Forum ogólne - Instalacja wodorowa
Krzyzak - 10-01-2013, 21:49
i_Lolek napisał/a: | jeżeli zakładamy że woda z specjalnych warunkach może się palić | entropia! - już raz pisałem - te specjalne warunki są takie, że trzeba dostarczyć jej ogromnej energii do tego a ta energia nie jest za darmo
na pewno więcej jej trzeba żeby rozerwać wiązania atomów niż żeby je połączyć - dlatego w przyrodzie występuje jako H2O
i_Lolek napisał/a: | jeżeli ludzie byliby w posiadaniu silnika na wodę, to | woda została by obłożona akcyzą i wszelkimi możliwymi podatkami i byłaby droższa od produktów ropopochodnych
sveno - 12-01-2013, 01:23
Łomatko dawno się tak nie uśmiałem
Coby otworzyć oczy niektórym: żeby rozłożyć wodę na tlen i wodór trzeba dostarczyć jej energii, ile? Ano "troszeczkę" więcej niż da proces odwrotny czyli łączenie wodoru z tlenem (spalanie).
Problem polega na tym, że tą energię którą otrzymamy ze spalenia wodoru w silniku należy pomnożyć przez sprawność silnika (jakieś 25%) potem przez sprawność alternatora (nie wiem dokładnie ile ale strzelam że coś z przedziału 50-80%) i dopiero ten wynik możemy przenieść na rozkład wodoru.
To tak jakbyście chcieli połączyć silnik elektryczny z prądnicą z jednej strony paskiem klinowym a z drugiej przewodami elektrycznymi, ni jak nie będzie to się kręcić. Dziękuje, dobranoc.
i9i - 12-01-2013, 01:34
sveno napisał/a: | To tak jakbyście chcieli połączyć silnik elektryczny z prądnicą z jednej strony paskiem klinowym a z drugiej przewodami elektrycznymi, ni jak nie będzie to się kręcić. |
Chwila, chwilunia, chwileczka. Będzie się kręcić jak do paska dołączymy kółko od rowerka treningowego z zasiadającą nań teściową bądź posłuszną żoną pozwalającą się wykorzystywać do celów naukowych.
sveno - 12-01-2013, 02:05
i9i,
Jeszcze mi się przypomniało: Ci którzy wierzą w te bajki o HHO (w sumie to takie Perpetuum mobile I rodzaju) zastanówcie się czemu wielkie koncerny motoryzacyjne wydają miliardy $ na walkę z zużyciem paliwa przez samochody i czystością ich spalin podczas gdy mamy za grosze takie cudowne rozwiązania jak HHO, magnetyzery itp. ??? Filtry cząsteczek stałych są dużo bardziej skomplikowane niż ta instalacja HHO, a ta niby podnosi czystość spalin o 40%
yam1530 - 25-02-2013, 23:36
Trzeba sprawdzać i próbować.
Lpg niszczy silniki ,a i tak wielu go używa. Bimber oślepia i zabija a piją go miliony( 1kg cukru 0,6l dobrej gorzały 1410 PAMIĘTAJCIE) co jeszcze?
Samochody elektryczne nieopłacalne w produkcji mało efektywne itp dla kogo?
Czy oglądał ktoś "Who Killed the Electric Car?"? Moim zdaniem wiele już zostało odkryte by żyło nam sie lepiej. Teraz mądre głowy myślą jak one mogą na tym zarobić:)
Jeżeli państwo nie zarabia to się do tego nie garnie. Darmowe serwery padają a Chomik istnieje cud jakiś cy cus.
micekm - 28-02-2013, 23:09
Tak czytam i mam te same obawy co inni i powiem wam że postaram się zrobić naprawdę rzetelny test.
Mam już podzespoły i na dniach będę montował cały system sobie sam i wsadze to do Pajero 2,5 td . Postaram się to w miarę regularnie dokumentować tu na forum tak, aby każdy pesymistycznie nastawiony jak ja sam, mógł zobaczyć czy warto. Już dawno chciałem to zbudować, ale jakoś dopiero ostatnio udało mi się pozbierać informacje co i jak i już wiem
Obiecuje że podejdę do sprawy jako sceptyk bo nie jestem przekonany co do skuteczności ale szczerze chciałbym się miło zaskoczyć niż z góry nastawiać na sukces. Policzymy ile kosztuje zrobienie tego cudu, i po jakim czasie się zwróci i co najważniejsze kiedy zacznie " zarabiać". Misiek pali swoje to może to całe HHO pomoże mu palić mniej.
wrzucę link do tematu dla zainteresowanych.
RalfPi - 01-03-2013, 06:25
yam1530 napisał/a: | Trzeba sprawdzać i próbować.
Lpg niszczy silniki ,a i tak wielu go używa. Bimber oślepia i zabija a piją go miliony( 1kg cukru 0,6l dobrej gorzały 1410 PAMIĘTAJCIE) co jeszcze?
Samochody elektryczne nieopłacalne w produkcji mało efektywne itp dla kogo?
Czy oglądał ktoś "Who Killed the Electric Car?"? Moim zdaniem wiele już zostało odkryte by żyło nam sie lepiej. Teraz mądre głowy myślą jak one mogą na tym zarobić:)
Jeżeli państwo nie zarabia to się do tego nie garnie. Darmowe serwery padają a Chomik istnieje cud jakiś cy cus. |
1) Proponuję Tobie zajrzeć do wątku o samochodach elektrycznych ("samochód przyszłości") - w mojej opinii cena samochodu elektrycznego jest podyktowana ceną komponentów (bateria akumulatorów, silnik, falownik/układ zasialania).
2) Owszem - LPG niszczy silnik (benzyna też ) ale tak czy siak na LPG jest taniej.
3) Słuszna inicjatywa z tym testem, ale obawiam się, że może być krucho...
jakie przebiegi robisz swoim Pajero?
Pozdrowienia!
cns80 - 01-03-2013, 09:59
micekm, nie bądź tylko zdziwiony jak zapłacisz kilkanaście tys zł na fundusz ochrony środowiska.
Nikt nie zadał sobie trudu żeby policzyć reakcję chemiczną i jej substraty i produkty. Nie mogę teraz znaleźć linka, ale już kiedyś na forum chemicznym kilka osób udowodniło że zarówno tlen jak i wodór z tej reakcji nie jest całkowicie spalany tylko (chyba ze względu na specyficzny rodzaj wiązań po rozerwaniu) wiąże się z azotem z powietrza tworząc substancje szkodliwe.
sveno - 01-03-2013, 12:40
cns80 napisał/a: | wiąże się z azotem z powietrza tworząc substancje szkodliwe. | czytaj amoniak.
micekm, szacunek za upór. Czekam na wyniki, tylko weź rób te testy jakoś tak miarodajnie.
yam1530 - 02-03-2013, 20:14
micekm, jak byś potrzebował jakiejś pomocy to pisz. W weekandy jestem w Brzegu.
Mam kilka blaszek z nierdzewki, czekają na lepsze czasy:)
micekm - 03-03-2013, 11:52
Testy będą miarodajne bo podchodzę to tematu dość sceptycznie. Widziałem kilka gotowych zestawów HHO i swojego czasu chciałem kupić taki ale wczesniej miałem Vito V220 i tam nie było miejsca na instalację.
Tu w Pajero I miejsca mam w cholere i mogę to tam spokojnie wsadzić.
Jedyny problem jaki obecnie staram się rozgryźć to sterowanie tym HHO. Widziałem regulatory regulowane ale wydaje mi się to troche chore żeby przy każdym postoju, czy korku czy światłach śmigać tym regulatorem.
Dajcie mi jeszcze kilka dni , bo obecnie kompletuje potrzebne elementy. Staram się pozyskiwać wszystko z odzysku. Blachę mam z rur kwasoodpornych, instalacja będzie bardzo prosta, włącznik w kabinie itd. Będą fotki każdego etapu budowy, no i później zalejemy miska do pełna i zobaczymy ile mniej spali z tym HHO
Zainteresowanych zapraszam tu do tego tematu. Podam link do testu i każdy będzie mógł wyciągnąć swoje wnioski i opinie.
Pozdr. Micekm
[ Dodano: 03-03-2013, 11:54 ]
yam1530 napisał/a: | micekm, jak byś potrzebował jakiejś pomocy to pisz. W weekandy jestem w Brzegu.
Mam kilka blaszek z nierdzewki, czekają na lepsze czasy:) |
Jak masz coś prostego to chętnie bo mam blaszki z odzysku z rur kwasoodpornych ale ciężko mi je będzie wyprostować bo były walcowane. W brzegu ciężko kupić blachę w arkuszu , jak już to min 2 m2 a to sporo jak na moje potrzeby
Potrzeba 9 szt o wym ok 15 cm x 10 cm żeby wydajność była duża..
Daj znać jak masz gdzieś nadmiar to będziesz miał swój udział w testach
[ Dodano: 03-03-2013, 12:17 ]
RalfPi napisał/a: | yam1530 napisał/a: | Trzeba sprawdzać i próbować.
Lpg niszczy silniki ,a i tak wielu go używa. Bimber oślepia i zabija a piją go miliony( 1kg cukru 0,6l dobrej gorzały 1410 PAMIĘTAJCIE) co jeszcze?
Samochody elektryczne nieopłacalne w produkcji mało efektywne itp dla kogo?
Czy oglądał ktoś "Who Killed the Electric Car?"? Moim zdaniem wiele już zostało odkryte by żyło nam sie lepiej. Teraz mądre głowy myślą jak one mogą na tym zarobić:)
Jeżeli państwo nie zarabia to się do tego nie garnie. Darmowe serwery padają a Chomik istnieje cud jakiś cy cus. |
1) Proponuję Tobie zajrzeć do wątku o samochodach elektrycznych ("samochód przyszłości") - w mojej opinii cena samochodu elektrycznego jest podyktowana ceną komponentów (bateria akumulatorów, silnik, falownik/układ zasialania).
2) Owszem - LPG niszczy silnik (benzyna też ) ale tak czy siak na LPG jest taniej.
3) Słuszna inicjatywa z tym testem, ale obawiam się, że może być krucho...
jakie przebiegi robisz swoim Pajero?
Pozdrowienia! |
poruszam się głównie w mieście ale od czasu do czasu robię trasę Brzeg - Gliwice - Brzeg to jest ok 280 - 300 km w sumie ok 2 x w miesiącu.
Zdecydowanie miasto to przewaga.
Na potrzeby testu pojeździmy ok 300 km na A4, później ok 300 km w mieście.
Spalanie bez HHO już mam pospisywane i wynosi 12,10 do 12,30 L\100km miasto.
Spalanie w Pajero jest dosyć stałe a poruszam się raczej tak samo i podobne odległości w ciagu dnia. średnio ok 1000 km w mieście w ciągu 3 tyg.
Spalanie na trasie będę mierzył w następny weekend także jeżeli HHO zmniejszy moje spalanie choćby o 1,5 L\100km to będzie dobrze. Nie zamierzam ani delikatniej jeżdzić, ani przekłamywać testu bo jestem ciekaw czy to tak naprawdę coś daje.
Trzeba pamiętać że koszt instalacji, montażu itd musi się zwrucić i dopiero będziemy oszczędzać także postaram się to rzetelnie przedstawić.
sveno - 03-03-2013, 12:29
micekm napisał/a: | Potrzeba 9 szt o wym ok 15 cm x 10 cm żeby wydajność była duża.. | jaki masz alternator? Ile amper?
micekm napisał/a: | jeżeli HHO zmniejszy moje spalanie choćby o 1,5 L\100km to będzie dobrze. | optymista, robimy zakłady? Ja stawiam na wynik +0.5l więcej niż bez HHO
micekm - 03-03-2013, 12:36
sveno napisał/a: | micekm napisał/a: | Potrzeba 9 szt o wym ok 15 cm x 10 cm żeby wydajność była duża.. | jaki masz alternator? Ile amper?
hmm chyba 60 ale nie jestem pewnien, muszę zobaczyć
micekm napisał/a: | jeżeli HHO zmniejszy moje spalanie choćby o 1,5 L\100km to będzie dobrze. | optymista, robimy zakłady? Ja stawiam na wynik +0.5l więcej niż bez HHO |
to nie jest żaden wyścig. Poprostu mam czas, mogę się pobawić. Dla mnie to zabawa bo mam sporo czasu na takie wynalazki. Jestem typowym " grzebaczem garażowym" i lubie takie nowinki. Sprawdzę, policzymy i będzie wiadomo. Nie zakładam że będzie więcej niż teraz.. ale tez nie zakładam że będzie mniej
Pojezdzimy, zobaczymy
Może kolega ma jakieś doswiadczenie w tej dziedzinie to możesz cos podpowiedzieć.
Dlaczego uważasz że samochód spali więcej niż bez HHO?
Przy poborze 20 A czy nawet 25 A ?
Tyle zostaje mniejwiecej mocy po tym jak alternator już doładuje aku i zasili światła i radio itd.
Akumulator 70 Ah - czyli alternator poświęca ok 22 A na ładowanie.
Do dyspozycji mam nadal ok 40 A z czego chcemy zabrać ok 20 - 25 A
Skąd pomysł że spali więcej?
Uzasadnij bo rzucasz komentarze niczym nie poparte.
yam1530 - 04-03-2013, 09:32
micekm Wymiary blaszek sprawdzę w następny weekend. Na złomowiskach można dostać czasem dobry materiał.
J, ak zamierzasz sterować natężeniem prądu?
RalfPi - 04-03-2013, 09:39
yam1530 napisał/a: | micekm Wymiary blaszek sprawdzę w następny weekend. Na złomowiskach można dostać czasem dobry materiał.
J, ak zamierzasz sterować natężeniem prądu? |
Z tego co wiem, to ludzie dają zwykły Modulator Szerokości Impulsu ( czyli procesor + dwa tranzystory + kilka elementów pasywnych + prosty program).
Ja uważam, że może spali mniej - ale to z tego powodu, że będzie mniej ciśnięty
|
|
|