To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander - pękające klosze przednich reflektorów

promalko - 14-03-2013, 19:28

Witam,
Ja rozebralem silniczek tzn. zdjalem dekielek z gory i dalej bylo nastepujaco... .Z silniczka do refletkora wychodzi metalowy precik ktorego koniec zamocowany jest do odblysnika ( precik zakonczony jest kulka ktora siedzi z takim zatrzasku i odpycha lub przyciaga odblask i tak wyglada regulowanie wyskosci ). Przytrzymaj precik pomiedzy silniczkiem i reflektorem i zacznij krecic samym silniczkiem jakbys odkrecal nakretke. Silniczek odkreci sie i pozostanie tylko precik zamocowany do tylu odblasku. Uwalniasz precik ze starego reflektora i montujesz w nowym reflektorze. Silniczek nakrecasz na precik.
Nie przejmuj sie ze w prawym wkreci sie moze inaczej niz w lewym, bedziesz i tak na koncu regulowal swialta i wtedy wszystko ustawisz. Na deklu silniczka jest regulacja, kreci sie tym wystajacym czopkiem.
Wsztysko ostroznie i nie na sile, powoli, male plastikowe zatrzaski lubia pekac.
Proponuje napisac do goscia od kostek od Golfa ze masz takie pytanko odnosnie Outka. Napisz ze zmieniasz z H4 na H1+HB3 i czy mogly uprzejmie przepchnac Ci maly schemacik jak podlaczc zakupione kabelki.
Pozdrawiam

elektryk - 14-03-2013, 21:14

promalko napisał/a:
Ja rozebralem silniczek tzn. zdjalem dekielek z gory i dalej bylo nastepujaco... .Z silniczka do refletkora wychodzi metalowy precik ktorego koniec zamocowany jest do odblysnika ( precik zakonczony jest kulka ktora siedzi z takim zatrzasku i odpycha lub przyciaga odblask i tak wyglada regulowanie wyskosci ). Przytrzymaj precik pomiedzy silniczkiem i reflektorem i zacznij krecic samym silniczkiem jakbys odkrecal nakretke. Silniczek odkreci sie i pozostanie tylko precik zamocowany do tylu odblasku. Uwalniasz precik ze starego reflektora i montujesz w nowym reflektorze. Silniczek nakrecasz na precik.
No więc powoli. Ja kupiłem zamienniki marki DEPO poliftowe. Z oryginały wyjąłem silniczki wyciągając "kulki" z zatrzasków. Potrzeba do tego sporo siły, ale jeśli palcem zaprzeć o odbłyśnik przez dziurę po żarówce, zajmuje to moment. Z zamienników WYKRĘCIŁEM regulatory, bo one się WKRĘCAJĄ w plastik w odbłyśniku. Następnie wystarczy wcisnąć kulki na końcu silniczków w plastik w odbłyśniku.

promalko napisał/a:
Nie przejmuj sie ze w prawym wkreci sie moze inaczej niz w lewym, bedziesz i tak na koncu regulowal swialta i wtedy wszystko ustawisz. Na deklu silniczka jest regulacja, kreci sie tym wystajacym czopkiem.
Broń boże kręcić wystających czopkiem, do kręcenia służą takie wystające tulejki na bokach silniczka. Trzeba włożyć tak wkrętak krzyżakowy i tam jest taka zębatka kątowa (podobna jak do regulacji w innych płaszczyznach. Ja już ma jeden czopek ukręcony w silniczku.

promalko napisał/a:
Proponuje napisac do goscia od kostek od Golfa ze masz takie pytanko odnosnie Outka. Napisz ze zmieniasz z H4 na H1+HB3 i czy mogly uprzejmie przepchnac Ci maly schemacik jak podlaczc zakupione kabelki.
Przepraszam ale piszesz do inżyniera elektronika ;) Kostki od Golfa odesłałem, są absolutnie zbędne. Wystarczy dokupić kostki do HB3 i przełożyć jeden styk w kostce do H4. Jak już ktoś naprawdę boi się o kable to można podpiąć masę do żarówki HB3 do błotnika, a zasilanie wziąć z kostki H4 (a dokładnie z 3-ciego przewodu który się wypina z kostki H4). Przewody do kostki H4 są jak dobrze pamiętam 0.75mm2 więc wystarczają spokojnie dla żarówki 60W.
promalko - 15-03-2013, 18:28

Witam,
Dlatego pisalem na poczatku nic na sile bo latwo jest uszkodzic delitakne rzeczy badz polamac plastiki.
Dla mnie mechaniczne sprawy byly relatywnie latwe - demontaz, przekladanie. W kwestii elektryki jestem ciemny a przekaznik i kabelki rozwiazaly dla mnie sprawe.
Mam nadzieje ze nasze wypociny przydadza sie innym bo czytajac temat mozna wiedziec czego sie spodziewac podejmujac sie przekladki.
Ostatnia rzecza jakiej bym chcial jest zwarcie w orginalnej instalacji, tego moj otwarty scisle humanistyczny mozdzek by nie przezyl, za duzo tam dla mnie niezbadanych mozliwosci i kombinacji... :D
Pozdrawiam

elektryk - 15-03-2013, 23:03

Oto zdjęcie jak wyglądają regulatory w reflektorze DEPO przystosowanym do silniczków (ale nie wyposażonym w nie) i silniczek wyjęty z lampy "przed-liftowej".


W silniczku ośka z kulką się kręci jedynie podczas ręcznej korekty ustawienia, natomiast podczas regulowania przełącznikiem ten słupek w który jest wkręcona ośka się wysuwa lub wsuwa.
W regulatorze ręcznym ta śrubka się obraza wewnątrz "korka" zamocowanego w reflektorze. Z drugiej strony jest "uchwyt" na kluczyk nasadowy rozmiar 8mm. Ja kupiłem wersję reflektora pod regulację elektryczną, miałem wiązkę do silniczka i brak możliwością "ręcznego" kręcenia, potrzebny był ten kluczyk.

Zarówno silniczek i jak i ten korek ze śrubą są montowane na zasadzie uchwytu bagnetowego, podobnie jak żarówka HB3. Wystarczy włożyć i przekręcić aż zaskoczy lub przekręcić poza taki odczuwalny próg i przekręcić dalej (dużo lżej) i wyciągnąć.

dinero47 - 28-03-2013, 18:54

elektryk, ile dałeś za lampy i gdzie?
elektryk - 28-03-2013, 22:29

dinero47 napisał/a:
elektryk, ile dałeś za lampy i gdzie?
Aledrogo.pl chyba 375 czy jakoś tak, firma sprzedająca nazywa się auto-lach-lampy.
dinero47 - 24-04-2013, 14:57

dzieki, mozesz wrzucic fotę Outka jak wygląda z nowymi lampami?
elektryk - 24-04-2013, 15:25

Outek stoi w serwisie, 2 tygodnie później miałem stłuczkę, jedna lampa poszła, likwidowane z OC sprawcy, jutro po południu odbieram samochód.

Mam za to inne pytanie do tych co zmieniali lampy. U mnie po zmianie nie pasuje rurka od zbiorniczka spryskiwaczy. Wcześniej miałem uszkodzoną rurkę więc jej nie było ale teraz po naprawie dokupiłem oryginał z allegro i nie pasuje. Zdaniem serwisu który miał zamontować rurkę to silniczek od regulacji blokuje montaż rurki. Przy moich wcześniejszych przymiarkach wyglądało że będzie pasować, trzeba tylko włożyć rurkę przed zamontowaniem reflektora. Czy może ktoś mi przysłać jak wygląda zbiorniczek i rurka w samochodach gdzie pasowały nowe lampy? Wystarczy fotka z góry na komorę silnika.

Dla kolegi dinero47 wygląd samochodu po zmianie:

maciejzm - 09-05-2013, 14:53

Witam kupiłem właśnie lampy firmy Depo, ale mam pytanie: do tych lamp montuje się cztery żarówki H1, HB3 WY21W i W5W ( czy dwie ostatnie żarówki mają być przezroczyste czy w kolorze kierunkowskazu?). Przepraszam za chyba niezbyt fachowe nazewnictwo ale jestem w tych sprawach laikiem.
elektryk - 09-05-2013, 15:47

maciejzm napisał/a:
Witam kupiłem właśnie lampy firmy Depo, ale mam pytanie: do tych lamp montuje się cztery żarówki H1, HB3 WY21W i W5W ( czy dwie ostatnie żarówki mają być przezroczyste czy w kolorze kierunkowskazu?). Przepraszam za chyba niezbyt fachowe nazewnictwo ale jestem w tych sprawach laikiem.
W5W z zasady jest biała i ma pozostać biała bo to pozycyjne światło, i taka u mnie weszła, tzn wziąłem ze starej lampy. WY21W to żarówka pomarańczowa (Y w typie o tym mówi). U mnie w reflektorze potrzebna była żarówka pomarańczowa WY21W (taka jak w starej lampie) ale wiem że są reflektory DEPO białe i czarne, możliwe że któryś model wymaga białej żarówki. Zasadniczo nie da się zamienić w kostce W21W z WY21W, mają taki mechaniczny "klucz", chyba taki garb na środku. Tzn na siłę da się wcisnąć, ale nie będą świecić, bo jedna ma oba "druciane styki" po jednej stronie "płetwy" a drugi typ po przeciwnej.

Ponawiam pytanie z silniczkami od wysokości, czy nie kolidują wam z rurką od spryskiwacza?

mzgd - 04-09-2013, 11:14

Mnie też dopadł ten problem... oprócz "zwykłych" dużych pęknięć pojawiło mi się też dużo "mikropęknięć", które powodują, że klosz jakby matowieje...

elektryk,
Kupiłeś dokładnie te lampy?
Nie ma problemu z dostępem do wszystkich śrub? Wymieniałem kiedyś lampę w starym swifcie i myślałem, że mnie cholera weźmie, trzeba było ściągać błotnik...
Jest opcja, żeby krótkie nie gasły po włączeniu długich?

Bardzo ciekawi mnie też temat ew. kolizji silniczków z wlewem płynu...

Może ktoś może się wypowiedzieć o takim zestawie?

elektryk - 04-09-2013, 20:37

mzgd napisał/a:
Kupiłeś dokładnie te lampy?
Tak od tego gościa,

mzgd napisał/a:
Nie ma problemu z dostępem do wszystkich śrub? Wymieniałem kiedyś lampę w starym swifcie i myślałem, że mnie cholera weźmie, trzeba było ściągać błotnik...
Ze śrubami nie ma problemu, ale jest taki myk że lampa od strony znaczka mitsubishi na zderzaku ma taki "nosek" który trzeba włożyć pod zderzak, więc bez zdejmowania zderzaka nie da się wymienić lampy. Tzn da się, ale wymaga to niezłej gimnastyki, trzeba odkręcić zderzak pod wlotami powietrza do chłodnicy, odpiąć nadkola i wtedy można próbować nadciągać. Co do błotników to też łatwo nie jest dopasować lampy, ale u mnie się obyło bez ściągania.

mzgd napisał/a:
Jest opcja, żeby krótkie nie gasły po włączeniu długich?
Tak, można amatorsko przerobić kable i dodać przekaźnik. Nie badałem jak to zrobić "elektronicznie" od strony sterownika świateł, jak zwykle brakuje czasu.

mzgd napisał/a:
Może ktoś może się wypowiedzieć o takim zestawie?
Mnie to wygląda na "słynny" zestaw marki Hela, ksenony ze wszystkich bajerami żeby legalnie mieć ksenony w tym modelu.
mzgd - 04-09-2013, 21:59

kurde, cholernie kusząca sprawa, reflektorki tak czy inaczej do wymiany...
promalko - 07-12-2013, 11:54

Witam,
Wlew spryskiwacza troche koliduje z silniczkiem. Sprawe zalatwila suszarka do wlosow mojej zony - Ceramic max Power 2000W cos tam - przegialem wlew o podstawy. Nalewa sie troche wolniej bo zmniejszyl sie troche przekroj, niemniej dziala. PS. Zbyt mocno podgrzany plastik robi sie kruchy...
Pozdrawiam

jase - 27-03-2014, 22:08

elektryk napisał/a:
mzgd napisał/a:
Jest opcja, żeby krótkie nie gasły po włączeniu długich?
Tak, można amatorsko przerobić kable i dodać przekaźnik. Nie badałem jak to zrobić "elektronicznie" od strony sterownika świateł, jak zwykle brakuje czasu.

Witam, podbiję trochę temat. Zmieniłem popękane lampy na te poliftowe depo. Wszystko jest ok, tak jak tu napisano (zostało mi jedynie uformować rurkę od wlewu płynu do spryskiwacza...) Trochę jednak przeszkadza mi "czarna dziura" przed maską jak przełączę na długie, gdy palą się razem z krótkimi jest po prostu super... Może ktoś już zrobił i podpowie jak we własnym zakresie można to wykonać. Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group