwszym wyważeniu miałem podobnie kolejne wywazenie kół w innej firmie i objawy te same, opony nowe |
Też tak miałem u siebie, w określonym zakresie prędkości lekko drżała kierownica. Dopiero 3 wyważanie w kolejnym warsztacie pomogło. Tarcze hamulcowe niestety też mogą dawać takie objawy, mimo że kierownica nie drży przy hamowaniu.
13zbyszek13 - 04-08-2011, 07:18
| andrzejGb napisał/a: | | wyważałem 2 razy po po pierwszym wyważeniu miałem podobnie kolejne wywazenie kół w innej firmie i objawy te same, opony nowe |
wyważ jeszcze raz w innym warsztacie i przy okazji niech sprawdzą czy felgi są proste, lub jak kolega Ci radził zmień koła przód tył.I zobaczysz czy ustąpiło czy nie jak nie to być może któraś tarcza hamulcowa eis odkształciła i daje ten efekt.
andrzejGb - 03-10-2011, 20:43
klocki TRW zaczeły piszczeć , ekstra chrupią gdy powoli puszczam hamulec .
Przy wymianie opon napompowali mi opony 1,8 bara zamiast 2,2bara dopompowanie opon zmniejszyło drgania
lexus - 03-10-2011, 22:18
Nie koniecznie muszą być klocki złe może są gdzieś luzy i wpadają w drgania i piszczą ja mam trw i jest super .Spróbuj kupić specjalną maść i posmarować klocki od strony tłoczka powinno pomóc
mitsu00 - 03-10-2011, 22:30
| lexus napisał/a: | | Nie koniecznie muszą być klocki złe może są gdzieś luzy i wpadają w drgania i piszczą ja mam trw i jest super .Spróbuj kupić specjalną maść i posmarować klocki od strony tłoczka powinno pomóc | To akurat powinno zawsze sie robic przy wymianie klockow. jesli mechanik tego nie zrobil, to amator jakis. Polecam paste aluminiowa. Miedziana dotychczas ogolnie stosowana, nie jest optymalna.
andrzejGb - 03-10-2011, 23:02
Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych tyle ze poprzednio miałem klocki bez warstwy antypiskowej natomiast były blaszki nakładane na klocki teraz w klockach jest masa antypiskowa i załozyłem na to blaszki jakie były na poprzednich klockach i nie wiem czy się nie gryzie.Przypomnę auto jest z USA zaciski mają 1 duzy tłoczek
wysmok - 19-11-2012, 11:21
Panowie,
mam możliwość kupienia w dobrej (tak sądzę ) cenie klocki:
- przód FERRODO, 135 zł,
- tył BREMBO lub TRW, oba po 122 zł.
Miał ktoś z Was doświadczenia z tymi klockami?
rezon - 19-11-2012, 13:22
| andrzejGb napisał/a: | | Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych | chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.
| wysmok napisał/a: | | TRW, oba po 122 zł. | często używałem TRW i byłem zadowolony. Ferrodo też. Brembo nie używałem
andrzejGb - 19-11-2012, 15:37
[quote="rezon"] | andrzejGb napisał/a: | | Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych | chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.
a gdzie tam widziałeś aluminium ???? klocki z aluminium jeszcze nie robia:) , smaruję warstwę tłumiącą , prowadnice klocków. poczytaj w necie to nie wymysł ASO
rezon - 19-11-2012, 16:10
Hamulce to nie tylko klocki. Sam sobie poczytaj w necie - nawet na forum Outka wypowiedzi dot. smaru miedzianego. Znacznie lepsze są wysokotemperaturowe smary syntetyczne. ASO Mitsu w moim Outku bardzo chętnie zalewało wszystko smarem miedzianym zapominając o wcześniejszym czyszczeniu - efekt to krzywienie tarcz, wymiana klocków co 20kkm, zacinające się klocki na prowadniczkach, itd...
mitsu00 - 19-11-2012, 21:46
[quote="andrzejGb"] | rezon napisał/a: | | andrzejGb napisał/a: | | Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych | chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.
a gdzie tam widziałeś aluminium ???? klocki z aluminium jeszcze nie robia:) , smaruję warstwę tłumiącą , prowadnice klocków. poczytaj w necie to nie wymysł ASO | Do klockow nalezy stosowac tak jak sugerowal Rezon, specjalny dedykowany smar, a nie aluminiowe lub miedziane pasty.
andrzejGb - 20-11-2012, 00:05
| rezon napisał/a: | | Hamulce to nie tylko klocki. Sam sobie poczytaj w necie - nawet na forum Outka wypowiedzi dot. smaru miedzianego. Znacznie lepsze są wysokotemperaturowe smary syntetyczne. ASO Mitsu w moim Outku bardzo chętnie zalewało wszystko smarem miedzianym zapominając o wcześniejszym czyszczeniu - efekt to krzywienie tarcz, wymiana klocków co 20kkm, zacinające się klocki na prowadniczkach, itd... |
nie korzystam z ASO jezeli nie muszę ,wymiana klocków jest prosta czynnością i każdy zrobi to lepiej niż ASO no chyba ze ma 2 lewe ręce,.
rezon - 20-11-2012, 08:15
Chyba, że robi się to przy okazji przeglądów co 20kkm, to po co samemu robić skoro ASO tak renomowanej marki jak Mitsubishi jest autoryzowane, profesjonalnie przygotowane, posiada wiedzę i doświadczenie, odpowiednie narzędzia, wyszkolony personel - no przecież nie może spartolić tak prostej czynności jak wymiana klocków. No chyba, że jednak może i | andrzejGb napisał/a: | | wymiana klocków jest prosta czynnością i każdy zrobi to lepiej niż ASO | . W Outku jest to prosta czynność, na dodatek nie wymaga żadnych specjalistycznych narzędzi - tylko klucz bodajże 17.
Ja korzystam z ASO mimo braku dwóch lewych rąk - niech każdy zajmuje się swoją pracą, to wszyscy będą mieli co robić.
andrzejGb - 21-11-2012, 00:34
| rezon napisał/a: |
Ja korzystam z ASO mimo braku dwóch lewych rąk - niech każdy zajmuje się swoją pracą, to wszyscy będą mieli co robić. |
Nie zawsze tak jest, wielu wykonuje swoja pracę byle jak. mam złe doswiadczenia z ASO i nie tylko. W Polsce zbyt często stanowiska i pracę dostają ludzie co maja 2 lewe ręce za łapówki i po znajomościach a umiejętności czy wykształcenie ma drugorzędne znaczenie
jmgmotocykle - 21-11-2012, 09:54
do hamulców teraz stosuje się pasty ceramiczne - miedz odchodzi w niepamięć ze względy na tworzenie korozji...
często powodem drgań i problemem z "doważeniem" nie jest niewłaściwe wyważenie, a montaż brudnych, upapranych felg i tarcz na piastę... proponuję rozebrać koło wraz z tarczą hamulcową - wszystko dokładnie oczyścić z rdzy i brudu, również osadzenie felgi- powinno pomóc...
|
|
|