To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Czarna Sigma :))

angelos - 26-05-2012, 13:58

t0m3k napisał/a:
[b/angelos[/b] ale nie mam zadnego przycisku do ECSu i kontrolek :) a same amorki by nie podeszły chyba w tym wypadku. auto wygląda jakby z przodu bylo wyzej a z tyłu nizej z 2 powodów. z tyłu zbiornik gazu na 60 litrow a z przodu mneijszy profil opony niz powinien byc.


Nie mówie, że masz kompletną instalacje ECSu, jedynie amory ECSowe ( na 100% ,patrz na zdjęcie, widać zawór którym pompowane jest powietrze), pasują czy to do 12v czy do 24v, nie ma w tej kwestii różnic w zawieszeniu(wiem bo mam ECS :) )



Przód może być wyżej właśnie z tego powodu, że masz amory ECSowe( pewnie ktos wywali zwykle, i wstawil ecsowe bo miał). 12v jest lżejszy od 24v, a to właśnie w DOHC z reguły występowała instalacja ECS.

t0m3k - 26-05-2012, 14:51

jeszcze mi powiedz po czym poznam amorki ECSowe z tyłu :) bo moze tez mam :) a jak ktośbędzie potrzebował to nie ma problemu zmienic na zwykłe :)

A da sie z tych amorków ' upuscic ' powietrza zeby troszke nizej siedział?

angelos - 26-05-2012, 16:54

t0m3k napisał/a:
jeszcze mi powiedz po czym poznam amorki ECSowe z tyłu :) bo moze tez mam :) a jak ktośbędzie potrzebował to nie ma problemu zmienic na zwykłe :)

A da sie z tych amorków ' upuscic ' powietrza zeby troszke nizej siedział?


Amory z tylu maja taki sam zawór jak te przednie.

Tam już nie ma powietrza. Nie ma instalacji. Obieg musi być szczelny.

Sprawdzić możesz albo odchylając tapicerkę w bagażniku i patrząc czy jest taki sam zawór, albo patrząć na amortyzator czy ma taka plastikowa osłonę a za nią jest guma która trzyma powietrze.
Jakbyś był kiedyś w Krk to daj znać(najlepiej weekend) to bysmy sprawdzili czy są sprawne.

t0m3k - 26-05-2012, 17:00

spoko :) jak bede w Krk to dam znac :) bede miał chwilke czasu to sprawdze te amorki z tyłu.
wojtas - 27-05-2012, 09:10

No paczcie człowieka niema jeden dzień na forum, a tu tak ładnie temat się rozwija. :D
t0m3k napisał/a:
A teraz pytanie dla Sigmowiczów dokąd powinien dochodzić lużny wąż ktory wuchodzi obok puszki filtra powietrza (na zdjęciu)?

Możesz zaznaczyć dokładnie o który wąż się rozchodzi.
t0m3k napisał/a:
mam walnięty przepływomierz?

By być tego pewnym w 100% musisz sprawdzić minimum dwie rzeczy: zobacz czy siatka (w kształcie plastra miodu) na przepływomierzu nie jest uszkodzona, najczęściej wybuch gazu potrafi ją zdemolować. I tak jak pisał angelos, sprawdź błędy jakie zarejestrował ECU(komp). Przy uszkodzonym przepływomierzu powinien pojawić się błąd 12.
t0m3k napisał/a:
sprawdz silniczek krokowy na cewkach'

W prosty sposób:



Odnośnie przednich amortyzatorów, jest jeszcze możliwość taka, że na amortyzatory ECS-owe zostały założone sprężyny od wersji zwykłej i przód auta będzie stał wyżej (normalnie), czasami po latach można jeszcze dostrzec oryginalne oznaczenie kolorystyczne sprężyn na jednym ze zwojów. Zwykłe mają kolor pomarańczowy a ECS-owe niebieski.

wojtas - 27-05-2012, 09:18

Jeszcze jedna sprawa, zadbaj o konserwacje kielichów, część nadwozia do której przykręcany jest macpherson. Jakaś rdza już się tam pojawiła, albo mnie wzrok myli. :shock: :wink:
t0m3k - 27-05-2012, 09:49

nie zauważyłem rdzy na kielichach :) szybciej to jakis brud koloru brązowego.

o ten wąż mi chodzi :)


błędy będe zczytywał dzisiaj po południu :) jeśli chodzi o plaster miodu to w jednym miejscu wygląda jakby go ktos ręką zgniótła. po wystrzale gazu by inaczej wyglądał :) a tak swoją drogąto strzałów na gazie troche chyba było bo filtr powietrza wygląda jakby go myszy zjadły od strony przepływki. bede musiał na dobry początek wszystko chyba rozbierac i czyscic :D bo kolektor dolotowy w srodku to bedzie tez w niezłym stanie...

wojtas - 27-05-2012, 10:11

Na moje jest to wąż od instalacji gazowej, dokładnie od fazy lotnej na końcu przy podszybiu prawdopodobnie jest krokowiec (od gazu). Jego drugi koniec powinien być połączony z reduktorem, ale ten jest widoczny na zdjęciu. Chyba że masz dwa reduktory. Zrób jeszcze dokładne zdjęcia komory silnika, będzie można coś więcej powiedzieć.
angelos - 27-05-2012, 10:21

wojtas021180 napisał/a:
Na moje jest to wąż od instalacji gazowej, dokładnie od fazy lotnej na końcu przy podszybiu prawdopodobnie jest krokowiec (od gazu). Jego drugi koniec powinien być połączony z reduktorem, ale ten jest widoczny na zdjęciu. Chyba że masz dwa reduktory. Zrób jeszcze dokładne zdjęcia komory silnika, będzie można coś więcej powiedzieć.


Ja też obstawiam na 2 reduktory, a waż na 99% jest od fazy lotnej bo jest na nim silniczek krokowy. Wąą wygląda jakby wchodził do kielicha, później idzie nad akumulatorem i pewnie tam gdzieś jest 2 reduktor.

Jak możesz to zrób więcej zdjęć komory silnika.

k@rol - 27-05-2012, 10:48

wojtas021180 napisał/a:
sprawdź błędy jakie zarejestrował ECU(komp). Przy uszkodzonym przepływomierzu powinien pojawić się błąd 12.
tylko pamiętaj że skoro odpinałeś przepływkę na odpalonym silniku to błąd i tak się pojawi, trzeba zresetować pojeździć i dopiero sprawdzić...
t0m3k - 27-05-2012, 12:37

gdyby były 2 reduktory to do drugiego teżmusiałby dochodzić miedzieny przewód gazowy nie ? a z reszta :D poszukam :)
wojtas - 27-05-2012, 12:54

Wiesz z tego zdjęcia ciężko jest cokolwiek wywnioskować, trochę takie wróżenie z fusów. Może drugi reduktor, a może jakaś pozostałość po innej(wcześniejszej) instalacji lpg.
Po sznurku do kłębka i problem się rozwiąże.

t0m3k - 27-05-2012, 12:58

dokładnie tak zrobie... ' po sznurku do kłębka '.
a powiedzcie mi takąjednąmałą rzecz. czy zderzak z prostokątnymi halogenami spasuje mi normalnie zamiast tego co mam ? bo jakoś bardziej by mi sie widział ten z prostokątnymi :)

wojtas - 27-05-2012, 13:06

Spasuje, tylko ciężko o taki w dobrym stanie, tzn z wszystkimi wzmocnieniami wewnętrznymi. Korozja robi w nich duże spustoszenie.
t0m3k - 27-05-2012, 14:32

a nie spasuje wzmocnienie z mojego zderzaka?

obadałem tego węża. jest doprowadzony do tych plastików co doprowadzają powietrze do fitra powietrza... czyżby jakis patent zeby ciągło 'ciepłe' powietrze z komory silnika co by miało na celu szybsze nagrzewanie silnika? dziwne te patenty w moim autku :) w obudowie filtra powietrza byla wycięta dziurka i krótki węzyk chyba w tym samym celu. nawet widac na fotce tądziurke:) haha



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group