To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Opony całoroczne

krzychu - 27-08-2012, 10:24

tomek84 - wiem co miałeś na myśli... To taka ciekawostka z tymi filami była. Pewnie jest dokładnie tak jak piszesz.
Tomek - 27-08-2012, 10:35

krzychu, dokładnie
właśnie ilość tych filmów w necie potwierdza to co mówię
a co do USA i opon całorocznych to tam się to sprawdza lepiej, bo jak wypnie śnieg, to od razu sypią i ogólnie dużo sypią, także takie filmy zdarzają się jak śnieg na prawdę zaskoczy (u nas zima zaskakuje non stop), to jest raczej sporadycznie
ale jak bywałem w USA zimą i akurat sypnął śnieg, a gdzieś jechałem, to po drodze zawsze ze 3-4 drobne stłuczki

eremita - 27-08-2012, 14:31

ja własnie kupiłem samochód który ma założone opony wielosezonowe.
Najpierw myślałem że to zimówki znaczek m+s ale zobaczyłem jeszcze napis (all weather )
Nawet na przeglądzie facet mówi że opony zimowe.
I właśnie się zastanawiam czy nie polatać zimą na nich i sprawdzić :)
pomijając zimowa letnia to warto dodać że opona powinna być nowa :!: A jak widać na polskim rynku biznes na opony używane kręci sie znakomicie
Jak dla mnie opona zimowa jest przez trzy lata po trzech latach własciwości zimowe są tylko w nazwie.

nezik - 27-08-2012, 14:40

krzychu napisał/a:
całoroczne to dobry wybór dla osób które jak to mówisz "stosują emerycki tryb jazdy"

dlatego pisałem
nez napisał/a:
zalezy do czego auta uzywasz, jak do pyrkania sobie po miescie, bez jakis dalekich tras i zakretow, to tak naprwde wszystko jedno, wystarczy uwazac na drodze

nez napisał/a:
zalezy tez kto jak jezdzi i do czego samochod jest przeznaczony.

a co do opon firmy nokian, to bylem zadowolony, to byly chyba zimowki, ale nie pamietam jaki model

natomiast letnie, probowalem firme dayton, model z bieznikiem podrabiajacy toyo t1r
i nawet niezle trzymały mocna ośke w ryzach
a ja kos specjalnie powoli nie jezdze :D

[ Dodano: 27-08-2012, 14:44 ]
eremita napisał/a:
I właśnie się zastanawiam czy nie polatać zimą na nich i sprawdzić


jak masz i sa w dobrym stanie to próbój zawsze to nowe doswiadczenie, będziesz sie mógl powiadac na swoim przykładzie na temat takich opon
tylko wiesz, tak z umiarem 8)

eremita - 27-08-2012, 14:53

nez napisał/a:
jak masz i sa w dobrym stanie to próbój zawsze to nowe doswiadczenie, będziesz sie mógl powiadac na swoim przykładzie na temat takich opon
tylko wiesz, tak z umiarem
_________________

No własnie idealne rok produkcji 2010 kupić bym nie kupił ale jak juz są to je chyba przetestuje.

nezik - 27-08-2012, 15:08

pewnie, że tak nie ma sensu nowych kupować, a prawdziwej zimy moze byc max 2-3 miesiace tak jak w tamtym roku.
matraks - 01-09-2012, 02:55

tomek84 napisał/a:
krzychu, dokładnie
właśnie ilość tych filmów w necie potwierdza to co mówię
a co do USA i opon całorocznych to tam się to sprawdza lepiej, bo jak wypnie śnieg, to od razu sypią i ogólnie dużo sypią, także takie filmy zdarzają się jak śnieg na prawdę zaskoczy (u nas zima zaskakuje non stop), to jest raczej sporadycznie
ale jak bywałem w USA zimą i akurat sypnął śnieg, a gdzieś jechałem, to po drodze zawsze ze 3-4 drobne stłuczki

W 100% prawda:) Sniegu tutaj zima od groma, przynajmniej w Chicago. Ale ok 80% ludzi jezdzi na calorycznych lacznie ze mna. Jak mialem Lancera to kupowalem caloroczne. Oczywiscie te opony maja wiele wad, ale dla NORMALNEGO uzytkowania sa ok. Teraz mam terenowke i tez zalozone sa caloroczne Firestone. Tez sa ok :lol: Ale jest male "ale"... W swojej bylej BMW 740iL to juz mialem dwa komplety opon. Zimowe z najwyzszej polki i letnie Hankook do samochodow sportowych z racji tego, ze falgi na lato byly rozmiaru 19" :D Trzeba miec zdrowe podejscie do tego typu spraw. Jak masz "zwykly" samocgod do przemieszczania sie z punktu A do B z malym silnikiem to caloroczne opony sa idealne. Ale gdy juz trzeba przeniesc 300KM na asfalt to nie ma co sie bawic w eksperymenty. Latem letnie, zima zimowe. pozdrawiam

krzychu - 01-09-2012, 09:07

matraks myślę, że jeszcze wiele zależy (oprócz 100 czy 300 koników) od stylu jazdy (większego doświadczenia i umiejętności przewidywania sytuacji na drodze), tego czy poruszamy się często czy sporadycznie i warunków terenowych bo u mnie ciemno to widzę, ale na równinach czy w dużych miastach...
Obywatel - 30-09-2012, 12:40

Postanowiłem postawić na markę Goodyear ze względu na dobre opinie o ich oponach całorocznych. Zauważyłem, że w sprzedaży są równolegle 3 modele / generacje linii Vector:
Goodyear Vector 4 Seasons
Goodyear Eagle Vector EV-2(+)
oraz
Goodyear Vector 5(+)

Która z tych generacji jest najlepsza? Która najnowsza? Która pod każdym względem najbardziej godna polecenia?

pablini - 09-10-2012, 10:03

ja bym odradzał Goodyeara i wszystkie opony przez nich produkowane (Dunlop, Fulda, Dębica...) bo po jakimś czasie tracą kształt. Szukaj czegoś z grupy Continental albo Michelin bo dłużej na oponkach pojeździsz.
krzychu - 09-10-2012, 10:22

pablini napisał/a:
ja bym odradzał Goodyeara


Zważywszy na to, że sporo osób ma Goodyear UG7+ lub 8 i sobie mocno chwalą to chyba jednak są dobre?

Marcino - 09-10-2012, 11:02

Nie narzekam na UG7+ , nic sie nie odkształciło, a galant ciągnie po śniegu jak traktor:)
Obywatel - 09-10-2012, 18:06

Gwoli informacji, kupiłem Goodyear Vector 4 Seasons. Używki 2010 r, 7 mm bieżnika. Martwi mnie tylko trochę jedna rzecz: 3 sztuki mają nośność 91 a jedna 95. Sprzedawca mówi, że mam się nie martwić i że problem by był gdyby np. jedna z opon miała za niski indeks a odrobinę za wysoki nie zaszkodzi.

W internecie wyczytałem jednak, że większy indeks nośności to większa sztywność opony a więc może ona się inaczej zachowywać niż pozostałe.

Z drugiej jednak strony przy dopompowaniu koła ciśnieniem rzędu 2 barów różnice w sztywności opony będą moim zdaniem pomijalne. Dodatkowo rozkład mas (lewa prawa strona) też nie jest w aucie idealny - choćby ze względu na obciążenie pojazdu albo przeciążenia przy manewrach.

Wiem, że wg polskiego prawa montaż opon o różnych indeksach na tej samej osi nie jest legalny, ale już np. w Anglii można mieć wszystkie cztery opony różnych marek o różnym bieżniku i różnych indeksach - oby wymiar się zgadzał.

Więc jak - mam duże powody do zmartwień?

Marcino - 10-10-2012, 10:18

Panowie...
Warto kupić... do Puga:
http://tablica.pl/oferta/...5-ID1DJpl.html#
??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group