To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant E39A VR4 2.0 16V Turbo

Zielu - 11-03-2012, 23:11

Pożyjemy, zobaczymy.. :wink:
filll - 12-03-2012, 20:16

Wszystkiego najlepszego z okazji spełnienia marzenia! ;)
Super auto! Marka, model, kolor wszystko się zgadza :)

Maretzky85 - 28-03-2012, 07:35

Przyjechało do mnie TD0516G :D W najbliższym czasie postaram się zamoncić :D

Poza tym mam mały problem z mapą :( Poniżej i w okolicach 1000 rpm jak chce mocniej przspieszyć do zupełnie nie jedzie a AFR=20, ale na wolnych obrotach wszystko działa. Tylko przy przyspieszaniu jest lipa :/ Od półtora tysiąca zapierdziela jak głupi :P

Poza tym nic ciekawego się nie dzieje :P No może pękniętej rurki paliwowej, ale to już zrobione :D

xcracing - 28-03-2012, 08:09

Maretzky85 napisał/a:
Przyjechało do mnie TD0516G W najbliższym czasie postaram się zamoncić

Turbinka niezła :twisted:
A jak jest z bebechami silnika, wymieniałeś na jakieś mocniejsze czy są oryginalne?
Jaką moc planujesz na nowym turbo?

Maretzky85 - 28-03-2012, 20:02

Graty ori, szmoc circa 280 :}
swinks_UK - 28-03-2012, 20:33

Maretzky85 napisał/a:


Poza tym mam mały problem z mapą :( Poniżej i w okolicach 1000 rpm jak chce mocniej przspieszyć do zupełnie nie jedzie a AFR=20, ale na wolnych obrotach wszystko działa.

Acceleration Enrichment table?
Masz tam poprawne wartości?

Maretzky85 - 28-03-2012, 20:40

Accel Enrich jest tylko chwilowym dolaniem, a tu problem jest w tym, że jak trzymam gaz wciśnięty na tych obrotach to cały czas jest 20 a jak mocniej wcisnę to kicha i prycha...
swinks_UK - 28-03-2012, 21:36

Acha...

Marek, a może masz lewe powietrze za MAFem, i dopóki nie zacznie ssać porządnie ecu głupieje. :doubt:
Wtedy szczególnie na wolnych afr leci w granice 18:1 i więcej, a jak wciśniesz to silnik potrafi czknąć.

Maretzky85 - 29-03-2012, 07:09

Na seryjnym kompie działa bezproblemowo, tzn wolne obroty i ogólnie bze doładowania działa super. Poza tym napompowywałem układ i za turbo nie ma dziurek, a przed turbo radzej byłoby widać, bo rura krótka :/

swinks_UK, może Ty jesteś w stanie się dowiedzieć co w mapie robi parametr MAF Scaling i za co jest odpowiedzialny, a za co jest odpowiedzialny parametr MAF Smoothing i po co jest MAF Adder ? Bo za nic nie mogę dojść czym różni się scaling od smoothing, bo mają podobny wpływ na AFR...

Maretzky85 - 01-04-2012, 08:09

swinks_UK, jednam miałeś rację z accel enrich - jest tam parametr dolewający synchronicznie, ale i tak nie o niego chodziło :P
W sumie to nie wiem dokładnie o co chodziło, bo...
Wsadziłem przepływkę z 2Gturbo z filtrem K&Na i problem znikł :P
Skręciłem wastegate aktuator i .....
Wczoraj jak wracałem do domu to na logu zobaczyłem ciekawą wartość peaka : 1,5 bara przy depnięciu przy 3500 obrotów :P

Maretzky85 - 03-04-2012, 20:09

Zrobienie podstawowej działającej mapy zajęło chwilę na nowej przepływce, jest więc na razie seria, bez szpilek ciśnienia i ładnym przebiegiem doładowania :D
Poza tym byłem na hamowni :P Wynik zgadzał się z moimi przewidywaniami :> Ciekaw jestem jak będzie na 16stce :twisted:

Anonymous - 03-04-2012, 20:15

ile on ma lat ? i jaki przebieg :D ładnie bardzo ładnie :) pięknie musi zaskakiwać niektórych ;P
swinks_UK - 03-04-2012, 20:21

Marek, o tabelach MAFu jeszcze nie miałem okazji pogadać z 2 osobami, które mogłyby nakierować w dobrą stronę.

Co do samej przepływki, to jest tak, że jak mocno zmieni się dolot (prędkość mas powietrza, volume itd) to wtedy stockowy MAF nie ogarnia zmian. Jest kalibrowany tą śrubką na dole zalaną silikonem na konkretny model auta, dolot i konkretne ecu. Wtedy sygnał z przepływki nie oddaje rzeczywistości i ecu robi korekty (czasem głupie).
Być może ta druga przepływka co założyłeś ma sygnał sklabrowany bardziej do tego co rzeczywiście sie dzieje u ciebie pod maską.
Spróbuj stopniowo odkręcać tą śrubkę MAFu, zobaczysz czy coś sie zmienia.

Maretzky85 - 03-04-2012, 20:36

swinks_UK, przepływki z 1g-turbo (znaczy eclipsa) nie mogłem skalibrować do tephramoda. Wydaje mi się, że jest jeden parametr (MAP Adder), który w tephra modzie jest zawarty w skalowaniu i nie da się go zmienić, który mógłby rozwiązać problem z MAFem z 1g (parametr jest za duży po prostu).
Jak wsadziłem przepływkę z 2g turbo, to oprócz tego, że musiałem MAF size zmienić z 240 na chyba 370 to dużo do zrobienia nie było (drobne korekty skalowania)

vs


Maretzky85 - 03-04-2012, 20:38

Derpin napisał/a:
ile on ma lat ? i jaki przebieg :D ładnie bardzo ładnie :) pięknie musi zaskakiwać niektórych ;P


Teraz ma 23 lata :P A przebieg buda ma pewnie około 250 tys lub więcej w zależności od kręcenia poprzedników :P
Jeśli chodzi o silnik to złożyłem go jakieś 15 tys km temu :P

A co do zaskakiwania... to cóż... czego byś się spodziewał po ponad 20 letnim dziadku :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group