To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] AS&G Jaki olej silnikowy lejecie?

Haniball - 24-03-2015, 06:35

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Valvoline SynPower Xtreme ENV C1 5W-30 albo SynPower Xtreme MST C4 5W-30 w dieslu 1.8DiD. Czy wybrać C4 -lepsza ochrona silnika czy C1- mniejsze zużycie paliwa?
Mark442 - 24-03-2015, 10:31

No i już uległeś reklamie i opisom producenta !! Gdyby to była chociaż prawda... Odpowiedz sobie na proste pytanie: W jaki sposób olej może zmniejszać zużycie paliwa ?

Poczytaj sobie o lepkości oleju (oraz zachowanie w określonych temperaturach, ale to dłuższy wykład) i jego oznaczeniach (podpowiem - to pierwsze cyfry na opakowaniu przed literą W. Im mniejsza wartość tym mniejsza lepkość oleju, tym mniejsze opory na silniku i mniejsze zużycie paliwa, ale nie w danym momencie, tylko w dłuższym okresie czasu... Ja natomiast takie uwagi producentów olejów między bajki wkładam...

Oznaczenia C1, C2, C3 i C4 dotyczą przydatności oleju do silników Diesla. Najwyższa klasa to CI. Ale.... dla każdego oznaczenia masz przypisaną jedną uwagę: ""oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.""

W Twoim przypadku:

C1 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS (low SAPS) i HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.


C4 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS (low SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.

Wniosek nasuwa się sam... Instrukcja do łapki i czytamy najpierw zalecenia producenta z manuala serwisowego, a potem wybieramy olej albo po przeczytaniu tegoż manuala idziemy do sklepu, gdzie facet ma jakie takie pojęcie o doborze oleju... Unikamy też okazji w zakupie oleju na AlleDrogo !!

Haniball - 24-03-2015, 19:55

Dzięki, Mark442 twój post nic nie wnosi w temacie . Do DID mogę lać 5w30 z klasyfikacja ACEA C1,C2,C3, C4. Proszę o info jak jeździ się na ww. olejach od Valvoline jeśli ktoś używa.
meopl - 23-04-2015, 11:29

Witam.
Wymieniłem olej w swoim Mitsubish ASX 1.6 2010r (110tyś przebiegu) na Motul 8100 X-CESS 5W40.
Wcześniej nie wiem co tam było lane przez poprzedniego właściciela. Po zmianie oleju zauważalnie silnik pracuje głośniej. Czy są to powody do zmartwień. Czy olej po prostu musi dłużej popracować. Może zmiana z 5w30 na 5w40 w pierwszej chwili może powodować głośniejszą pracę przez jakiś czas(niestety nie wiem co tam wcześniej było lane). Może to wina filtru paliwa że głośniej troszkę chodzi. Proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuje:)

mazzi81 - 01-05-2015, 21:12

meopl napisał/a:
Witam.
Wymieniłem olej w swoim Mitsubish ASX 1.6 2010r (110tyś przebiegu) na Motul 8100 X-CESS 5W40.
Wcześniej nie wiem co tam było lane przez poprzedniego właściciela. Po zmianie oleju zauważalnie silnik pracuje głośniej. Czy są to powody do zmartwień. Czy olej po prostu musi dłużej popracować. Może zmiana z 5w30 na 5w40 w pierwszej chwili może powodować głośniejszą pracę przez jakiś czas(niestety nie wiem co tam wcześniej było lane). Może to wina filtru paliwa że głośniej troszkę chodzi. Proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuje:)


A może silnik ma więcej niż 110k km ? Ten przebieg to pewny ?

silentjet - 04-09-2015, 00:02

Witam
Tez mam 1.6 benzyna. Kazdy 7500 km zmiany oliju.
Ja używam USA Mobil1 0W30 AFE, bardzo dobrze oleje... 20$-25$ za jedna kwarta (0.95L)

Kowalczyk - 03-03-2016, 10:07

ooo to ciekawa cena. Ja zmieniam po 10k myślicie że dobrze?
mazzi81 - 05-03-2016, 21:58

ja zmieniam co 20kkm na millersa (wg opinii z formu) ale teraz olewam tą markę i pewnie castrola albo mobila kupie.
Po 50kkm nie widać jakiś spektakularnych efektów z racji wlania droższego oleju - ani silnik nie pracuje ciszej ani też spalanie nie jest niższe.

MiroG - 08-08-2016, 18:34

Od niedawna mam ASX 1.8 DI-D 150KM.
Pierwsza moja wymiana oleju w tym aucie przy niecałych 60 kkm i zaproponowano mi TOTAL Quartz INEO ESC 5W30 - posiada klasę C2 (propozycja nie "z półki", ale poprzez wybór tego co dobre i w miarę nie drenujące kieszeni dla tego silnika).
Olej certyfikowany do nowoczesnych diesli przez Peugeot, Citroen i Toyota.
Tu link do karty produktowej:
http://produkty.totalpols...0ECS%205W30.pdf

Pierwsza dłuższa trasa przede mną.
Może ktoś już ma doświadczenia z tym olejem?

Wcześniej miałem zalany EDGE 5W30.
Czyli standard w serwisach związanych umową z CASTROL i lejących z beczki.
Przy zlewaniu kolor czarny (norma) ale nie wgryzał się w ręce. Szmatka i ręce czyste jak przed ubrudzeniem, co było miłym zaskoczeniem dla mechaników.

mirekg9 - 17-08-2016, 11:45

Pozwolę się podpiąć pod temat, również z zapytaniem.
Miałem dość dawno temu przykre doznania z Castrolem i chciałbym go uniknąć czyli zrezygnować z tego oleju.
Do tej pory byłem użytkownikiem Nissana-Tino 2.2dCi (jeszcze wszystko japońskie, francuzi jeszcze w nim łapek nie zamoczyli). Od nowości silnik był na oleju ELF 5/30 lub 5/40, wymiana co 10 tyś.
Do chwili sprzedaży samochodzik przez 13 lat przejechał 275 tyś i nie miałem z nim żadnych problemów.
I tutaj pytanie - czy mogę i tutaj stosować olej ELF do którego mam zaufanie? - silnik 1,8 DI-D 150KM

barthezpl - 29-08-2016, 22:26

Cześć.
Mam mały mętlik w głowie, który olej wybrać.
Polećcie coś proszę do ASX 1.6 z 2015 roku, przebieg 35 tyś km

pozdrowienia

Bart

lookoff - 02-11-2016, 15:26

Mam podobny dylemat. Kupiłem używanego ASXa 1.6 pół roku temu i czas na pierwszy serwis. Do tej pory serwisowany tylko w ASO, wlewali tam do niego Shell Helix Ultra 5W-40 w interwale co 20 tys. km. Silnik nie bierze nawet grama oleju, sam olej nie wygląda na szczególnie spracowany.
Myślałem o kontynuacji z Shellem, ale trochę się tu naczytałem o super właściwościach olejów Millers i się zastanawiam, czy nie spróbować. Parę osób wspomniało, iż na Millers silnik pracuje ciszej, co mnie bardzo interesuje, gdyż denerwuje mnie to, że ASX jest taki głośny (wiem, że to bardziej wina marnego wygłuszenia, ale może warto spróbować).

hurt.hurt - 02-11-2016, 15:37

ja uzywam Millers i jest ok od kilku lat
trebor74 - 02-11-2016, 18:05

Ja używałem Castrol EDGE 5w/30 20 tys km , Shell ECT 5w/30 20 tys, obecnie mam Mobil ESP 5/30 przejechane 15 tys i jest chyba najlepszy. :D
Candles - 16-05-2017, 11:37

a słyszeliście o rockoilu? wyczaiłem go na brytyjskim forum o motocyklach, bo dla nich robi dużo olei no i do aut też. mój mechanik mówił, że ma wysokie parametry (nie do końca się znam), w każdym razie przy interwale wymiany zalałem tym rockoilem, bo tak jak mówił majster przebija Millersa pod względem składu. pokazywał mi porównanie składów, takie bardziej szczegółowe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group