To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Reflektory - renowacja, nowe a może xenon?

Owczar - 22-07-2013, 15:47

alex87, nie dość ze zagrażasz bezpieczeństwu ruchu drogowego, to jeszcze piszesz bzdury. Zakładanie palników ksenonowych do zwykłych lamp powinno być surowiej karane bo to skrajny egoizm i głupota. Możesz je ustawiać nawet by swieciły w ziemię a i tak będziesz oślepiał.
Iron.Falcon - 22-07-2013, 15:55

TEST ŻARÓWEK wykonany przez niemieckiego właściciela galanta - może komuś ułatwi wybór.
alex87 - 22-07-2013, 18:09

Owczar, dlaczego uwazasz ze piszę bzdury ?
skoro na przegladzie jest ustawione tak ze swieci prosto i nie mrugąją kierowcy jadący z naprzeciwka więc skąd wniosek ze coś takiego kogokolwiek oślepia ?

Iron.Falcon - 22-07-2013, 18:25

według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie niefabryczne instalacje xenonowe, które oślepiają innych użytkowników z powodu braku spryskiwaczy oraz samo poziomowania.
Owczar - 22-07-2013, 18:32

alex87 napisał/a:
sporadycznie się jeszcze ktoś zdarzy


Jak myślisz dlaczego mi nikt nie mruga mimo tego, że mam bardzo dobre światła ustawione jak powinny być i nie musiałem ich na maksa opuszczać w dół?

Ano dlatego, że odbłyśnik halogenu jest przystosowany do punktowego źródła światła z małą tolerancją. Natomiast źródło światła z żarnika ksenonowego ma już większy wymiar. O ile soczewka jest w stanie odciąć te niechciane promienie, o tyle sam odbłyśnik nie.

W uproszczeniu, na rysunku poniżej kolor zielony i żółty to źródło światła z h7. Kolor czerwony to większe źródło H7. Promienie które mają źródło poza ogniskową padają pod innym kątem do odbłyśnika, przez co nie odbijają się tak jak powinny. Część wiązki świeci prawidłowo, a część świeci gdzie chce- przeważnie w oczy innych kierowców, którzy mijając się z Tobą mogą nie zauważyć rowerzysty, pieszego itd.
W efekcie mogą w ostatniej chwili próbować ominąć wjeżdżając w Ciebie czołowo. Weź też pod uwagę, że wielu kierowców nie mruga, nawet gdy ich oślepiasz w mniejszym czy większym stopniu. W ostateczności jeśli chcesz mieć te ksenony, to załóż soczewki. Nie będzie to zgodne z prawem, ale o wiele bezpieczniejsze...

alex87 napisał/a:
dlatego aby zminimalizować ryzyko zatrzymania dowódu polecam barwę białą 4300K-6000K - nie rzuca się tak w oczy że to xenon.
no i przede wszystkim mieć w bagażniki stare żarówki razem z przejściówką by w razie czego w 5 minut zalożyć oryginalne oświetlenie.


A to brzmi podobnie do tekstu:
Kradnijcie, ale tak żeby Was nie załapano, a jak już Was złapią to miejcie w kieszeni parę złotych żeby się wymigać od odpowiedzialności.

Miałem kiedyś sytuację, w której egoista z naprzeciwka jedzie z zenonami, a rowerzysta bez świateł. Dosłownie mm zadecydowały, że nie doszło do tragedii, po której - w zasadzie nie z mojej winy, ale miałbym wyrzuty sumienia do końca życia. Egoista by sobie pojechał, bo to "przecież nie jego wina"....



Iron.Falcon napisał/a:
według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie niefabryczne instalacje xenonowe, które oślepiają innych użytkowników z powodu braku spryskiwaczy oraz samo poziomowania.


Akurat nie dlatego one oślepiają innych...

Marcelinho - 22-07-2013, 18:55

MKV napisał/a:
Hugo napisał/a:
MKV, te lampy z alle... to już z wyglądu badziew. Jeśli potrzebujesz auto na codzień to ja bym wolał kupić inne reflektory (chociażby od angola), zalożyć "na razie", a swoje dać komuś do montażu soczewek jeśli sam czujesz, że nie podołasz.


No sam się tego nie podejmę - wolę, zeby to zrobił ktoś kto ma o tym pojęcie. W przypadku xenonów barwa światła najbliższa światła dziennego czyli chyba 4300K jest jak najbardziej wskazana - dużo widać a policji nie rzuca się w oczy niebieska barwa ;)


MKV,masz rację,4300K to najlepsza opcja.Jeżdżę już na tym ponad 1,5 roku i jest ok.Żadnych problemów z Niebieskimi a czasem zdarzyło się zaparkować za radiowozem.Nikt przez ten czas ani razu nie zamrugał mi że rażę po oczach.

alex87 - 22-07-2013, 19:30

Owczar, kurcze, wg mnie ta kwestia nadal pozostaje sporna pomimo iż masz sporo racji.

"dlatego aby zminimalizować ryzyko.."
uzywam xenonów właśnie z tego powodu (paradoksalnie) aby zwiększyć swoje i innych bezpieczeństwo.
dlaczego ? to proste. zwykłe lampy świecą tak ze jak ktos idzie poboczem to czesto zauważałem go niewiele przed. mowa o teranach poza terenem zabudowanym, czyli drogi przez las itp.
Na xenonach nie dość że pieszych lub rowerzystów zauważam wcześniej to jeszcze widać lepiej pobocza drogi - w tym na przykład sarny.

co do oslepiania innych kierowców. niestety nie mogę się wypowiedzieć na ten temat z pozycji zza kierownicy. natomiast pozostaje mi uznać, że już nie oslepiam nikogo z naprzeciwka.
odnosząc sie jeszcze do Twojego rysunku, wez pod uwagę to że jest on dla źródła świecącego na wprost. przy obinizeniu na sam dół te gorne czerwone kreski już nie wyglądają tak jak na tym rysunku.

zreszta co my tutaj rozmawiamy w ogole.
celem mojego postu było przyblizenie jak wygląda temat xenonow tak aby każdy wiedzial co i jak i podjął jak najbardziej świadomą decyzję.
ja nikogo do niczego nie nakłaniam. osobiscie uwazam iz xenony zwiekszają widocznosc w nocy i tym samym poprawiaja bezpieczeństwo. Ty uważasz, że oślepiają innych kierowców. uważam, że nie, lub nie na tyle by stanowiło to powazne zagrozenie.
swoją drogą jest sporo kierowców którzy zapominają wylączyć długich gdy zbliża sie inny pojazd z naprzeciwka. a xenony na pewno nie oslepiają w takim stopniu jak dlugie, a wg mnie w ogóle nie oslepiają.

Iron.Falcon,
Cytat:
niefabryczne instalacje xenonowe, które oślepiają innych użytkowników z powodu braku spryskiwaczy oraz samo poziomowania


te dwa powody są 'na pewno' przyczyną oslepiania ; -)
akurat nie są, ale już kolega Owczar, dobrze wyjasnił dlaczego nie powinno się montować xenonów do zwykłych lamp. decyzja po wszystkich za i przeciw jest własną wolą i odpowiedzialnością użytkownika.

WreX - 22-07-2013, 21:30

alex87, nie jesteś sam na drodze, nie polemizuj, gdybyś jeździł SAM i nikogo nie mijał z naprzeciwka nie byłoby problemu, ale tu chodzi o to, że powodujesz niebezpieczeństwo oślepianiem innych, jak Ci ktoś miga choćby nawet 1 na 100 to wiedz, że coś się dzieje, jak widzę, że mnie ktoś oślepia zawsze wale (migam, daje sygnały) długimi, nie istotne czy długie ma czy źle wypoziomowane czy jakieś samoróbki XENON nie ma wybacz, bo ja przez to nic nie widzę i zakładając, że cokolwiek znajduje się np między mną a Tobą, to ja oślepiony tego nie zauważę i nie polemizuj z tym, to jest złe i nikt tu tego nie pochwali. Jak chcesz to sobie na długie zamontuj xenony co miałoby więcej sensu bo i tak gasisz jak ktoś z naprzeciwka jedzie co nie zmienia faktu, że to dalej zły pomysł.
Owczar - 22-07-2013, 22:15

alex87, ja rozumiem i Twoje argumenty, ale w tym wydaniu czynisz więcej złego niż dobrego. Jeśli Ci zależy na tych ksenonach to załóż soczewki i naprawdę zobaczysz wtedy różnicę. Teraz główny snop światła i tak skierowałeś w ziemię, a oświetlasz tylko skrajną częścią wiązki.
MKV - 29-07-2013, 07:20

arturj123 napisał/a:
MKV jakbym miał trochę kasy to bym szukał lamp, które występowały w VR4/Legnum JDM.
Jak dla mnie wyglądają świetnie:
http://www.ebay.com/itm/J...f38ba79&vxp=mtr


Ale przecież one są do ruchu lewostronnego tylko i wyłącznie :P

Zhan - 29-07-2013, 11:11

alex87, to, że Ci nie migają wcale nie oznacza, że ich nie oślepiasz. Ja już też nie migam widząc oślepiające xenony naprzeciwko... bo co to da? przecież gość nie wyłączy świateł ani w ułamku sekundy nie zmieni na żarówki. Jedyne co można osiągnąć, to trafić na idiotę, któy dodatkowo da po oczach długimi. A czasem to tak oślepia, że na prawdę nie widać drogi, szczególnie jak pada deszcz i ma się przednią szybę trochę porysowaną. Co do Twoich argumentów, to owszem jeśli obniżysz na maksa reflektory to oślepiasz znacznie mniej ale sam wtedy widzisz znacznie krócej, czy to ma sens? Jeździłem rok czasu na xenonach i faktycznie świecą fajnie ale dla mnie dyskomfort spowodowany świadomością, że mogę kogoś oślepić albo stracić dowód lub odszkodowanie w przypadku stłuczki skłoniły mnie do ich zdemontowania. Jak kiedyś będę miał jeszcze zacięcie to wsadzę soczewki a tymczasem dobre żarówki i na prawdę da się komfortowo jeździć w nocy.
komarsnk - 29-07-2013, 12:08

Zhan napisał/a:
Jeździłem rok czasu na xenonach i faktycznie świecą fajnie ale dla mnie dyskomfort spowodowany świadomością, że mogę kogoś oślepić albo stracić dowód lub odszkodowanie w przypadku stłuczki skłoniły mnie do ich zdemontowania. Jak kiedyś będę miał jeszcze zacięcie to wsadzę soczewki a tymczasem dobre żarówki i na prawdę da się komfortowo jeździć w nocy.

Dokładnie tak. Jeździłem chwilę na HIDach w zwykłych lampach. Świeciło ładnie ale jednak rozsądek wziął górę i je wyjąłem. Wsadziłem soczewki i było rewelacja - nie dość, że nie oślepiałem nikogo to jakość światła o niebo lepsza ;)

ALEX-77 - 29-07-2013, 20:57

MKV napisał/a:
arturj123 napisał/a:
MKV jakbym miał trochę kasy to bym szukał lamp, które występowały w VR4/Legnum JDM.
Jak dla mnie wyglądają świetnie:
http://www.ebay.com/itm/J...f38ba79&vxp=mtr


Ale przecież one są do ruchu lewostronnego tylko i wyłącznie :P

a jak rozkleję i przełożę odbłyśniki to będzie OK ?

Owczar - 29-07-2013, 21:19

Teoretycznie tak, ale dla wprawnego policjanta będzie to oznaczało i tak zabranie dowodu.
ALEX-77 - 30-07-2013, 22:14

Owczar napisał/a:
Teoretycznie tak, ale dla wprawnego policjanta będzie to oznaczało i tak zabranie dowodu.

no wiadomo bo oznaczenia na kloszach ,ale jeżeli chodzi o prawidłowość świecenia wtedy będzie wszystko OK ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group