To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Najtrwalszy Galant czyli E33 :)

deejay - 11-11-2011, 20:52

Etap przygotowania do lakierowania , wszystko z dołu i góry zagumowane , wszystkie połączenia i spawy zabezpieczone przed dostaniem sie wody itp. , nastepnie konserwacja od wewnątrz i jutro czas na nałożenie mat bitumicznych :)
Mariusz ( blacharz) wykonał kawał porzadnej roboty :finga:
teraz czas na moje "malunki"i konserwe na sam koniec plus wosk do profili .





Teraz az miło popatrzeć na "nową" podłogę , jest pikna ... :D




Jutro ciąg dalczy prac...

Andrew - 11-11-2011, 20:58

Profi robota :wink:
Samochód marzenie :)

Jogurt - 11-11-2011, 21:17

deejay napisał/a:
fotki wsatwie wieczorem , bo musze wybrac te najmniej "drastyczne " :D z prac przy blacharce , oj działo sie działo ... :twisted:

Czas na "wycieczkę" po galerii :twisted: , proszę sie powstrzymać z komentarzami :mrgreen:
co tu komentować w 20 letnim dupowozie? założę się że połowa EA po ''otwarciu'' okazałaby bardziej drastyczne sceny (niestety)
wracając do tematu: good job :thumbup:

Krzyzak - 11-11-2011, 21:37

Jogurt napisał/a:
co tu komentować w 20 letnim dupowozie?

nie przesadzaj - mój przeżył 16 zim, zanim zaczął zimować w garażu i miał w tym czasie 1 dziurę...
jest praktycznie zupełnie cały

fj_mike - 11-11-2011, 22:32

Kawał dobrej roboty Bartku ;)
Zielu - 12-11-2011, 14:09

Nie to żebym chciał się do czegoś przyczepić, ale z tego co widzę blacharze w całej PL robią podobnie....blacha łączona na kilka spawów z przerwami, podłoga bez ori przetłoczeń no i ten wiecznie powtarzany zabieg: p. reaktywny dobry na wszystko :P Ale próg z tego co widzę ładnie dorobiony. Ogólnie nie jest źle, dobrze że wziąłeś się za staruszka :)
rosomak1983 - 12-11-2011, 17:51

Zielu175 napisał/a:
blacha łączona na kilka spawów z przerwami,

to by trzeba tigiem zeby ciagły spaw był.
Zielu175 napisał/a:
p. reaktywny dobry na wszystko

hmm ja tam widze epoksyd a nie reaktywny, po drugie co masz do reaktywnego :P :P :P

Zielu - 12-11-2011, 18:55

Rosomaku, oczywiście że się spawa, migomatem, tak żeby był szczelny spaw, czyli kropka obok kropki, powoli zagęszczając, trzeba tylko robić przerwy na studzenie aby nie przegrzać blachy. TIGiem to już wgl. kosmos :P

deejay napisał/a:
zapodkładowane podkładem reaktywnym

Jak sam autor napisał, użył reaktywnego :)

Otóż co mam do reaktywnego, przede wszystkim to jest podkład na blachę wyczyszczoną z luźnej rdzy, ale z wżerami których nie da się usunąć (chyba żeby piaskować). Zawiera w sobie kwas który wiąże pozostałości rdzy...Co nie zmieni faktu że ta rdza zawsze tam będzie. A tutaj przecież jest nowa czyściutka blacha którą wystarczyłoby przygotować i pomalować p. epoxydowym który ogólnie jest podkładem mocniejszym, twardszym i wytrzyma więcej od reaktywnego, pod warunkiem że jest nakładany na blachę zdrową :)
Ogólnie ludzie różnie stosują te podkłady, są i tacy co uważają że najlepszy jest zwykły podkład akrylowy(praktycznie zerowa ochrona antykorozyjna), reszta to na bazie kwasów który wyżera blachę :lol:

rosomak1983 - 12-11-2011, 19:11

Zielu a co sadzisz reaktywny potem na to epoksyd ???
Zielu - 12-11-2011, 19:27

Gdzieś widziałem fajną rozkminę na ten temat na jakimś forum lakierniczym..
Generalnie opinia jest taka, że nie ma sensu dawać 2 różnych podkładów, bo jeśli chcesz robić blachę porządnie i mieć świadomość że jest czysta, bez rdzy, wżerów, sztukujesz ubytki, ew. piaskujesz wszystko i na to tylko epox max. 3 warstwy. Na czysta blachę nie daje się już reaktywnego. Nie wspominam już o cynowaniu itd, bo to inny wątek :) Dawanie reaktywnego ma sens tylko wtedy jak zostaną jakieś wżery do których ma przyczepność, a dla mnie pozostawienie wżerów na blasze to nie jest dobra robota, rozumiem ew. na jakieś miejsca oczyszczone z grubsza np. na wiertarce. Można założyć 2 gumy, tylko po co... :lol:
W samej teorii można dać reaktywny i epox, jednak trzeba je oddzielić podkładem akrylowym, aby się nie gryzły. Ogólnie antykorozja to jest temat rzeka.
A opinie różne...i nie każde właściwe :)
Koniec OT. :P

Krzyzak - 12-11-2011, 21:35

Zielu175 napisał/a:
podłoga bez ori przetłoczeń
i mi się to rzuciło - w końcu przetłoczenia zwiększają "nośność" takiej blachy - coś jak zaginanie na prasie krawędziowej i ten sam element nagle jest w stanie przenieść kilka razy większe siły czy naprężenia
Anonymous - 12-11-2011, 21:54

reaktywny, epoxydowy, spawany punktowo a nie po całości, z przetłoczeniami czy bez.... :roll: :roll: nazbierali się narzekacze... co by tam Bartek nie zrobił z tym autem i tak będzie lepiej niż te dziury przez które można było bawić się w Flinstonów... :finga:
deejay - 12-11-2011, 22:18

Krzyzak napisał/a:
Zielu175 napisał/a:
podłoga bez ori przetłoczeń

i mi się to rzuciło - w końcu przetłoczenia zwiększają "nośność" takiej blachy - coś jak zaginanie na prasie krawędziowej i ten sam element nagle jest w stanie przenieść kilka razy większe siły czy naprężenia


Zgadza sie , ale oryginalnej takiej blachy nie dostanę , wiec posłuzyłem sie kawłkiem innej blachy która ma trzy przetłoczenia , to lepsze niz dziury :wink:

robertdg - 12-11-2011, 22:24

deejay, było kupić trapezówke to by zaś psioczyli, że zbyt wiela tych przetłoczeń :D

Zacna robótka :thumbleft:

sveno - 12-11-2011, 23:00

Zielu175 napisał/a:
tego co widzę blacharze w całej PL robią podobnie....blacha łączona na kilka spawów z przerwami,
czyli, że z przerwami to źle? Nie wolno spawać długich elementów jedną ciągłą spoiną, znam taki przypadek, kiedy po takim spawaniu podłogi "spawacz" nie mógł zamknąć drzwi auta, bo kiedy spaw ostygł to się skurczył i :butthead:

deejay profi robota, tak trzymać :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group