To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - ASX chiptuning

sylb - 25-07-2011, 23:47

Trik napisał/a:
tomekrvf, Czy to znaczy że 2.2 bęzie w opcji 200-220.
Po za tym to o jakich ciekawostkach mówisz. Daj jakiś cynk. Co jeszcze ciekawego tam można zrobić. Według ciebie oczywiście. Niech bedzie to jakaś teoria, żep można było odkopać ten kotlet np za rok i sprawdzić jakie są postępy w technologii.

Jeżeli z silnika o pojemności 1798 da się wycisnąć 150KM to z silnika o 31% większego (pojemność 2268) powinno się dać wykrzesać spokojnie ponad 200KM. Prawdopodobnie największym ograniczeniem są normy emisji spalin.

rezon - 26-07-2011, 09:19

sylb napisał/a:
Jeżeli z silnika o pojemności 1798 da się wycisnąć 150KM to z silnika o 31% większego
Z 105KM 1.9TDI można wycisnąć nawet ponad 300KM (inne turbo, wydech, itd.), kwestia nie tylko w czystości spalin, ale i trwałości - przejechał tylko kilka tysięcy km.
mitsu00 napisał/a:
Jak zmienisz mape to predzej czy pozniej padnie ci sprzeglo, albo dwumas, albo nie daj boziu skrzynia. Mowie z wlasnego i innych doswiadczenia. A do MIVEC:a jak pisalem wczesniej nie ma na razie zamiennikow, wiec za czesci trzeba placic jak za czyste zloto....
święta prawda i pewnie jeszcze chwilę zamienników nie będzie. Zanim zdecydujecie się na tuning ASX zapytajcie w ASO o aktualną cenę sprzęgła i koła dwumasowego. 80% zrezygnuje z tuningu.
herman napisał/a:
Chipowanie asx odpuszczam sobie całkowicie. Przedstawione argumenty są jak dla mnie wystarczające.
decyzja nie wiem czy słuszna, ale na pewno oszczędzająca portfel. Mimo, że mam traktora produkowanego od 5 lat, to dopiero przed kilkoma miesiącami pojawiły się zamienniki koła dwumasowe - swoje musiałem wymienić wcześniej - okazyjnie za jedyne 4kzł :evil: Traktor po delikatnej mapie (z 146KM (mały gift od VW) na165KM) przejechał zaledwie 32kkm i nie dało rady jeździć więcej.
sh - 26-07-2011, 10:49

sylb napisał/a:
Jeżeli z silnika o pojemności 1798 da się wycisnąć 150KM to z silnika o 31% większego (pojemność 2268) powinno się dać wykrzesać spokojnie ponad 200KM. Prawdopodobnie największym ograniczeniem są normy emisji spalin.


Nie do konca. Jezeli do tego silnika 2.2 (czy tez 2.3) wloza ta sama turbine to jedyny zysk mocy jaki bedziesz mial wyniknie ze zwiekszonej pojemnosci skokowej :)

Wedrowiec - 26-07-2011, 23:13

A mnie dalej boli, że kompletnie brak solidnego potwierdzenia/zaprzeczenia silnik 116KM = silnik 150KM. Oraz informacji, jak przerobić LP na HP. Nawet za dokładną różnicę cennikową Mitsubishi.

edit: silnik i pozostałe podzespoły.

sh - 26-07-2011, 23:33

Wedrowiec napisał/a:
A mnie dalej boli, że kompletnie brak solidnego potwierdzenia/zaprzeczenia silnik 116KM = silnik 150KM. Oraz informacji, jak przerobić LP na HP. Nawet za dokładną różnicę cennikową Mitsubishi.



Powiem tyle co uslyszalem w salonie "Bez napedu 4WD nie warto bac wiekszego diesela - moment i przyspieszenie te same; producent stwierdzil ze skoro za ten sam silnik mozna wziac 15k zamiast 9k to czemu nie".

Dlatego wcale bym sie nie zdziwil gdyby stuningowane 1.8 to wlasnie bylo to 150KM. Silnik bazuje w koncu na 2.0 TDI a ten ma max 170KM (salonowo) - zwykly chiptuning tuning jest mozliwy ale srednio zalecany w zwiazku z wyzylowaniem fabrycznych podzespołow.

krzychu - 26-07-2011, 23:35

sh napisał/a:
Silnik bazuje w koncu na 2.0 TDI a ten ma max 170KM (salonowo)


Że co? Te silniki nawet nie stały obok siebie. Różnią się wszystkim.

Trik - 27-07-2011, 00:41

sh napisał/a:
Silnik bazuje w koncu na 2.0 TDI
:shock: Ło matko co to za ciekawostka. Sprawdź dobrze silniki z rodziny 4N1.
jaceksu79 - 27-07-2011, 01:06

tomekrvf napisał/a:
.... Inaczej nie widzę sensu zastosowania tak wielkiego turbo i innych ciekawostek w tym silniku.


Może przygotowania do spełnienia w przyszłości norm EURO 6 ?

tomekrvf - 28-07-2011, 00:16

Wedrowiec napisał/a:
A mnie dalej boli, że kompletnie brak solidnego potwierdzenia/zaprzeczenia silnik 116KM = silnik 150KM.

Musisz mi uwierzyć na słowo że te silniki różnią się tylko oprogramowaniem ECU silnika. Żeby powtwierdzić tezę wystarczy sprwfdzić numery katalogowe podzespołów silnika - turbo, tłoki, głowica, wtryski itp. Ja to sprawdziłem i sa identyczne.

Jesli zaś chodzi o moje gdybanie na temat mocniejszej wersji diesla 1.8 170-180KM. Myślę że taka wersja pojawi się wraz z wprowadzeniem Euro 6. Sytuacja z tym silnikiem jest bardzo podobna do tej z L200. Koncept silnika był zdecydowanie zbyt wymyślny" jak na 136KM (np. kanały dolotowe w głowicy:pionowy i styczny) że widać od razu że MMC myśli o większej mocy (po pewnych zmianach w silniku). Z 4N13 jest podobnie - prawdziwy MIVEC, niski stopień sprężania offset wału korowego względem osi cylindrów. Dlaczego akurat przy Euro 6 zostana wprowadzone te zmiany? Nie trzeba walczyć z PM ("sadzą") tylko należy się zająć NOx. Silnik sam w sobie jest przygotowany do Euro 6 i po dołożeniu systemu redukcji NOx (DeNOX, katalizator SCR), można będzie podnieść moc bez obaw że normy nie zostaną spełnione.
Rozwój wydarzeń przewiduję w ten sposób:w przyszłym roku trafi do ASX system redukcji NOx celem przetestowania. Póżniej zostaną wprowadzone modyfikacje w silniku: zmiana kształtu komory spalania, piezowtryskiwacze, być może bi-turbo, szersze panewki (lub większej średnicy) i już możemy wyciskać z silnika więcej mocy.

jaceksu79 - 28-07-2011, 08:40

No tak, ale to już są poważne zmiany konstrukcyjne
joachim69 - 28-07-2011, 22:59

tomekrvf napisał/a:
Wedrowiec napisał/a:
A mnie dalej boli, że kompletnie brak solidnego potwierdzenia/zaprzeczenia silnik 116KM = silnik 150KM.

Musisz mi uwierzyć na słowo że te silniki różnią się tylko oprogramowaniem ECU silnika. Żeby powtwierdzić tezę wystarczy sprwfdzić numery katalogowe podzespołów silnika - turbo, tłoki, głowica, wtryski itp. Ja to sprawdziłem i sa identyczne.

Jesli zaś chodzi o moje gdybanie na temat mocniejszej wersji diesla 1.8 170-180KM. Myślę że taka wersja pojawi się wraz z wprowadzeniem Euro 6. Sytuacja z tym silnikiem jest bardzo podobna do tej z L200. Koncept silnika był zdecydowanie zbyt wymyślny" jak na 136KM (np. kanały dolotowe w głowicy:pionowy i styczny) że widać od razu że MMC myśli o większej mocy (po pewnych zmianach w silniku). Z 4N13 jest podobnie - prawdziwy MIVEC, niski stopień sprężania offset wału korowego względem osi cylindrów. Dlaczego akurat przy Euro 6 zostana wprowadzone te zmiany? Nie trzeba walczyć z PM ("sadzą") tylko należy się zająć NOx. Silnik sam w sobie jest przygotowany do Euro 6 i po dołożeniu systemu redukcji NOx (DeNOX, katalizator SCR), można będzie podnieść moc bez obaw że normy nie zostaną spełnione.
Rozwój wydarzeń przewiduję w ten sposób:w przyszłym roku trafi do ASX system redukcji NOx celem przetestowania. Póżniej zostaną wprowadzone modyfikacje w silniku: zmiana kształtu komory spalania, piezowtryskiwacze, być może bi-turbo, szersze panewki (lub większej średnicy) i już możemy wyciskać z silnika więcej mocy.
bi turbo w mitsu :lol: :lol: najpierw niech zrobią dwu strefową klimę i podświetlenie przycisków od szyb plus czujnik nasłonecznienia :lol:
dobre dobre z tym biturbo

Anonymous - 30-07-2011, 13:21

joachim69 napisał/a:
bi turbo w mitsu :lol: :lol:

joachim69 napisał/a:
dobre dobre z tym biturbo


radzę zorientować się w temacie bi/twin turbo innych modelach Mitsubishi zanim zaczniesz szydzić. :P

herman - 01-08-2011, 09:09

tomekrvf napisał/a:
Wedrowiec napisał/a:
A mnie dalej boli, że kompletnie brak solidnego potwierdzenia/zaprzeczenia silnik 116KM = silnik 150KM.

Musisz mi uwierzyć na słowo że te silniki różnią się tylko oprogramowaniem ECU silnika. Żeby powtwierdzić tezę wystarczy sprwfdzić numery katalogowe podzespołów silnika - turbo, tłoki, głowica, wtryski itp. Ja to sprawdziłem i sa identyczne.

Jesli zaś chodzi o moje gdybanie na temat mocniejszej wersji diesla 1.8 170-180KM. Myślę że taka wersja pojawi się wraz z wprowadzeniem Euro 6. Sytuacja z tym silnikiem jest bardzo podobna do tej z L200. Koncept silnika był zdecydowanie zbyt wymyślny" jak na 136KM (np. kanały dolotowe w głowicy:pionowy i styczny) że widać od razu że MMC myśli o większej mocy (po pewnych zmianach w silniku). Z 4N13 jest podobnie - prawdziwy MIVEC, niski stopień sprężania offset wału korowego względem osi cylindrów. Dlaczego akurat przy Euro 6 zostana wprowadzone te zmiany? Nie trzeba walczyć z PM ("sadzą") tylko należy się zająć NOx. Silnik sam w sobie jest przygotowany do Euro 6 i po dołożeniu systemu redukcji NOx (DeNOX, katalizator SCR), można będzie podnieść moc bez obaw że normy nie zostaną spełnione.
Rozwój wydarzeń przewiduję w ten sposób:w przyszłym roku trafi do ASX system redukcji NOx celem przetestowania. Póżniej zostaną wprowadzone modyfikacje w silniku: zmiana kształtu komory spalania, piezowtryskiwacze, być może bi-turbo, szersze panewki (lub większej średnicy) i już możemy wyciskać z silnika więcej mocy.



Nie no po prostu padłem na plecy.
Wątek dotyczy chiptuningu. Napaliłem się, po Twoim poprzednim poście, że TEN silnik ma spore możliwości chipowania a tu okazuje się, że trzeba wymienić w nim połowę części. Chyba nie zdecyduję się na ten zabieg ;-)
Pozdrawiam

rezon - 01-08-2011, 09:54

herman napisał/a:
Wątek dotyczy chiptuningu. Napaliłem się, po Twoim poprzednim poście, że TEN silnik ma spore możliwości chipowania a tu okazuje się, że trzeba wymienić w nim połowę części.
prawdopodobnie chipowanie będzie bardzo łatwe do zrobienia bez wymieniania jakichkolwiek części. tomekrvf, pisał tylko o zastosowanych rozwiązaniach, które "nie pasują" do silnika o tak niskiej mocy, a które wdrożono prawdopodobnie aby przy podnoszeniu mocy przez fabrykę ograniczyć się do wgrania innego programu oraz o rozwiązaniach koniecznych dla EURO6. Czyli prawdopodobnie silnik perspektywy ma i to nie małe :)
herman napisał/a:
Chyba nie zdecyduję się na ten zabieg
to akurat słuszne - możliwości silnika nie oznaczają automatycznie możliwości innych podzespołów. Po moich doświadczeniach z Outlanderem - ori sprzęgło zdecydowanie nie ma większych możliwości niż przeniesienie napędu fabrycznych 140KM :( , a ceny podzespołów do ASX - zwłaszcza do ori silników Mitsu (brak zamienników) każą poważnie zastanawiać się nad każdą próbą ingerencji ;)
sylb - 01-08-2011, 22:28

Ewidentnie widać, że słabszy silnik 1.8 to czysty marketing, po prostu wypadła mieć dwa rodzaje diesla i tyle.
Ale dam przykład innego producenta samochodów, który może się ziścić w ASX.
Mamy w firmie hyundai-a I30, w tym samochodzie występuje silnik 1.6/90 i 1.6/115 z turbiną VGT. Ciekawostka jest taka, że klika miesięcy przed naszym zakupem, 1.6/90 też miał VGT i zasadniczo niczym się nie różnił od 1.6/115, no może jedynie skrzynią biegów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group