To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - PEA Podciśnienia

lukasz12 - 04-09-2012, 22:40

Tutaj taki mały poradnik
http://www.ngksparkplugs....aqs/faqread.asp

wojtas - 04-09-2012, 22:49

Tutaj coś po Polsku :)

http://www.motocykl-onlin...wiece_zaplonowe

yasiu87 - 23-09-2012, 12:49

Jak zwykle po iście urzędowym czasie są "wiadomości" odnośnie pomiaru ciśnienia:

sprawdzone zostały pierwsze 3 cylindry:
7 bar, 8 bar, 8,5 bar


niestety zmierzone ciśnieniomierzem dociskanym nie wkręcanym i nie było możliwości żeby sprawdzić tym urządzeniem ciśnienia z tylnich cylindrów. Poza tym pomiar wydaje mi się dziwny gdyż na zlocie Łukasz sprawdzał mi ciśnienie na jednym cylindrze (ale na pewno lepszym ciśnieniomierzem) i było 13 bar...

silnik ciągle chodzi niezbyt równo ale za to spalanie trochę zmalało - 18-19l gazu w cyklu obojętnie jakim (nawet jak mega delikatnie jeżdżę). Pojawił się dodatkowy problem - odpalanie, po dłuższym postoju pali z pierwszego strzała... lecz jak się przejadę kawałek, zgaszę i znowu odpalę to muszę kręcić parę sekund...


jakieś pomysły?

lukasz12 - 23-09-2012, 14:14

Przydałoby się bardziej pewny miernik bo te wyniki są nieco zastraszające (norma przewiduje minimum 10 barów). A czy sprawdzałeś to w odpowiedni sposób? Trzeba zakręcić silnikiem chwilkę (ok 15-20 sekund) - do momentu kiedy ciśnienie przestanie wzrastać.
Jeśli to nie pomoże to zapytaj lub kup miernik - mój miernik kosztował na alledrogo ok. 50 zł więc może warto zaintestować? ;)

Co do problemów z odpalaniem sprawdź czy nie puszcza Ci gazu jak zgasisz silnik - być może elektrozawór od gazu (ten z przodu na reduktorze lub przed reduktorem) się nie domyka i dlatego gaz z rurki odparowuje i leci do kolektora dlatego są problemy z odpalaniem. Odpala dopiero kiedy silnik się trochę przewentyluje.

mazda10000 - 23-09-2012, 16:32

Jakiś czas temu kolega Fargariel miał też taki problem że auto ciężko odpalało jak silnik był nagrzany. Tam pomogła wymiana ECU .
yasiu87 - 23-09-2012, 22:11

mam drugi ecu - znajomy elektronik ma mi naprawić (nie odpalał na nim) - to sprawdzę :)


zawór od gazu sprawdzę na pewno bo instalacja swoje już przeżyła.

[ Dodano: 28-09-2012, 20:36 ]
sprawdzony drugi ecu - niestety bez zmian :(

byłem u gazownika żeby sprawdzić instalacje gazową, wnioski:

wymieniony filterek gazu (był w stanie opłakanym)
gazownik stwierdził że objaw silnika jest mu znany i podpowiada że winny może być m.in emulator gazu - w przyszłym tygodniu będzie mógł mi to zobaczyć a póki co może uda mi się to zrobić samemu.
na analizatorze spalin wszystko wygląda ok a po wymianie filtra nie czuję róźnicy (co akurat jest dziwne po jego wyglądzie)

wojtas - 26-10-2012, 22:40

UP
sprawdziłeś kompresję na pozostałych cylindrach?

yasiu87 - 09-11-2012, 18:38

hej!
znowu trochę mnie nie było... sigma jest od środy u znajomego mechanika który podjął się sprawdzenia tego dla mnie :) tak więc na dniach liczę na jakieś wieści.

[ Dodano: 14-12-2012, 12:34 ]
Panowie i Panie sigma prawie jeździ :)

Wymieniony został emulator od gazu (podawał na raz i benzynę i gaz) i dawka paliwa ze zbyt bogatej zmieniła się na zbyt ubogą - mechanicy odpieli przepływomierz i nagle wszystko magicznie zaczęło działać! co oczywiście mnie zdziwiło więc zajrzałem w przepływomierz i ujrzałem powyginane kratki...

tu więc nasuwa się pytanie:

Kto ma sprawny na 100% przepływomierz i odsprzeda w dobrej cenie? :)


p.s. żeby nie było mi zbyt wesoło pękła mi sprężyna w przednim amorku...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group