To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Outlander I 2,0 - olej silnikowy

olgierto - 29-06-2014, 21:17

tak czytam i dalej nie wiem co ;)

2,4 mivec + gaz jaki olej?? syntetyk,pół czy mineralny?? jakie parametry??

apg2312 - 29-06-2014, 21:24

Parametry oleju w naszych warunkach klimatycznych (w normalnych warunkach użytkowania, bo jak jeździsz na rajdy, żyłujesz silnik na maxa czy coś w tym stylu to parametry lepkości powinny być inne)
Syntetyk :
0W40
5W40
Semisyntetyk:
10W40
Mineralny:
15W40
A jaki typ oleju, to zależy od tego na jakim dotąd jeździsz, i w jakim stanie technicznym masz silnik. Co do konkretnej marki wybór należy do Ciebie.

olgierto - 29-06-2014, 21:30

właśnie problem w tym, że nie wiem jaki jest zalany bo dopiero co kupiłem auto a nie ma żadnej naklejki czy jakiegokolwiek info ;)

przebieg 182tys, silnik w dobrej kondycji bo był podpinany pod analizator spalin i parametry były bardzo zadowalające

Haiku - 29-06-2014, 21:35

Jeśli nie wiesz na czym pracował silnik bezpieczniej będzie jeśli zalejesz półsyntetyk. Możesz również wysłać próbkę dotychczasowego oleju do analizy (wykonują to np. panowie z portalu www.zmienolej.pl) i powiedzą Ci co było zalane (klasa/lepkość) oraz w jakim stanie jest olej ale nie wiem czy to jest warte tyle zachodu.
apg2312 - 29-06-2014, 21:45

Ja tam bym zaryzykował, i wlał syntetyk. 182 kkm to nie jest jakiś wielki przebieg wbrew pozorom.
olgierto napisał/a:

silnik w dobrej kondycji bo był podpinany pod analizator spalin i parametry były bardzo zadowalające

Kondycję silnika to IMHO sprawdza się wykonując pomiar kompresji cylindrów :)
Trudno tutaj tak na ślepo cokolwiek rozsądnego doradzić. Przydałby Ci się jakiś dobry i rozsądny mechanik, który by ocenił stan silnika.
Tak na marginesie - nie ma olejów półsyntetycznych. Syntetyka w tej mieszaninie jest jakieś 20-30%, reszta to olej mineralny, dodatki i uszlachetniacze :)

rezon - 02-07-2014, 15:26

olgierto napisał/a:
nie wiem jaki jest zalany bo dopiero co kupiłem auto a nie ma żadnej naklejki czy jakiegokolwiek info

1. Jaki kolor ma olej? Wyciągasz bagnet i wycierasz go w ręcznik kuchenny albo chusteczkę higieniczną. Jak ciemny, czarne osady to wymiana już, jak słomkowy - to chwilę można pojeździć. Chociaż wymiana na pewno nie zaszkodzi.
2. Niezależnie od tego co było spokojnie możesz zalać syntetyk. Najwyżej wypłucze brudy i będzie widoczne na bagnecie.
Skoro nie znasz historii auta to zasadniczo wszystkie płyny są do wymiany - oleje silnikowy, skrzynia, dyferencjały. Oprócz tego chłodniczy, hamulcowy, wspomagania sprzęgła oraz kierownicy. Jeśli masz pasek rozrządu - to również pasek i ew. rolki.
Oleje dobierz sobie np. Millersa - ja jeżdżę od ponad 100kkm na ich olejach, ale spokojnie można i innych marek http://www.millersoils.co.uk/whichoilpl.asp tu wpiszesz markę i typ autka, to zobaczysz niemal pełny zestaw tego co powinieneś zalać.

olgierto - 02-07-2014, 15:52

z tym sprawdzeniem oleju to napisałeś jak dla debila, trochę już jeżdzę autami i jezdziłem nie tylko swoimi ale również służbowymi więc wiem jak się sprawdza olej.

Może komuś się przyda taka instrukcja.

rezon - 02-07-2014, 16:06

olgierto napisał/a:
z tym sprawdzeniem oleju to napisałeś jak dla debila, trochę już jeżdzę autami i jezdziłem nie tylko swoimi ale również służbowymi więc wiem jak się sprawdza olej.

olgierto napisał/a:
tak czytam i dalej nie wiem co
2,4 mivec + gaz jaki olej?? syntetyk,pół czy mineralny?? jakie parametry??

Z postów nie wynika ani doświadczenie, ani umiejętności. Doświadczony kierowca to przecież wie, gdzie znaleźć oleje dla siebie. Ma ulubione/sprawdzone marki oleju, itd... Sprawdza lepkość w instrukcji i nie zadaje pytań "syntetyk, pół czy mineralny" to tak BTW, więc napisałem odpowiedź na poziomie pytania. Nie wszyscy muszą wiedzieć jak się sprawdza kolor oleju. Już miałem na którymś forum pytanie - jak zaglądam do silnika aby sprawdzić kolor oleju :roll:

olgierto - 03-07-2014, 09:26

wiesz jakbym jeszcze miał instrukcję to bym sobie sprawdził. Zapytałem się tylko jaki do tych aut olej najlepiej wlac i nie chodzi tu o markę ;) pozdro
Sxizo - 03-07-2014, 15:07

No więc zalałem Amsoila 5W40, a przed, poszła płukanka również Amsoil. Efekt? Ciszej, silnik w środku lśni,a odpala z pół obrotu :)

Polecam również sklep gdzie się zaopatrywałem najlepszysyntetyk.pl mają produkty z najwyższej półki, a ostatnio wprowadzili Penrite'a Enviro + w baardzo przystępnej cenie jak na taki olej.

Bizi78 - 03-07-2014, 19:32

olgierto napisał/a:
wiesz jakbym jeszcze miał instrukcję to bym sobie sprawdził.

Wystarczy sobie ściągnąć z forum :P :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58414

olgierto - 04-07-2014, 09:00

dzięi bardzo, to się przyda
Afordos - 16-07-2014, 12:22

Ja z kolei zalewam swojego oTurbionego 2.0 olejem Valvoline VR1 Racing - 5W50, wymiana oleju co 7500 + filtr.

Jestem bardzo zadowolony, wyjątkiem jest to, że ów olej jako chyba jedyny z Valvolinek nie występuje w 5L baniaku, tylko trzeba brać 4+1.

qlka2 - 17-07-2014, 07:20

Mam podobny dylemat bo nie wiem czym nasz Outek byłł zalewany ostatnio i kiedy (podobno na jesień zeszłego roku ale to może być informacja wyssana z palca). Z historii serwisowej która ostała się w ASO mam informację że kiedyś był zalewany 10w60. Czemu? nie mam pojęcia. nie wiem też czy dalej był taki olej kontynuowany. Mój mechanik od Mitsu twierdzi że nie można wlewać gęstszego z uwagi na panewki które są w tym modelu dość delikatne.
Może ktoś coś powiedzieć na ten temat?
Pozdrawiam.
Bart.

krzychu - 17-07-2014, 07:36

Do 4G63 dobrze się sprawdza Valvoline SynPower 5W40....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group