[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi
fj_mike - 13-03-2013, 21:54
yam1530 napisał/a: | Od czego zacząć remont silnika 4D68? |
Od wymiany silnika na 6A13
A tak na poważnie to co się dzieje? Jakie objawy, jakie spostrzeżenia?
yam1530 - 13-03-2013, 22:05
Chodzi o to że w lusterku zaczynam tracić obraz:) strasznie czarno.
Podcieka z pod głowicy i przy obudowie rozrządu.
Myślałem nad wymianą uszczelki pod głowicą no i przy okazji chciałbym zrobić te rzeczy które trzeba.
Tylko co to za rzeczy?
milo - 13-03-2013, 22:24
Po pierwsze ubywa oleju
Nastepnie trzeba sprawdzić wtryski, turbosprężarkę , ciśnienie sprężania ,jak zdejmujesz głowice to warto zmienić uszczelniacze zaworowe i sprawdzić zawory szczelność , i co ważne wyczyścić cały dolot bo pewnie cały w oleju ubabrany i egr pełno tam sadzy w kolektorze dolotowym najlepsze rozwiązanie to zaślepienie egr
polaff - 14-03-2013, 05:22
Cytat: | Sprawdzenie stopnia sprężania? | Sprawdzenie ciśnienia sprężania da Ci info n/t stanu "góry" silnika. Trzeba jeszcze zmierzyć m.in ciśnienie oleju by wiedzieć w jakim stanie jest reszta. No i pozostaje pytanie czy jest finansowy sens remontu silnika...
yam1530 - 14-03-2013, 08:48
polaff, rozsądnie prawisz. Jak sprawdzić ciśnienie oleju? Wpinać się w miejsce gdzie jest bagnet?
milo, Oleju ubywa ale od zmiany do zmiany nie znika poza bagnet.
Chciałbym najpierw uzyskać obraz silnika, co da się zrobić i za ile. Jeżeli mam regenerować wtryski,turbinę, zawory,głowicę i bóg wie jeszcze to finansowo jest to nieopłacalne.
polaff - 14-03-2013, 08:55
yam1530 napisał/a: | Jak sprawdzić ciśnienie oleju? | wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia oleju manometr.
Owczar - 14-03-2013, 09:08
Według mnie dół silnika będzie ok. U mnie po 280kkm nie było śladów zużycia na cylindrach, a wręcz były widoczne jeszcze ślady po honowaniu.
W ostateczności można zmienić pierścienie na nominalne.
Próbę kompresji zrób na sucho i z próbą olejową. Wskaże to ewentualny słaby punkt.
Jeśli z olejem kompresja nie wzrośnie tzn, że puszczają za wory. Jeśli wzrośnie dużo, a pomiar na sucho będzie poniżej normy, to będzie informacja że pierścienie puszczają.
Główny nacisk połóż na turbinę. Sprawdź stan przewodów od IC.
yam1530 - 14-03-2013, 10:31
Właśnie o to chodzi jak pierścienie i zawory będą do wymiany to zaczyna się to robić mało opłacalne.
[ Dodano: 14-03-2013, 10:32 ]
Jak sprawdzić stan przewodów? Na oko jest ok, brak dziur.
Owczar - 14-03-2013, 10:36
Pierścienie to nie jest kosmiczny koszt. Aczkolwiek według mnie inwestowanie w ten silnik nie jest dobrym posunięciem...
Przekalkuluj, sprawdź ile to będzie kosztowało i wtedy będziesz wiedział czy warto
[ Dodano: 14-03-2013, 10:37 ]
Sprawdź czy jest w nich dużo oleju. Tak samo w IC.
yam1530 - 14-03-2013, 10:38
A ja tak lubię diesla
Owczar - 14-03-2013, 10:49
Też go lubiłem, dawno temu. Ale patrząc trzeźwym okiem- to ani on nie ma mocy, ani nie jest ekonomiczny, ani nie jest bezawaryjny. W zasadzie jedyna jego zaleta to prosta konstrukcja, ale co z tego jak padnie coś czego nie można dostać na rynku wtórnym, a ori kosztuje tyle co całe auto.
Sprawdź co do zrobienia. Myślę, że aż tak źle nie będzie. Powymieniać uszczelniacze, uszczelki i będzie jeszcze śmigał
milo - 14-03-2013, 14:48
yam1530 na jakim oleju jezdzisz
yam1530 - 14-03-2013, 19:10
na pół syntetyku?
milo - 14-03-2013, 19:50
yam1530 napisał/a: | na pół syntetyku? |
To pytanie czy odpowiedz
yam1530 - 15-03-2013, 08:00
to odpowiedź w formie pytania:) Bo może chodziło Ci bardziej o markę?
|
|
|