To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer jeszcze 1.6, ale już prawie 2.0 by Piotras88

Piotras88 - 05-01-2012, 08:37

m6riano napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
A zmieniając temat, co polecacie zalać do 4G63. Myślałem o 10W40.

Zależy jaki realny przebieg...jeśli więcej jak 300tkm to 10W40 jeśli mniej to 5W40 poprzedzając dobrą płukanką:
Motul
LM
Fuchs
Amsoil
Cytat:
Macie jakieś sugestie co do oleju w skrzyni?

też Motul (75W90) byle nie Mobil bo sie szybko "wyrabia"


Realny przebieg 176 tyś km (dodatkowo wymienione wszystkie uszczelniacze i uszczelka pod deklem), więc zalewam 5W40.
Dziki za pomoc :)


Dzisiaj wyszarpałem wszystko pod maską poza silnikiem (elektryka, przewody wodne, gaz, klima itp), już mi się nie chce:/

Rosomak mam kilka pytań, chyba Ty będziesz umiał na nie odpowiedzieć ;)
1. czy pompa paliwa jest u Ciebie od Lancera, daje radę?
2. Co z wydechem, lancerowski ma mniejszą średnicę, będzie dławił silnik. Jak to jest u Ciebie rozwiązane?
3. Odgrzeję temat zegarów... Nie orientujesz się, kto z mitsumaniaków może mieć zegary od GTi na zbyciu?

rosomak1983 - 08-01-2012, 14:15

Piotras88 napisał/a:
1. czy pompa paliwa jest u Ciebie od Lancera, daje radę?

ponoc nie dawała rady... mi Daniel załozył jakas z evo. Jakby co mam pompy do eclipse.
Piotras88 napisał/a:
. Co z wydechem, lancerowski ma mniejszą średnicę, będzie dławił silnik. Jak to jest u Ciebie rozwiązane?

u mnie jest taka sama srednica co w eclipse chyba 2'' przelot na jednym tłumiku z eclipse, tłumik EVO IV :P Wydech był robiony od a-z. Downpipe mam z cyborga, pasował idealnie ale ten eclipse spokojnie mozna przespawac.
Piotras88 napisał/a:
3. Odgrzeję temat zegarów... Nie orientujesz się, kto z mitsumaniaków może mieć zegary od GTi na zbyciu?

nie, ja swoje na allegro kupiłem, i jeszcze musiałem naprawic podswietalnie...

Co do oleju najpierw zalałbym 10W40 maxlife pojezdził zobaczył czy i ile oleju bierze.
I wtedy ewentualnie płukanka i zalac syntetyk.

Piotras88 - 08-01-2012, 15:18

rosomak1983 napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
1. czy pompa paliwa jest u Ciebie od Lancera, daje radę?

ponoc nie dawała rady... mi Daniel załozył jakas z evo. Jakby co mam pompy do eclipse.

To myślę, że się do Ciebie zwrócę, ale najpierw spróbuję złożyć auto do kupy na lancerowskiej pompie. A pompa od Eclipsa będzie pasowała do baku od lancera?

rosomak1983 napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
.Co z wydechem, lancerowski ma mniejszą średnicę, będzie dławił silnik. Jak to jest u Ciebie rozwiązane?

u mnie jest taka sama srednica co w eclipse chyba 2'' przelot na jednym tłumiku z eclipse, tłumik EVO IV :P Wydech był robiony od a-z. Downpipe mam z cyborga, pasował idealnie ale ten eclipse spokojnie mozna przespawac.


No to w takim razie i ja będę musiał kombinować... Może zadzwonię do gościa od którego brałem silnik i spróbuję od niego kupić wydech. Ile można za takie coś dać?

rosomak1983 napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
3. Odgrzeję temat zegarów... Nie orientujesz się, kto z mitsumaniaków może mieć zegary od GTi na zbyciu?

nie, ja swoje na allegro kupiłem, i jeszcze musiałem naprawic podswietalnie...

Widzę, że będzie ciężko, może na początku będę sięmusiał obyć bez obrotki, chociaż to mi się wcale nie podoba :(

rosomak1983 napisał/a:
Co do oleju najpierw zalałbym 10W40 maxlife pojezdził zobaczył czy i ile oleju bierze.
I wtedy ewentualnie płukanka i zalac syntetyk.


To jeszcze rozawżę, kupiłem Elfa 5W40, bo jest podobno niezły i był w przystępnej cenie akurat. Kolega ma beczkę z Lotosem 10W40, może ten bym spróbował, bo szczerze słabo z funduszami...

A na koniec jeszcze jedno pytanko. Seryjna zawiecha z przodu wytrzyma takie obciążenie, silnik od Eclipsa jest sporo cięższy jednak...

Dzięki Rosomak za szybką odpowiedź, Twoja pomoc jest dla mnie nieoceniona :)

rosomak1983 - 08-01-2012, 16:16

Piotras88 napisał/a:
A pompa od Eclipsa będzie pasowała do baku od lancera?

sam wkład bezproblemowo bedzie pasowac :wink:
Piotras88 napisał/a:
No to w takim razie i ja będę musiał kombinować... Może zadzwonię do gościa od którego brałem silnik i spróbuję od niego kupić wydech. Ile można za takie coś dać?

nie no bez jaj po co Ci stary wydech i to jeszcze z innego auta :shock:
Kupujesz rurki kolenka, do wydechu i dajesz do pospawania.
Z eclipse by zupełnie nie pasował przeciez to zupełnie inne podwozie... :roll:
Piotras88 napisał/a:
chociaż to mi się wcale nie podoba

trzym sie ja przez długi czas nie miałem, :lol: ale to dlatego ze nie wiedziałem o tym myslałem ze to jakas niekompatybilnosc gti/ proton.. :evil:
Piotras88 napisał/a:
A na koniec jeszcze jedno pytanko. Seryjna zawiecha z przodu wytrzyma takie obciążenie, silnik od Eclipsa jest sporo cięższy jednak...

wcale nie jest sporo ciezszy tylko masywniej wyglada, te 30-40kg max róznicy spokojnie obrobi seryjna zawiecha. ten silnik swietnie sie komponuje w tej budzie. Smiem rzec ze to idealny silnik do tego nadwozia. :wink:
Nie kombinuj za bardzo składaj na skrzyni i zawieszce z 1.6, ostatecznie mozesz zapodac amory+sprezyny z 1.8 Gti sa grubsze ale wiesz co nie zauwazylem zeby choc centymetr auto nizej stało z 4g63 pod maska...

Piotras88 - 09-01-2012, 20:55

rosomak1983 napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
No to w takim razie i ja będę musiał kombinować... Może zadzwonię do gościa od którego brałem silnik i spróbuję od niego kupić wydech. Ile można za takie coś dać?

nie no bez jaj po co Ci stary wydech i to jeszcze z innego auta :shock:
Kupujesz rurki kolenka, do wydechu i dajesz do pospawania.
Z eclipse by zupełnie nie pasował przeciez to zupełnie inne podwozie... :roll:


Ok, to spróbuję na razie połączyć silnik jakąś zwężką ze starym wydechem i jak wszystko zagra, to będę dalej kombinował.

rosomak1983 napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
A na koniec jeszcze jedno pytanko. Seryjna zawiecha z przodu wytrzyma takie obciążenie, silnik od Eclipsa jest sporo cięższy jednak...

wcale nie jest sporo ciezszy tylko masywniej wyglada, te 30-40kg max róznicy spokojnie obrobi seryjna zawiecha. ten silnik swietnie sie komponuje w tej budzie. Smiem rzec ze to idealny silnik do tego nadwozia. :wink:
Nie kombinuj za bardzo składaj na skrzyni i zawieszce z 1.6, ostatecznie mozesz zapodac amory+sprezyny z 1.8 Gti sa grubsze ale wiesz co nie zauwazylem zeby choc centymetr auto nizej stało z 4g63 pod maska...


Tu mnie pocieszyłeś, zawsze to mniejsze koszty. Moje chyba seryjne Kayaby jeszcze się dobrze sprawują, więc zostają.

Mam nadzieję, że jutro uda mi się wyszarpać stary silnik i skrzynię :)

m6riano - 09-01-2012, 23:10

Jak coś to służę pomocą jeśli chodzi o oświetlenie/podświetlenie..;-)
rosomak1983 - 09-01-2012, 23:35

Piotras88, a jak sprawa z wezykiem miedzy filtem paliwa a wtryskami, u mnie trzeba było dac dłuzszy bo nie dostawał ani z lancera ani z eclipse.
Sprezentował mi Daniel z evo, ale zawsze mozna zakuc na dłuzszych wezach wydaje mi sie.

Piotras88 - 10-01-2012, 17:51

Cytat:

Jak coś to służę pomocą jeśli chodzi o oświetlenie/podświetlenie..;-)


Dzięki, pewnie kiedyś się przyda. Chciałem założyć światłą do jazdy dziennej, ale na razie całą kasę pochłonie mechanika :/
A poza oświetleniem, na elektryce w samochodzie się znasz?

Cytat:

Piotras88, a jak sprawa z wezykiem miedzy filtem paliwa a wtryskami, u mnie trzeba było dac dłuzszy bo nie dostawał ani z lancera ani z eclipse.
Sprezentował mi Daniel z evo, ale zawsze mozna zakuc na dłuzszych wezach wydaje mi sie.


Coś mi wspominałeś, jeszcze nie myślałem konkretnie, bo do tego etapu mi sporo brakuje.

Dzisiaj miałem robić z rana swojego Lancera, ale pomagałem koledze przy Yarisce. W zamian za to miał mi dzisiaj wyciągnąć silnik ze skrzynią dzisiaj po południu. Co z tego wyszło, dowiem się jutro.

rosomak1983 napisał/a:
No to w takim razie i ja będę musiał kombinować... Może zadzwonię do gościa od którego brałem silnik i spróbuję od niego kupić wydech. Ile można za takie coś dać?

nie no bez jaj po co Ci stary wydech i to jeszcze z innego auta :shock:
Kupujesz rurki kolenka, do wydechu i dajesz do pospawania.
Z eclipse by zupełnie nie pasował przeciez to zupełnie inne podwozie... :roll:


Rozmawiałem dzisiaj z kolegą w sprawie wydechu i naciągnąłem go, żeby kupił argon do spawarki i planujemy zrobić sami wydech z kwasówki.
Myślę tylko z czego wziąć tylny tłumik, może nata jak u Ciebie rosomak1983, z Evo IV... Kata zostawiam

Saqu - 10-01-2012, 18:04

kata wywal, sprzedaj :P
m6riano - 10-01-2012, 18:45

Piotras88 napisał/a:
A poza oświetleniem, na elektryce w samochodzie się znasz?

Raczej średnio..bardziej z pomocą Owczara..ale on teraz średnio ma czas..

rosomak1983 - 10-01-2012, 21:11

Piotras88 napisał/a:
Kata zostawiam

no ale z eclipse sobie kata załóz...
Piotras88 napisał/a:
wydech z kwasówki.

fajna sprawa ale troche na wyrost/przerost :P bo kwasówka przezyje Cie auto i wyjdzie sporo drozej...

Piotras88 - 11-01-2012, 11:01

rosomak1983 napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
Kata zostawiam

no ale z eclipse sobie kata załóz...


Z eclipsa nie mam :/ to pomyślę jeszcze nad tym
Saqu napisał/a:
kata wywal, sprzedaj :P

Jak kata wywalę, to będzie głośniej chyba... Wolałbym tego uniknąć. Ciekawy jestem jeszcze, czy nasz warszawski radiowóz badający stan techniczny sprawdza skład spalin...

m6riano napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
A poza oświetleniem, na elektryce w samochodzie się znasz?

Raczej średnio..bardziej z pomocą Owczara..ale on teraz średnio ma czas..


Mam nadzieję w takim razie, że poradzę sobie sam, a w ostateczności poproszę Owczara o pomoc, może się zgodzi...
rosomak1983 napisał/a:
Piotras88 napisał/a:
wydech z kwasówki.

fajna sprawa ale troche na wyrost/przerost :P bo kwasówka przezyje Cie auto i wyjdzie sporo drozej...

To zobaczę, jaka jest różnica i pomyślę nad tym :D

Jeszcze godzina wykładu i jadę do garażu :)

Saqu - 11-01-2012, 11:24

jak nie wrzucisz środkowego przelotowego i końcowego przelotowego tylko zostawisz takie seryjne albo coś w ten deseń to nie będzie różnicy jakoś znaczącej
Piotras88 - 11-01-2012, 20:34

Cytat:
jak nie wrzucisz środkowego przelotowego i końcowego przelotowego tylko zostawisz takie seryjne albo coś w ten deseń to nie będzie różnicy jakoś znaczącej


No dobra postanowione, kat wylatuje.
Co do końcowego to się zastanawiam, rosomak1983 ma ten z Evo IV, muszę się dowiedzieć ile kosztuje, nie chcę naprawdę, żeby był za głośny.

Informacja na dziś, mój lancer jest bez serca :D Ciężko było wyjąć górą silnik połączony ze skrzynią, trzeba było odkręcić kompresor klimatyzacji.
Z tego wynika, że silnik od eclipsa będę musiał wkładać oddzielnie i skrzynię oddzielnie.

rosomak1983 jak wygląda sytuacja z półosiami, wytrzymują te lancerowskie?

rosomak1983 - 11-01-2012, 23:05

Piotras88 napisał/a:
rosomak1983 ma ten z Evo IV, muszę się dowiedzieć ile kosztuje, nie chcę naprawdę, żeby był za głośny.

no to nie kupuj :lol: :lol: :lol: Moj swiszczy, a powyzej 3 tys ryczy :P
Moge Ci filmik nagrac, wielu ludziom sie podoba choc twierdza ze to dzwiek silnika mi sie wydaje ze bardziej wydechu...
Piotras88 napisał/a:
Z tego wynika, że silnik od eclipsa będę musiał wkładać oddzielnie i skrzynię oddzielnie.

oj niewygodnie bedzie potem nakładac ta skrzynie na silnik. Od góry powinien wejsc bez problemu albo odkrec co nieco i wsadz dolem,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group