[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - ETACS - Opcje komputera pokładowego.
tyku - 06-02-2013, 10:54
boski, Co konkretnie zmieniłeś u siebie? Jak możesz to wymień.
boski - 11-02-2013, 13:37
Cześć Wszystkim ponownie
Nie mam dobrych wieści. Dziś byłem w Germazie. Po około godzinie oczekiwania okazło się że w moim 2010 roczniku nie da się nic. Nie ma możliwości aktywacji follow me home, awaryjnych przy nagłym hamowaniu, aktywacji wskaźnika poziomu płynu do spryskiwaczy opuszczania szyb z kluczyka. I o ile rozumiem że mogę nie mieć czujnika aby mieć wskazanie płynu to z resztą nie powinno być problemu. Po chwili okazało się że mam przy sobie manual do ustawienia opuszczania szyb, no i okazało się że jednak się da. Niestety to była jedyna funkcja którą mi aktywowano. Jednak od specjalisty usłyszałem, że MMC nie szkoli ich z takich elementów, więc może się da ale nie bardzo wiedzą jak.
Mam pytanie czy ktoś jest w stanie podać manual tzn krok po kroku jak aktywować funkcje w mut III? Czy ma ktoś wiedzę, czy wersja oprogramowania komputera jest istotna? Jeśli tak to jaka powinna być?
Btw. było również kilka prób aktualizacji oprogramowania które zakończyły się nie powodzeniem. tzn wyskakiwał komunikat aby zacząć jeszcze raz.
pozdro 600
aaaaa koszt 126zł brutto
sila - 21-03-2013, 20:55
czy ma ktos namiar na tego magika?
Trik - 22-03-2013, 00:58
Zgłoś się do Tokyo. W rozsądny sposób podchodzi do sprawy. Przynajmniej nie jest to jakiś szarlatan(magik), którego ktoś tam polecał bo wieje od niego hura optymizmem. On Ci powinien wyjaśnić co się da, a czego się nie da wykonać.
Panowie ta lista życzeń od tego magika, to nie jest tak że ma być i koniec. Wszystko zależy od konfiguracji krańcówek, przekaźników itp. oraz od zawartości ETACS/softu i tego czy ten że ETACS jest wstanie przyjąć zmiany bez szkody dla siebie i całego tego bajzlu którym zawiaduje.
ostry85 - 09-04-2013, 22:21 Temat postu: :) Dowiedziałem się od ASO że opuszczanie szyb tylko da się z kluczyka jeśli wszystkie się domykają w automacie. Moja szyba tylko od kierowcy się zamyka w taki sposób.
W czwartek jadę na serwis wymienić odbojniki i łożyska (przód), przy parkowaniu albo przejeżdzaniu przez leżącego policjanta skrzypi zawieszenie.
Wtedy bedę chciał też aby mi włączono "fog lights", bo kupiłem kit, ale trzeba aktywować.
w modelu z 2011 światła antykolizyjnego hamowania (awaryjne) działąją w standardzie. nie wiem czy jest tam czujnik bezwładnościowy czy w wyniku dużego spadku (delta), różnicy prędkości uruchamia sygnalizację.
fałlow home są również w standardzie - uruchamiamy panowie następująco:
wyjmujemy kluczyk i włączamy długie, czyli gałkę lewą do siebie, tak jakbyśmy chcieli komuś mrygnąćdługimi. Fallow home włącza się na 15sec.
inspekcje kasujey wciskając info 3x wolno 3x szybko (lub na odwrót, po sygnałach) i klikamy po kolei jakie przedziały inspekcji chcemy (każdy region kraju ma inne)
kolejnym ciekawym elementem w wersji inform jest (nie pamiętam dokłądnie) właćzanie automatu? w wentylacji. przyciskając na 10 sec środkową gałkę - klima - usłyszymy 3 dzwięki, jeśli powtórzymy to i znowu wciśniemy nawiem - guzikwłączenia klimatyzacji usłyszymy 2 sygnały. nie pamietam czy 3 włącza czy 2 włącza... tak samo włączamy / wyłaczamy automat od stred nawiewu trzymajac ogrzewanie szyby.
czy coś jeszcze....
podgrzewanie lusterek... zachęcam do kupienia mat na allegro, rozkręcenia lusterek (bardzo proste) i naklejenia mat na tafle szkła. odklejanie jest czasochłonne, ale warto bo kable są pociągniete pod samo lusterko -konczą sie na tweeterze. włączamy ogrzewaniem tylniej szyby.
światła dzienne... światła dzienne w krajach jak Australia czy USA są w długich i jest w nich moduł + przekażnik pod maską w bezpiecznikach. u nas nie ma nawet złącz pod przekaźnik. za trchę ponad 100zł można kupić dobry moduł z sygnalizacją. polecam paluszek - moduł. przestrzegam przed modułami z allegro które po podłączeniu również powodują spadek napięcia na długich. Ale w odróżnieniu od prawdziwego układu, można kupić pudełko z rezystorem/rezystorami - co jest niczym innym jak pobieraniem tej samej energii co długie tyle że nie rażą innych kierowców. Oszczędność alternatora (akumulator ma tylko dwa stany - rozładowania i ładowania) przy zakupie takiego "opornika" będzie tlyko w naszym umyśle, mijania 55w, długie 60w. No moze na desce i pozycyjne tylnie zgasną, ale do brzegu. Właściwy modu DRL- taki jak Oryginalny działa na zasadzie wypełnienia pojemnościowego napięcia. wtedy nie tylko świeci ale i... pobiera 30% prądu
co tu jeszcze przekaza.... pytajcie...
zaciągniety ręczny, klikamy info i długo trzymamy aby wejść w menu gdzie mozemy zmienić mile na km czy spalanie średnie nie kasowane po 4 godz. itd...
trzymanie długo guzika cd włączamu AUX.
no nie wiem co mógłbym jeszcze napisach, chyba wyczerpałem to co pamiętam
P.S. Ciekawostka, możemy uzyskać spalanie na poziomie jakie podaje producent w silniku 1.6. tzn 4.7 l/100km. Bez pisania bajek taki wynik osiągnąłem pod dystrybutorem i na kompie (dystans 500km). Chaczyk? trzeba jechać od północy do 6 rano 70-80km/h na piątym biegu i nie zwariować hehehe
Pozdrawiam z Gdyni
maniax86 - 09-05-2013, 13:56
odbierałem wczoraj auto po naprawie po stłuczce w swoim ASO i zagadnąłem kierownika serwisu czy coś wie na temat funkcji, które są ukryte a które mozna uaktywnić.... i faktycznie jest cała lista funkcji, które po podpięciu pod kompa można uaktywnić, ale nie wie na 100% co dokładnie mozna zrobic.... bo w zależności od roku modelowego to się zmieniało.... wiec zapytałem o koszt takiej imprezy.... 120 zł.... ale.... jak dla pana będzie gratis niestety dosyć póxno odbierałem auto i elektryka już nie było.... wiec mam podjechać sobie aby to poustawiac jak mi będzie pasowało
marcowoj - 05-06-2013, 12:18
maniax86 napisał/a: | wiec mam podjechać sobie aby to poustawiac jak mi będzie pasowało |
Czy byłeś już w ASO "pobawić" się ustawieniami komputera? Mam też pytanie, jak masz ustawione włączanie świateł mijania bo nie wiem jakie są możliwości w naszej wersji. Ja mam narazie włączanie ręczne i zastanawiam się co można ustawić na komputerze w ASO odnośnie świateł.
maniax86 - 05-06-2013, 13:35
marcowoj, jeszcze do ASO nie dojechałem..... ale może do końca miesiąca dam rade podjechać.... wiesz co ja mam światła mijania ustawione od nowości tak, że zostawiam je cały czas włączone.... nie musze przekręcać na "off" gdy gasze silnik bo same gasną po otwarciu drzwi....
Luk - 05-06-2013, 13:43
maniax86 napisał/a: | od nowości tak, że zostawiam je cały czas włączone.... nie musze przekręcać na "off" gdy gasze silnik bo same gasną po otwarciu drzwi.... |
Tylko że przy rozruchu światła włączają Ci się jeszcze przed rozrusznikiem, a w "opcji skandynawskiej" załączają się dopiero po odpaleniu. To samo przy gaszeniu - Tobie zgasną dopiero jak drzwi otworzysz Trochę większe zużycie akumulatora. No i jeszcze jedno: jak zapalisz światła z gałki, to przygasają wskaźniki - stają się nieczytelne w słońcu. W "opcji skandynawskiej" zapalają się tylko światła - reszta jest tak, jak by były zgaszone.
maniax86 - 05-06-2013, 14:41
Luk, mam dokładnie tak jak piszesz... ale czy są nieczytelne na słońcu?? hmmm generalnie w czasie jazdy mało patrzę na zegary wiec mi to akurat nie przeszkadza
Luk - 05-06-2013, 15:19
maniax86 napisał/a: | ale czy są nieczytelne na słońcu?? hmmm generalnie w czasie jazdy mało patrzę na zegary wiec mi to akurat nie przeszkadza |
Głównie chodzi o wyświetlacz radia, sporo osób uaktywniało "opcję skandynawską" tylko z powodu nieczytelnego wyświetlacza radia w dzień (bo jak ustawisz podświetlenie na maksa, to w nocy jest za jasno)
maniax86 - 06-06-2013, 07:27
Luk, tak masz rację wyświetlacz z radia pod słońce jest nieczytelny.... ale szczerze powiedziawszy po co mam na niego patrzeć?? muzyke mam cały czas odpaloną z CD a na godzinę mało kiedy patrze...
pablo diablo - 06-06-2013, 09:14
Opcja włączenia najpierw świateł potem rozruch silnika to beznadziejny pomysł nie wiem poco to tak wymyślili bo to obciążenie dla rozruchu.
Dodatkowa rzecz czasem zdarza sie tak że dojeżdżam do pewnego momentu gaszę silnik i czekam w samochodzie a światła sie świecą muszę drzwi otworzyć i zamknąć żeby sie wyłączyły bo jak wyłączę gałką to potem zapominam że nie mam świateł tak ze opcja skandynawska jak najbardziej
Lobuz33 - 06-06-2013, 10:22
No właśnie najgorsze w tej opcji skandynawskiej jest, że te światła sie pierwsze włączają. Mnie to też denerwuje. Nie wie ktoś czy jest opcja żeby automatycznie uruchamiały się dopiero po uruchomieniu silnika, a nie przed?
pablo diablo - 06-06-2013, 11:48
Luk napisał/a: | maniax86 napisał/a: | od nowości tak, że zostawiam je cały czas włączone.... nie musze przekręcać na "off" gdy gasze silnik bo same gasną po otwarciu drzwi.... |
Tylko że przy rozruchu światła włączają Ci się jeszcze przed rozrusznikiem, a w "opcji skandynawskiej" załączają się dopiero po odpaleniu. . |
Lobuz33 napisał/a: | No właśnie najgorsze w tej opcji skandynawskiej jest, że te światła sie pierwsze włączają. Mnie to też denerwuje. Nie wie ktoś czy jest opcja żeby automatycznie uruchamiały się dopiero po uruchomieniu silnika, a nie przed? |
kolega Lobuz33 dołącza do grupy nieczytających posty ze zrozumieniem
|
|
|