To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - white 4g63t colt 4wd

evolt - 31-05-2012, 00:19

jabberkonto napisał/a:
Wszystkie czesci z eclipse'a (lacznie z przeszczepem napedow)
Nie zupełnie ale jak będziesz miał pytania to pisz,z chęcią odpowiem.
jabberkonto - 03-06-2012, 00:43

Dzisiaj zrobilem w koncu porzadny kabel masowy i dodatkowo zrobilem tzw. "fuel pump rewire"

Opisany tutaj:
http://www.raktron.com/fuel/rewire1.html

Chodzi o doprowadzenie do pompy paliwa, przewodow o wiekszym przekroju, zeby uniknac strat napiecia. W moim przypadku na orginalnych przewodach zasilajacych pompe, mialem napiecie 12,5 V przy pompie. Po poprowadzeniu nowych przewodow 14,2V (akumulator w bagazniku) :)
Takze polecam wszystkim bo koszt nieduzy, a mozna zyskac sporo na wydajnosci pompy.
Wedlug tej strony:
http://www.roadraceengine...mpflowrates.htm
pomapa eclipse'a przy 12V mamy 130 l/h , a przy 14V mamy 156 l/h.

Wiec zanim kupicie nowa pompe, upewnijcie sie ze dobrze ja zasilacie.

mkm - 05-06-2012, 01:13

jabberkonto, dzięki za ostatni post :D
Zastatnawiałem się dlaczego jak Miśkowi "pada prąd" to odczuwalnie go zmula.
Teraz mam trop :wink:

jabberkonto - 05-06-2012, 11:07

Zalezy co masz na mysli piszac "pada prąd"....

Przerobka, ktora zrobilem, jest raczej dla aut z turbina/kompresorem, w ktorych podoszone jest doladowanie i czasami zaczyna brakowac paliwa.

Jesli masz sprawna pompke, filtr paliwa, instalacje, alternator, a w nim regulator napiecia to paliwa raczej nie powinno brakowac:)

jabberkonto - 09-06-2012, 23:01

Kilka zdjec ze spawania wydechu. Spawaniem zajal sie kolega Arni K z forum honda3miasto. Szczerze polecam kolege bo spawanie profi i w dobrej cenie, no i nawet kanapki byly:)








I filmiki, nagrywane aparatem. Sory za jakosc i piszczacy pasek alternatora na poczatku.
http://www.youtube.com/watch?v=RcX26RENyjc
http://www.youtube.com/watch?v=RIo2QKSAyaY

rosomak1983 - 09-06-2012, 23:41

Rzeczywiscie pospawane z jajem. :wink:
jabberkonto - 10-06-2012, 12:05

rosomak1983 napisał/a:
Rzeczywiscie pospawane z jajem. :wink:


Dzieki:) Polecam ten patent z "zastrzalem" na tlumiku srodkowym. Moze uchronic przed urwaniem wydechu na jakims garbie.

jabberkonto - 31-07-2012, 21:54

Dawno nic nie pisalem, ale wiekszy update bedzie pozniej. Dzisiaj chcialbym sie podzielic wiedza nt. obrotomierza:)

W koncu udalo mi sie zmusic obrotomierz z colta CAO 1.6 SOHC 95 rok do pracy z 4g63t z eclipse 2g oraz 1.8 GTI :)

Rzeczywiscie dziala obrotomierz z GTI (podeminilem na chwile z mojego GTI), ale nie mialem drugiego wolnego. Rozebralem wiec oba liczniki i okazalo sie ze plytki obrotomierzy sa takie same, a roznia sie tylko kilkoma elemantami. Oto one:

plytka GTI

Shot at 2012-07-31
nieprzerobione SOHC


gotowe przerobione 1.6 SOHC na 1.8 GTI (lub 4g63t)


Warotosci elementow ktore nalezy zmienic lub dodac
R5 27k
R6 10k
R7 0 ohm
R8 2k7
C7 10nF
D2 dioda jest OK, ale należy ja OBROCIC
RR ten rezystor pozwala dostroic ewentualne odchylenia obrotow. W GTI orginalnie jest ustawiony na 56k.

Dodam ze w eclipse 2g podpinamy sygnal obrotomierza do pinu 58 w ECU.

rosomak1983 - 01-08-2012, 00:49

Gratuluje, :D
jabberkonto - 01-08-2012, 14:43

A dzieki:) Moze sie komus przyda.
nezik - 11-08-2012, 15:15

bardzo fajny projekt, swego czasu tez myslalem nad czyms takim :)

to teraz czas na heble :)

jabberkonto - 14-07-2013, 23:25

W koncu moge dodac maly update.
Zaraz po zlozeniu auta, zaczely sie problemy z napedami. Niestety naprawa trwala prawie rok czasu. Najpierw sam wyjalem skrzynie w garazu podziemnym, a potem sam ja wlozylem (nigdy wiecej tego nie powtorze:D):



Niestety po wymianie wszystkich lozysk w skrzyni, problem dalej istnial, wiec zawiozlem juz cale auto do mechanika, ktory mial ja naprawic. Po prawie roku i kilku nieudanych probach napraw, zmienilem mechanika i to byla najlepsza decyzja jaka podialem:) W koncu auto zaczelo jezdzic tak jak powinno. Koszty sciagania lozysk z USA i napraw lepiej przemilcze :D

W miedzy czasie musialem tez dorobic nowe tylne polosie(wlecialy nowe przeguby zew). Temat ogarnal Motomax z Torunia.


Oraz zamontowalem rozporki (dorabial ZaB3R5PoLsKa z coltmania.pl :) )




Zalacze tez zdjecia nowego kabla masowego:


Stan na dzisiaj... hmm. Mozna powiedziec ze auto swiezo po swapie i zaczynam nim robic pierwsze kilometry. Zostalo sporo szczegolow do dopieszczenia, ale pewnie potrwa to troche bo niedlugo wiekszosc czasu bede pewnie poswiecal mojej coreczce, na ktorej narodziny czekamy :)

rosomak1983 - 14-07-2013, 23:36

jabberkonto napisał/a:
Niestety po wymianie wszystkich lozysk w skrzyni, problem dalej istnial, wiec zawiozlem juz cale auto do mechanika, ktory mial ja naprawic. Po prawie roku i kilku nieudanych probach napraw, zmienilem mechanika i to byla najlepsza decyzja jaka podialem:) W koncu auto zaczelo jezdzic tak jak powinno. Koszty sciagania lozysk z USA i napraw lepiej przemilcze :D

A jakie miałes objawy i co było ich przyczyna ??? U mnie tez w eclipse cos trzesie miedzy 20-40km...

Misiek :) - 14-07-2013, 23:38

fajne auto, dobrze, że posuwa się na przód. Mechanik jest tu najważniejszy.
Jak patrzę na Twój projekt przypomina mi się żółty CJ w Niemczech zrobiony na evo, gdzie właściciel prawie nic nie wiedział o aucie...

rosomak1983 - 14-07-2013, 23:41

Misiek :) napisał/a:
Jak patrzę na Twój projekt przypomina mi się żółty CJ w Niemczech zrobiony na evo, gdzie właściciel prawie nic nie wiedział o aucie...

to raczej do jaberkonto nie pasuje... Poczytaj temat, jak wiele sam ogarnał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group