Carisma - Techniczne - ssanie i wolne obroty
Anonymous - 11-07-2007, 12:57
WITAM !!!
Man probel ze saniem przy zimnym silniku w carismie 96 1.6 16v jak jest ciepły to ok!!
wynieniłem już silniczek krokowy i czujnik tempetatury 2 pinowy i nic !!! COS PORADZICIE ????
kamilek - 11-07-2007, 14:46
Przepustnica czysta? TPS/IPS wyregulowane?
Anonymous - 11-07-2007, 16:02
Cysta !!!!silniczek chodzi 33 - 34 !!! podpiołem pod compa czuniki ok !!
kamilek - 11-07-2007, 19:10
ciepek13 napisał/a: | podpiołem pod compa czuniki ok !! |
No jak widać nie do końca ok. Możesz w ogóle dokładniej sprecyzować, co się dzieje z tym ssaniem? W ogóle go nie ma? Czy pojawia się po jakimś czasie? Ile masz obrotów zaraz po odpaleniu, zarówno na ciepłym, jak i na zimnym silniku?
[ Dodano: 11-07-2007, 19:10 ]
ciepek13 napisał/a: | silniczek chodzi 33 - 34 |
Co to znaczy?
Anonymous - 11-07-2007, 20:34
Ssania wogóle nie ma ! jak nie nacisne gazu to nie pracuje !! nie ma jak jest zimny wolnych obrotów i ssania !!!jak sie troche nagrzeje to zaczyna pracować !!! 33-34 praca silniczka krokowego - kroki , tak pokazałk computer na diagnozie ,
może nie wszysto ok !!! tylko co ???
kamilek - 12-07-2007, 11:36
1. Ile obrotów po odpaleniu na ciepłym silniku?
2. Jakie są odczyty z TPS-u i IPS-u? Co pokazywał komputer na diagnozie?
Anonymous - 12-07-2007, 18:20
Napoczątku 900 a po jedzie 1100 !!
jak powiedział elektryk to jest ok !!!
kamilek - 12-07-2007, 19:41
ciepek13 napisał/a: | Napoczątku 900 a po jedzie 1100 !! |
No to cały czas potwierdza się to, o co Cię pytam.
ciepek13 napisał/a: | jak powiedział elektryk to jest ok !!! |
Guzik prawda . Na gorącym silniku zaraz po odpaleniu powinieneś mieć ok. 2000 RPM, a po chwili powinny spaść do ok. 800-900 i tak się utrzymywać. Jeżeli tak się nie dzieje, to:
a) zepsuty czujnik temperatury (na pewno wymieniłeś ten właściwy?)
b) brudna przepustnica oraz źle ustawiony TPS bądź IPS (albo jedno i drugie, nie wiem, jak to jest w Carismach...).
Masz miernik? Pomierz, jakie wartości w róznych temperaturach ma czujnik temperatury. Pomierz też ten TPS i IPS. A jak, to wcześniej napisał Krzyzak:
Krzyzak napisał/a: | w tym silniku sa pewnie 4 kable przy TPS i jeden z nich odpowiada za IPS, wiec zupelnie inaczej sie to wszystko ustawia (na zwarcie/rozwarcie - procedura identyczna jak dla 4G92) |
Na Forum jest gdzieś ta procedura. Szukajcie, a znajdziecie
Anonymous - 13-07-2007, 10:16
Podpaleniu jest około 2000 , a następnie około 900 .Jak zrobie 10 - 20 km to są 1000 -1100 . Miernik nie ale zaraz załatwoe . Czujnik firmy EPS , wentylator chodzi .
Sory za pytanie ale co to IPS ?
kamilek - 13-07-2007, 16:08
ciepek13 napisał/a: | Podpaleniu jest około 2000 , a następnie około 900 |
Zatem czujnik temperatury sprawny.
ciepek13 napisał/a: | Sory za pytanie ale co to IPS ? |
Ponownie zacytuję tu Krzyzaka (któremu zresztą powinno się nadać imię Chodzącej Encyklopedii Mitsu . Facet wie dosłownie wszystko )
Krzyzak napisał/a: | przy przepustnicy masz taki maly psztyczek na 1 kabelek - to jest IPS
zdejmij z niego wtyczke i podlacz omomierz na najmniejszym zakresie - jak po puszczeniu gazu bedzie wskazywa 0 (drugi kabelek do masy), a po nacisnieciu na gaz bedzie rozwarcie, to jest OK
ew. problemy z nim to najczesciej zla masa lub styki - on sie raczej nie psuje |
To o Eclipsie, ale u Ciebie jest zapewne tak samo
Anonymous - 13-07-2007, 17:47
OBAWIAM SIE ŻE TAKIEGO CZEGOŚC NIE MA . SĄ TYLKO 2 TYCZKI I 3 PODCIŚNIENIA I CHŁODZENIE .. ALE ZARAZ SPRAWDZE ..
kamilek - 16-07-2007, 16:23
Nooo, coś długo to sprawdzasz
To ile w końcu masz tam tych kabelków i wtyczek?
Anonymous - 16-07-2007, 17:51
TPS ma 4 kable a silniczek- 6 są 3 podciśnienia a 2 przewody od cłodzenia , to wszystko .
kamilek - 19-07-2007, 21:47
Na pewno nie masz tego IPS-u? Krzyzak (znowu ) mówi co innego:
Cytat: | w tym silniku sa pewnie 4 kable przy TPS i jeden z nich odpowiada za IPS |
A powiedz jeszcze, jak włączasz jakieś odbiorniki (np, ogrzewanie tylnej szyby), to czy obroty Ci spadają?
Anonymous - 23-07-2007, 12:28
Tak spadają !!!
[ Dodano: 28-07-2007, 10:00 ]
Padł mi computer ,a dokładnie moduł sterujący silniczkoem krokowym ... Dzieki za pomoc
|
|
|