Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Chceck Engine błąd P0135
ZbujMadej - 17-05-2012, 15:26
Jestem tuż po własnoręcznej wymianie sondy. Banalna czynność jeśli ma się odpowiedni klucz. Ja używałem nasadowy YATO YT-1754 i trzeba uważać na jedną rzecz - końcówka do mocowania jest na 3/8 cala, a nasadka górna na klucz płaski/oczkowy na 1 cal, czyli amatorskie zestawy kluczy nie pasują. W moim zestawie były tylko końcówki 1/4 i 1/2 cala.
Po wizycie w zaprzyjaźnionym sklepie z narzędziami za piwo pożyczyłem odpowiedni klucz - 10 minut roboty i po sprawie. Jeszcze kurs do warsztatu, kasowanie błędu i Check przestał świecić. Dam jeszcze znać co będzie po powrocie z urlopu. Pozdrawiam.
[ Dodano: 27-05-2012, 17:13 ]
Po kursie 2 x 2 tys. km żadnych błędów - polecam sondę podaną przez Ravcio - DOX 0313
miszu - 30-05-2014, 23:46
Mam ten problem. Świecący check P0125 i kabelki w dziwnych kolorach podpięte do sondy wątpliwej marki. Denso 0313 już w drodze i mam nadzieję, że problem zniknie Dzięki za wyczerpujące opisanie sprawy RaVciO!
RaVciO - 31-05-2014, 09:25
Czy masz także podobne objawy?
miszu - 08-06-2014, 21:35
Cześć.
Jeśli chodzi o objawy to miałem czasem lekko falujące obroty na wolnych obrotach, a innych nie zdążyłem zauważyć, bo mam samochód od niedawna, a do tego świeżo założoną instalację LPG, więc średniego spalania też jeszcze nie zdążyłem ustalić.
Natomiast wymieniłem już sondę na tą denso 0313 i błąd zniknął póki co, a obroty na wolnych są równiutkie. Muszę jeszcze sprawdzić czy mieszanka jest odpowiednio wyregulowana - wcześniej z powodu błędu sondy mogła być niewłaściwie ustawiona.
Pozdrawiam!
wrocek - 19-06-2014, 22:02
Witam.
Nadszedł czas końca sondy jednak sprawdziłem pierwszą i jest OK. Ale jak czytałem na forumach warto sprawdzić i drugą i tu napotkałem schody a raczej gumową osłonkę za którą pewnie znajduje się wtyczka. Moje pytanie: Jak się dostać do tej wtyczki miernikiem nie odpinając sondy z tłumika. Czy kanałem w środku kabiny (biegi, hamulec itp) czy inną drogą. Proszę o sugestie.
cakp - 25-06-2014, 09:52
Ja przednią sondę także sprawdzałem miernikiem i była OK i nawet mechanik sprawdzał miernikiem i było OK. Aż w końcu inny mechanik po prostu ją wykręcił i mi pokazał ze jest cała usmolona, oblepiona sadzą, czyli padło podgrzewanie sondy, ( w sumie czemu po prostu nie wykręciłem?) Problemy to falowanie obrotów, podwyższone spalanie, lampka check. Wymieniłem na Denso 0313 i problem nie powrócił od 2lat.
Tylna sonda może pokazywać złe odczyty także przez padnięty katalizator. Z reguły rzadko tylna pada.
plecho1 - 25-06-2014, 10:41
Sprawdzanie miernikiem nie jest dokładne bo mierniki często zbyt wolno reagują nie nadążając za praca sondy, lepszy był by do tego kabel VAG KKL i program Evoscan. Dodatkowo powinniście też sprawdzić grzałkę, czy jej obwód ma ciągłość i jaką rezystancję, spalona grzałka to oczywiście brak ciągłości jej obwodu.
wrocek - 25-06-2014, 18:31
Hmm. Przednią sprawdzałem zwykłym miernikiem i faluje wyśmienicie przy zmianie obrotów tzn więcej gazu i wyższe wskaźniki czyli powinno być OK. Do tylnie a raczej dolnej bo pod dźwignią biegów dostałem się przez tunel w środku samochodu. Faktycznie dobrze zabezpieczona kostka przed czynnikami zewnętrznymi . Poza gumową uszczelką oddzielającą od spodu był jeszcze kołnież gumowy i dopiero przewód z sondy podpięty do kostki. Jednak sprawdzałem bez pracy silnika (w garażu i zabrakło czasu) i napięcie było. Czyli czeka mnie kolejna rozbiórka kanału i sprawdzenie reakcji na obroty Co do grzałki to nie doszedłem jeszcze do tego Może więcej szczegułów gdzie i jak to to sprawdzić. Tak apropo sond i odczytów to zastanawia mnie jeszcze oprogramowanie do kontroli instalacji gazowej i jej regulacji. Jest tam coś takiego jak Napięcie Lambda 1 i 2 i powinny reagować lub nie podczas pracy, ale to raczej odrębny temat
plecho1 - 25-06-2014, 20:11
Sonda wraz ze wzrostem obrotów silnika nie podaje większych napięć a jedynie szybciej faluje. Sprawna sonda w Twoim aucie powinna oscylować w zakresie od 0 do 1V. Z sondy wychodzi 4 kable, dwa są od grzałki i po miedzy nimi mierzymy opór, chyba powinno być około 6 omów.
wrocek, nie spojrzałem wcześniej z jakiego roku jest Twoje auto, u ciebie bardzo dobrze się sprawi ELM327 kupisz coś takiego za około 50 zł i będziesz mógł tym interfejsem sprawdzać błędy i podglądać miedzy innymi pracę sond. Ja mam coś takiego http://allegro.pl/interfe...4365454366.html i w połączeniu z telefonem z androidem i programem Torque świetnie działa.
Jeśli chodzi o sterownik gazowy, to program znajdziesz na stronie producenta a kabel kosztuje około 50 - 80zł. Sondy do sterownika gazowego nie trzeba podłączać bo sterownik z niej nie korzysta. Podłącza się ją tylko po to by mieć podgląd na jej pracę podczas ustawiania instalacji. Jednak rzadko kto to robi bo w niektórych autach może to zakłócić sygnał idący do sterownika benzynowego co może mieć negatywny wpływ na odczyt sondy przez sterownik benzynowy i tym samym na niewłaściwe dawkowanie paliwa. Napisz jaką masz instalację gazową, jaki sterownik, wtryski i reduktor.
wrocek - 25-06-2014, 20:48
Posiłkowałem się testami z http://www.youtube.com/watch?v=rvwp5F1o7t8 i tak też sprawdzałem. U mnie reaguje tak samo ale zgadzam się z plecho1, wachania były ale prawdopodobne że przypadkowe.
Co do programu gazowego, to AC GAS SYNCHRO ma na stronie PARAMETRY z prawej strony okienko NAPIĘCIE (V) LAMBDA 1, LAMBDA 2 i tam też cyferki zmieniają się Autko podpinam przy każdej wymianie filtrów i wydawało mi się (pół roku temu), że to efekt sprawnych sond. Ale to tylko moje wydawanie Teraz muszę poszukać winowajcy świecącego Check Engine. Na ELM327 z OBD2 czekam. To się jednak może przydać.
Autko 2003 po lifcie
plecho1 - 25-06-2014, 21:09
To że wartości w programie gazowym się zmieniają pomimo nie podpiętej sondy czy sond to wina zakłóceń. Sterownik ma możliwość podpięcia dwóch sond ale nie chodzi tu o sondę informacyjną za katalizatorem a o drugą sondę regulacyjną w autach sześcio i więcej cylindrowych.
|
|
|