To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - dymiący outlander

bary77 - 21-05-2015, 14:34

rezon napisał/a:
Przy 85kkm przez mapę to wymieniałem ale sprzęgło ;)

Razem z dwumasą czy samo sprzęgło spaliłeś?

rezon - 21-05-2015, 18:16

razem z dwumasą - była już zużyta nie było sensu zostawiać. Zamiennik LUK był dużo lepszy niż ori - po kolejnych 70kkm nie dawał żadnych oznak zużycia.
grunzi - 20-09-2015, 17:12

Witam
Od jakiegoś czasu żyję z moim dymiącym Outkiem (nie glonojad) - BSY i po odpowiedzich na forum zdecydowałem się, że najpierw pojadę na komputer do serwisu Mitsu. Z racji ostatnich dwóch ciepłych zim nie miałem problemu ale na komputerze wyskoczyło, że mam wszystkie świece żarowe do wymiany :) Poza tym brak innych błędów, ale podjąłem się czyszczenia przepustnicy wurthem. Trochę było przy tym zabawy i ręce od dwóch dni nie mogę domyć ale testy po czyszczeniu wypadają obiecująco. Przy ciśnięciu na 3 do 100km/h nie zauważyłem czarnego dymu jak to zazwyczaj bywało. W tym tygodniu mam 500 km do przejechania A1 więc dokładniej sprawdzę ale podzielę się fotami z operacji.

Jeżeli chodzi o sam demontaż to muszę przyznać, że trochę zabawy z tym jest. Na zdjęciu gdzie jest zamontowana przepustnica widać na lewo grubszy wąż, który musiałem odpiąć aby odkręcić od spodu torxa i rozlałem ze zbiornika wyrównawczego płyn chłodnicy (ok. 1L) + doszedł problem rozłączenia wiązki przewodów (cholerstwo nieźle trzymało), ale całość wraz z czyszczeniem potrwało ok 2,5h.

Przepustnica

rezon - 21-09-2015, 16:50

grunzi napisał/a:
mam wszystkie świece żarowe do wymiany
a co mają świece żarowe do dymienia :roll: Ciężko Ci odpala?
grunzi - 21-09-2015, 21:01

rezon napisał/a:
grunzi napisał/a:
mam wszystkie świece żarowe do wymiany
a co mają świece żarowe do dymienia :roll: Ciężko Ci odpala?


Zupełnie nic. Po prostu na komputerze w ASO wyszedł taki błąd, chociaż przeglądając teraz forum skłaniam się bardziej przy walniętej wiązce bo w sumie szanse, że wszystkie świece są walnięte nie jest dla mnie aż tak prawdopodobne.

rezon - 21-09-2015, 22:07

też tak uważam, ale jak odpala bez problemów to raczej działają. U mnie nawet jedna uszkodzona dawała znać w postaci nieco trudniejszego odpalenia.
Hubeeert - 24-09-2015, 09:45

Do tematu dymienia w 2.0 TDI można dodać jeszcze jedną możliwą przyczynę.
Objawy - zauważalnie mniejsza moc, dymienie (bezz różnicy postój przy przegazówce i w czasie jazdy), brak CE.
Diagnoza - brak błędów przy odczycie MUT 3, niższe niż oczekiwane (jest taka pozycja target boost) ciśnienie doładowania, bardzo cichy odgłos uchodzacego powietrza.

Co to było? Rurka EGR pomiędzy kolektorem wydechowym a przepustnicą EGR przed chłodnicą EGR.

problemy przy wymianie:
1. Dostęp do śrub - trzeba zdjąć cały zespół przepustnica/chłodnica
2. Wykręcenie stalowych śrub z aluminiowej obudowy zaworu EGR bez zniszczenia gwintów i urwania śrub
3. Ilośc czasu na całą operację

Efekt
Wróciła moc.
Na początku dymił nawet bardziej, po około 20km przestało

Pozdrawiam

[ Dodano: 24-09-2015, 09:48 ]
grunzi napisał/a:
skłaniam się bardziej przy walniętej wiązce

4 świece to około 360 zł + wymiana.
Dolicz jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów.
Wiązka i tak jest do wymiany więc równie dobrze można zacząć od tego i sprawdzić wtedy świece.

krecisie - 24-09-2015, 13:19

rezon napisał/a:
też tak uważam, ale jak odpala bez problemów to raczej działają. U mnie nawet jedna uszkodzona dawała znać w postaci nieco trudniejszego odpalenia.


Jestem świerzo po serwisie olejowym".
Przy okazji wymieniono mi komplet świec żarowych (2 sztuki okazały się spalone ) . Auto odpalało bez żadnego problemu nawet przy temp. +2 stopnie rano i nie odczułem w sumie rożnicy przed i po wymianie.
świece dostałem po 46 zł/szt. niestety nie pamiętam producenta.

lexus - 24-09-2015, 13:31

Hubeeert, a co to znaczy CE :o
Hubeeert - 24-09-2015, 13:50

lexus napisał/a:
co to znaczy CE

Check Engine

Heavyman - 25-05-2016, 16:45

Czesc,

Pozwole sobie odgrzebac temat, bo licze ze moze ktos podzieli sie swoimi doswiadczeniami :-)

A wiec mam niestety to czarne dymienie w modelu 2.2 diesel, 177 KM. Autko kupione niedawno i w sumie jestem na etapie poznawania i odkrywania go. A ze do tego jestem laikiem to rozwiazywanie zagadek przychodzi opornie, a i mechanicy raczej moga mi wciskac rozne kity...

Czlowiek ktory mi go sprzedal twierdzi ze wymontowany jest DPF i dlatego mi dymi. Czy to mozliwe? Dymienie wystepuje tylko przy duzym obciazeniu, czyli na przyklad zbyt wczesne wrzucenie wyzszego biegu, lub po prostu konkretne przydepniecie gazu. Ostatnio wjezdzalem na na glowna droge dojazdem pod gorke i chcialem wjechac przed jadaca ciezarowka, wiec na trzecim biegu po prostu wdusilem do dechy i moge tylko powiedziec ze to co zostawilem za soba to byla konkretna chmura.
Podczas jazdy na autostradzie nie ma zadnego dymu. Po miescie tez jak juz sie rozbujam i wejde na 3-4 bieg to nie ma dymienia.
Na moje oko nie ma problemow z urtata mocy, bo auto po prostu rwie do przodu. Kontrolek zadnych nie ma swiecacych. Paliwa ani zadnych spalin nie czuc.

Czy ktos ma jakas koncepcje w ktorym kierunku zmierzac i ewentualnie jakich historii nie dac sobie wmowic gdy pojade do mechanika?

Z gory dzieki za pomoc :-)

P.S.
Sorry za brak polskich znakow. Sila wyzsza...

apg2312 - 25-05-2016, 17:11

Heavyman napisał/a:
wymontowany jest DPF i dlatego mi dymi

Bardzo prawdopodobne.
Cytat:
Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF ; fr. filtre à particules, FAP ) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych
Co oczywiście nie oznacza, że nie ma jakiegoś innego powodu dymienia. Ile przebiegu wg licznika ma Twój Outek ?

Heavyman - 25-05-2016, 17:55

apg2312 napisał/a:
Ile przebiegu wg licznika ma Twój Outek ?


Wedlug licznika 130 tys. Rocznik 2011. Ale nie wiem czy nie ma ze 100 tys. wiecej...

alojso - 25-05-2016, 21:11

Zalej sobie 2 butelki preparatów K2 - jeden do DPF (katalizator sadzy) i drugi do czyszczenia całego układu (w tym wtryskiwaczy). Koszt 15 zł, a sporo wyjaśni.
apg2312 - 25-05-2016, 21:48

Heavyman napisał/a:
Wedlug licznika 130 tys. Rocznik 2011. Ale nie wiem czy nie ma ze 100 tys. wiecej...

To sporo, jak na pięciolatka. A jeśli ma faktycznie więcej, 200-250 kkm to powoli dojrzewasz prawie do etapu wymiany wszystkiego, co się tylko da.
No cóż, musisz znaleźć dobrego mechanika od diesli.

alojso napisał/a:
Zalej sobie 2 butelki preparatów K2 - jeden do DPF (katalizator sadzy)

Przecież Heavyman ma wycięty DPF
alojso napisał/a:
drugi do czyszczenia całego układu (w tym wtryskiwaczy)

Zaszkodzić nie powinno, a może pomóc.
Chociaż osobiście nie polecałbym K2, mam uraz do wyrobów tej firmy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group