[XX-92]Colt C50 i starsze - Lambda - pytanie
Hugo - 15-03-2007, 12:03
konrad1704 napisał/a: | silnik pracuje rowno tylko przed rozgrzaniem obroty sa na ok. 2 tysiacach ale po rozgrzaniu spadaja na jakies 700-800. | U mnie jest dokładnie tak samo, ale spalanie w normie. Tylko te 2000 na zimnym jest przez kilka sekund, następnie spadają do 1300 i po chwili na 750-800 (w obecnych warunkach pogodowych).
konrad1704 - 15-03-2007, 12:09
a jakie masz hugo spalanie po miescie?
josie - 15-03-2007, 12:45
burst napisał/a: | A ta grzałka nie powinna pracować na jakimś układzie czasowym ? |
Z tego co napisał Bartek, w Galancie Gti grzałka była podłączana pod napięcie cewki, więc chodziła cały czas.
Pozostaje zaufać Bartkowi:)
Serek - 15-03-2007, 12:50
Ona nie chodzi cały czas. Nagrzewa się do pewnego momentu, pobierając prąd. Kiedy osiągnie wymaganą temperaturę, pobór jest minimalny.
konrad1704 - 15-03-2007, 13:31
ktore z filtrow jestem jeszcze w stanie wymienic samodzielnie? bo z tego co czytalem to pasek rozrzadu to juz grubsza sprawa i za to bym sie nie bral.
Hugo - 15-03-2007, 13:33
konrad1704 napisał/a: | a jakie masz hugo spalanie po miescie? | Od 8-9 litrów przy normalnej jeździe. Raz ostrzej raz wolniej.
konrad1704 - 15-03-2007, 13:38
moj misiek pali jakies 11-12 litrow po miescie i myslalem ze to moze w okresie zimowym tylko taki "alpczywy" na paliwko ale teraz jest podobnie.
Hugo - 15-03-2007, 21:08
konrad1704 napisał/a: | ale teraz jest podobnie. | No to już nie jest normalne.
konrad1704 - 15-03-2007, 21:23
czyli co, zaczac od wymiany filtra powietrza?
JaGrab3 - 15-03-2007, 21:32
konrad1704 napisał/a: | czyli co, zaczac od wymiany filtra powietrza? |
Dokładnie
sruba - 15-03-2007, 22:20
a co byscie poradzili w moim wypadku ?
Sruba napisał/a: |
moj CA0 1,6 16V od pewnego juz czasu pali mi prawie 14 litrow.
co prawda nie przemierzam nim zbyt duzych dystansow, niemniej zaczyna mnie to spalanie troche uderzac po kieszeni.
dzisiaj podlaczylem samochod pod komputer - nie ma zadnych bledow, sonda dziala normalnie, w trakcie jazdy CE sie nie zapala, silnik pracuje rowno... jedynie co mnie zaniepokoilo (nie wiem czy slusznie, nie mam manuala), to czas (czestotliwosc ?) wtryskow - 2,6 msec. jaki powiniem byc prawidlowy ?
a z drugiej manki - gdy awaria sondy zostala wykluczona, gdzie zaczac szukac przyczyny tak wysokiego spalania (przed usterka/awaria samochod palil ok. 8 litrow w miescie) ?
|
termostat ?
czujnik temperatury silnika ?
Hugo - 15-03-2007, 22:37
Sruba napisał/a: | a co byscie poradzili w moim wypadku ? | Po pierwsze wymiana filtra powietrza. Sruba napisał/a: | termostat ? | A jak zachowuje się wskazówka temperatury? Tzn. po jakim czasie się rozgrzewa po odpaleniu? W jakim położeniu znajduje się wskazówka po rozgrzaniu silnika? Jedno jest pewne:przy awarii termostatu (niedogrzany silnik) spalanie nie byłoby aż tak duże. Sruba napisał/a: | czujnik temperatury silnika ? | Bardzo możliwe. Trzebaby pomierzyć jego oporność.
sruba - 15-03-2007, 22:46
Hugo napisał/a: | Po pierwsze wymiana filtra powietrza. |
to byla pierwsza rzecz jaka zrobilem.
Hugo napisał/a: | A jak zachowuje się wskazówka temperatury? Tzn. po jakim czasie się rozgrzewa po odpaleniu? W jakim położeniu znajduje się wskazówka po rozgrzaniu silnika? Jedno jest pewne:przy awarii termostatu (niedogrzany silnik) spalanie nie byłoby aż tak duże. |
mnie tez sie tak wydaje.
a co do samego termostatu - temperatury silnika - dziala jak poprzednio, dlatego sklaniam sie chyba do tej trzeciej opcji
ale moze macie jakies inne pomysly ?
Hugo - 15-03-2007, 23:15
Powiem tak: jeśli filtr powietrza jest czysty, sprawdzona jest sonda lambda, nie ma zewnętrznych wycieków paliwa, termostat jest sprawny i czujnik temperatury odp. za ssanie wyłącza je po rozgrzaniu silnika to teoretycznie musi być OK. Jeśli nie jest to nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
JaGrab3 - 15-03-2007, 23:29
Przycierają hamulce? Zbieżność? Przytyłeś?
|
|
|