To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sport - Inne - który rower byście brali?

jaca71 - 27-05-2012, 16:48

pompec napisał/a:
ma 8 zębatek z tyłu ale za to rozstaw 11-34 czyli dla mnie idealnie... bo nawet te 9-tki przeważnie mają 11-32... korby 48x38x28...

Na tej stronie:
http://home.earthlink.net...=no&TITLE=&HL=1
Możesz się pobawić prędkościami na poszczególnych przełożeniach :P
Dla ułatwienia podam, że dopiero co wsiadający na rower korbą kręci w przedziale 50-80rpm ;)
kaseta 8rz: 11-13-15-17-20-23-26-34 typowo pod trekinga ;)
Wstawisz i zobaczysz jak szybko będziesz jechał :)
Dla porównania kaseta 8, 9 i 10 rzędów:
kaseta 8 rzędowa 11-13-15-18-21-24-28-32
kaseta 9 rzędowa 11-12-14-16-18-21-24-28-32
kaseta 10 rzędowa 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32

pompec napisał/a:
jedyne co ma trochę słabe to przerzutka z tyłu (Shimano Altus - trochę nie rozumiem dlaczego w rowerze za 2kPLN włożyli tak niską klasę)...

Przerzutka Altus w takim rowerze spokojnie wystarcza. po co lepsza?
Gorsze wrażenie robi korba - zwykła blaszanka i przednia przerzutka - turney czy jakoś tak. Ja bym zaczął od zmiany tej z przodu ;)
A dlaczego oszczędzili na napędzie? Bo dali hamulce tarczowe i hydruliczne :P

meydey000 - 27-05-2012, 20:12

Bizi78 napisał/a:
Moim zdaniem najlepiej dopasować pod siebie odpowiednią ramę, dokupić osprzęt np. DEORE skręcić samemu i w cenie sklepowego będziesz miał super maszynkę :D

cały czas o tym mówie. bo te tanie osprzęty co wciskaję w te rowery to wielkie g.

zephyr - 29-05-2012, 09:06

faktycznie ten CUBE ANALOG ma niezły osprzęt jak za tą cenę. Nie słyszałem wcześniej o tej firmie bo trochę wypadłem z obiegu odkąd przesiadłem się na dwa koła z silnikiem. Jeżeli chodzi o Krossa to obecnie robią bardzo dobre rowery i jak miałbym wybierać pomiędzy Analog a Evado 4.0 to chyba był wybrał Krossa bo bardziej mi się podoba wizualnie pomimo tego, że ma gorszy osprzęt :wink:
jaca71 - 29-05-2012, 11:43

meydey000, i Bizi78,
Ze składaniem to nie jest tak prosto i różowo :)
Jakbym chciał złożyć rower, jaki by mi pasował to wyjdzie mnie grubo ponad 3000zł za HT. A tak za 1400zł kupiłem rower, który nadaje się do jazdy i w trakcie eksploatacji zużyte części będę wymieniał na takie o jakich bym myślał składając rower :P

Wiadomo, że klasyką jest oszczędzanie w gotowcach na amortyzatorze, na kołach i na korbie czyli tym co najdroższe. Za to wrzucą wisienkę w postaci przerzutki SLX lub XT z tyłu, a cenę windują hamulcami tarczowymi najlepiej hydraulicznymi.

zephyr napisał/a:
jak miałbym wybierać pomiędzy Analog a Evado 4.0 to chyba był wybrał Krossa bo bardziej mi się podoba wizualnie pomimo tego, że ma gorszy osprzęt

A rowerem jeździsz czy go oglądasz i szpanujesz na dzielnicy? ;)

Bizi78 - 29-05-2012, 12:03

jaca71, rower możesz także złożyć za 10.000zł i więcej :wink: .
Z gotowcami jest ten problem, że zawsze znajdzie się w nim jakieś słabe ogniwo :? .
Nudząc się policzyłem sobie na allegro rowerek na osprzęcie DEORE (zwykłe) i wyszło mi około 2000zł (hamulce v-breaki, amor z blokadą).
Wiadomo jak masz czas to można wyrwać fajne klamoty w dobrej cenie :D .

jaca71 - 29-05-2012, 12:21

Bizi78 napisał/a:
na osprzęcie DEORE

Ja mam plan zrobienia na SLX/LX - sama korba to 500 nie mniej ;)
Bizi78 napisał/a:
amor z blokadą

Mam sprężynowca a po głowie chodzi 100mm na powietrzu :P 800zł na bidę.
Do tego dołóż przyzwoite koła ~2x300zł i mamy 2kzł ;) A gdzie reszta?

[ Dodano: 29-05-2012, 12:24 ]
Bizi78 napisał/a:
jaca71, rower możesz także złożyć za 10.000zł i więcej :wink: .

Cały czas w głowie siedzi fajny FS ale sama rama to 4000zł do tego dumper 1500zł ;) Mysle że do 8kzł da się złożyć fajnego XC :P

Bizi78 - 29-05-2012, 22:38

jaca71, tylko, że my staramy się pomóc koledze, który ma określony budżet na to :D .
Komuś kto chce kupić Mitsu za około 5tysi nikt nie będzie polecał powiedzmy Legnuma :rolleyes: .
Czyli korba np. Deore Fc:
http://allegro.pl/korby-s...2382051513.html
Amor powiedzmy SUNTOUR XCR-RL:
http://allegro.pl/sr-sunt...2381164700.html
I tak dalej.
Jak zechcesz, tzn jak ciebie stać to możesz sobie kupić np. PORSCHE :wink: :
http://allegro.pl/rower-p...2322485266.html

jaca71 - 30-05-2012, 07:37

Bizi78, Wszystko gra ;) tylko dyskusja: składanie vs gotowiec jest stara jak dyskusja: nowy samochód vs używany.
Kupując rower gotowy mam go od razu w budżecie jaki zaplanowałem i jutro mogę śmigać. Jestem w stanie przełknąć pewne niedoskonałości bo elementy eksploatacyjne się zużyją i stopniowo je zamienię na takie jakie będę chciał. Składając rower nie bardzo ma sens oszczędzać po to by potem wymieniać ;)
Druga kwestia to ile kto chce przejechać na rowerze i w jakim terenie. jeśli ktoś nie planuje zjechać z asfaltu lub z lekkich dróżek polnych, dodatkowo zrobi nie więcej niż 500km na rok to osprzęt na poziomie Altus/Acera nie mówiąc o Alivio mu wystarczy z nawiązką, praktycznie nigdy go nie dojeżdżając.
U mnie na osiedlu w 6 domkach wszyscy mają rowery, mogę spokojnie zaryzykować, że wszyscy do kupy razem przez cały rok nie zrobią tyle kilometrów niż ja robię miesięcznie. ich rowery są po to by je mieć :P

BTW

Bizi78 napisał/a:
Czyli korba np. Deore Fc:

na tej korbie (tyle, że ja raczej preferuje 170mm) się skończy ewentualnie jakiś korbie truvativ.
Bizi78 napisał/a:
Amor powiedzmy SUNTOUR XCR-RL:

Mam odpowiednika od RockShoX i jednak z chęcią zamieniłbym na powietrzny ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group