Nasze Miśki - Mitsubishi Galant 2.5V6 24V Kombi by Pivo
sveno - 24-08-2012, 00:12
paul_pivo napisał/a: | Lać 5W40, czy 5W50? Jaka jest różnica? | teoretycznie 5W50 zachowuje lepsze właściwości smarujące w wyższych temperaturach, w naszej strefie klimatycznej 5W40 w zupełności wystarczy
paul_pivo - 24-08-2012, 00:41
sveno napisał/a: | paul_pivo napisał/a: | Lać 5W40, czy 5W50? Jaka jest różnica? | teoretycznie 5W50 zachowuje lepsze właściwości smarujące w wyższych temperaturach, w naszej strefie klimatycznej 5W40 w zupełności wystarczy |
W książce serwisowej piszą, ze 5W40 powinien być od spory minus do plus 20 st Celsjusza.
Wg książki w ogóle 10W40 pasowałby najlepiej. O co chodzi...
Jak 5W30 jest do 10stC, 5W40 do 20stC, to 5W50 pewnie do 30stC. Jeżeli tak jest, to oczywiste jest dlaczego 5W50 jest lepsze u nas niż 5W40:)
Owczar - 24-08-2012, 01:33
5W50 w galancie to pomyłka! Ten olej stosuje się do mocno wysilonych silników.. W galancie da radę nawet 5W30 lub 0W30. Chyba, że auto będzie pałowane na torze, na wysokich obrotach. Wtedy istnieje ryzyko zerwania filmu olejowego. A te dane w manualu pochodzą z 1996 roku i nijak mają się do teraźniejszości.
Ja do swojego następnym razem zaleję 5W30. Teraz Piotrek ze zmienolej.pl nie miał na miejscu i wziąłem Millersa 5W40. Co nie zmienia faktu, że jestem z tego oleju bardzo zadowolony.
Bardziej niż na lepkość, zwróć uwagę na to czy to prawdziwy syntetyk czy tylko uszlachetniony olej mineralny nazywany syntetykiem. Bezpieczna i optymalna formuła do galanta to 5W40. 0 z przodu jest lepsze zimą, ale silnik powinien być w dobrej kondycji, inaczej będzie go sporo brał.
Prawdziwe syntetyki w tej klasie lepkości posiada LM, AMS, Millers. To takie najbardziej znane marki. Osobiście zalałem 5W40 Millersa i w porównaniu do 5W50 Valvo jest bardzo duża różnica, na valvo popychacze się odzywały każdego ranka, nawet latem.. Nie mówiąc już o zimie.
polaff - 24-08-2012, 06:24
paul_pivo napisał/a: | Z syntetyków na których jeździcie, które polecacie? Vavoline, Elf, Motul, Mobil1, Texaco Havoline? |
Repsol Ellite 5w40
wyderka - 24-08-2012, 09:26
paul_pivo napisał/a: | Aaaa, było takie cuś:) Pozdrawiam:) Będzie Twój Gal na zlocie? | ano ano jak to mówią Słowaki , niestety ja na zloty nie jeżdżę, ale na spoty od czasu do czasu mam zamiar wpadać
Tomek - 24-08-2012, 09:45
paul_pivo napisał/a: | Rozszczelnienie. Nie mogę nie zakładać, że ten silnik nie ma 4 na początku.
A to w takim razie jakie są plusy zalania 5W40? |
zawsze byłem zdania, że nieszczelności się uszczelnia sylikonem/uszczelką, nie olejem
to nie polonez
u mnie w aucie to co ciekło to wymieniłem i tyle, na kilka lat spokój
a 5w40 ma lepsze właściwości co do smarowania, także lepiej, nawet jakby Ci coś miało ubywać
druga kwestia, to wiedziałem, że jak się zacznie temat oleju, to się pojawi temat olei HC
ja akurat miałem zalane kilka razy Valvo, raz Motul, teraz Valvo i u mnie nie klepie
niedługo wymiana, nie wiem co zaleje, ale może znowu Valvo
wyderka napisał/a: | ale na spoty od czasu do czasu mam zamiar wpadać |
no to trzeba coś ruszyć w temacie, bo mamy w KRK i Małopolsce kilku nowych MM
trzeba się spotkać
Owczar - 24-08-2012, 10:04
tomek84 napisał/a: | ja akurat miałem zalane kilka razy Valvo, raz Motul, teraz Valvo i u mnie nie klepie
|
Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak pokatujesz trochę auto, to biodegradacji ulegają wiązania atomowe i drastycznie zmieniają się właściwości. A temat HC wraca, bo wielkie koncerny kłamią w tych swoich kampaniach i reklamach z nowymi i lśniącymi samochodami mknącymi po górskich drogach
Tomek - 24-08-2012, 10:06
Owczar napisał/a: | Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak pokatujesz trochę auto, |
no może
u mnie katowanie nie występuje
m6riano - 24-08-2012, 18:27
to jakiś ultrafast rejsing..?;-)
Juiceman - 24-08-2012, 20:17
No masz Mariano czemu dopiero teraz zwracasz uwagę 5W40
wyderka - 21-10-2012, 09:12
paul_pivo co tam u miśka słychać?
|
|
|