To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] Kontrolka recznego.

robertdg - 21-09-2013, 08:29

Bizi78 napisał/a:
po montażu oddajesz stary zacisk do sklepu i odzyskujesz kaucję.
Pod warunkiem, że przyjmujący nie odmówi zwrotu ze względu na uszkodzenie zacisku, etc.
Bizi78 - 21-09-2013, 09:12

robertdg napisał/a:
Pod warunkiem, że przyjmujący nie odmówi zwrotu ze względu na uszkodzenie zacisku, etc.

Ok Robert, tylko zacisk przeważnie wymieniasz gdy nie nadaje się już do niczego lub jest uszkodzony, jakaś paranoja :? .

Pierwszemu właścicielowi mojego MSS (wujaszek) mówiono, że w zacisku jest jakiś drogi metal i dlatego podlega wymianie :wink: .
Tylko ja się pytam gdzie :?: .
No chyba, że dźwignia mechanizmu ręcznego jest ze złota :D .
Dźwigienka ręcznego zestaw naprawczy.

nerus - 21-09-2013, 13:54

Bizi78, ja jak kiedyś chciałem oddać zaciski(od granady) do wymiany na regenerowane,to gość pytał tylko w jakim stanie jest cylinder zacisku lub jak to inni nazywaja rdzen zacisku,nie wspominał nic o drogim metalu :mrgreen:
a tu przykład zacisk

Bizi78 - 21-09-2013, 14:26

Marcin, rdzeń to chyba jednak nie tłoczek a cała obudowa zacisku żeliwna :P .
Kryteria przyjęcia rdzenia.

nerus - 21-09-2013, 15:01

Bizi78 napisał/a:
Marcin, rdzeń to chyba jednak nie tłoczek a cała obudowa zacisku żeliwna :P .
Kryteria przyjęcia rdzenia.

nie chodziło mi o tłoczek a cylinder tłoczka,bo z tego co pamiętam,to regeneracja cylindra jest najkosztowniejsza
a spełniając kryteria zacisku z Twojego linku i jeśli jest cylinder w poprawnym stanie,to ja nie widzę sensu oddawać do regeneracji komuś jeśli można to samemu zrobić i mieć satysfakcję :mrgreen: :mrgreen:

robertdg - 21-09-2013, 21:24

Obecnie można się spotkać z sytuacją, że jak jest oberwany odpowietrznik to można nie dostać zwrotu kaucji, poprostu trzeba się upewnić na jakich warunkach przyjmowane sa zwroty zacisków podlegające kaucji.
Zaciski tylne w MSS mają to do siebie, że wewnątrz nich mechanizm hamulca postojowego pracuje na mimośrodzie, ten element sie zużywa i jak najbardziej podlega regeneracji, co do samego tłoczka, to bezsens z jego powodu robić niewiadomo jakie koszty, bo tłoczek z gumkami można kupić/zamówić a wymieni to każdy ogarnięty mechanik.

darcun4 - 22-09-2013, 10:02

emjot napisał/a:
Jest jakiś tutorial odnośnie regeneracji zacisku?

To jest normalny zacisk Lucasa. Tutoriali jest pełno na różnych forach. Koszt reperaturki Autofrena nie przekracza chyba 40 zł (dawno kupowałem do Volvo). Jedyny problem do pokonania to szczypce kątowe długie do pierścienia Segera.

cns80 - 23-09-2013, 08:49

darcun4, zależy co w nim naprawiasz. Np dźwigienki ręcznego tą reparaturką nie naprawisz, bo zwykle uszczelniacz trzeba dać nadwymiarowy, a w komplecie jest standardowy wymiar.
Ciekawi mnie czy te zaciski regenerowane nie są podtaczane i nie mają zakładanego nadwymiarowego tłoczka.

emjot - 23-09-2013, 12:44

darcun4 napisał/a:
Tutoriali jest pełno na różnych forach.


A jakiś konkretny link? Albo odesłanie?

darcun4 - 24-09-2013, 19:10

emjot, sprawdź suwmiarką średnicę tłoczka.
http://forum.vw-passat.pl...owego-passat-B4
http://www.astra.auto.pl/...ciskow-z-tylu-g
http://www.civicklub.pl/f...F3w-hamulcowych
http://www.audi80.pl/all-...wych-vt9988.htm

kszych - 23-07-2014, 11:50

Podłączę się pod ten temat, bo widać że wiele osób miało doświadczenia z zaciskami. Mam zatem takie pytanie, na które odpowiedź ułatwi życie wielu użytkownikom MSS - jakie zaciski od Volvo pasują do MSS i między jakimi rocznikami można je zamieniać? Czy np volvo S40 I pasuje do MSS przed liftem czy po lifcie ? A volvo s40 II (po 2003 r. jeśli dobrze kojarzę?) Czy to te same zaciski?
emjot - 23-10-2014, 14:58

Wracam do tematu... wymieniony został zacisk.

Jednak teraz problem mam taki, jak w tytule wątku - kontrolka ręcznego. Najpierw świeciła się tylko przy mocnym hamowaniu, po czym gasła. Teraz pali się bardzo często, czasem nawet się zaświeci przy przejeździe przez nierówności. Poziom płynu jest, z tyłu klocki i tarcze zmieniałem przy okazji robienia zacisku (a więc mają 10kkm przebiegu), przód tarcze roczne a klocki półtoraroczne. Hamuje super, płynu jest dużo. O co kaman?

miszu - 27-09-2015, 20:20

emjot, czy udało Ci się ostatecznie znaleźć przyczynę tej zapalającej się kontrolki? Mam ostatnio podobny problem. Kontrolka gaśnie dopiero chwilę po ruszaniu i zapala się na chwilę przy hamowaniu albo przejeździe przez próg zwalniający.
kisian - 27-09-2015, 22:19

Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Jeżeli jest mało będzie mrugało w opisanych okolicznościach.
miszu - 28-09-2015, 21:52

kisian, dzięki wielkie za wskazówkę. Sprawdziłem i jest dokładnie połowa płynu między min i max. Jutro spróbuję dolać i zobaczę czy coś się poprawi. Pozdrawiam!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group