To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Tuning mechaniczny V6

Owczar - 22-10-2012, 16:41

Tak profilaktycznie, bo u Ciebie to raczej niemożliwe, ale czy filtr powietrza był w dobrym stanie?

Ciężko wróżyć ale ja bym zaczął od monitorowania czujników, sprawdzenia szczelności dolotu i kompresji na cylindrach. Przynajmniej na tym banku od strony przodu. To proste czynności a dadzą już jakiś trop. Potem ew analiza spalin. Możliwe, że przepływka coś przekłamuje i masz słaby nieoptymalny AFR w pętli otwartej.

MKV - 22-10-2012, 16:53

Owczar napisał/a:
Tak profilaktycznie, bo u Ciebie to raczej niemożliwe, ale czy filtr powietrza był w dobrym stanie?

Ciężko wróżyć ale ja bym zaczął od monitorowania czujników, sprawdzenia szczelności dolotu i kompresji na cylindrach. Przynajmniej na tym banku od strony przodu. To proste czynności a dadzą już jakiś trop. Potem ew analiza spalin. Możliwe, że przepływka coś przekłamuje i masz słaby nieoptymalny AFR w pętli otwartej.


Mam wkładkę K&N która jest czysta, kompresję trzeba będzie sprawdzić - sam już o tym myślałem (ile powinien mieć zdrowy 6A13 tak poza tym??)
Analizę spalin robiłem kilka dni temu - wartości było powyżej tego co być powinno (niestety nie pamiętam dokładnie które ale spadały cały czas i diagnosta nie miał zarzutów.
Aha i oleju mi nie ubywa...

Owczar - 22-10-2012, 17:07

MKV napisał/a:
Mam wkładkę K&N która jest czysta,


Osobiście podchodzę sceptycznie do tego typu wkładek.Sprawa pierwsza to konserwacja oliwką. Ta oliwka potem osiada na MAF-ie zmieniając częstotliwość rezonansową blaszek. Druga kwestia, to przebieg powietrza może być gorzej uregulowany i powodować przekłamania. O ile w tzw pętli zamkniętej ECU skoryguje dawkę na podstawie sond, o tyle z gazem w podłodze- czyli pętli otwartej dawkuje paliwo na podstawie czujnika temp i odczytów z przepływki- a głównie z tej ostatniej. Jeśli będą przekłamania to będzie lał mniej paliwa, co będzie skutkowało słabym AFR-em i w rezultacie niższą mocą.

To można zweryfikować logując odczyty z przepływki. Przy danej prędkośći obrotowej i temp powietrza wskazania w identycznym aucie powinny być zbliżone. Ew. można włożyć fabryczny filtr i porównać. Wystarczy elm do tego.

MKV napisał/a:
kompresję trzeba będzie sprawdzić - sam już o tym myślałem (ile powinien mieć zdrowy 6A13 tak poza tym??)


Manual podaje 11,77 atmosfery. Min 8,7. Różnice maks 0,98 między cylindrami.

Marcelinho - 22-10-2012, 18:43
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
A jak myślicie co można zyskać dzięki sportowemu układowi wydechowemu???Robota idzie od złączki elastycznej.Rura 2,5 cala kat. sportowy potem sama rura i końcówka Apexi N1.Z tego co wyczytałem po necie można zyskać do około 5-8KM.Podobno dużo daje to na NM,nawet do 8-10%.
Robotę wykonuję mój spec Adam Kyriła vel Vega (608383817) ul.Podleśna przy Gwiaździstej.

MATTNATTS - 22-10-2012, 19:00

MkV a swap z sohc-->dohc (vr-4 lub fto mivec)+strojenie?
Ta opcja nie byłaby lepsza niż obróbka głowic i dłubanie w wydechu?
Wydaje mnie się że o wiele więcej informacji na temat modzenia 6a13 znajdziesz na zagranicznych forach.
Tutaj chyba nikt nawet nie pokusił się o zmianę kompletnego wydechu,z drugiej strony na samym wydechu nie ugrasz tyle by czuć różnice.
Wiem że gość o ksywie Mitsiman modził 6a13 z jakimś pozytywnym skutkiem,
u ruskich gdzieś też widziałem 190 konnego 6a13...

Cytat:
A jak myślicie co można zyskać dzięki sportowemu układowi wydechowemu???Robota idzie od złączki elastycznej.Rura 2,5 cala kat. sportowy potem sama rura i końcówka Apexi N1.Z tego co wyczytałem po necie można zyskać do około 5-8KM.Podobno dużo daje to na NM,nawet do 8-10%.

Dałoby na 100% jakieś przyrosty ale trzebaby zacząć od kolektorów.[/quote]

Marcelinho - 22-10-2012, 19:45

MATTNATTS napisał/a:
MkV a swap z sohc-->dohc (vr-4 lub fto mivec)+strojenie?
Ta opcja nie byłaby lepsza niż obróbka głowic i dłubanie w wydechu?
Wydaje mnie się że o wiele więcej informacji na temat modzenia 6a13 znajdziesz na zagranicznych forach.
Tutaj chyba nikt nawet nie pokusił się o zmianę kompletnego wydechu,z drugiej strony na samym wydechu nie ugrasz tyle by czuć różnice.
Wiem że gość o ksywie Mitsiman modził 6a13 z jakimś pozytywnym skutkiem,
u ruskich gdzieś też widziałem 190 konnego 6a13...

Cytat:
A jak myślicie co można zyskać dzięki sportowemu układowi wydechowemu???Robota idzie od złączki elastycznej.Rura 2,5 cala kat. sportowy potem sama rura i końcówka Apexi N1.Z tego co wyczytałem po necie można zyskać do około 5-8KM.Podobno dużo daje to na NM,nawet do 8-10%.

Dałoby na 100% jakieś przyrosty ale trzebaby zacząć od kolektorów.
[/quote]

Czy ja wiem,z tego co słyszałem to i bez kolektora można zyskać z 5-8KM i około 8-10% na NM.Ale czy to prawda to kwestia sprawdzenia.

Misiek :) - 22-10-2012, 19:56

A czy głowica z 6a12dohc pasuje p&p i czy da jakieś wyraźne różnice?
Ja planuje do mojego lancera włożyć, więc i tak będę musiał wydech i dolot robić od nowa :D

Marcelinho - 22-10-2012, 20:14
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Misiek jak wydech to do Adama.
Misiek :) - 22-10-2012, 20:24

Marcelinho napisał/a:
Misiek jak wydech to do Adama.

Napewno Maretzky będzie mi wsio składał i wkładał :P :D
Teraz czekam na reszte... na możliwośći modów. Jak przekłądać silnik, to wszystko za jednym razem, nie ma sensu grzebać kilka razy :P
Teraz właśnie zbieram kasę i fajnie było by jak było ze 190 KM i ponad 260 Nm przy tym zachowane dolne obroty, żeby były mocne, mocniutkie :D
Wtedy nie będzie mi schodził banan z mordki misiowe :D
A teraz nie chce zaśmiecać i robić OT, tylko czekam na konkrety.
Tak samo było z colte 4g63t awd. Mówiono dużo rzeczy, aż ktoś nie zrobił samemu...
Ja tu czekam na konkrety!

Marcelinho - 22-10-2012, 22:09
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Ok,ja najpierw hamownia i sprawdzam czy mnie poprzedni właściciel nie ściemnił z mocą (160KM i 230NM),potem wydech u Adama i następnie badanie jaki efekt.Potem Krasnobrodzka-Racing.
Tomek - 23-10-2012, 08:18

MKV, niska moc w twoim Galu zarówno na PB jak i na LPG niekoniecznie musi mieć jedną przyczynę

problemu na PB wynikają najprędzej z padniętych wtrysków, co pokazali Ci Japani na zlocie
dziwi mnie, że jeszcze nie poszedłeś tą drogą, bo wymiana wtrysków to chwila roboty, a używki można kupić za grosze
jak chcesz to mam kompletne 2 listwy z anglika o przebiegu ok 115 kkm, oddam niedrogo

problemu na LPG to już wynik po prostu słabej instalacji

Owczar napisał/a:
Osobiście podchodzę sceptycznie do tego typu wkładek.Sprawa pierwsza to konserwacja oliwką. Ta oliwka potem osiada na MAF-ie zmieniając częstotliwość rezonansową blaszek. Druga kwestia, to przebieg powietrza może być gorzej uregulowany i powodować przekłamania. O ile w tzw pętli zamkniętej ECU skoryguje dawkę na podstawie sond, o tyle z gazem w podłodze- czyli pętli otwartej dawkuje paliwo na podstawie czujnika temp i odczytów z przepływki- a głównie z tej ostatniej. Jeśli będą przekłamania to będzie lał mniej paliwa, co będzie skutkowało słabym AFR-em i w rezultacie niższą mocą.


po 1. konserwacja oliwką następuje dopiero po przejechaniu 80kkm (tak zaleca producent), nowa wkładka chyba nie jest nasączona oliwą, przynajmniej tak to wyglądało u mnie
na pewno nie w takim stopniu, żeby z niej ciekło
po 2. wielu ma KN i nie narzeka, m.in. KN siedzi i u mnie, i jakoś z tego tytułu zaniżonej mocy nie ma

komarsnk - 23-10-2012, 09:21

Też mam K&N od kilku tygodni i nie odczuwam różnicy in minus.
Niemniej nie wydaje mi się, żeby nasączanie oliwką aż do jej wyciekania z filtra było prawidłowe. Wtedy mają miejsce takie historie jak pisze Owczar, że oliwę wsysa do dolotu i osiada gdzie chce.

Owczar - 23-10-2012, 09:41

tomek84 napisał/a:
po 1. konserwacja oliwką następuje dopiero po przejechaniu 80kkm (tak zaleca producent), nowa wkładka chyba nie jest nasączona oliwą, przynajmniej tak to wyglądało u mnie
na pewno nie w takim stopniu, żeby z niej ciekło
po 2. wielu ma KN i nie narzeka, m.in. KN siedzi i u mnie, i jakoś z tego tytułu zaniżonej mocy nie ma


Żeby to sprawdzić należałoby zmierzyć moc z wkładką i ze standardowym filtrem. To że lepszy przepływ powietrza przez przepływkę niekoniecznie ma dobry wpływ może świadczyć wynik deejay-a. Pytanie także jaki przebieg ma już Twoja przepływka? Być może nie przepuszcza już tak powietrza, dzięki czemu przebieg jest bardziej laminarny. MKV napisał, że jego wkład był nowy. A odczuwanie różnicy... Ciężko będzie zauważyć bez pomiaru taką różnicę. Tym bardziej, że musisz się zatrzymać zmienić filtr i pojechać dalej.
Oczywiście nie twierdzę, że to ma negatywny wpływ i na pewno MKV-a wypluł przez to mniej, bo Derpinowi też wypluł mało KM.

tomek84 napisał/a:
problemu na PB wynikają najprędzej z padniętych wtrysków, co pokazali Ci Japani na zlocie


Ale wtedy na LPG wypluł by więcej. Instalacja już jest znacznie poprawiona i jedyne czego jej brakuje to miedzi 8mm, ale to może si e objawić niedomaganiem przy maks obciążeniu, a tutaj i poniżej tego progu nie jest lepiej.

I z całym szacunkiem do Japan-ów. Chłopaki nie są z serwisu i widać było że z interpretacją wyników mieli problem. Znają się na swojej robocie, ale diagnostyka nie należy do ich codziennych obowiązków. Rok temu z nimi rozmawiałem i generalnie nic się nie dowiedziałem o wynikach mojego. Tylko liczby....

Marcelinho napisał/a:
sprawdzam czy mnie poprzedni właściciel nie ściemnił z mocą (160KM i 230NM)


A na jakiej podstawie podawała taką moc? Coś zmieniał? Hamował go?

swinks_UK - 23-10-2012, 14:08

Owczar napisał/a:
To że lepszy przepływ powietrza przez przepływkę niekoniecznie ma dobry wpływ może świadczyć wynik deejay-a.

Piszesz o zlotowym dyno??
Proszę cie, tylko nie to, bo na zlocie to raczej był pokaz jak nie należy hamować aut.
Wynik deejaya zupełnie nie kalkulował strat na konwerterze... :wink:

No dobra... wy sobie dalej piszcie a ja sobie z boku bedę podziwiał i "zawijał papierki" :mrgreen:

Owczar - 23-10-2012, 14:16

swinks_UK napisał/a:
Proszę cie, tylko nie to, bo na zlocie to raczej był pokaz jak nie należy hamować aut.


Zgodzę się, że wyniki nie muszą mieć wiele z rzeczywistością, ale jako kryterium porównawcze dwóch takich samych aut już mogą służyć.

swinks_UK napisał/a:
Wynik deejaya zupełnie nie kalkulował strat na konwerterze... :wink:


W przypadku AT to możemy sobie mierzyć moc na kołach, bo tak jak napisałeś strat na konwerterze nie da rady skalkulować. Ale czy uważasz, że wyjęcie filtra doda jakieś KM? :> Z ciekawości w wolnej chwili zaloguję odczyty przepływki przy wyjętym filtrze :)

swinks_UK napisał/a:
No dobra... wy sobie dalej piszcie a ja sobie z boku bedę podziwiał i "zawijał papierki" :mrgreen:


No właśnie, my sobie tutaj piszemy i piszemy, a nikt się za ten tuning nie zabrał :) Gdziekolwiek się nie zapytam, to mi piszą, że to bez sensu. Bo mając możliwość swapu na VR-4 pewnie tak jest, ale chodzi o satysfakcję, że coś się zrobiło innego :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group