Space Star Ogólne - MSS 1.9 DID silnik nie zagrzewa się
szyja - 14-01-2008, 13:08 Temat postu: Wymiana termostatu
menti napisał/a: | stag napisał/a: | Witam!
Rozumiem, że spuszczenie płynu nie jest konieczne (rozlaniu ulega niewielka jego ilość) a nastepnie uzupełnić należy tylko zbiornik wyrównawczy? Czy tak?
Sorry za może lamerskie pytanie, ale nie jestem mocny w te klocki ... |
Ja osobiście nie bawiłem się w zlewanie płynu...wyleje Ci się może 0,5l
Poza tym trochę inaczej zmieniałem termostat niż podaje JCH. Mianowicie podarowałem sobie punkty 2,3,4 i 5 (z instrukcji JCH), a zamiast tego odkręciłem wspornik, do którego montowana jest plastykowa osłona. Do tego wspornika podczepione są także przewody elektryczne. Po wymontowaniu wspornika jest całkiem dobry dostęp do termostatu.
|
U mnie bez wymontowania wspornika nie można było zdjąć obudowy termostatu. A to raptem 2 śruby (klucz #11). Może złożyć wniosek o poprawkę instrukcji?
Co do uzupełniania płynu - u mnie też nie było takiej potrzeby, naprawdę niewiele płynu uciekło.
No i teraz przynajmniej zagrzewa się silnik i wskazówka pokazuje lekko przed północą.
Wielki dzięki za instrukcję
Dodam że termostat zakupiłem w cenie 27PLN (intercars). Załączony gumowy oring też pasował.
INDEKS: 1417.89
NAZWA: Termostat środka chłodzącego
OPIS: VERNET termostat 89°C RENAULT R19/21 1721;LAGUNA 1.8
PRODUCENT: VERNET
INFORMACJE KATALOGOWE:
Temperatura otwarcia [°c] - 89
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z uszczelnieniem
pzdr
szyja
gulgulq - 21-01-2008, 14:19
ja te zju po wymince, i tez musialem odkrecic wspornik - bez odkrecania pewnie by sie dalo ale bardoz ciezki dostep i akrobatyka niezla, płynu dolałem z 0.5 litra, termostat kupiony w dakolu za 29 zł, uszczelke zaloylem stara bo w nowym byla prostokątna aw starym okragła i lepiej pasuje,
czas wymiany ok. 40 minut przy bardo powolnym okrecaniu zeby czegos nie zepsuc
Efekty widoczne - silnik szybciej sie grzeje, wskazowka stoi prawie na bacznosc, nie wiem narazie tylko jak na spalaniu sie odbije
a nawazniejsze instrukcja BARDZO sie przydała
Anonymous - 27-03-2008, 14:37
Witam Wszystkich!
Mam podobny problem z grzaniem silnika, tzn właściwie to prawie sie w ogóle nie grzeje. Jechałem w tym tygodniu na autostradzie, fakt ze było może z -1 stopni, ale wskaźnik temperatury wskoczył ledwo na 1/4 skali, a w aucie było zimno. Byłem pewny ze termostat dzisiaj wymieniłem na nowy, ale już przy wyjmowaniu starego okazało się ze trzymał bardzo dobrze ten co był, mimo wszystko założyłem nowy ale nie wiele się zmieniło, temperatura podniosła się może na 2 kreseczki a chłodnica już zrobiła się ciepła i właściwie stojąc w miejscu autko się w ogóle nie grzało.... Co może być jeszcze przyczyną??
Pozdrawiam
MarFi
cns80 - 28-03-2008, 14:32
Brak płynu chłodniczego lub zapowietrzona część układu.
rysiekxj - 02-10-2008, 10:45
co może być przyczyną,że po wymianie termostatu temperatura silnika patrząc na wskaźnik jest właściwa natomiast płyn w zbirniczku wyrównawczym jest letni-zimny, dodję,że ogrzeanie działa jak trzeba
xjacobs - 02-10-2008, 15:52
rysiekxj napisał/a: | co może być przyczyną,że po wymianie termostatu temperatura silnika patrząc na wskaźnik jest właściwa natomiast płyn w zbirniczku wyrównawczym jest letni-zimny, dodję,że ogrzeanie działa jak trzeba | skoro wskaźnik pokazuje właściwą temperaturę, to w czym problem?
rysiekxj - 02-10-2008, 19:37
xjacobs napisał/a: | rysiekxj napisał/a: | co może być przyczyną,że po wymianie termostatu temperatura silnika patrząc na wskaźnik jest właściwa natomiast płyn w zbirniczku wyrównawczym jest letni-zimny, dodję,że ogrzeanie działa jak trzeba | skoro wskaźnik pokazuje właściwą temperaturę, to w czym problem? |
chciałbym aby nie bylo problemu - ale z doświadcznia w autach jakie używałem /głównie niemieckie/ temperatura w zbiorniczku zawsze wzrastała z temp. płynu w silniku , w MSS bynajmniej moim jest natomiast inaczej i to mnie nurtuje czy jest to takie rozwiązanie techniczne czy mam jakiś feler.
u157 - 02-10-2008, 19:54
Tak jest prawidłowo w miśkach do zbiorniczka wyrównawczego jest oddawane tylko tyle płynu ile potrzeba do utrzymania prawidłowego ciśnienia w układzie, w vw zbiorniczek wyrównawczy jest pod ciśnieniem i w nim płyn podlega ciągłej wymianie.
rysiekxj - 03-10-2008, 09:53
u157 napisał/a: | Tak jest prawidłowo w miśkach do zbiorniczka wyrównawczego jest oddawane tylko tyle płynu ile potrzeba do utrzymania prawidłowego ciśnienia w układzie, w vw zbiorniczek wyrównawczy jest pod ciśnieniem i w nim płyn podlega ciągłej wymianie. |
No to od dzisiaj bedę spać spokojnie i nie szukać problemów w ukladzie chłodzenia. Dziękuje !
tomekrvf - 03-10-2008, 13:58
u157 napisał/a: | w vw zbiorniczek wyrównawczy jest pod ciśnieniem i w nim płyn podlega ciągłej wymianie |
W MSS 1.9 DID zbiornik kompensacyjny cieczy chłodzącej też jest pod cisnieniem
cns80 - 03-10-2008, 14:07
tomekrvf napisał/a: | W MSS 1.9 DID zbiornik kompensacyjny cieczy chłodzącej też jest pod cisnieniem | Dokładnie. To europejski silnik więc i rozwiązania europejskie.
darek7513 - 14-02-2009, 20:03
Mam pytanie przeczytalem temat , wymienilem termosta i okazalo sie ze w samochodzie robi sie szybciej cieplej ale zato wzkazowka dlugo sie niepodnowi ok 12 km a potem podnosi sie o 1/5 wartosci wskaznika[termostat to vernet 89c] O co chodzi:?:
cns80 - 15-02-2009, 21:20
darek7513 napisał/a: | [termostat to vernet 89c] | Początek otwarcia 82, a pełne to 95 stopni dla DID'a. Też mam verneta i mam z nim problemy
U Ciebie podejrzewam zbyt wczesne otwarcie termostatu.
Zwierzu - 16-02-2009, 20:10
Tez popatrzylem na temp u mnie w SS i mam ten sam problem wskazowka jest w 1/3 skali na zewnatrz okolo -4 stopnie. To chyba nie jest normalne -plyn chlodniczy wymieniany przy przegla.dzie 60 tys czyli 4 tys temu. Jesli to termostat to jaki najlepiej kupic nie chce jakichs problematycznych podrobek poradzcie prosze.
Pozdro
[ Dodano: 17-02-2009, 13:33 ]
ALLIANZ-AUTO Sp. z o.o.
powiedzial 200 termostat + 250 zl robocizna chyba ich powaliło...
Co sadzicie????
darek7513 - 20-02-2009, 20:13
U mnie podejrzewam ze sprawa razbija sie o czujnik temp. bo jak ostanio jechalem dlozszy odcinek trasy to wskaznik byl w odpowiedniej pozycji , potem jak stanolem to mialem wrazenie jak by troche opadl .teraz na krotkich tasach [3,4km] to ledwie drga. A jesli chodzi opytanie kolegi jaki termostat ,to moj znajomy ktory ma sklep z czesciami oginal znalazl za okolo 100 zl takze 200 to lekkie przegiecie . a wymianna sam to zrobilem 30 min.[250 stowy wkieszeni ]na forum jest to bardzo dobrze opisane.
|
|
|