To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - LPG w ASX 1.6

plecho1 - 19-04-2013, 13:15

Zakładając instalację LPG trzeba wiedzieć jak działa i co jest dostępne na rynku aby nie dać się oszukać. Ja przy obecnym autku też trochę olałem temat, bo wcześniej nie miałem żadnych problemów, przez co musiałem dodatkowo dołożyć trochę swojego czasu i około 400zł. W sumie instalacja wyniosła mnie 2400zł. Wymiana reduktora kosztowała mnie 150zł bo zrobiłem to sam i nie był to sprzęt BRC. Nigdy nie polecam instalacji BRC mimo, że są bardzo dobre, bo ewentualny serwis może być dotkliwy dla kieszeni i wiele zakładów montujących te instalacje wbrew pozorom nie robi tego zbyt fachowo.
RalfPi - 25-04-2013, 07:53

http://moto.wp.pl/kat,551...1078f&_ticrsn=5
dariopa - 06-09-2014, 21:49

Witam
czy ktoś orientuje się kiedy znowu będą montować LPG w miśku ASX ? Dzwonie do centrali
i od Lutego mi ciągle mówią że jeszcze trwają jakieś ustalenia i rozmowy na tematy techniczne . W torbę jelenia czy w tym kraju zawsze muszą być problemy ! W 2013 r montowali a w Pazdzierniku 2013r wstrzymali i nie wiadomo do kiedy , no to jest chore
Czy ktoś zakładał już instalacje LPG do ASX z sil. 1.6 Mivec 117KM STOP&GO ? Proszę o porady .Pozdrawiam.

mrdread - 07-09-2014, 09:58

Ja dałem sobie spokój z serwisem ... bo i tak instalacja nie jest montowana przez serwis bezpośrednio tylko auto jedzie do "zwykłego" gazownika
Wcześniej tylko dostałem od centrali pismo ze nie tracę gwarancji na samochód po zainstalowaniu LPG.
Mam juz przelatane 5000 na LPG. A gaz założony w jednym z najlepszych zakładów w okolicy, jak nie w Polsce.

dariopa - 07-09-2014, 13:23

Do (Mrdread ) proszę podziel się co trzeba zrobić aby taki papier dostać z centrali bo mnie 2 miesiące temu powiedzieli że stracę gwarancje jak założę LPG i czy montowałeś już po pierwszym przeglądzie czy wcześniej ? Ja mam teraz 6000 dopiero przejechane ale chcę założyć tylko nie wiem gdzie i co. Wiem tylko tyle że auta z salonu z Bielska- Białej dawali do zgazowania do Tychów .Pozdrawiam.
mrdread - 08-09-2014, 21:38

Takie coś dostałem z centrali MMC Car Poland Sp. z o.o w odpowiedzi na oficjalne pismo w kwestii założenia LPG do nowego ASX

Kod:
Witam,
W odpowiedzi na pytanie, uprzejmie informuję, że w naszej ofercie nie ma dedykowanych instalacji LPG do naszych samochodów, po zamontowaniu których zostaną zachowane pełne prawa gwarancyjne. Należy jednak wskazać, że w przypadku zamontowania instalacji LPG, gwarancja może być ograniczona (nie następuje całkowita utrata gwarancji). Oznacza to, że z gwarancji wyłączone będą usterki wynikające z zastosowania instalacji LPG, natomiast inne usterki, które nie zostały spowodowane przez instalację LPG nadal będą usuwane na koszt gwaranta.

W przypadku zainteresowania instalacją LPG, uprzejmie proszę o kontakt z dealerem Mitsubishi, który przedstawi szczegóły w zakresie montażu instalacji, jak również ofertę cenową. (...)

mazzi81 - 07-07-2015, 21:04

Witam,

poniżej zamieszczam pytanie i odpowiedz MMC w sprawie lpg (07.2015r.)

Dzień dobry.

Zwracam się z pytaniem czy firma Mitsubishi rekomenduje montaż instalacji gazowej do modelu ASX 1.6 fl.
Czy montaż instalacji we wskazanym przez Dealera / Dystrybutora warsztacie zachowa fabryczny okres gwarancji ?
Przesyłam link z opisem instalacji LPG dla modelu ASX 1.6
http://autoflesz.com/test...ofabryczny.html
Z góry dziękuje za odpowiedz.

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na pytanie, uprzejmie informuję, że w naszej ofercie nie ma instalacji LPG dedykowanych do naszych samochodów, po zamontowaniu których zostaną zachowane pełne prawa gwarancyjne. Należy jednak wskazać, że w przypadku zamontowania instalacji LPG, gwarancja może być ograniczona (a nie odebrana). Oznacza to, że z gwarancji wyłączone będą usterki wynikające z zastosowania instalacji LPG, natomiast inne ewentualne usterki, które nie zostały spowodowane przez instalację LPG nadal będą usuwane na koszt gwaranta.

Odnosząc się do instalacji BRC, to z informacji uzyskanych „z rynku” wynika, że niektórzy użytkownicy dostosowywali swoje samochody do zasilania gazem (instalacje BRC), przy czym zawsze uruchamiany był dotrysk paliwa bazowego. Nie posiadamy jednak danych dotyczących ewentualnych awarii spowodowanych bezpośrednio przez zasilanie LPG.

Haiku - 27-07-2015, 09:21

Posiadam instalację BRC Sequent 24 MY11 i jestem w pełni zadowolony. Średnie spalanie LPG po przejechaniu 10tys km mam 8,31 wg zapisów w motostat. Nadmieniam, że instalację zakładałem po upływie gwarancji.
mazzi81 - 27-07-2015, 20:03

A czy ktoś już przejechał jakiś większy dystans na LPG (ok. 100 000km) ?
Dopiero po takiej odległości wychodzą problemy.
Czy ktoś się orientuje jak kiedyś był LPG oferowany "fabrycznie" to do tych samych silników co teraz czy coś pozmieniali ?

hedrik - 02-08-2015, 13:18

mazzi81 napisał/a:
A czy ktoś już przejechał jakiś większy dystans na LPG (ok. 100 000km) ?
Dopiero po takiej odległości wychodzą problemy.


Po 100 000 km to może się wydarzyć wszystko i niekoniecznie problem może tkwić w instalacji LPG. Zresztą to zależy jak się dba o auto, silnik i instalację. Jeśli chodzi o instalację BRC to jest na pewno trwalsza od konkurencji, ale wszystko zależy od poprawnego montażu i odpowiedniej regulacji, a przy 100 tys.km także od systematycznych wymian filtrów, sprawdzania zaworów, wtrysków itp.

RaVciO - 02-08-2015, 16:31

Myślę, że to co było instalowane fabrycznie nie ma większego znaczenia, najważniejszy jest dobry gazownik, który porządnie zainstaluje i ustawi instalację. Według mnie od instalacji ważniejszy jest instalator.
Haiku - 05-08-2015, 13:48

RaVciO napisał/a:
Po 100 000 km to może się wydarzyć wszystko i niekoniecznie problem może tkwić w instalacji LPG. Zresztą to zależy jak się dba o auto, silnik i instalację. Jeśli chodzi o instalację BRC to jest na pewno trwalsza od konkurencji, ale wszystko zależy od poprawnego montażu i odpowiedniej regulacji, a przy 100 tys.km także od systematycznych wymian filtrów, sprawdzania zaworów, wtrysków itp.


RaVciO napisał/a:
Myślę, że to co było instalowane fabrycznie nie ma większego znaczenia, najważniejszy jest dobry gazownik, który porządnie zainstaluje i ustawi instalację. Według mnie od instalacji ważniejszy jest instalator.


Macie rację. Nawet najlepszą instalację może zepsuć fatalny montaż i brak dobrej regulacji.
Nie mam żadnych profitów z tytułu reklamowania instalacji BRC lecz miałem je w Mitsubishi Lancer 2.0 (2003 rok), Honda Civic 1.7 vtec (2001), Mitsubishi Lancer 1.6 (2006 rok) a teraz w Mistubishi ASX. Z własnego doświadczenia mogę polecić tą firmę (w Civic instalacja zrobiła 150 tys km bez wymiany wtryskiwaczy gazowych czy parownika). Oczywiście zawsze trzeba dbać o: regulację luzów zaworowych, wymianę oleju, filtrów, świec...

mazzi81 - 06-08-2015, 21:25

Czy ktoś liczył realne koszty posiadania LPG ?
Jak często należy wykonywać wymianę świec, robić regulację luzów zaworowych i inne niedogodności ?
Czy należy stosować tzw. lubryfikację ?
Jak z cewką w ASX ? jest jedna czy osobna na każdą świecę ?
Z doświadczenia z poprzednich moich aut były takie, że jak tylko założyło się LPG to zaraz (kilkadziesiąt tys. km) zaczęło się coś dziać :( Stąd było moje wcześniejsze pytanie czy ktoś już zrobił większy dystans na LPG.
Pozdrawiam.

RaVciO - 06-08-2015, 22:18

mazzi81 czy już odpowiedziałeś sobie na pytanie czy na pewno chcesz instalować LPG? Być może mylnie, ale odnoszę wrażenie, że raczej nie i chcesz się utwierdzić w tym przekonaniu.

Nie mam ASXa, ale odnośnie cewek wydaje mi się, że można w miarę łatwo to ustalić otwierając maskę ;-)

RalfPi - 07-08-2015, 10:21

mazzi81 napisał/a:
Czy ktoś liczył realne koszty posiadania LPG ?

Pozdrawiam.

Tak - dla Lancera:
Za RalfPi"Realny koszt w mojej opinii za całą operację sprawdzenia luzów to 170zł, a sprawdzenia i regulacji luzów to 800-1200zł(w zależności..) Ja już przemachałem na LPG 80kkm, co daje realną oszczędność rzędu 3l benzyny (10LPG+0.5PB vs 8.5Pb), co daje po odliczeniu kosztów przeglądów itp koło 15kzł/100kkm. Odliczając cenę instalacji i 1 regualcji(załóżmy, że musi być zrobiona), to i tak wychodzi z 10kzł przy pierwszych 100'000km, a w kolejnych (zakładając podobne warunki) około 14kzł.
Mniej więcej 12kzł/100'000km.
Nie jest to szał, ale źle to też nie wygląda :)
Oczywiście, mamy częstsze wizyty na stacji, trochę więcej zachodu i mniej przestrzeni w bagażniku..
"

Wyliczenia były chyba dla innej ceny Pb i LPG jak teraz - obecnie (10LPG+0.5Pb (23zł) vs 8.5Pb (41zł) - to prawie 4l Pb.



mazzi81 napisał/a:

Jak często należy wykonywać wymianę świec, robić regulację luzów zaworowych i inne niedogodności ?.


Trochę więcej zachodu - uciążliwe to nie jest - raz na 30kkm dla świętego spokoju można pojechać na kontrolę (3-4h).
mazzi81 napisał/a:

Czy należy stosować tzw. lubryfikację ?
.
Myślę, że dobra instalacja, prawidłowa technika jazdy i odpowiednie serwisowanie będą 10xlepsze niż lubryfikacje i inne dodatki.
mazzi81 napisał/a:

Z doświadczenia z poprzednich moich aut były takie, że jak tylko założyło się LPG to zaraz (kilkadziesiąt tys. km) zaczęło się coś dziać :( Stąd było moje wcześniejsze pytanie czy ktoś już zrobił większy dystans na LPG.
.

Ja zrobiłem w Lancerze około 96kkm i nic się nie dzieje - a jeżdżę ostro!
Myślę, że przy obecnych cenach paliw.. gaz, obok diesla to jedyne rozsądne wyjście.

Krótko mówiąc Lancer 143KM (LPG) jest bardziej ekonomiczny niż Seicento 54KM (który pali 5.5l Pb)...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group