To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Geometria kół - problemy ze zbieżnością - Lancer CYxA

Heczok - 20-08-2009, 18:30

Witam wszystkich, u mnie było podobnie jak u "majchera"(czy też "majchra"), odebrałem samochód i na następny dzień pojechałem na 850 km trasę, gdzie wyszło, że ściąga mnie lekko w lewo. Po tygodniu czasu od odbioru jak miałem przejechane 2300 km zgłosiłęm się do ASO aby sprawdzili zbieżność. Po jedzie próbnej człowiek z serwisu powiedział, że rzeczywiście ściąga, ale chciał sprawdzić czy nie było problemu z oponami. Zmienił najpierw przednie opony, zamienił lewą z prawą, przejechał się i powiedział, że go ściąga na prawo. Powiedział również, że jest to ewidentnie wina opon i zaminił jeszcze tył na przód. Po kolejnej jezdzie oddano mi kluczyki i powiedziano, że problem załatwiony, jednak kiedy zrobiłem przejażdżkę miałem wrażenie, że ściąga mnie na prawo. Wróciłem do ASO, człowiek przejechałem się jeszcze raz ze mną i powiedział, że jest to krzywizna ulicy i dlatego ściąga. Ja mu na to, że chciabym aby sprawdzili zbieżność, a on na to ,że ok ale usługa płatna i że jak wsio ok będzie wtedy zapłacę za ich czas, a jak będzie nie ok naprawią za darmo. Wydruk z kompa jaki dostałem okazał się być potwierdzeniem słów człowieka z ASO i zapłaciłem za usługę, chcociaż dalej mam wrażenie, że ściąga mnie na prawą stronę. Reasumując może jest to wina opon, chociaż tak naprawdę nie do końca mam podstawy aby coś reklamować, bo nie wykryto wad na ich oglądzie. Nie dość, że problem (wg mnie) dalej pozostał to jeszcze za to zapłaciłem :)
mazin - 13-12-2009, 13:34

Heczok napisał/a:
(...) jak wsio ok będzie wtedy zapłacę za ich czas, a jak będzie nie ok naprawią za darmo

Cóż, ja po takim tekście poinformowałbym, że dziękuję w takim razie i że właśnie stracili klienta na rzecz sąsiedniego ASO i pojechałbym do stacji kontroli pojazdów, gdzie sprawdziliby\ustawiliby mi zbieżność odpłatnie. Jeżeli opony są dobre, dobrze napompowane itd. to nie ma prawa ściągać!

marmach - 28-01-2010, 20:00

Zauważyłem dzisiaj, że przy jeździe na wprost kierownica jest lekko w prawo. Przynajmniej tak mi się wydaje. Znaczek minimalnie w prawo. Zobaczyłem, że tył kierownicy minimalnie nie schodzi się z obudową za nią (tą, z której wychodzą dźwigienki do kierunkowskazów). Z prawej strony jest jakiś milimetr niżej, a z lewej powyżej. Jak myślicie, tak może/ma być, czy coś trzeba z tym robić? Dodam, że nic nie ściąga.
pluszac - 28-01-2010, 20:09

mogles stac 1 kolem w lekkiej dziurze/pryzmie sniegu. Kiedys na forum omegi (2gi samochodod) chlopak mial podobnie nie znal przyczyny - okazlo sie ze mial mniejsze cisnienie w oponie
marmach - 28-01-2010, 20:31

Zauważyłem to podczas jazdy, więc o dziurze nie ma mowy. Przy różnym ciśnieniu powinno, tak mi się wydaje, ściągać. Tutaj nic nie ściąga, po prostu kierownica jest ciut w prawo podczas jazdy. Pytanie, czy tak ma być (wydaje mi się, że było tak od początku, dopiero teraz to sobie uświadomiłem), bo nie da się tego idealnie wyregulować, czy jest to wada?? Różnica jest minimalna.

[ Dodano: 28-01-2010, 21:29 ]
Gdy auto jedzie na wprost wygląda to mniej więcej tak:
http://www.fotosik.pl/pok...035feaa817.html
http://www.fotosik.pl/pok...201b5bd365.html

U Was też tak jest?

Luk - 28-01-2010, 21:53

marmach, powinno być idealnie prosto.
Uwex napisał/a:
po prostu źle są wyregulowane drążki kierownicze i ja bym jechał do salonu - powinni to poprawić i tyle

pfx - 28-01-2010, 22:40

przerzuć koła z przodu na tył z jednej strony i jak nic się nie zmieni - na zbieżność. U mnie z racji szerokiej gumy inna zbiezność musi być na zimę i lato, .ale efektem złej zbieżści jest lekkie ściąganie. Czasem przerzucenie kół j. w daje poprawę , ale kiera wtedy nie jest równa
marmach - 28-01-2010, 22:59

Nie ściąga mi, tylko kiera jest minimalnie w prawo podczas jazdy na wprost. Nie muszę jej trzymać, żeby jechał równo. Gdy ją puszczę auto jedzie jak po sznurku - do najbliższej koleiny.
Jeszcze jedno. Przejrzałem teraz trochę ogłoszeń na otomoto. W większości nowych aut wystawianych w salonach jest podobnie. Fota z przodu - widać koła na wprost, a następne zdjęcie wewnątrz i kiera dokładnie jak u mnie, czyli delikatnie w prawo. Cykam się trochę poprawiania po fabryce takich niuansów, żeby nie było przypadkiem gorzej. Patrzyłem na pracę mechaników w ASO. Trochę strach...

Trik - 29-01-2010, 00:29

marmach, tak zostało to złozone i zkalibrowane w fabryce. Nie sciąga i Tobie nie przeszkadza zostaw. Jak przeszkada końbinuj: opony/zamiana, ciśnienie, ASO. Ja tak mam od 2 lat (prawie) i żyję 8)
marmach - 29-01-2010, 10:09

Zadzwoniłem do ASO w Łodzi. Powiedzieli, żebym przyjechał to poprawią. Zobaczymy jak to wyjdzie.
Mr.U - 29-01-2010, 10:23
Temat postu: Re: Jazda na wprost - kierownica lekko w lewo
widget napisał/a:
Otóż podczas jazdy na wprost kierownica dosłownie lekko musi być trzymana skręcona w lewo.


majcher napisał/a:

Podczas jazdy na wprost kierownica była skierowana lekko w lewo.


lukas1 napisał/a:
ak jade prosto to lekko musze caly czas korygowac- kiere sciaga lekko w lewo nawet na najpiekniejszej nawiezchni


No to jestem czwarty Sciąga na lewo, jak puszczę.
Jak poprawię nieznacznie kierą w prawo to po chwili albo znowu skręca w lewo albo dla odmiany w prawo. Ale o jechaniu prosto jak po sznurku, otwieraniu butelek w trakcie etc - nie ma mowy
Opony '16 UG7+, we wszystkich ciśnienie 2,4, sprawdzane na różnych odcinkach, żeby wyeliminować nierówności drogi.
Dodatkowy smaczek to drganie wstecznego lusterka (w 3-4 przypadkach na 10) przy V > 110km/h. Drży tak że z tyłu auta wyglądają jak na zamazanej fotce

roobku - 29-01-2010, 10:32

pfx napisał/a:
przerzuć koła z przodu na tył z jednej strony i jak nic się nie zmieni - na zbieżność. U mnie z racji szerokiej gumy inna zbiezność musi być na zimę i lato, .ale efektem złej zbieżści jest lekkie ściąganie. Czasem przerzucenie kół j. w daje poprawę , ale kiera wtedy nie jest równa


to jak szerokie masz te gumy? ja mam letnie 215/45/18 i zimowe w tym samym rozmiarze i zarówno z jednymi jak i z drugimi prowadzenie jest perfekt, nic nie ściąga, nic nie jest przekrzywione, itp

Luk - 29-01-2010, 10:49

marmach, był już taki temat na forum Lancera, generalnie to są 2 sposoby regulacji kierownicy: zdjąć ją i przekręcić o 1 ząbek na wielowpuście (ale nie wiem o jaki kąt obróci się) albo płynna regulacja na drążkach kierowniczych (chyba prościej). Zbieżność się nie zmieni, jak z jednej strony przekręci się o tyle samo obrotów co z drugiej). Niech mnie ktoś poprawi, jak źle piszę...
Podaję to jako ciekawostkę i żebyś wiedział w co i jak w razie rozmowy z mechanikami :) Masz na gwarancji i mają zrobić tak, żeby kiera była prosto.
Mnie niewiele rzeczy denerwuje tak jak to, że kierownica jest krzywo :mrgreen:

Beny_s - 29-01-2010, 10:50

Też tak miałem.. i chyba nawet w ta samą stronę..
Serwis się zdziwił bo 5 min po odbiorze wróciłem - niemożliwe, aż oglądali i od razu nie chcieli robić bo zajmie z godzinkę, jak się umówiłem to roboty było na 10 min - wyregulowali na drążkach i niby do kompa podłączyli, żeby ustawić nowe "zero" (było już coś na ten temat na forum)
Także jak wiedza jak - a można się zapytać co zrobią - to nie ma się co zastanawiać

pfx - 30-01-2010, 19:27

roobku napisał/a:
pfx napisał/a:
przerzuć koła z przodu na tył z jednej strony i jak nic się nie zmieni - na zbieżność. U mnie z racji szerokiej gumy inna zbiezność musi być na zimę i lato, .ale efektem złej zbieżści jest lekkie ściąganie. Czasem przerzucenie kół j. w daje poprawę , ale kiera wtedy nie jest równa


to jak szerokie masz te gumy? ja mam letnie 215/45/18 i zimowe w tym samym rozmiarze i zarówno z jednymi jak i z drugimi prowadzenie jest perfekt, nic nie ściąga, nic nie jest przekrzywione, itp

245/40/18
u mnie niestety ważne jest położenie kierownicy ponieważ przekręcona kiera przy jeździe na wprost da złe odczyty sterownkowi S-AWC - musi być prosto, nawet jak nie ściąga, bo systemy działają wadliwie (tak jest w 4 napędowcach) - stą konieczność korekcji zbieżności. poza tym szeroka guma nie ściera sie równomiernie. Przód tnie bardziej od srodka tył bardziej od zewnątrz jak się ostro daje po zakrętach.. Jeśli w twoim autku jest tylko ESP ABS, nie ma to znaczenia, jak jedzie prosto to kiera moze byc lekko przekrzywiona.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group