To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Światła do jazdy dziennej NIE LED

Jackall - 15-10-2012, 22:56

Chyba się przekonałem :mrgreen:
mouseman - 16-10-2012, 06:52

Mega rozwiązanie choćby dla wersji elegance, jestem na tak, prosimy o rozwiązania montażowo-podłączeniowe 8)
sampler - 16-10-2012, 08:31

Marcino napisał/a:
Sampler , a co to za fgalant ze starym zderzakiem?


moj poprzedni prelift, sprzedany aktualnie jezdzi w Jastrzebiu Zdroju i ma sie calkiem dobrze :)

[ Dodano: 16-10-2012, 09:11 ]
Uklad zastosowalem taki SD-2 z allegro. Tutaj zlozony w z dorobionym uchwytem



Trzeba dodatkowo dac przekaźnik ktory odcina przewod "+" czerwono/niebieski od zarowek swiatel dlugich tak zeby przełączał +12 V ktore idzie na całą lampę na napięcie obniżone PWM do 30%. Bezposrednie wpiecie spowoduje ze zaswieci sie cala lampa i silniczek regulacji bedzie buczal. Powodem jest to ze orginalnie w galancie sterowanie swiatlami jest poprzez przewód "-"
Zatem przekaźnik przełącza na żarówkach od długich +12V na napiecie obniżone o 30%.

Podłączenie samego SD-2 jest proste. Kabel czarny do klemy "-" akumulatora. Kable niebieskie poprzez przekaźnik styk NO dwutorowo do kostek żarówek od długich. Kabel brązowy - wyłączenie swiateł dziennych - pod bezpiecznik 10A swiateł postojowych w puszcze obok akumulatora (wlaczenie postojowek spowoduje wylaczenie swiatel dziennych). Kabel czerwony podlączylem poprzez dodatkowy bezpiecznik bezposrednio z akumulatora.

W Galancie z uwagi na sterowanie masą żeby normalnie dzienne świeciły trzeba przestawić dzwignię swiateł w pozycji dlugie tak żeby zarówki miały cały czas masę do normalnej pracy

schemat swiatel w galancie:

http://www.diakom.ru/CAR/...GRAMS/13190.pdf

Marcino - 16-10-2012, 09:55

Sampler,
Piekny opis chyba sie skuszę na pierwszą modyfikację galanta.
Masz pifko odemnie jak bede pod koniec miesiąca w Lubinie..:)

mszolc - 19-11-2012, 21:16

Wymieniałem dzisiaj spaloną żarówkę H7 (na parkingu, prawie po ciemku bo latarka się gdzieś 'posiała'). Poprzednio (w styczniu) robiłem to z latarką, ale za to przy -22 stopniach więc też raczej miło nie było.
W trakcie zacząłem poważnie myśleć o światłach do jazdy dziennej co by latem dać żaróweczkom trochę odetchnąć.
Jednak średnio mi się uśmiecha krojenie zderzaka pod LEDy, więc raczej skłaniam się ku rozwiązaniu z PWMem na zwykłych żarówkach.
Tylko przyszło mi to do głowy takie coś - czy zastosowanie takiego modułu nie do świateł długich, a do halogenów wchodziło by w rachubę?
Pomijam tutaj kwestię rozwiązania technicznego, chodzi mi wyłącznie o to, jak to wygląda z prawnego punktu widzenia.


W międzyczasie trochę poszperałem i widzę, że było to omawiane w innym temacie: http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105.
No to kiepsko...

plecho1 - 19-11-2012, 21:41

Jeśli na halogenach nie masz oznaczenia RL to według przepisów tych świateł nie można używać jako dziennych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group