To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami na zimnym silniku i nowe cud

tnalag - 03-01-2013, 22:34

Sprawdziłem przed chwilą w ciemnym garażu z płynem do szyb w ręce puściłem lekką mgiełkę i na jednej cewce są przebicia (kupione miesiąc temu już raz na gwarancji były) jak obeschła nie ma przebić, ale i tak nie powinno tak być. Czy to normalne, że jak ruszam przewód WN ręką "błyska się" w miejscu gdzie go dotykam ? Te przekroczone normy czegoś tam w spalinach to pewnie wina nieprzepalonego paliwa od uszkodzonej cewki i kabla..


Jeszcze zauważyłem że z pod jednej fajki przy kablu WN wypływa trochę oleju..

cichy1124 - 04-01-2013, 00:04

W moim przypadku problemem były przepuszczające uszczelnienia świec przy pokrywie zaworów, przez co świece miały przebicia.
Gdy wymieniłem te uszczelki i świece wszystko wróciło do normy.

Hugo - 04-01-2013, 07:58

tnalag napisał/a:
Czy to normalne, że jak ruszam przewód WN ręką "błyska się" w miejscu gdzie go dotykam ?
Tak, ręce są zawsze tłuste.
tnalag napisał/a:
Jeszcze zauważyłem że z pod jednej fajki przy kablu WN wypływa trochę oleju..
No to są przebicia na fajce już napewno.
tnalag - 04-01-2013, 12:19

Przewody tak czy tak miałem wymieniać, ale z tymi cewkami jest problem. Jakiej marki wybrać cewki? na allegro dostępne są tylko od: Japan, Roco, Mobiltron, Oyodo a na intercarsie beru po 250 za sztuke :?
Hugo - 04-01-2013, 13:21

tnalag napisał/a:
Jakiej marki wybrać cewki?
Moim zdaniem tylko sprawdzone oryginały.
m6riano - 04-01-2013, 17:05

tnalag napisał/a:
Mobiltron, Oyodo

to ponoć to samo;Mobiletron to producent a Oyodo pakowacz...tak słyszałem...
po za tym według mnie to nie cewki a fajki mogą być problemem bo praktycznie nikt przy zmianie przewodów nie zmienia fajek a to przecież te same części układu WN.

tnalag - 04-01-2013, 22:22

m6riano napisał/a:
tnalag napisał/a:
Mobiltron, Oyodo

to ponoć to samo;Mobiletron to producent a Oyodo pakowacz...tak słyszałem...
po za tym według mnie to nie cewki a fajki mogą być problemem bo praktycznie nikt przy zmianie przewodów nie zmienia fajek a to przecież te same części układu WN.


Czyli przebicie na cewkach może iść od fajki? mam jeszcze dwie fajki ze starych cewek jutro je podmienie i zobaczę. Ale i tak efektu nie będzie widać bo do tego jeszcze jeden przewód ma przebicie na fajce. A co do cewek Mobiletron kosztuje 200 zł za sztuke a OYODO 128zł to chyba nie to samo. A co do ori cewek Diamond ile kosztują w ASO ktoś się orientuje może? warto się bawić w używki? jest tego trochę od gala i carismy 1.6

m6riano - 05-01-2013, 04:40

tnalag napisał/a:

Czyli przebicie na cewkach może iść od fajki?

nie spotkałem sie u mnie żeby przebicie było gdzieś w okolicach cewki czy na samej cewce..jeśloi już to na brudnej od oleju fajce pod cewką(można ją wyjąć,wyczyścić nitro,psiknąć kontaktsprejem i założyć...ale na ile to pomoże tego ci nie powiem..)
tnalag napisał/a:
mam jeszcze dwie fajki ze starych cewek jutro je podmienie i zobaczę.

przeczyść je najpierw nitro na samej końcówce oraz wewnątrz.
tnalag napisał/a:
A co do cewek Mobiletron kosztuje 200 zł za sztuke a OYODO 128zł to chyba nie to samo

nie jest wcale powiedziane....patrz np. łożyska KOYO(w pudełku japan line czy jakoś tak bywały dużo tańsze niż w pudełkach KOYO)
tnalag napisał/a:
warto się bawić w używki?

padła ci że chcesz brać nową?
ja sie przynajmniej nie spotkałem żeby padła sama cewka..po za tym używke już kupisz za 30-50zł a one nie padają...

[ Dodano: 05-01-2013, 04:41 ]
ps.pamiętaj też żeby przeczyścić miejsce styku w tym kołnierzu w cewce z fajką(tam jest taka jakby śrubka i ona lubi przyrdzewieć,ja ją brałem kontaktsprejem)

tnalag - 05-01-2013, 10:02

tnalag napisał/a:
warto się bawić w używki?

padła ci że chcesz brać nową?
ja sie przynajmniej nie spotkałem żeby padła sama cewka..po za tym używke już kupisz za 30-50zł a one nie padają...

[ Dodano: 05-01-2013, 04:41 ]
ps.pamiętaj też żeby przeczyścić miejsce styku w tym kołnierzu w cewce z fajką(tam jest taka jakby śrubka i ona lubi przyrdzewieć,ja ją brałem kontaktsprejem)[/quote]


Padły mi dwie cewki jakieś 3 tyś km po tym jak kupiłem Gala przy przebiegu 174 tkm. Widoczne przebicia gołym okiem między cewką a tym uzwojeniem. Obie cewki miały przebicia w identycznie tym samym miejscu. Faktycznie ta śrubka przy starych cewkach była przyrdzewiała, ale i tak nie będę jej czyścić bo jak napisałem są uszkodzone. Zaraz zrobie to co mi doradziłeś zobaczymy efekt.


Coś mi cytat nie wyszedł :D

[ Dodano: 05-01-2013, 11:54 ]
Poczyściłem fajki nitrem popsikałem kontaktsprajem, przy obydwu przewodach WN przy tych uszczelkach dużo oleju a fajki oblepione czymś czarnym podobnym do tawotu. Wszystko obczyściłem popsikałem na stykach i nic wciąż to samo. Ale mnie tknęło coś i się zabrałem za zawór EGR odłączyłem wężyk od zaworu i go zatkałem i jest dużo lepiej szarpania przy dodawaniu i puszczaniu gazu ustały jedynie delikatnie na trójce przy stałej prędkości ale prawie nie wyczuwalne, nie telepie budą na postoju i lepiej odpala na ciepłym. Jak silnik ostygnie zobaczę jak pali na zimnym.

I teraz tak: mogę tak zostawić czy wyczyścić EGR i podłączyć tak jak było ?

m6riano - 06-01-2013, 04:05

Lepiej chyba wyczyścić..ale zapytaj Owczara...
tnalag - 06-01-2013, 12:32

Można EGR wyczyścić nitrem ? nie mam chwilowo nic innego pod ręką..
predatorix - 15-01-2013, 14:37

Ok podepne się pod temat. W moim aucie występuje pewien kłopot a mianowicie. Gdy auto jest zimne odpala ok na ssaniu obroty koło 1800. Natomiast jak jestbcieply i go odpalam to zero skoku obrotów. Tylko koło 600. Dodam że nie jest tak zawsze. Dziś mi dał psikusa bo stałem na biegu jalowym o on mi zgasl falowaly przy tym obroty . Odpalilem go ale ciężko było.
Mam pytanie co to może być ? Czy to w/w czujnik ? Dodam że przepustnica czyszczona byla.
Prosze o rade

Zimny RDK - 16-01-2013, 13:27

To ja też się podepnę, mam problem z zawieszaniem się obrotów na 2500 rpm i falowaniem, szarpaniem podczas jazdy. Wszystko opisane w tym poście:
http://forum.mitsumaniaki...1149109#1149109
gdyby ktoś miał chwilkę to proszę zerknąć.
Pozdro 8)

tnalag - 22-01-2013, 21:54

Witam znów mam problem z Galem. Dokładnie chodzi o cewki. Dwa razy wymieniałem nowe zamienniki i raz używane oryginalne Diamond i na każdych po przejechaniu kilkuset km pojawiają się przebicia. Myślałem że to idzie tandetnymi zamiennikami i kupiłem oryginały używane po zamontowaniu wszystko elegancko chodzi, żadnych widocznych przebić, a tu dziś zaglądam pod maskę a na cewkach się iskrzy. Dlaczego cewki przepalają się po zrobieniu kilku km? Dodam że iskra skacze w tym samym miejscu na wszystkich cewkach które montowałem.



Jeszcze pytanie odnośnie przepływki. Męczy mnie długie kręcenie na zimnym podczas odpalania i dziś odłączyłem przepływkę przed odpaleniem i odziwo zaskoczył od strzała lecz w ogóle nie trzymał obrotów. Po podłączeniu obroty w normie ale znów trzeba było długo kręcić silnikiem. Czy przepływka się już kończy ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group