Nasze Miśki - Lancer jeszcze 1.6, ale już prawie 2.0 by Piotras88
Piotras88 - 05-01-2012, 08:37
m6riano napisał/a: | Piotras88 napisał/a: | A zmieniając temat, co polecacie zalać do 4G63. Myślałem o 10W40. |
Zależy jaki realny przebieg...jeśli więcej jak 300tkm to 10W40 jeśli mniej to 5W40 poprzedzając dobrą płukanką:
Motul
LM
Fuchs
Amsoil
Cytat: | Macie jakieś sugestie co do oleju w skrzyni? |
też Motul (75W90) byle nie Mobil bo sie szybko "wyrabia" |
Realny przebieg 176 tyś km (dodatkowo wymienione wszystkie uszczelniacze i uszczelka pod deklem), więc zalewam 5W40.
Dziki za pomoc
Dzisiaj wyszarpałem wszystko pod maską poza silnikiem (elektryka, przewody wodne, gaz, klima itp), już mi się nie chce:/
Rosomak mam kilka pytań, chyba Ty będziesz umiał na nie odpowiedzieć
1. czy pompa paliwa jest u Ciebie od Lancera, daje radę?
2. Co z wydechem, lancerowski ma mniejszą średnicę, będzie dławił silnik. Jak to jest u Ciebie rozwiązane?
3. Odgrzeję temat zegarów... Nie orientujesz się, kto z mitsumaniaków może mieć zegary od GTi na zbyciu?
rosomak1983 - 08-01-2012, 14:15
Piotras88 napisał/a: | 1. czy pompa paliwa jest u Ciebie od Lancera, daje radę? |
ponoc nie dawała rady... mi Daniel załozył jakas z evo. Jakby co mam pompy do eclipse.
Piotras88 napisał/a: | . Co z wydechem, lancerowski ma mniejszą średnicę, będzie dławił silnik. Jak to jest u Ciebie rozwiązane? |
u mnie jest taka sama srednica co w eclipse chyba 2'' przelot na jednym tłumiku z eclipse, tłumik EVO IV Wydech był robiony od a-z. Downpipe mam z cyborga, pasował idealnie ale ten eclipse spokojnie mozna przespawac.
Piotras88 napisał/a: | 3. Odgrzeję temat zegarów... Nie orientujesz się, kto z mitsumaniaków może mieć zegary od GTi na zbyciu? |
nie, ja swoje na allegro kupiłem, i jeszcze musiałem naprawic podswietalnie...
Co do oleju najpierw zalałbym 10W40 maxlife pojezdził zobaczył czy i ile oleju bierze.
I wtedy ewentualnie płukanka i zalac syntetyk.
Piotras88 - 08-01-2012, 15:18
rosomak1983 napisał/a: | Piotras88 napisał/a:
1. czy pompa paliwa jest u Ciebie od Lancera, daje radę?
ponoc nie dawała rady... mi Daniel załozył jakas z evo. Jakby co mam pompy do eclipse. |
To myślę, że się do Ciebie zwrócę, ale najpierw spróbuję złożyć auto do kupy na lancerowskiej pompie. A pompa od Eclipsa będzie pasowała do baku od lancera?
rosomak1983 napisał/a: | Piotras88 napisał/a:
.Co z wydechem, lancerowski ma mniejszą średnicę, będzie dławił silnik. Jak to jest u Ciebie rozwiązane?
u mnie jest taka sama srednica co w eclipse chyba 2'' przelot na jednym tłumiku z eclipse, tłumik EVO IV Wydech był robiony od a-z. Downpipe mam z cyborga, pasował idealnie ale ten eclipse spokojnie mozna przespawac.
|
No to w takim razie i ja będę musiał kombinować... Może zadzwonię do gościa od którego brałem silnik i spróbuję od niego kupić wydech. Ile można za takie coś dać?
rosomak1983 napisał/a: | Piotras88 napisał/a:
3. Odgrzeję temat zegarów... Nie orientujesz się, kto z mitsumaniaków może mieć zegary od GTi na zbyciu?
nie, ja swoje na allegro kupiłem, i jeszcze musiałem naprawic podswietalnie... |
Widzę, że będzie ciężko, może na początku będę sięmusiał obyć bez obrotki, chociaż to mi się wcale nie podoba
rosomak1983 napisał/a: | Co do oleju najpierw zalałbym 10W40 maxlife pojezdził zobaczył czy i ile oleju bierze.
I wtedy ewentualnie płukanka i zalac syntetyk. |
To jeszcze rozawżę, kupiłem Elfa 5W40, bo jest podobno niezły i był w przystępnej cenie akurat. Kolega ma beczkę z Lotosem 10W40, może ten bym spróbował, bo szczerze słabo z funduszami...
A na koniec jeszcze jedno pytanko. Seryjna zawiecha z przodu wytrzyma takie obciążenie, silnik od Eclipsa jest sporo cięższy jednak...
Dzięki Rosomak za szybką odpowiedź, Twoja pomoc jest dla mnie nieoceniona
rosomak1983 - 08-01-2012, 16:16
Piotras88 napisał/a: | A pompa od Eclipsa będzie pasowała do baku od lancera? |
sam wkład bezproblemowo bedzie pasowac
Piotras88 napisał/a: | No to w takim razie i ja będę musiał kombinować... Może zadzwonię do gościa od którego brałem silnik i spróbuję od niego kupić wydech. Ile można za takie coś dać? |
nie no bez jaj po co Ci stary wydech i to jeszcze z innego auta
Kupujesz rurki kolenka, do wydechu i dajesz do pospawania.
Z eclipse by zupełnie nie pasował przeciez to zupełnie inne podwozie...
Piotras88 napisał/a: | chociaż to mi się wcale nie podoba |
trzym sie ja przez długi czas nie miałem, ale to dlatego ze nie wiedziałem o tym myslałem ze to jakas niekompatybilnosc gti/ proton.. Piotras88 napisał/a: | A na koniec jeszcze jedno pytanko. Seryjna zawiecha z przodu wytrzyma takie obciążenie, silnik od Eclipsa jest sporo cięższy jednak... |
wcale nie jest sporo ciezszy tylko masywniej wyglada, te 30-40kg max róznicy spokojnie obrobi seryjna zawiecha. ten silnik swietnie sie komponuje w tej budzie. Smiem rzec ze to idealny silnik do tego nadwozia.
Nie kombinuj za bardzo składaj na skrzyni i zawieszce z 1.6, ostatecznie mozesz zapodac amory+sprezyny z 1.8 Gti sa grubsze ale wiesz co nie zauwazylem zeby choc centymetr auto nizej stało z 4g63 pod maska...
Piotras88 - 09-01-2012, 20:55
rosomak1983 napisał/a: | Piotras88 napisał/a:
No to w takim razie i ja będę musiał kombinować... Może zadzwonię do gościa od którego brałem silnik i spróbuję od niego kupić wydech. Ile można za takie coś dać?
nie no bez jaj po co Ci stary wydech i to jeszcze z innego auta
Kupujesz rurki kolenka, do wydechu i dajesz do pospawania.
Z eclipse by zupełnie nie pasował przeciez to zupełnie inne podwozie... |
Ok, to spróbuję na razie połączyć silnik jakąś zwężką ze starym wydechem i jak wszystko zagra, to będę dalej kombinował.
rosomak1983 napisał/a: | Piotras88 napisał/a:
A na koniec jeszcze jedno pytanko. Seryjna zawiecha z przodu wytrzyma takie obciążenie, silnik od Eclipsa jest sporo cięższy jednak...
wcale nie jest sporo ciezszy tylko masywniej wyglada, te 30-40kg max róznicy spokojnie obrobi seryjna zawiecha. ten silnik swietnie sie komponuje w tej budzie. Smiem rzec ze to idealny silnik do tego nadwozia.
Nie kombinuj za bardzo składaj na skrzyni i zawieszce z 1.6, ostatecznie mozesz zapodac amory+sprezyny z 1.8 Gti sa grubsze ale wiesz co nie zauwazylem zeby choc centymetr auto nizej stało z 4g63 pod maska... |
Tu mnie pocieszyłeś, zawsze to mniejsze koszty. Moje chyba seryjne Kayaby jeszcze się dobrze sprawują, więc zostają.
Mam nadzieję, że jutro uda mi się wyszarpać stary silnik i skrzynię
m6riano - 09-01-2012, 23:10
Jak coś to służę pomocą jeśli chodzi o oświetlenie/podświetlenie..;-)
rosomak1983 - 09-01-2012, 23:35
Piotras88, a jak sprawa z wezykiem miedzy filtem paliwa a wtryskami, u mnie trzeba było dac dłuzszy bo nie dostawał ani z lancera ani z eclipse.
Sprezentował mi Daniel z evo, ale zawsze mozna zakuc na dłuzszych wezach wydaje mi sie.
Piotras88 - 10-01-2012, 17:51
Cytat: |
Jak coś to służę pomocą jeśli chodzi o oświetlenie/podświetlenie..;-) |
Dzięki, pewnie kiedyś się przyda. Chciałem założyć światłą do jazdy dziennej, ale na razie całą kasę pochłonie mechanika :/
A poza oświetleniem, na elektryce w samochodzie się znasz?
Cytat: |
Piotras88, a jak sprawa z wezykiem miedzy filtem paliwa a wtryskami, u mnie trzeba było dac dłuzszy bo nie dostawał ani z lancera ani z eclipse.
Sprezentował mi Daniel z evo, ale zawsze mozna zakuc na dłuzszych wezach wydaje mi sie. |
Coś mi wspominałeś, jeszcze nie myślałem konkretnie, bo do tego etapu mi sporo brakuje.
Dzisiaj miałem robić z rana swojego Lancera, ale pomagałem koledze przy Yarisce. W zamian za to miał mi dzisiaj wyciągnąć silnik ze skrzynią dzisiaj po południu. Co z tego wyszło, dowiem się jutro.
rosomak1983 napisał/a: | No to w takim razie i ja będę musiał kombinować... Może zadzwonię do gościa od którego brałem silnik i spróbuję od niego kupić wydech. Ile można za takie coś dać?
nie no bez jaj po co Ci stary wydech i to jeszcze z innego auta
Kupujesz rurki kolenka, do wydechu i dajesz do pospawania.
Z eclipse by zupełnie nie pasował przeciez to zupełnie inne podwozie... |
Rozmawiałem dzisiaj z kolegą w sprawie wydechu i naciągnąłem go, żeby kupił argon do spawarki i planujemy zrobić sami wydech z kwasówki.
Myślę tylko z czego wziąć tylny tłumik, może nata jak u Ciebie rosomak1983, z Evo IV... Kata zostawiam
Saqu - 10-01-2012, 18:04
kata wywal, sprzedaj
m6riano - 10-01-2012, 18:45
Piotras88 napisał/a: | A poza oświetleniem, na elektryce w samochodzie się znasz? |
Raczej średnio..bardziej z pomocą Owczara..ale on teraz średnio ma czas..
rosomak1983 - 10-01-2012, 21:11
Piotras88 napisał/a: | Kata zostawiam |
no ale z eclipse sobie kata załóz...
Piotras88 napisał/a: | wydech z kwasówki. |
fajna sprawa ale troche na wyrost/przerost bo kwasówka przezyje Cie auto i wyjdzie sporo drozej...
Piotras88 - 11-01-2012, 11:01
rosomak1983 napisał/a: | Piotras88 napisał/a:
Kata zostawiam
no ale z eclipse sobie kata załóz... |
Z eclipsa nie mam :/ to pomyślę jeszcze nad tym Saqu napisał/a: | kata wywal, sprzedaj |
Jak kata wywalę, to będzie głośniej chyba... Wolałbym tego uniknąć. Ciekawy jestem jeszcze, czy nasz warszawski radiowóz badający stan techniczny sprawdza skład spalin...
m6riano napisał/a: | Piotras88 napisał/a:
A poza oświetleniem, na elektryce w samochodzie się znasz?
Raczej średnio..bardziej z pomocą Owczara..ale on teraz średnio ma czas.. |
Mam nadzieję w takim razie, że poradzę sobie sam, a w ostateczności poproszę Owczara o pomoc, może się zgodzi... rosomak1983 napisał/a: | Piotras88 napisał/a:
wydech z kwasówki.
fajna sprawa ale troche na wyrost/przerost bo kwasówka przezyje Cie auto i wyjdzie sporo drozej... |
To zobaczę, jaka jest różnica i pomyślę nad tym
Jeszcze godzina wykładu i jadę do garażu
Saqu - 11-01-2012, 11:24
jak nie wrzucisz środkowego przelotowego i końcowego przelotowego tylko zostawisz takie seryjne albo coś w ten deseń to nie będzie różnicy jakoś znaczącej
Piotras88 - 11-01-2012, 20:34
Cytat: | jak nie wrzucisz środkowego przelotowego i końcowego przelotowego tylko zostawisz takie seryjne albo coś w ten deseń to nie będzie różnicy jakoś znaczącej |
No dobra postanowione, kat wylatuje.
Co do końcowego to się zastanawiam, rosomak1983 ma ten z Evo IV, muszę się dowiedzieć ile kosztuje, nie chcę naprawdę, żeby był za głośny.
Informacja na dziś, mój lancer jest bez serca Ciężko było wyjąć górą silnik połączony ze skrzynią, trzeba było odkręcić kompresor klimatyzacji.
Z tego wynika, że silnik od eclipsa będę musiał wkładać oddzielnie i skrzynię oddzielnie.
rosomak1983 jak wygląda sytuacja z półosiami, wytrzymują te lancerowskie?
rosomak1983 - 11-01-2012, 23:05
Piotras88 napisał/a: | rosomak1983 ma ten z Evo IV, muszę się dowiedzieć ile kosztuje, nie chcę naprawdę, żeby był za głośny. |
no to nie kupuj Moj swiszczy, a powyzej 3 tys ryczy
Moge Ci filmik nagrac, wielu ludziom sie podoba choc twierdza ze to dzwiek silnika mi sie wydaje ze bardziej wydechu...
Piotras88 napisał/a: | Z tego wynika, że silnik od eclipsa będę musiał wkładać oddzielnie i skrzynię oddzielnie. |
oj niewygodnie bedzie potem nakładac ta skrzynie na silnik. Od góry powinien wejsc bez problemu albo odkrec co nieco i wsadz dolem,
|
|
|