To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] Zarezerwowałem auto, ale mam jedno pytanie :)

RalfPi - 25-04-2012, 11:19

April77 napisał/a:

ŚREDNIE SPALANIE W TEŚCIE OBYDWU AUT to 8,1 w Skodzie Octawi i 8,4 w Mitsubishi Lancerze.
Czy to aż TAKA różnica??????

Told yaa ;)

Ja już się nie podniecam tymi doładowanymi silniczkami tylko doceniam i szanuję 1.8, które naprawdę pali normalne ilości paliwa i w dodatku za 2.86zł/l 8)

Mało tego - kiedyś(o czym już pisałem) jechałem z taksiarzem Fordem (mondeo?) 2.0 diesel (taki może 7 letni) - ten co tak mało pali - "Panie! W trasie 5l, no jak jadę 160 to może 7 weźmie!" i gość mówi, że mu 10 z hakiem pali.. Diesla!
Także już wyleczylem się z opowieści, że diesel, albo TSI pali 5l i jedzie 250 km/h.

A co do dynamiki, to ja nawet lubię ch. mech. Lancera bo przy redukcji do 4krpm to faktycznie ma odejście i można kogoś dynamicznie wyprzedzić

Luk - 25-04-2012, 11:37

April77 napisał/a:
Przy 130km/h głośność wynosi 68 dB tyle co w innych autach, a nawet lepiej (a na pewno lepiej- dużo ciszej niż dieslach)

No nie wiem, na naszych drogach nowe Mondeo diesel jest wyraźnie cichsze, Octavia I 1.8T też jest cichsza. Mam wrażenie, że Galant '97 V6 też jest cichszy :)

RalfPi napisał/a:
Także już wyleczylem się z opowieści, że diesel, albo TSI pali 5l i jedzie 250 km/h.

Mondeo 1.8 Diesel chyba 125 KM na autostradzie (140-170km/h) pali 11-12l. Sprawdzone empirycznie.

gigant87 - 25-04-2012, 12:48

Luk napisał/a:
Mondeo 1.8 Diesel chyba 125 KM na autostradzie (140-170km/h) pali 11-12l. Sprawdzone empirycznie.


To chyba coś pomieszałeś... Chyba, że patrzysz tylko na wskazania kompa. A liczyłeś z tankowania?

Zatankowałem do pełna w PL, 70km dojazd do autostrady, później autobaną (A4 i A1) do Czech i dalej na Brno, później zwykła droga i przed Wiedniem autostrada do Zadaru (z ominięciem płatnego kawałka w Słowenii). Taka trasa: http://g.co/maps/tdyhx

Po drodze jedno dotankowanie. W tym miejscu też tankowanie do pełna. Z dwóch tankowań weszło ok 70 litrów (70,44l? coś koło tego). Czyli wychodzi ~6,4l/100km.

Manual, 3 osoby + bagaże.

Jazda na autostradzie 140-160 (tak jak wszyscy, czasem szybciej), po drogach innych od autostrad jak się dało, ale zwykle +10-20 do ograniczenia. Dość częste wyprzedzanie, choć niezbyt często obrotomierz wskazywał więcej jak 3,5k rpm.

Średnia prędkość (z komputera) - 91km/h.

Oczywiście mówię o modelu z 2009 roku.

Luk - 25-04-2012, 13:05

gigant87 napisał/a:
Chyba, że patrzysz tylko na wskazania kompa

Z kompa, z kompa. Nie liczyliśmy z tankowania.
Mondeo z 2010r. Oczywiście to wartość orientacyjna, ale spodziewałem się mniejszej wartości. No i odczyt tylko z szybkiej jazdy autostradowej, nie patrzyłem ile jest na innych drogach.
Jazda nie była ekonomiczna, bo to był służbowy :)

gigant87 - 25-04-2012, 13:09

Ten komputer jakieś dziwne wartości pokazuje w ogóle, więc mu nie wierzę. :P

Ogólnie samochód fajny, ale tylko na trasę, a najlepiej autostradę.
W mieście tragedia... bez porównania lepiej jeździ Carisma z automatem. :)

Nie ma super kopa, nie pozwala "rządzić" na niemieckich autostradach, ale wystarcza do w miarę dynamicznej jazdy i jest bardzo oszczędny. Jedynie hałasuje podczas przyśpieszania, przy stałej prędkości jest OK.

April77 - 25-04-2012, 13:28

Tak dla ciekawości - często jeżdżę w okolicach Wiednia autostradą , prędkości 100-110 dozwolone i naprawdę rzadko widać szaleńców co jadą szybciej. Może dlatego takie niskie spalanie w mondeo.......(średnia 91km/h :wink: )
gigant87 - 25-04-2012, 13:51

Tam jest 110 ? Mówimy o tym odcinku 4-ro pasmowym?
Tam co jakiś czas miałem informację o możliwym radarze, ale poza tym to spokój.

Na odcinku biegnącym przez miasto (rok wcześniej go nie było jeszcze), jest chyba nawet do 80/90... choć mogę mylić z Berlinem. :)

johny - 25-04-2012, 14:04

no wy mi tu gadu gadu o jakimś mondeo a ja już się nie mogę doczekać odbioru :D ma ktoś ciekawe pomysły jak zrobić ze zwykłego lancera coś Evo X podobnego? Ale bez wiochy i agro tuningu, tylko delikatne kosmetyczne zmiany - chcę to zobaczyć na zdjęciach. Ponieważ auto będzie w kolorze szarym, chciałbym przede wszystkim przemalować felgi na czarny mat, potem obwódkę grilla tak samo, założyć listewki pod zderzak i najważniejsze: skrzydło na klapę bagażnika, ale nie jakieś delikatne malutkie tylko coś na kształt balkonu z imprezy sti ;)

[ Dodano: 25-04-2012, 14:15 ]
dobra przesadziłem z tym balkonem
takie chcę http://img.auto.com.pl/ta...er_EVO_X_RR.jpg

michaello - 25-04-2012, 14:34

johny napisał/a:
ma ktoś ciekawe pomysły jak zrobić ze zwykłego lancera coś Evo X podobnego?


Nie lepiej bylo od razu wziac wyzsza wersje zamiast doplacac za dodatki, jesli bedziesz korzystal z oryginalnych akcesoriow to sumaryczny koszt wyjdzie Ci wiekszy niz wersja Intense. (Wiem bo sam zrobilem ten blad). Powaznie chcesz az taka ogromna deske do 1.8 :shock: ?

johny - 25-04-2012, 14:40

co do droższej wersji to nie montują w niej lpg :( a niestety portfel sam mi się nie wypełnia.
co do dodatków to może nie wyjdą aż tak drogo
co do deski, nie wiem mam zboczenie właśnie z imprezy i tak jakoś mi utknęło w głowie - jak patrzę na te normalne spojlery z boku, to tak jakby mi czegoś brakowało :(

[ Dodano: 25-04-2012, 14:46 ]
Intense kusi :) oj kusi, ale może przynajmniej się uda ich przekonać żeby felgi z oponami dodali więc już będę na plusie.

Luk - 25-04-2012, 14:50

johny napisał/a:
chciałbym przede wszystkim przemalować felgi na czarny mat

A nie lepiej kupić dodatkowe felgi? Wtedy np. oryginalne masz na zimówki, a te nowe na letnie.
Tez mam szary (stone grey) i swego czasu podobały mi się Rial Milano. Ich główną zaletą jest to, że występują w rozmiarze takim samym jak oryginały.
Co do Evo look, to nakładki zderzaka, czarna folia na belkę gdzie jest tablica rej. oraz na dół, na spoiler (żeby był "otwarty" od dołu).

johny - 25-04-2012, 14:52

byłaby racja gdyby był ten sam rozmiar :) wszystko okaże się jutro po negocjacjach w salonie :)
michaello - 25-04-2012, 15:12

johny napisał/a:
co do deski, nie wiem mam zboczenie właśnie z imprezy i tak jakoś mi utknęło w głowie

Ja mam wrecz odwrotne odczucia, szukalem najnizszego spoilera co by nie udawac Evo i ten ktory zalozylem wydaje mi sie nawet jeszcze za duzy. Tak naprawde mam go tylko dlatego, ze tyl sedana bez spoilera wyglada paskudnie i dreczylo mnie to strasznie przez jakis czas. Kiedy widze rasowy sportowy samochod z deska to jakos tak to wszystko fajnie ze soba gra w swiadomosci, a tu... gdzies sie to zaczyna rozmijac. Sa to na szczescie tylko szczegoly, najwazniejsze zeby auto jezdzilo bezawaryjnie i sprawialo mase radochy wlascicielowi :D

johny - 25-04-2012, 15:15

święte słowa :) ja założę, zobaczę jak będzie - na pewno wrzucę zdjęcia i poddam pod komentarze :)
gzesiolek - 25-04-2012, 15:27

michaello napisał/a:
Tak naprawde mam go tylko dlatego, ze tyl sedana bez spoilera wyglada paskudnie i dreczylo mnie to strasznie przez jakis czas.

Dodaj "wg mnie"

Bo u mnie gust sie sprzeciwia desce na klapie jak sie tylko da... ale to moj gust i moje zdanie...
Jak ktos chce miec "balkon" to niech ma i niech mu sie podoba... moj 1.5 sportowca nie udaje... z profilu podoba mi sie super, z tylu nieco mniej, ale przez to ze jest nieco przeciagniety wizualnie w pionie i chyba spoiler by tego wrazenia nie zmienil, juz predzej listwa na klapie zmniejszajaca wizualnie ten obszar blachy miedzy zderzakiem a krawedzia gorna...

O gustach sie nie dyskutuje... ale moj bez dechy jest piekny, a nie "paskudny" :P

[ Dodano: 25-04-2012, 15:31 ]
johny, kupujesz w RM F? czy gdzies indziej?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group