To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [4G63] Z półsyntetyka na mineralny - zmieniać ??

Adaho_krak - 03-08-2007, 19:58

conti64 napisał/a:
A jakim Adaho, też 10W-40

Dokładnie Valvoline MaxLife 10W40, w czerwonej butelce :)

Anonymous - 28-11-2007, 11:14

Porusze troche ten temat.Mianowicie rzecz ma sie tak: Mój Miś śmiga na półsyntetycznym Mobilu i pochłania go masakrytyczne ilości,nie jestem w stanie dokładnie sprecyzować ile ale ja jakies 10000 chlipnie okolo 4 litry :!: Te 10000 zrobilem w rok wiec jezdze raczej zadko. Moja zagwózdka polega na tym ze on nie kopci (w zyciu chmurki nie widzialem) cisnienie na garnkach ma 14,14,13.7,14.2 (mierzone dwoma rożnym manometrami z czego jeden fabrycznie nowy),raczej tez nie cieknie bo plamy nie zauwazylem,co prawda silnik u dołu jest mokry.Gdzie ta oliwa sie podziewa? Moze ja magazynuje na zime? Póki co czesto sprawdzam i czesto dolewam bo jak lubi to niech ma ale tak raczej być nie powinno.
Adaho_krak - 28-11-2007, 11:28

mitutoyo, nasze autka mają natrysk oleju na denka tłoka, i dlatego zużycie oleju jest większe niż w "innych" autach. Książkowo dopuszczalne jest 1l/1000km, i taka jest norma. Jeśli ciśnienie na garach spoko i nie kopci to olać narazie.
Anonymous - 28-11-2007, 14:11

He, olać i dolać!!
Adaho_krak - 29-11-2007, 13:12

mitutoyo napisał/a:
He, olać i dolać!!


Dokładnie tak !!! :lol: :mrgreen: :badgrin:

Anonymous - 29-11-2007, 14:34

Adaho_krak napisał/a:
mitutoyo, nasze autka mają natrysk oleju na denka tłoka, i dlatego zużycie oleju jest większe niż w "innych" autach. Książkowo dopuszczalne jest 1l/1000km, i taka jest norma. Jeśli ciśnienie na garach spoko i nie kopci to olać narazie.


WOW, ale 1L. na 1000km. to 10L. od wymiany do wymiany! Strasznie duzo.
Jak jeszcze bylem w Polsce i codzien smigalem moim 1G to owszem, musialem pamietac o czestym sprawdzaniu poziomu oleju i dolewkach, ale nie az tyle. Mysle ze wychodzilo tak z 1L. na 4 tys.km. wiec w sumie nie tak strasznie zeby sie oplacalo rozgrzebywac silnik i robic remont. Silnik bardzo ladnie chodzi, nie dymi, wiec jak spala troche oleju to trudno. Olac i dolewac :lol: Tylko trzeba pamietac o czestym sprawdzaniu i dolewkach na biezaco, bo jazda na niskim poziomie oleju to zbrodnia na silniku :axe:

PS: jezdze na polsyntetyku - Valvoline MaxLife 10W40

Anonymous - 29-11-2007, 14:35

Adaho_krak napisał/a:
Książkowo dopuszczalne jest 1l/1000km, i taka jest norma.

No to niezła norma ;) ostatnio wyszło mi 0,2 l/1000km

Adaho_krak - 29-11-2007, 16:19

ziggi napisał/a:
WOW, ale 1L. na 1000km. to 10L. od wymiany do wymiany! Strasznie duzo.


Norma jest ustalana przy maxymalnym obciążeniu silnika. Jednostka 4G63, jest silnikiem sportowym i używanym do sportu. W sporcie określenie "biere olej" nie funkcjonuje. Czyli zasada jest prosta im cięższa noga, tym większe zużycie oleju. Problem zaczyna się, gdy Kliper puszcza niebieskie chmurki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group