To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Długie odpalanie na zimnym silniku + kontrolki

tnalag - 13-10-2012, 16:17

Mam podobny problem z długim odpalaniem na zimnym silniku. Auto muszę kręcić z 3 sec zanim odpali niezależnie czy zimno czy ciepło po dłuższym postoju tak się dzieje przy czym szarpało i silnik nierówno chodził. Wymieniłem filtr paliwa i świece na denso platynowe zalecane przez producenta PK.. dalej nr nie pamiętam. Szarpanie ustało ale nadal muszę długo kręcić, stare świece miały czarny nalot co by wskazywało na za dużą dawkę paliwa.. gdzie szukać przyczyny? pompka paliwa czy może coś innego ?

[ Dodano: 13-10-2012, 16:52 ]
Dodam jeszcze że na przeglądzie emisja spalin była znacznie powyżej normy..

swinks_UK - 13-10-2012, 19:59

Skoro przelewa ci paliwem, to albo ecu ustawia ci za bogatą mieszankę (wszystkie świece z tym samym nalotem), albo wtryskiwacze się już zużyły (niektóre świece w normie).
tnalag - 13-10-2012, 20:55

Wszystkie świece z takim samym nalotem, czyli trzeba jechać na komputer ?
swinks_UK - 14-10-2012, 07:50

Niekoniecznie.
Ecu tylko steruje doborem mieszanki, a u ciebie jest ewidentnie za bogato.
Teraz trzeba znaleść przyczynę tego.
To oznacza, ze
- albo ecu dostaje błędne dane z: lambdy, przepływki, czujnika położenia wałków rozrządu,
- albo gdzieś w dolocie jest kucha,
- albo układ zasilania paliwem do sprawdzenia.

tnalag - 14-10-2012, 12:02

Błędy z lambdy, przepływki i reszty czujników da się odczytać z kompa?
deejay - 14-10-2012, 14:16

tnalag napisał/a:
Błędy z lambdy, przepływki i reszty czujników da się odczytać z kompa?


Tak.

tnalag - 14-10-2012, 18:20

Zwiększone spalanie by raczej wskazywało na sonde lambda bo prawie 14 l na 100 co prawda na krótkich odcinkach 2 - 3km i gaszony silnik, ale to i tak za dużo mi się wydaje. Sonda lambda może mieć coś wspólnego z długim odpalaniem na zimnym ?
deejay - 14-10-2012, 19:15

Czujnik temp. silnika ( ten co odpowiada za ssanie ) do sprawdzenia miernikiem , wartosci podane w manualu.
swinks_UK - 14-10-2012, 19:18

tnalag napisał/a:
Sonda lambda może mieć coś wspólnego z długim odpalaniem na zimnym ?

Nie

tnalag - 15-10-2012, 13:24

deejay czyli czujnik temp. silnika przekłamuje i za długo chodzi na ssaniu ? Mogłoby się zgadzać bo jak jadę gdzieś dalej powiedzmy z 50 km to przez pierwsze 15-20 km skazówka od paliwa opada w oczach potem się wszystko normuje.. Przeczytałem gdzieś że czarny nagar na świecach może być spowodowana jazdami na krótkich odcinkach bo się nie dogrzewają i stąd ten nalot

[ Dodano: 15-10-2012, 13:24 ]
*wskazówka

Dread87 - 15-10-2012, 21:00

tnalag, u mnie tez zauwazylem szybkie opadanie wskazowni a pozniej normowanie sie, zauwazyles wieksze spalanie?
deejay - 15-10-2012, 21:25

tnalag napisał/a:
deejay czyli czujnik temp. silnika przekłamuje i za długo chodzi na ssaniu


Chodzi o to ze gdy juz sie zagrzeje to błedne info z czujnika daje sygnał do ECE ze dalej widzi "go" zimnym i zalewa paliwem jak jest ciepły , czyli podaje dawke jak na ssaniu.

tnalag - 16-10-2012, 12:21

Dread87 spalanie podwyższone zauważalne na krótkich trasach, na dłuższych tak jak pisałem przez pierwsze kilkanaście km wir w baku się robi a potem normalnie na trasie w granicach 7, a miasto 10. W weekend pojadę na kompa do kolesia i zobaczymy co się dzieje..

[ Dodano: 16-10-2012, 12:27 ]
Zapomniałem dodać, że obroty po odpaleniu ok 1100 ale potem spadają do 850-900 rpm czyli w normie ? czyli to jednak nie byłaby wina ssania



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group