To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Komputery, RTV, AGD, Komorki - Pomoc w Excelu

jawlo - 30-09-2013, 07:04

Może być coś takiego?



Uploaded with ImageShack.us

Jest to wykres skumulowany kolumnowy.

krzychu - 30-09-2013, 07:15

jawlo - też tak zrobiłem tylko pytanie czy danych nie jest więcej niż 1 zestaw... ?
JCH - 30-09-2013, 09:00

jawlo, niby wygląda tak jak powinno :) ale pierwszy słupek na wykresie to nie jest A+C :)
gigant87 - 30-09-2013, 10:20

Dziękuję,
wygląda tak jak powinno, jednak tak jak zauważył krzychu, danych jest więcej.
Najwyżej dla każdego kwartału zrobię oddzielny wykres.
Dziękuję raz jeszcze. :)

Tomek - 30-09-2013, 12:58

pytanie blisko excela

mam jakas tabele w excelu
przeklejam ją do Powerpointa (paste special, i niezaleznie co wybiore to mi PP glupieje)
znaczy wkleja mi to do PP, widać super
ale jak odpalam prezentacje na full screen, to w jednym miejscu tabeli pogrubia mi linię, jedną poziomą linię
przesuwal tabele w inne miejsce strony, - pogrubia mi 2 linie, jedną pionową, jedną poziomą

gigant87 - 30-09-2013, 13:24

Kwestia grafiki chyba.
Też mam ten problem i wrzucam do PP tabelę, której wcześniej zrobiłem zdjęcie (PrintScreen).

krzychu - 30-09-2013, 13:26

Tylko, że zdjęcie nie jest wektorowe więc przy powiększaniu/zmniejszaniu lipa. Lepiej zrobić samemu tabelkę i spróbować przekopiować samą zawartość komórek. Ewentualnie pierwsze do Word-a potem do PP... Coś takiego zazwyczaj robiłem.
Pieraś - 01-10-2013, 15:33

Jeszcze odnośnie do Gigant 87.

Można zrobić coś takiego: http://imageshack.us/photo/my-images/842/u5uv.png/

Przy czym wygląda na to, że nie da się zestawić wszystkiego w 1 wyłącznie słupku, by jeszcze w nim były zaznaczone np. czarną cieńką poziomą kreską poszczególne wartości.

To co zrobiłem to podalem zakres danych od kom. A1 do B6 w zakładce zakres danych, a seria danych podalem 2 sztuki to jest A1 do A6 oraz B1 do B6.
Seria danych w kolumnach.

EDIT:
- aczkolwiek widzę, że wyżej ktoś podobnie to uchwycił

[ Dodano: 01-10-2013, 15:38 ]
tomek84 napisał/a:
pytanie blisko excela

mam jakas tabele w excelu
przeklejam ją do Powerpointa (paste special, i niezaleznie co wybiore to mi PP glupieje)
znaczy wkleja mi to do PP, widać super
ale jak odpalam prezentacje na full screen, to w jednym miejscu tabeli pogrubia mi linię, jedną poziomą linię
przesuwal tabele w inne miejsce strony, - pogrubia mi 2 linie, jedną pionową, jedną poziomą


Ja na kompie używam darmowego pakietu LIBRE OFFICE.
Tutaj kopiuje sobie kilka komorek, które stanowią tabele i zwyczajnie CTRL+C, zas
w odpowiedniku painta pakietu Libre wklejam zwyczajnie CTRL+V.
Klikasz F5 na widok prezentacji i jest ok.

Wklej fotki, co Ty robisz w excelu i jak wygląda po wklejeniu w PP oraz w PP w trybie prezentacji. A zanim to zrobisz spróbuj nie PASTE SPECIAL tylko CTRL+C, a w drugim +V

JCH - 23-11-2014, 19:35

Jest sobie tabela w Excelu - kilka wierszy, kilka kolumn a w niej dane, np. liczbowe (ale mogą być też inne). Obok tabeli mam wyznaczone np. maksimum z tej tabeli.
I teraz chciałbym się dowiedzieć z której kolumny (a także z którego wiersza) mojej tabeli pochodzi to maksimum.
Jak to zrobić w miarę prosty sposób :?: Jakiej funkcji użyć :?:
Pomijam na razie kwestię, że ta wartość (maksimum) może wystąpić wielokrotnie.

krzychu - 23-11-2014, 19:39

Tak na piechotę to np. tak (kolumny A-C to dane, D to MAX):
=JEŻELI(A2=D2; "A2"; JEŻELI(B2=D2; "B2"; JEŻELI(C2=D2;"C2";"")))

Wielokrotne występowanie max:
=USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY(ZŁĄCZ.TEKSTY(JEŻELI(A2=D2;" A2";""); JEŻELI(B2=D2;" B2";""); JEŻELI(C2=D2;" C2";"") ))

Pierwsza funkcja robi tylko tyle, że usuwa pierwszą spację.

JCH - 23-11-2014, 19:46

krzychu napisał/a:
Tak na piechotę to np. tak (kolumny A-C to dane, D to MAX):
=JEŻELI(A2=D2; "A2"; JEŻELI(B2=D2; "B2"; JEŻELI(C2=D2;"C2";"")))
Ale to będzie działać tylko w zakresie 1 wiersza a ja chciałbym żeby ta funkcja "patrzyła" po wszystkich wierszach i kolumnach.
karolgt - 23-11-2014, 20:04

użyj tego co pisałem dla Marcin-krak na początku wątku

Sub WordArt1_Kliknięcie()
For Each cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells

// Tutaj to Twoje sprawdzenie

Next
End Sub

krzychu - 23-11-2014, 20:33

Jak to kolega mówi 4,5(zł):

Function szukaj(zakres As Range, wartosc As Variant) As String
Dim wynik As String
wynik = ""
For Each komorka In zakres
If komorka = wartosc Then
If Len(wynik) Then
wynik = wynik + ", "
End If
wynik = wynik + komorka.Address
End If
Next komorka
szukaj = Replace(wynik, "$", "")
End Function

w excelu wpiszujesz szukaj ([zakres],[szukana wartosc])

RalfPi - 23-11-2014, 20:37

Dlatego wolę Matlaba...
Nie rozumiem tego Excela - dlaczego kody są tak złożone do zerealizowania najprostszych czynności, że prosty Automatyk tego nie rozumie :?: :?

krzychu - 23-11-2014, 20:40

RalfPi - zwolennicy Visual Basi Cie zlinczują...

A tak to język jak język, trochę wkurzający ale to tylko inne słowa kluczowe :P

Ja bym np. chciał C# albo C++



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group