To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] [PRZEPUSTNICA] - Problem po czyszczeniu przepustni

Janq - 01-01-2016, 21:02

robertdg, na zdjęciu zaznaczyłem o co mi chodzi. Jak to się wyciągnie to jest na tym sprężyna wykonana z bimetalu. Woda przepływająca przez przepustnice nagrzewa ją, co w efekcie daje odkształcenie jednego z materiałów, z którego wykonana jest sprężyna - różne współczynniki rozszerzalności temperaturowej. Do tej sprężyny na oście zamocowany jest taki jakby liść. Jak się zwiększa temperatura cieczy, a w efekcie i temperatura obudowy przepustnicy dochodzi do zmiany długości jednego z metali, z którego jest wykonana sprężyna - następuje przymknięcie liścia i zmniejszenie ilości powietrza. W efekcie daje to zmniejszenie obrotów na minutę.

Oring przy krokówce jest ok. Jutro najwyżej jeszcze wezmę i sprawdzę na plaka. Czy gdzieś nie ma lewizny.



Hugo to wiem, bo już nie jedną przepustnicę czyściłem. Śrubka jest wkręcona na maks i nadal trzyma 1krpm. Jakbym mógł wyregulować to śrubką to bym to zrobił i nie zakładał tematu.




_

zet-em - 02-01-2016, 21:59

Witaj janq :)
To rzeczywiście przyczyna trudna do wyjaśnienia - jedyne co przychodzi mi do głowy to uszkodzony czujnik temperatury silnika. Komputer ,,głupieje" i daje ,,końską" dawkę mieszanki przyjmując, że silnik jest zimny (mimo, że już się rozgrzał).
Poza tym, możesz jeszcze sprawdzić stan filtra powietrza - też wpływa na stan mieszanki i dane które odbiera komputer.
Pozdr: :)

Janq - 02-01-2016, 22:12

Zet-em, mogę w zasadzie sprawdzić. Dla mnie wziąć multimetr w łapę to nie problem.

Filtr powietrza jest czysty, niedawno wymieniany. MSS ma MAP, a nie MAF, więc tu jest pewien problem, bo mamy tylko info o podciśnieniu panującym w kolektorze ssącym. Nie mamy informacji o tym, ile powietrza dostało się do kolektora ssącego.

Problem w tym, że nie mam żadnego consulta ani softu, żeby się podpiąć pod ECU.

plecho1 - 03-01-2016, 08:17

Z którego roku jest autko? Jeśli starsze niż 2001, to powinno się dać błędy wymrugać jak w Carismie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 a do podglądu parametrów powinien się nadać interfejs od VW czyli VAG KKL na FTDI232 i program Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Jeśłi autko młodsze niż 2001 to do błędów i parametrów również VAG KKL z Evoscanem lub ELM327 i jakiś darmowy program np. Torque na telefony z androidem.

robertdg - 03-01-2016, 08:58

Jesteś pewien, że dobrze poskładałes FIAV, ewentualnie czy aby przypadkiem nic tam się nie uszkodziło/odgieło, etc :?:
Janq - 03-01-2016, 10:24

plecho1, kosiarka jest z '98. Samo wymruganie błędów nic mi nie da. Ja chcę zobaczyć parametry, więc z tym evoscanem trzeba się będzie przegonić, bo jak wcześniej próbowałem się podpiąć to nie chciało.

robertdg, tak, bo już nie jedną taką przepustnicę rozbierałem i składałem.

robertdg - 03-01-2016, 11:00

Możesz zrobić jeszcze 2 rzeczy:
wyciągnąc krokowiec i wykrecić koronke/liścia, czy jak tam można to inaczej nazwać, tak aby zamknąc całkowicie przeplyw powietrza sterowany z krokowca, nie podpinać wtyczki, odpalić i sprawdzić na jakim poziomie są obroty
skontrolować czy gardziel nie zostal przeregulowany na zderzaku, w razie konieczności - wg procedury z manuala dostosować jego uchylenie

pirathe - 09-04-2016, 20:58

Mam pytanie, czy jest gdzieś dostępna uszczelka przepustnicy ms ss 1.3 99r. ?
zet-em - 10-04-2016, 13:41

Jedna z tych powinna pasować, myślę, że te do Carismy z numerami MD184046 i MD312454

http://sklep.mitsustyle.p...9.aspx?pageId=6

Ostatecznie można dorobić samemu, jest dosyć prosta i nieskomplikowana.
Pozdr; :)

Bizi78 - 10-04-2016, 14:53

zet-em napisał/a:
myślę, że te do Carismy z numerami MD184046 i MD312454

Do 1.3 nr. OE MD184048 :wink: .

zet-em - 11-04-2016, 19:39

Bizi78 napisał/a:

Do 1.3 nr. OE MD184048 :wink: .


..która jest nieosiągalna :(
Myślę, że wystarczy aby średnica śię zgadzała i rozstaw otworów na śruby.

Janq - 11-04-2016, 19:57

zet-em, jest osiągalna - w ASO bez większych problemów.

Co do perypetii z obrotami - nadal trzyma 900-1000rpm i nie chce zejść...... Kiedyś się tym zajmę, na razie nie przeszkadza :p

Bizi78 - 11-04-2016, 20:13

Cytat:
..która jest nieosiągalna :(

Nie wiem jak obecnie ale ja czekałem miesiąc na dostawę.
Koszt w ASO to około 30zł.

zet-em - 12-04-2016, 11:51

Janq napisał/a:
jest osiągalna - w ASO bez większych problemów.


W moim przypadku jeszcze +50 zł. ...za dojazd do najbliższej ASO :lol:

Bizi78 - 12-04-2016, 12:37

Niektóre ASO prowadzą też sprzedaż wysyłkową 8) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group