To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Nie dał rady wjechać na podwyższenie

jaca71 - 27-12-2011, 11:01

jaceksu79, Poprawna nazwa to zmiennik momentu obrotowego lub konwerter momentu obrotowego. Do niedawna sam zwałem to sprzęgłem hydrokinetycznym aż mój guru (tytuły i nazwisko pomińmy) wmówił mi ze jest to błąd :)
jaceksu79 - 27-12-2011, 11:03

jaca71 napisał/a:
jaceksu79, Poprawna nazwa to zmiennik momentu obrotowego lub konwerter momentu obrotowego. Do niedawna sam zwałem to sprzęgłem hydrokinetycznym aż mój guru (tytuły i nazwisko pomińmy) wmówił mi ze jest to błąd :)


pytam jeszcze raz dlaczego błąd?
czy to tak samo jak trybologia i tribologia :?: :mrgreen:
Bo mam wrażenie, że jesteś lekko przynudzony po świętach :D

jaca71 - 27-12-2011, 11:23

jaceksu79 napisał/a:
Bo mam wrażenie, że jesteś lekko przynudzony po świętach :D

Nie pamiętam tłumaczenia, więc pozostańmy przy tym stwierdzeniu.
A co do meritum wątku, to się zgadzamy? Znaczy, że sprzęgło cierne (suche) w tym wypadku, przy pewnej wprawie operatora (kierowcy) powinno dać radę?

jaceksu79 - 27-12-2011, 11:25

jaca71 napisał/a:
to się zgadzamy? Znaczy, że sprzęgło cierne (suche) w tym wypadku, przy pewnej wprawie operatora (kierowcy) powinno dać radę?


tak, jak jak ten właśnie operator nie spali sprzęgła to spali gumę na krawężniku :wink:

[ Dodano: 27-12-2011, 11:29 ]
zależy też od napędu na którą oś

borsak1 - 28-12-2011, 08:40

Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska.
jaca71 - 29-12-2011, 08:44

borsak1 napisał/a:
Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska.

Nie, wraz ze wzrostem prędkości wałka napędowego (prędkości liniowej samochodu) zmniejsza się poślizg. Poślizg zanika gdy prędkości wałków się zrównują plus funkcja lock-up.

jaceksu79 - 29-12-2011, 14:17

borsak1 napisał/a:
Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska.


najprościej tłumacząc - żadnego przenoszenia momentu po przez tarcie
wyobraź sobie turbinę która goni w rurze ciecz, a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz tak jak wiatrak - tak właśnie w bardzo dużym uproszczeniu sprzęgło hydrokinetyczne przenosi moment obrotowy.

JCH - 29-12-2011, 20:23

jaceksu79 napisał/a:
a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz.....
Kiślu tam dosypać, zrobi się gęstsze. Będzie szybciej brało ;) :lol: 8)
jaceksu79 - 29-12-2011, 22:26

JCH napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:
a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz.....
Kiślu tam dosypać, zrobi się gęstsze. Będzie szybciej brało ;) :lol: 8)


z czasem samoczynnie zrobi się tam kisiel ( tak jak mercedes nie zaleca wymiany olejum w skrzyni np. w moim mercedesie 2,9TD- wyobrażasz sobie mieć np. 800tys.km nastukane na jednym olejum?- bo tyle bez problemu te samochody jeżdzą :D )

DJ Fazi - 23-03-2013, 16:17
Temat postu: Re: Nie dał rady wjechać na podwyższenie
tropis napisał/a:
Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta)


Podnoszę temat, jako że mój Outlander sobie odpocznie to chciałbym go na czas odpoczynku ustawić na kołkach.

Czy ktoś już takie coś robił ? Na czym proponujecie ustawić klocki drewniane, pieńki czy cegły ?
W jakich miejscach ustawić kołki ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group