To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Rozpórka dolna przednia

Torp12 - 02-04-2012, 19:35

Bartek napisał/a:
tomek84, pewnie chodzi o porównanie masywności sanek i rozpórki, której jedyny zadaniem będzie zwiększenie masy pojazdu a jedyną poprawę prowadzenia uzyskasz dzięki większemu naciskowi na przednią oś.....


Moim zdaniem mylisz sie i to grubo. Rozporki maja sens jak jest gorna i dolna w przeciwnym razie tylko dociazaja...

Tomek - 02-04-2012, 19:37

Bartek napisał/a:
tomek84, pewnie chodzi o porównanie masywności sanek i rozpórki, której jedyny zadaniem będzie zwiększenie masy pojazdu a jedyną poprawę prowadzenia uzyskasz dzięki większemu naciskowi na przednią oś.....


wiesz Bartku, nie będę polemizował, bo i po co
a co do masy, obciążania, dociążania - to ile może taka rozpórka ważyć??
dajmy na to 10 kg, to równie dobrze, jak przytyje 10kg, to też jest dociążony, albo jak wsiądzie ktoś na przedni fotel, to też dociąży, i takie tam dywagacje

[ Dodano: 02-04-2012, 19:38 ]
poza tym, trochę bajerów musi być

krzychuzzz - 02-04-2012, 20:26

Rozpórka górna od Staffa waży 2.04 kg. Podejżewam że dolna niewiele więcej albo nawet mniej. W moim przypadku nowe opony dały bardzo dużo jeśli chodzi o komfort jazdy. Po dodaniu rozpórki jest jeszcze fajniej. Auto zdecydowanie lepiej prowadzi się w koleinach. Jak będzie dostępna dolna to piszę się od razu
nabassu - 03-04-2012, 01:52

Nie istotne ile wazy dolna rozpórka do EA, istotnie jest, że w przeciwieństwie do górnej, w tym akurat modelu auta jest psu na budę.
Polecam odnaleźć we własnym EA takie właśnie sanki ze zdjęcia, wymontować je, umieścić na dystansach nad ziemią a następnie, bo ja wiem, poskakać po nich, przejechać zaprzyjaźnionym L200, a później zastanawiać się nad montowaniem kratki z profili pomalowanej na fantazyjny kolor zaraz pod tym kawałem żelastwa które Pan inżynier umieścił pod zawieszeniem.
Lepiej zainwestować w to:
http://www.ultraracing.co...ender%20bar.JPG

No chyba ze to kwestia "mam za duzo kasy a dawno nie pchalem w auto", czyli najzacnejszy cel ze wszystkich, to moge na szybko zrobic liste w co warto utopic pieniadze.
Na szczycie listy bedzie olej, a zaraz pod nim hamulce i opony.

[ Dodano: 03-04-2012, 01:56 ]
p.s. Tomku, dociazenie przodu bylo raczej ironiczne :wink:

satsun - 03-04-2012, 10:58

Torp12 napisał/a:
satsun napisał/a:
A moim zdaniem gdy górna jeszcze ma sens o czym można się przekonać przy zakładaniu to dolna będzie zbędna.


Satsun z Twojej wypowiedzi jasno wynika iż o rozporkach chyba wiesz niewiele... Wlasnie montaz samej gornej to jest tylko pic na wode, poki nie zepniesz z dolu nie bedzie prawdziwego efektu. Moim zdaniem wcale nie musi byc to element ktory bedzie nizej niz np wydech.

nabassu przecież Torp12 jest specem od rozpórek i skoro twierdzi, że jest sens to jest :lol:
A kwestia "mam za duzo kasy a dawno nie pchalem w auto" myślę, że głównie tu wchodzi w grę. Poza tym placebo czyni cuda,

Górną rozpórkę łatwo sprawdzić bo spróbujcie założyć na opuszczonym/podniesionym aucie, teraz może niech ktoś z specjalistów którzy uważają, że montaż dolnej rozpórki sprawia cuda udowodni, że jest sens montażu dolnej.

Jeszcze jest taki fakt,
Cytat:
poza tym, trochę bajerów musi być
:D
Tomek - 03-04-2012, 11:02

satsun napisał/a:

Górną rozpórkę łatwo sprawdzić bo spróbujcie założyć na opuszczonym/podniesionym aucie, teraz może niech ktoś z specjalistów którzy uważają, że montaż dolnej rozpórki sprawia cuda udowodni, że jest sens montażu dolnej.


ok satsun, a teraz poproszę to samo tylko po polsku

nabassu - 03-04-2012, 15:35

Juz tlumacze kolege.
Rozporke gorna montujemy na swobodnie stojacym aucie. Jesli jest "na wymiar", wskoczy na miejsce bez problemu, co nie powinno sie udac, kiedy podniesiemy przod auta.
Komu rozporka wchodzi na podniesionym aucie a nie odwrotnie, powinien sprawdzic geometrie budy.

p.s. ja nie twierdze ze rozporka dolna jest bez sensu... w moim pugu 106... ktory ma miedzy wachaczami miejsce na bagaz. galant zamiast tego miejsca ma kawal metalu ktory spina dol jak, hmm, jak cos co dobrze spina dwa punkty :)

Mare - 15-04-2012, 13:30

Weź pręt stalowy, profil pełny, a potem zegnij napierając na dwa przeciwległe końce.

Następnie weź rurkę tej samej średnicy pustą w środku, z duraluminium 6005 albo 7005... spróbuj ją zgiąć tą samą siłą minimalną, jaka była potrzebna do wygięcia stali pełnej.

Teoretycznie stal jest materiałem dużo wytrzymalszym prawda? ..ale konstrukcja i rozkład sił robi swoje.

To samo prawo natury działa w przypadku rozpórek dolnej i górnej. Bez względu na konstrukcję samego auta. Resztę, na pewno już ogarniecie ^^

nabassu - 16-04-2012, 10:34

ale sanki sa ze stali ktora jest udwroconym warstwowym U i wymiarach 15x15x15 cm a nie profilem 1x2.
sampler - 16-04-2012, 12:15

w polifcie sanki sa odlewem aluminiowym.
Podsumowujac: na dol rozporka nic nie daje bo sanki sa pancerne i mocno trzymaja

nabassu - 16-04-2012, 20:35

w polifcie sanki zjadaja nasadki kluczy w czelusciach swych przetloczen i oddaja przy okazji ich demontowania w stanie zardzewialym :) do kompletu z woda i kompostem, bo nie maja odplywu w kazdym.
danino88 - 23-04-2012, 18:28

a ja mam sanki aluminiowe i co ? 8) fakt jest taki że w PL ciężko będzie się jeździło z dolną rozpórką. Wiem, widziałem u Tomka i jest najniżej położonym punktem w aucie :)
nabassu - 23-04-2012, 20:35

no przeciez ja tez mam alu.
tez sobie po tym przejedz jakims L200 :)
jak by co mam luzem jedna sztuke, zapraszam z eLżbietą.

danino88 - 24-04-2012, 10:10

Cytat:
no przeciez ja tez mam alu.
tez sobie po tym przejedz jakims L200 :)
jak by co mam luzem jedna sztuke, zapraszam z eLżbietą.


nie muszę ;) wiem że sanki są sztywne i przy mocy 160km nie ma sensu uzbrajać galanta w coś takiego

nabassu - 24-04-2012, 20:06

akurat moc tu ma male znaczenie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group