To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Problem po wymianie rozrządu

krzychu - 30-03-2012, 13:42

Krzyzak napisał/a:
jeśli chcecie by kolega giero13 sprawdzał wałki balansowe w carismie 1.8 GDI, to się bardzo zdziwicie, gdyż tych wałków tam nie ma
silnik 4G93 czy to DOHC jak w GDI czy SOHC nie ma wałków balansowych


A no tak:

giero13 napisał/a:
Problem dotyczy silnika o oznaczeniu 4G63 2,0 16v DOHC, który nie jest zamontowany w mojej Carismie, ale w drugim samochodzie o skośnym rodowodzie - KIA JOICE 2000r.

giero13 - 30-03-2012, 16:14

Witam, od 2 godzin czekam na zrobienie autka. Mechanik wczesniej przejechal się że mna i przyznal racje co do wibracji w samochodzie. Faktycznie pokazal mi instrukcje serwisowa. Zaczal rozbierac rozrzad poniewaz uparlem się żeby sprawdzic ustawienie pompy oleju przy pomocy opisywanego wczesniej srubokreta. Dlubal, dlubal no i ku swojemu wielkiemu zdziwieniu okazalo się że srubokret nie wchodzi tak jak trzeba w otwor pod srubka oznaczona nr 22. Przyznal mi racje, ustawil ponownie i skreca. Czekam na efekty. Moze tym razem się uda. Zobaczymy niebawem.
krzychu - 30-03-2012, 17:48

Daj potem znać jak efekty.
Krzyzak - 30-03-2012, 19:29

a to sory - nie przeczytałem - widocznie było na 1 stronie a ja zacząłem od 2
wibracje przy 3 i 5 k rpm po wymianie rozrządu to 100% błąd ustawienia balansu na pompie oleju

giero13 - 30-03-2012, 22:02

Powiem tak: misja zakonczona sukcesem :lol:
Faktycznie problem wynikal że zlego ustawienia balansu na pompie oleju.
Dziekuje wszystkim za pomoc. Szkoda, że podobnej wiedzy nie posiadaja magicy zatrudnieni w rozlicznych warsztatach. W sumie dzisiaj się uparlem i gdyby nie to, pewnie dalej mialbym niesprawne auto, wg mechanika wszystko było ok, przeciez oni się nie myla, a tak: zobaczyc jego mine - bezcenne! (No moze nie do konca, ale odbije sobie w tym 1 warsztacie przy okazji mniej absorbujacych czynnosci serwisowych) Pozdrawiam

Kamil_Ziomek - 30-03-2012, 22:25

A mam jeszcze pytanie co do tej kosmicznej ceny to po takich wpadkach to powinni chyba inaczej to rozliczyć?
giero13 - 31-03-2012, 08:52

Wedlug mnie cena z kosmosu, ale zgodzilem się żeby tylko miec problem z glowy. Okazalo się że nie było to takie latwe. Warsztat sam wystawil sobie laurke. Jakby co ci specjalisci to www.japanservice.pl. Ogolnie jestem zadowolonyn chociaż gdyby nie moje - Wasze wskazowki, wynik pracy moglby być inny. Nie jestem nastawiony roszczeniowo, ale warsztat moglby pokusic się o jakis gest handlowy, tym bardziej, że wczoraj musialem tam jechac po raz drugi, z Leborka do Gdyni - 55km, czekac kilka godzin a na koncu patrzec na glupia mine menagera, ktory pozostawil bez odpowiedzi moje sugestie co do sposobu rozliczenia wykonanej uslugi.
fergul11 - 31-03-2012, 09:34

No ale skoro już ich nauczyłeś ustawiać rozrząd to za minimum 60 tyś km zaprowadzisz im autko jeszcze raz i już bez stresu ,
bo od dziś już "umią i wią" jak to jest z tym 4g63 :mrgreen:
Długiej i bezawaryjnej eksploatacji :)

krzychu - 31-03-2012, 12:03

fergul11 napisał/a:
No ale skoro już ich nauczyłeś ustawiać


Tylko, że widza kosztuje więc powinien im wystawić fakturę z rodzajem płatności "komensata" za rachunek który jemu wystawili :finga: Dziwię się, że nie opuścili chociaż za paliwo za to 110km?

fergul11 - 31-03-2012, 12:24

krzychu...bo widzisz przebyłem podobną drogę ,tylko że miałem trochę bliżej i za drugim razem mechanik poprawił ,ale to dzięki forum i wydatnej pomocy robertagd , tak więc rozumiem i solidaryzuję się z giero13
Kamil_Ziomek - 31-03-2012, 21:13

Znawcy japońskich samochodów nie słyszeli o 4g63. Z resztą to mniej znany silnik mitsubishi więc można nie wiedzieć. Sorki za ten sarkazm ale ceny w cenniku mają ... Cena za wymianę rozrządu od 80-600 zł. Ja rozumie wziąć 400 zł za rozrząd w audi gdzie rozbieramy cały przód auta rozszczelnimy układ klimatyzacji itp ale ja za pierwszym razem zmieniałem rozrząd w pracy po godzinach ( chodziło o ciepły garaż (luty)) i dłużej niż 1,5 godzinki to chyba nie trwało nie śpiesząc się.
P.S. Denerwują mnie takie warsztaty co się kłócą że mają racje a nie mają.

elektryk - 01-04-2012, 01:23

Kamil_Ziomek napisał/a:
Znawcy japońskich samochodów nie słyszeli o 4g63. Z resztą to mniej znany silnik mitsubishi więc można nie wiedzieć. Sorki za ten sarkazm ale ceny w cenniku mają ... Cena za wymianę rozrządu od 80-600 zł.
Opowiem o swoich przejściach z wymianą, robiłem rozrząd u znajomego zaufanego mechanika. Nie mam uwag co do ich profesjonalizmu, czasem zdarzy się im też jakaś drobna wpadka, ale nie musiałem sam po nich nigdy poprawiać. W moim O1 jest też 4G63, niby nic specjalnego, według Autodaty wymiana rozrządu powinna im zająć kilka godzin, a zajęła 9 godzin. Nie wiem czy wynikało to z tego że podobało im się jak mój samochód zajmuje im stanowisko. Zapewne z czymś mieli problem, zakładam że chodziło o jakiś problem natury fizycznej w postaci zapieczonej śruby.
sampler - 01-04-2012, 09:36

a ja stawiam ze jednak poprawiali balans bo autodata nie ma obrazka ze srubokretem a instrukcji pewnie nikt nie czyta :D
krzychu - 01-04-2012, 09:41

sampler napisał/a:
a ja stawiam ze jednak poprawiali balans bo autodata nie ma obrazka ze srubokretem a instrukcji pewnie nikt nie czyta :D


Znaczy mechanik to był już z pokolenia obrazkowego? :twisted:

elektryk - 01-04-2012, 23:33

sampler napisał/a:
a ja stawiam ze jednak poprawiali balans bo autodata nie ma obrazka ze srubokretem a instrukcji pewnie nikt nie czyta :D
Czyli co? Mam rozumieć że montowali wałek balansowy i odpalali silnik żeby sprawdzić czy dobrze pracuje?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group