To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Nowe tarcze zegarów HC

ALEX-77 - 26-01-2012, 23:29

Ja też pisałbym się na te zagary ,ale myślę jeszcze jaki projekt.
sveno - 26-01-2012, 23:32

widzę, że to nie będzie takie proste zważywszy na liczbę rodzajów tarcz, myślałem, że w hc zostało to ujednolicone :(
OBERST napisał/a:
240 czy 260 byle by dobrze prędkość pokazywał
i tu jest problem, bo nie wezmę odpowiedzialności za to, że licznik będzie zaniżał rzeczywistą prędkość. Będę potrzebował skanów tarcz z tych nietypowych czyli marius, Twoje GDI, i z tych anglików, muszę pomierzyć kąty opasania (kąt który tworzy wskazówka prędkościomierza/obrotomierza między zeram a maksymalną wartością) bo widzę, że są różne w poszczególnych wersjach.
plan działania jest taki: jutro idę do drukarni dowiedzieć się o konkretne koszta i możliwości wydruku, oraz próbki kolorów. Potem wyliczę ile co będzie kosztowało, podam nr konta i czekam na skany tarcz, wtedy biorę się do pracy, swoje tarcze już prawie kończe, robie je w Autocadzie, dokładność rzędu 0.5mm :) (wystarczy)

czerwony88 - 27-01-2012, 00:46

sveno napisał/a:
w zegarach od Vr4 jest kontrolka od postojówek

i właśnie tam bym chciał kontrolkę od świateł mijania.
Czyli będzie tam miejsce na żarówkę?(nie widziałem HC od drugiej strony)

OBERST - 27-01-2012, 00:48

sveno napisał/a:
Będę potrzebował skanów

Wystarczą zdjęcia czy trzeba wyciągnąć tarczę ?

sveno - 27-01-2012, 01:09

OBERST napisał/a:
Wystarczą zdjęcia czy trzeba wyciągnąć tarczę ?
wolałbym skan, bo zdjęcie będzie przekłamana, poza tym na skanie elegancko pomierzę sobie odległości bo co jeżeli np. rozstaw obrotomierza i prędkościomierza jest inny w zegarach z automatem niż ten w tych bez automatu? Zdjęcia na własną odpowiedzialność (tylko potem nie płakać, że tarcza nie pasuje)
tarcze nie mieszczą się na formacie A4, ze skanerami w formacie A3 się nie spotkałem, dlatego proszę zeskanować środkową część zegarów o tak:


ważne aby tarcza na skanerze była maksymalnie równolegle do krawędzi (zmniejszy to błąd) skanowanie w dużej rozdzielczości czyli max ile skaner da. Przed skanowaniem trzeba wyjąć z tarczy te kołki podtrzymujące wskazówki na zerach. Sam demontaż zegarów i wyjęcie z nich tarcz to 15min pracy i jest to banalnie proste (wyjęcie zegarów opisane w FAQ wymiany podświetlenia wnętrza w dziale EAxx)
Jeżeli już ktoś chce koniecznie te zdjęcia to niech zrobi je porządnie tzn: obiektyw aparatu prostopadle do tarczy, maksymalna jakość i rozdzielczość zdjęcia, dolna krawędź tarczy równoległa do krawędzi zdjęcia (jak w skanerze).

[ Dodano: 27-01-2012, 01:10 ]
czerwony88 napisał/a:
Czyli będzie tam miejsce na żarówkę?(nie widziałem HC od drugiej strony)
powinno być, wyjmij zegary i sprawdź. Jak ta kontrolka ma wyglądać?
czerwony88 - 27-01-2012, 15:04

sveno napisał/a:
Jak ta kontrolka ma wyglądać?

Tak jak na przełączniku. Zegary mam V6 SE manual polift

OBERST - 27-01-2012, 16:29

Zrobiłem fotki , skanera niestety nie mam .
Może ktoś z chętnych na tarcze zrobi skan do 2.0 z Anglika

http://www.fotoszok.pl/sh...279426.jpg.html

http://www.fotoszok.pl/sh...279418.jpg.html

http://www.fotoszok.pl/sh...279417.jpg.html



https://picasaweb.google.com/112803919910473673585/ZegaryHC20Galant?authuser=0&feat=directlink

sveno - 27-01-2012, 23:17

ok w sumie takie zdjęcia moga być :)
Niestety nie byłem w drukarni, niespodziewanie musiałem isc do pracy, projekt muszę odłożyć do wtorku, w miedzyczasie poproszę o skany/zdjęcia.

Tomek - 28-01-2012, 17:52

sveno, powiedz mi jak bardzo potrzebujesz skanu/zdjęć moich tarcz??
bo się właśnie wkurzyłem, bo wyciągnąłem zegary, zrobiłem zdjęcia (miałem zrobić skany, ale to dopiero w pracy, więc stwierdziłem, że zrobie takie foto jakOBERST, ),..... no, ale... nie włożyłem karty do aparatu, zorientowałem się dopiero jak już zamontowałem całe zegary w aucie i wróciłem do domu
i nie byłoby żadnego problemu, gdyby nie to, że nie mam kabla do aparatu, eehhh ... kurde

kochajj - 28-01-2012, 20:18

ze 3 komplety z różnymi wersjami bym zabrał... :)
widze ze skan zegarów VR4 masz... dasz radę zrobić zegary do 300km/h?? :)

sveno - 28-01-2012, 23:30

tomek84 napisał/a:
sveno, powiedz mi jak bardzo potrzebujesz skanu/zdjęć moich tarcz??
no przydały by się, ale bardziej potrzebne są te z A/T, śmieszna historia z tym aparatem :) ale sam widzisz, że nie ma dużo pracy z wyjęciem zegarów (pierwszy raz wiadomo, że jest najgorszy :) zawsze :) ) więc jak możesz to zrób te skany, potrzebne mi dopiero na wtorek/środę także luz
kochajj napisał/a:
dasz radę zrobić zegary do 300km/h?? :)
nie ma problemu, to jest tylko jedna operacja w ACadzie z funkcją "szyk kołowy" plus dopisanie cyferek, zastanawiam się tylko jak chcesz zmusić wskazówkę, żeby wskazywała co trzeba? Może byc jednak problem ze skalowaniem, zauważ, że na cyferblacie w przedziale od 0 do 10km/h są 2 "działki" potem na każde kolejne 10km/h przyrostu przypada 5 działek. Podejrzewam, że chcesz zmienić jakiś kondensator w dzilniku w obrotomierzu zapewne metodą prób i błędów, czyli najpierw chcesz żebym Ci zrobił skale, potem będziesz dobierał pod nią kondensatory porównując wskazania szybkościomierza z np. danym z GPS? Czy masz jakiś inny patent?
kochajj - 29-01-2012, 10:31

sveno napisał/a:
kochajj napisał/a:
dasz radę zrobić zegary do 300km/h?? :)
nie ma problemu, to jest tylko jedna operacja w ACadzie z funkcją "szyk kołowy" plus dopisanie cyferek, zastanawiam się tylko jak chcesz zmusić wskazówkę, żeby wskazywała co trzeba? Może byc jednak problem ze skalowaniem, zauważ, że na cyferblacie w przedziale od 0 do 10km/h są 2 "działki" potem na każde kolejne 10km/h przyrostu przypada 5 działek. Podejrzewam, że chcesz zmienić jakiś kondensator w dzilniku w obrotomierzu zapewne metodą prób i błędów, czyli najpierw chcesz żebym Ci zrobił skale, potem będziesz dobierał pod nią kondensatory porównując wskazania szybkościomierza z np. danym z GPS? Czy masz jakiś inny patent?


Mam takie ustrojstwo do VR4 które zamienia km/h na mil/h, więc mam zegary do 180mil/h = około 300km/h...

Całą opreację najlepiej wykonać na zegarach od VR4... tam gdzie mamy 60km/h robimy 100km/h itd. składa się tak że mam koła większę które zaniżają prędkość o 2 %, więc 60=100 120=200 180=300 :)

sveno - 29-01-2012, 10:39

Muszę policzyć ile tarcz potrzebuję, więc zamieszczam listę dotychczas zdeklarowanych osób, poprawcie jak coś przekręcę:
1. sveno 1szt
2. OBERST, 1szt
3. Torp12, 1szt
4. swinks_UK, 1szt
5. carbon11, 2szt
6. jacekxx, 1szt
7. major, 1SZT
8. tomek84, 2szt
9. adaxo, 1szt
10. marius, 1szt
11. ALEX-77, 1szt
12. czerwony88, 1szt
13. kochajj, 3szt :wink:

co łącznie nam daje 17szt :)
w przyszłym tygodniu będę kontaktował się z każdym po kolei z listy (czekać cierpliwie na swoją kolejkę) i dogadywał szczegóły indywidualizacji tarcz.

[ Dodano: 29-01-2012, 10:49 ]
kochajj napisał/a:
Mam takie ustrojstwo do VR4 które zamienia km/h na mil/h, więc mam zegary do 180mil/h = około 300km/h...

Całą opreację najlepiej wykonać na zegarach od VR4... tam gdzie mamy 60km/h robimy 100km/h itd. składa się tak że mam koła większę które zaniżają prędkość o 2 %, więc 60=100 120=200 180=300 :)
o tym zapomniałem :) faktycznie banalne rozwiązanie, tylko ma jeden minus: prędkość będziesz miał pokazywaną w km/h a przebieg w milach :) taki szczegół :) . ze skalowaniem nie będzie problemu. Czerwone pole chcesz od 8krpm?? Może 8.5 :twisted: :twisted: :twisted:
OBERST - 29-01-2012, 11:30

sveno na wszelki wypadek wezmę jeszcze jedną , czyli 2szt .
kochajj - 29-01-2012, 11:42

sveno napisał/a:
Muszę policzyć ile tarcz potrzebuję, więc zamieszczam listę dotychczas zdeklarowanych osób, poprawcie jak coś przekręcę:
1. sveno 1szt
2. OBERST, 1szt
3. Torp12, 1szt
4. swinks_UK, 1szt
5. carbon11, 2szt
6. jacekxx, 1szt
7. major, 1SZT
8. tomek84, 2szt
9. adaxo, 1szt
10. marius, 1szt
11. ALEX-77, 1szt
12. czerwony88, 1szt
13. kochajj, 3szt :wink:

co łącznie nam daje 17szt :)
w przyszłym tygodniu będę kontaktował się z każdym po kolei z listy (czekać cierpliwie na swoją kolejkę) i dogadywał szczegóły indywidualizacji tarcz.

[ Dodano: 29-01-2012, 10:49 ]
kochajj napisał/a:
Mam takie ustrojstwo do VR4 które zamienia km/h na mil/h, więc mam zegary do 180mil/h = około 300km/h...

Całą opreację najlepiej wykonać na zegarach od VR4... tam gdzie mamy 60km/h robimy 100km/h itd. składa się tak że mam koła większę które zaniżają prędkość o 2 %, więc 60=100 120=200 180=300 :)
o tym zapomniałem :) faktycznie banalne rozwiązanie, tylko ma jeden minus: prędkość będziesz miał pokazywaną w km/h a przebieg w milach :) taki szczegół :) . ze skalowaniem nie będzie problemu. Czerwone pole chcesz od 8krpm?? Może 8.5 :twisted: :twisted: :twisted:


Nie ma znaczenia że przebieg będzie inny... przy przebiegu możemy zrobić malutki napis MIL :p



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group