Carisma - Ogólne - podswietlenie z drzwi (asystent wysiadania)
sniegu - 03-06-2012, 22:21
edycja
Przed kolejnym postem w tym stylu ostrzegam po raz pierwszy i ostatni.
remi - 04-06-2012, 10:45
sniegu,
patrzyłem w instrukcji obsługi, światła pozycyjne tylne maja mieć po 5W, światło STOP 21W, a tylne przeciwmgłowe 21W.
Fakt przeciwmgłowe świeci trochę mocniej z powodu innej budowy, jednak moc żarówki taka sama.
Rób ze swoim autem co chcesz, jednak pomyśl o sytuacji w której jakiś osobnik jadący za Tobą cały czas widzi włączone 2x21W, przyzwyczaja się do świateł i nie zobaczy dużej (czyt. wystarczającej) różnicy zmiany świateł jeśli będziesz hamował. Zawsze możesz powiedzieć, że jeździsz już tak tyle czasu i nie było podobnej sytuacji, jednak hipotetycznie może się tak zdarzyć i jest to bardziej prawdopodobne jak to, że przy normalnym układzie świateł ktoś Cie w ogóle nie zobaczy. Statystycznie więcej wypadków związanych z najechaniem na tył pojazdu zdarza się w momencie hamowania a nie najechania przy pełnej szybkości.
Rozważ jeszcze jedną rzecz, że przy normalnym zestawieniu świateł masz pozycyjne 4x5W, czyli łącznie 20W. jak hamujesz to do tego dołącza się jeszcze 2x21W czyli 42W. czyli światła świecą przy hamowaniu mocniej ponad 2 razy. W twoim układzie masz cały czas 2x5W +2x21W czyli łącznie 52W, jeśli do tego podczas hamowania dojdzie jeszcze 42W to odczuwalna zmiana różnicy w oświetleniu jest dużo mniejsza niż w układzie przewidzianym przez producenta.
volve - 04-06-2012, 11:00
remi napisał/a: | Rób ze swoim autem co chcesz |
No nie do końca, są przepisy o oświetleniu. Dodatkowo jedź sobie w nocy za kimś, kto ma takie światła jak śniegu. Po to światła mijania mniej intensywnie świecą, aby nie męczyć innych kierowców jadących za Tobą.
p03 - 04-06-2012, 11:03
Widzisz, nie chodzi o jakieś personalne awantury czy wojny. Chcemy zwrócić uwagę na pewne sytuacje, które nie powinny mieć miejsca na drodze. Niektóre przepisy też są "po coś". Między innymi dzięki standaryzacji np. oświetlenia pojazdu, uczestnik ruchu wie czego w danej chwili może się spodziewać, ma wyrobione pewne nawyki i odruchy. Jeśli Ty próbujesz to postawić na głowie, to możesz być źle odbierany.
Tak samo zakazałbym w pewnej serii passatów tylnych świateł LED. One nie świecą światłem ciągłym tylko są chyba modulowane dość wysoką częstotliwością. Rażą kierowcę jadącym za VW strasznie...
A Twoja skasowana wypowiedź miała nas przekonać do Twoich racji? Nie rozumiem. Znaczy że jak wyglądasz jak drab to znaczy że te światła są ok?
remi - 04-06-2012, 11:29
p03 napisał/a: | A Twoja skasowana wypowiedź miała nas przekonać do Twoich racji? Nie rozumiem. Znaczy że jak wyglądasz jak drab to znaczy że te światła są ok? |
też to czytałem, ale aż żal komentować.
Volve nie tak to miało zabrzmieć, że można zrobić wszystko z autem, chodziło mi raczej o to, że nie mam zbyt dużego wpływu na stan jego auta. Ja jestem przeciwny takim przeróbkom, lubię jak auto wygląda trochę inaczej, jednak są granice gdzie kończy się możliwość modyfikacji a zaczyna bezprawie. Najgorsze jest wtedy, gdy taka przeróbka w jakiś sposób staje się uciążliwa a nawet niebezpieczna.
plecho1 - 04-06-2012, 11:38
sniegu, a w dodatku jeśli ktoś Cię walnie w tyłek i przyjedzie policja, to będzie to Twoja wina a nie tego, co Cię najechał bo używasz świateł niezgodnie z przepisami. Czasem wystarczy wytrzeć lampy, nawet od wewnątrz, aby świeciły właściwie.
Jaro1974 - 04-06-2012, 12:31
No to i ja dołączę swoje pięć groszy. Nie powiem że nie lubię się bawić światłem bo czasami można uzyskać fajny efekt. Ale niestety musimy to robić w ten sposób aby nie wyjść poza obowiązujące przepisy ruchu drogowego. A teraz małe sprostowanie dla wszystkich piszących: wszyscy albo prawie wszyscy piszecie o światłach mijania, a tematem spornym są światła tylne śniega czyli de facto światła pozycyjne. Światła mijania są tylko i wyłącznie z przodu pojazdu. Tyle ode mnie.
volve - 04-06-2012, 12:53
Jaro1974 napisał/a: | A teraz małe sprostowanie dla wszystkich piszących: wszyscy albo prawie wszyscy piszecie o światłach mijania, a tematem spornym są światła tylne śniega czyli de facto światła pozycyjne. Światła mijania są tylko i wyłącznie z przodu pojazdu. Tyle ode mnie. |
Ups, faktycznie mój błąd
Jaro1974 - 04-06-2012, 12:57
Oczywiście moja wypowiedź nie była wypowiedzią złośliwą. Ja z natury złośliwy nie jestem.
sniegu - 04-06-2012, 14:28
Za dużo by pisać
Remi światła Carismy są jakby podzielone prawda???
czyli mamy zewnętrzne które mają tylko funkcję świateł postojowych i wewnętrzne które świecą słabiej jak są postojowe i w momencie naciśnięcia hamulca świecą się mocniej prawda???
więc wytłumacz Mi jak można się przyzwyczaić do natężenia światła lamp zewnętrznych i nie zauważyć że dostało się po oczach zestawem 2 następnych lamp i 3 stopu klapie?
Nie jeden uważał Te światła za przeciwmgielne to fakt ok włączałem przeciwmgielne i wtedy słyszałem tylko na radiu że jestem super widoczny nawet z daleka.
Tyle i czy teraz możemy sobie dać na wstrzymanie bo spytałem się o opinie na temat pseudo neonu, a zaraz na noże pójdziemy.
p03 większość historii z bmw miało odnośnik do stwierdzenia Remi że dla niego takie światła to wiocha więc dałem mu przykład wiochy wg mojej oceny. A nie do tego że jak mam prawie 2 metry to ma to was przekonać do moich świateł tyle.
Jaro1974 - 04-06-2012, 14:47
Śniegu nie obraź się ale niestety światła pozycyjne powinny być że tak powiem wytwarzane z żarówki o mocy 5W bo tak mówi kodeks ruchu drogowego. Ku ścisłości nie jestem gliniarzem ani gościem od umoralniania. A jeśli ty masz żarówki 21W w pozycji to jednak daje po oczach i wierz mi że jak ktoś ci na tył najedzie i będzie się tłumaczył że został oślepiony przez twoje światła to nie będzie jego wina. Dokładnie jak ci napisał plecho1.
sniegu - 04-06-2012, 14:48
A swoją drogą jako główny sprawca tego bałaganu wnoszę o wyczyszczenie tematu z OT bo aż żal patrzeć do czego prowadzi bezsensowny upór.
[ Dodano: 04-06-2012, 14:50 ]
Jaro szczerze pójdę do auta dzisiaj i zobaczę ale wydaje Mi się że są mniejsze zobaczę i dam znać
Jaro1974 - 04-06-2012, 14:53
Spoko luz. powiem tylko z własnego doświadczenia że swego czasu wychodziły żarówki o mocy 10W ( i chyba dalej są w sprzedaży) i po założeniu już takiej żarówki różnica między lampą na żarówkach 5W a 10W jest spora a jak damy 21W to jest kolosalna. Pozdrawiam.
sniegu - 04-06-2012, 14:54
Jaro A ty to się przypadkiem nie miałeś zgłosić na mecz na zlocie???
remi - 04-06-2012, 14:57
z tego co widzę na zdjęciach to nie masz trzeciego światła stopu, ponadto w innym temacie napisałeś:
"planuje coś takiego zrobić a was sie spytam tak samo jak spytałem się w tamtym temacie co wy na to gdybym podkleił pod zderzak 2 takie listwy jedną w kolorze białym i podczepił pod światła wstecznego a drugą czerwoną i wpiął się w światła stop? " wiec to potwierdza, że nie masz trzeciego stopu.
sniegu napisał/a: | więc wytłumacz Mi jak można się przyzwyczaić do natężenia światła lamp zewnętrznych i nie zauważyć że dostało się po oczach zestawem 2 następnych lamp i 3 stopu klapie? |
więc temat trzeciego światła jest wyjaśniony, a jeśli chodzi o wyjaśnienie jak można tego nie zauważyć to już to dokładnie wyjaśniłem w poprzednim poście. Mam Ci to procentowo podać? to proste, jeśli masz układ oryginalny to masz łącznie 20W na pozycyjnych, jeśli wciśniesz Stop, to dojdzie dodatkowe 42W, czyli wtedy świeci 62W więc odczuwalna zmiana światła zwiększy się o 3,1.
Jeśli masz Twój układ czyli Twoje pozycyjne dające łącznie 52W i podczas hamowania zaświeci się jeszcze dodatkowe 42W, to pomimo tego, że wtedy świeci z tyłu 94W to realny wzrost odczuwalnej zmiany światła zwiększy się tylko o 1,8
ŁOPATOLOGICZNIE
Jeśli masz dwie żarówki obok siebie o mocy po 5W każda i nagle do jednej żarówki załączysz dodatkowe 21W, będzie to znacznie bardziej widoczne i rzucające się w oczy niż układ żarówek jedna 5W, obok niej 21W i jeśli w pewnym momencie dołączy się dodatkowe 21W.
światło STOPu ma informować osoby jadące za Tobą, że wcisnąłeś pedał hamulca!!!
Jeśli ja wjechałbym w tył tak oświetlonego auta to z pewnością walczyłbym przynajmniej o winę obopólną. Dodam, że kolega kiedyś centralnie poszedł na czołówkę w auto z pseudo ksenonami. Wina definitywnie kolegi, jednak wywalczył w sadzie i wina poszła na tamtego.
|
|
|