To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - zmiana radia

cns80 - 17-01-2013, 08:23

Faraday napisał/a:
W mojej Cari po zakupie auta mam radio podłączone "na stałe" i przy poprzednim akumulatorze zauważyłem rozładowywanie. Teraz jest nowy i raczej się nie rozładuje, ale poprzedni nawet latem "trzymał" max. tydzień. Jeśli auto nie jeździło przez ten czas, to trzeba było go doładowywać. Zastanawiałem się, dlaczego. Teraz już wiem :)
Bynajmniej nie dlatego kolego. Musisz poprawić ogólnie instalację auta. Najprawdopodobniej gdzieś masz problem z masą lub alarm (jeśli masz) ma problemy z poborem prądu (bądź zbyt duża czułość). Bezpośrednio podłączone radio nie pobierze Ci prądu. Już prędzej sama masa na radiu jest słaba i to podtrzymanie pamięci zwiększa pobór.

Wyjątkiem są tylko radia które mają podświetlenie po podaniu napięcia lub które po zabraniu napięcia przechodzą w stan hibernacji z niklym poborem prądu (wtedy takie radio weźmie dość dużo pradu, bo mając stałe napięcie na zasilaniu nigdy nie wejdzie w hibernację).

Faraday - 17-01-2013, 08:33

cns80 napisał/a:
Musisz poprawić ogólnie instalację auta.

Muszę ją przejrzeć i poprawić. Myślę, że jak zrobi się nieco cieplej, to wezmę się do pracy nad autem.

Trochę mnie uspokoiłeś, że to nie przez radio rozładowuje się akumulator. Alarm jest w aucie, więc to pewnie on stanowi problem.

Przy okazji... tak się zastanawiam czy akumulator nie rozładowuje się przez elektryczny podgrzewacz wody. Jeżdżę głównie na krótkich odcinkach, gdzie silnik nie ma szans nabrać właściwej temperatury, więc wydaje się, że ten podgrzewacz ciągle działa (na biegu jałowym obroty są podwyższone, kiedy silnik się rozgrzeje, to spadają). Czy jest to możliwe? Nie sprawdzałem tylko, nie badałem, to tylko moje przypuszczenia.

cns80 - 17-01-2013, 08:41

Faraday napisał/a:
Przy okazji... tak się zastanawiam czy akumulator nie rozładowuje się przez elektryczny podgrzewacz wody. Jeżdżę głównie na krótkich odcinkach, gdzie silnik nie ma szans nabrać właściwej temperatury, więc wydaje się, że ten podgrzewacz ciągle działa (na biegu jałowym obroty są podwyższone, kiedy silnik się rozgrzeje, to spadają). Czy jest to możliwe? Nie sprawdzałem tylko, nie badałem, to tylko moje przypuszczenia.
Nie kojarzę o jakim podgrzewaczu piszesz, ale zwykle grzałki mają spory pobór pobór prądu rzędu kilku czasem kilkunastu A, a radio wyłączone, to pobór rzędu kilku mA. Ja do DIDa kupiłem akumulator o zwiększonym prądzie rozruchu i przystosowany do pracy na krótkich dystansach.

Faraday napisał/a:
Alarm jest w aucie, więc to pewnie on stanowi problem.
Jak masz możliwośc nie właczac alarmu przez kilka dni to możesz łatwo to porównać.
pablo eldiablo - 17-01-2013, 13:28

cns80 napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:
... i dodatkowo takie stałe podpięcie radia - obejście stacyjki - powoduje większe zużycie prądu, gdy radio jest wyłączone. Radio zawsze pobiera odrobinę prądu na podtrzymanie pamięci, ale podłączenie nie przez stacyjkę, a ciągle, powoduje zwiększenie poboru i tym samym szybsze rozładowywanie akumulatora.
Opowiadasz bajki. Radio niezależnie od sposobu podłączenia pobiera prąd do potrzymania pamięci (tyle co alarm albo jeszcze mniej). I nawet jak podłączysz na stałe zasilanie to pobór prądu się nie zwiększy, bo przecież radio jest wyłączone. Co niby miałoby pobierać ten prąd ? Ilość prądu dostarczona do radia nie zmienia się w zależności od sposobu podłączenia.


Tak, ja opowiadam bajki, a Ty jesteś Wyrocznią Wszystkowiedzącą...

http://www.caraudiotest.p...28-29_Radia.jpg

http://www.caraudiotest.p...ywal-malo-pradu

cns80 - 17-01-2013, 13:41

pablo eldiablo napisał/a:
cns80 napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:
... i dodatkowo takie stałe podpięcie radia - obejście stacyjki - powoduje większe zużycie prądu, gdy radio jest wyłączone. Radio zawsze pobiera odrobinę prądu na podtrzymanie pamięci, ale podłączenie nie przez stacyjkę, a ciągle, powoduje zwiększenie poboru i tym samym szybsze rozładowywanie akumulatora.
Opowiadasz bajki. Radio niezależnie od sposobu podłączenia pobiera prąd do potrzymania pamięci (tyle co alarm albo jeszcze mniej). I nawet jak podłączysz na stałe zasilanie to pobór prądu się nie zwiększy, bo przecież radio jest wyłączone. Co niby miałoby pobierać ten prąd ? Ilość prądu dostarczona do radia nie zmienia się w zależności od sposobu podłączenia.


Tak, ja opowiadam bajki, a Ty jesteś Wyrocznią Wszystkowiedzącą...

http://www.caraudiotest.p...28-29_Radia.jpg

http://www.caraudiotest.p...ywal-malo-pradu
No to teraz powiedz mi jak te uśrednione 30 mA ma rozładować akumulator ? Alarmy starego typu bez uśpienia tyle biorą i nie rozładowują jakoś. Samochód musi stać ponad tydzień mieć sprawny, ale nie nowy akumulator żeby faktycznie rozładowac taką wartością akumulator. Nie ma opcji przy normalnym użytkowaniu i sprawnej instalacji żeby rozładować aku.
Faraday - 18-01-2013, 07:22

Skoro już jesteśmy przy akumulatorach... powiedzcie mi, czy warto zakupić ładowarkę do akumulatorów z biedronki? Akurat teraz są w ofercie. Chyba ok. 60zł kosztuje, to dość niedrogo porównując z np. Allegro.
plecho1 - 18-01-2013, 07:54

Napisz, jaki to dokładnie model tej ładowarki, albo chociaż jakie ma parametry.
cns80 - 18-01-2013, 07:56

Faraday napisał/a:
Skoro już jesteśmy przy akumulatorach... powiedzcie mi, czy warto zakupić ładowarkę do akumulatorów z biedronki? Akurat teraz są w ofercie. Chyba ok. 60zł kosztuje, to dość niedrogo porównując z np. Allegro.
Nie wiem czy warto z Biedronki, bo nie znam jej parametrów, ale na 100% warto z Lidl'a jeśli jeszcze jest. Całe moje forum motocyklowe na niej ładuje moto i samochody juz od 2 lat. Ma automatyczny dobór prądu, ma możliwość przełączania na ładowanie mniejszych aku (właśnie motocyklowych lub do innych sprzętów), ma tryb konserwacyjny, ma zabezpieczenie przed przeładowaniem i funkcję "podnoszenia" aku, które całkowicie padły. Cena chyba 69 zł.





Tu filmik z opisem działania: http://www.youtube.com/watch?v=9ZO5_7XKrYE

pablo eldiablo - 18-01-2013, 08:56

cns80 napisał/a:
No to teraz powiedz mi jak te uśrednione 30 mA ma rozładować akumulator ? Alarmy starego typu bez uśpienia tyle biorą i nie rozładowują jakoś. Samochód musi stać ponad tydzień mieć sprawny, ale nie nowy akumulator żeby faktycznie rozładowac taką wartością akumulator. Nie ma opcji przy normalnym użytkowaniu i sprawnej instalacji żeby rozładować aku.


Jakbyś nie cytował połowy mojej wypowiedzi, tylko całą, to może złapał byś sens:
pablo eldiablo napisał/a:
... i dodatkowo takie stałe podpięcie radia - obejście stacyjki - powoduje większe zużycie prądu, gdy radio jest wyłączone. Radio zawsze pobiera odrobinę prądu na podtrzymanie pamięci, ale podłączenie nie przez stacyjkę, a ciągle, powoduje zwiększenie poboru i tym samym szybsze rozładowywanie akumulatora. Nie ma to większego znaczenia przy nowej baterii, ale przy starej i w zimie może robić różnicę...


Skończmy ten wątek, bo widzę, że Ciebie i tak nie przekonam - zreszta nie mam takiego zamiaru. Tylko nie wprowadzaj innych w błąd. Źle podłączone radio może wyczerpać aku - wystarczy zostawić samochód wyjeżdżając na urlop. :idea: Pozdr.

Faraday - 18-01-2013, 09:43

pablo eldiablo napisał/a:
Skończmy ten wątek, bo widzę, że Ciebie i tak nie przekonam

Mnie przekonałeś. Tzn. uświadomiłeś istnienie problemu, wcześniej nie zwracałem na to uwagi.

cns80 napisał/a:
Nie wiem czy warto z Biedronki, bo nie znam jej parametrów, ale na 100% warto z Lidl'a jeśli jeszcze jest.

Do ładowania akumulatora motocyklowego mam inną ładowarkę Oxforda. Tą z Lidlą kilka razy już planowałem kupić, ale zawsze wydawała się niepotrzebna. Teraz by się przydała chociażby po to, aby kontrolnie podładować akumulator. Mam wrażenie, że jazda na krótkich trasach go wykańcza.

Nie umiem dodać linku do ładowarki z biedronki :( Jest ona teraz na głównej stronie sklepu, więc można ją odnaleźć.
Według informacji: Pojemność akumulatora: 4-100Ah.
Cena: 59zł.

Tych akurat było w sklepie dość dużo. Lidlowe znikają szybko.

cns80 - 18-01-2013, 10:45

pablo eldiablo napisał/a:
Jakbyś nie cytował połowy mojej wypowiedzi, tylko całą, to może złapał byś sens: Nie ma to większego znaczenia przy nowej baterii, ale przy starej i w zimie może robić różnicę...
A ja napisałem:

cns80 napisał/a:
Samochód musi stać ponad tydzień mieć sprawny, ale nie nowy akumulator żeby faktycznie rozładowac taką wartością akumulator.
Jak masz padnięty aku to nic Ci go nie uratuje. Nie ma takich sztuczek w fizyce ani chemii ;)

pablo eldiablo napisał/a:
Skończmy ten wątek, bo widzę, że Ciebie i tak nie przekonam - zreszta nie mam takiego zamiaru. Tylko nie wprowadzaj innych w błąd. Źle podłączone radio może wyczerpać aku - wystarczy zostawić samochód wyjeżdżając na urlop.
Masz rację - nie przekonałeś mnie. Jak masz źle podłączone radio to rozładujesz nawet nowy akumulator i nawet jak będzie podłączone po stacyjce. Widywałem już takich magików co mieli zamieniony żółty i czerwony kabel w kostce ISO. Więc błędów w podłączaniu nie zwalaj na radio, ani na to czy jest ono po stacyjce czy przed. U mnie na 8 letnim aku jeżdżącym przez 4 lata na krótkich dystansach nigdy coś takiego nie wystąpiło chociaż radio nie było po stacyjce.
Błąd podłączenia to błąd podłączenia i tyle.
Skończyłem ten temat.

Faraday napisał/a:
Nie umiem dodać linku do ładowarki z biedronki :( Jest ona teraz na głównej stronie sklepu, więc można ją odnaleźć.
Według informacji: Pojemność akumulatora: 4-100Ah.
Cena: 59zł.




Podobna. Brak jej trybu motocyklowego i ładowania konserwacyjnego. Najczęściej psuje się w niej przełącznik, bo jest taniochą.

Faraday - 18-01-2013, 10:52

cns80 napisał/a:
Brak jej trybu motocyklowego

Jak wspomniałem, do ładowania akumulatora motocyklowego mam inną ładowarkę.
cns80 napisał/a:
Najczęściej psuje się w niej przełącznik, bo jest taniochą.

Wygląda na taniochę. Ta z Lidla sprawia znacznie lepsze wrażenie... przynajmniej z zewnątrz.

cns80 - 18-01-2013, 11:02

Faraday napisał/a:
Wygląda na taniochę. Ta z Lidla sprawia znacznie lepsze wrażenie... przynajmniej z zewnątrz.
Ale ta lidlowa w tegorocznej edycji też ma ten sam tani przełącznik :) Jest to naprawialne. Poza tym 3 lata gwarancji :)
Faraday - 18-01-2013, 23:19

Podłączyłem nowe radyjko. To trwało chwilę.

Teraz mam pytanie. Jak do dokładnie jest z tymi kablami? Widziałem, że z auta wychodzą dwa: żółty i czerwony. Tak samo jest z radia. Próbowałem je podłączać inaczej niż były poprzednio, ale nie uruchamiało się nawet po przekręceniu kluczyka. Który kabel powinien być do którego?

Papiez - 22-01-2013, 20:52

radio dziala pieknie ;) wszystko zostalo podlaczone, ledwo sie zmiescilo z ta iloscia kabli ale dalismy rade ;) dzieki wszystkim za pomoc!!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group