To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Problem z alarmem, immobilizerem - Lancer CYxA

piomic - 22-03-2010, 07:41

Mam dwa Miśki z tego samego salonu, w obu dokładany alarm i do obu dali takie małe kilkustronicowe instrukcje obsługi z szyframi do ustawień. Ale żeden nie jest Gemini.
Szukałeś na necie? Kiedyś znalazłem skany do któregoś alarmu chyba na elektrodzie.

racer1972 - 22-03-2010, 23:57

Eh... przecież napisałem,że mam instrukcję tylko psu ona na budę skoro nie mam oryginalnego pilota i alarm sterowany jest z kluczyka! :|
stachus - 21-09-2011, 16:50
Temat postu: Problem z rozbrojeniem alarmu z pilota
Witam Mam problem nie moge otworzyć auta (lancer gts 2008) z pilota i tym samym rozbroić alarmu. Może ktoś wie jak rozbroić alarm ewentualnie go odłączyć. Baterie w pilocie wymieniłem nie pomogło. Z góry dzieki z pomoc
simij - 29-02-2012, 21:36

Też mam alarm Gemini i ciche uzbrajanie i chętnie włączyłbym dźwięk. Nie wiem czy udać się do ASO czy mogę to jakoś sam skonfigurować? Inną opcją, którą chciałbym aktywować to autoblokada zamków po powiedzmy 60sek. od wyjścia z samochodu. Obecnie nie mam autoblokady...
tokyo - 01-03-2012, 00:45

Witam
Gemini mozna programowac w dowolny sposob, potrzebny jest klucz, ktory jest wydawany wraz z samochodem.
Jutro opisze jak to zrobic.
Pozdrawiam

[ Dodano: 06-03-2012, 10:05 ]
Witam
Informacja dla alarmu Gemini933:
Funkcje
1.uzbrojenie/rozbrojenie z wyl sygnalizacji optycznej (fabrycznie wyl) liczba migniec led 1
2.uzbrojenie/rozbrojenie z wyl sygnalizacji dźwiekowej ( fabrycznie wyl) liczba migniec led 2
3. samoczynne uzbrajanie systemu ( fabrycznie wyl) liczba miniec led 3
Pozostale funkcje nie sa wam potrzebne
Kiedy alarm jest rozbrojony, przelacz stacyjke na ON i włóż klucz elektroniczny do gniazda.
Dwa sygnaly akustyczne (tj wysoki i niski dźwiek) oraz dwa blyski kierunkow sygnalizuja ze jestesmy w programowaniu.
Liczba blyskow diody sygnalizuje ktora funkcje bedziesz programowal.
Funkcje wyl realizujemy poprzez wyl i zal stacyjki co zostanie potwierdzone niskim tonem, a dioda mignie na ktorej funkcji jestesmy
Funkcje uaktywniamy poprzez wlozenie klucze do gniazda co potwierdzi wysoki ton a dioda mignie nr funkcji.
Realizacja zamykania i otwierania drzwi nie jest realizowana przez ten alarm.
Mozna to zrobic w inny sposob poprzez programowanie sterownika lanca outlandera i asx-a
Pozdrawiam

ko5a - 06-03-2012, 23:19
Temat postu: omg it's work
dzięki wielkie tokyo mój lancelot wreszcie przestał piszczeć dzięki Twojej instrukcji, nie było to łatwe i już myślałem że coś spiep%#%m bo alarm przestał się uzbrajać.. nie jest to proste i w sumie dość po omacku wyłączyłem to piszczenie podczas uzbrajania i przywróciłem do stanu użytkowania, ale chyba drugi raz by mi się nie udało.

Szkoda że nie nagrałem filmiku.. wtedy można by było sprawdzić co ja tak na prawdę zrobiłem :P

Bardowy - 02-03-2013, 11:24
Temat postu: Problem z alarmem, immobilizerem - Lancer CYxA
Witam serdecznie, ostatnio zaczął sie problem z moim miśkiem 2009r 1.8 pojemność.

Co próbowałem włączyc alarm to auto wydawało 4 krotkie dzwieki (jak przy włączaniu alarmu z otwartymi drzwiami). Chodziłem wiec dookoła, domykałem drzwi ale to nic nie dawało. Po kilku szybkich przyciśnieciach wkońu "zaskoczył"

Nastepnego dnia troche zdenerwowany przyjechałem do domu a tu znów to samo. Auto w sumie sie zamykało tylko za chwile włączał sie alarm... Wiec odpaliłem go, zgasiłem, spróbowałem i... dupa. i tak ze 4 razy, wkońcu zaskoczył.
Wieczór musiałem przestawic auto, bez problemu sie zamknał.

Rano miałem jechac do pracy, wsiadam do auta, odpalam a tu nic, rozrusznik kreci, ale auto nie odpala - jakby miał odciety dopływ paliwa, lub nie wiem co... Uznałem pierw ze moze akumulator - mroz byl w nocy wiec akumulator wymieniłem i dalej to samo. Rozrusznik kreci ale nic wiecej... W dodatku samochód czasami wydaje rozne dziwne dzwieki z glosnika w srodku.

Nie mam jak auta dopchac do mechanika - wjazd bardzo pod górke przed domem.

Czytałem w instrukcji Alarmu (alarm Can+ wygląda na seryjny - ksiazeczka z mitsubishi)
Da sie tam wyłączy awaryjnie alarm, tylko jest napisane ze trzeba wprowadzic kod uzywajac przycisku PA

Gdzie jest ten edit przycisk PA ?????

Dziekuje z gory za szybka odpowiedz!

QaDo - 02-03-2013, 11:38

Witam, dziwne dzwięki z głośnika.. raczej nic dobrego, dla pewności sprawdz napięcie akumulatora.

PA - haha kocham polskie tłumaczenia, chodzi o Przycisk Autoryzacji :) )
A żeby było jasne może chodzić o przycisk ukryty do odcinki, to już tylko Ty wiesz gdzie on jest, a jeśli go nie ma to zastępuje go chyba normalny pilot. Ogólnie zawsze możesz zwrócić się do producenta alarmu ;)


Wg mnie najlepiej zsynchronizować sobie od nowa immo, wsiadasz do środka samochodu, zamykasz się dłużej przytrzymując guzik na pilocie niż zawsze, otwierasz i dłuższe przytrzymanie ponownie, otwierasz i spróbuj odpalić.

Uzbrojenie alarmu z zablokowanym wejściem czujników
Po zakończeniu jazdy i wyłączeniu zapłonu nacisnąć PA (Patrz tabela) i uzbroić alarm.
Ilość naciśnięć PA Opis funkcji Dodatkowa sygnalizacja
po uzbrojeniu
1 x PA zablokowanie działania wejścia
czujników dodatkowych
1 x pik
2 x PA zablokowanie działania wejścia
czujników prealarmu
2 x pik
3 x PA Zablokowanie działania wejść
czujników dodatkowych i prealarmu
3 x pik


Procedura pozwala rozbroić alarm bez uŜycia pilota za pomocą PA i PIN CODE uŜytkownika
FABRYCZNY PIN CODE: 2,2,2,2
Awaryjne rozbrojenie, postępowanie dla PIN CODE 8175:
 Wejść do pojazdu (otworzenie drzwi wywołuje alarm), dioda LED zapala się na stałe.
 Załączyć zapłon.
 Następnie naleŜy wprowadzić PIN CODE:
I cyfra 8 nacisnąć 8 x PA poczekać (ok. 1 sek.) na 1 x sygnał buzera
wewnątrz centralki (zatwierdzenie cyfry), w
tym czasie syrena milknie na chwilę
II cyfra 1 nacisnąć 1 x PA poczekać (ok. 1 sek.) na 1 x sygnał buzera
wewnątrz centralki (zatwierdzenie cyfry), w
tym czasie syrena milknie na chwilę
III cyfra 7 nacisnąć 7 x PA poczekać (ok. 1 sek.) na 1 x sygnał buzera
wewnątrz centralki (zatwierdzenie cyfry), w
tym czasie syrena milknie na chwilę
IV cyfra 5 nacisnąć 5 x PA poczekać (ok. 1 sek.) na 1 x sygnał buzera
wewnątrz centralki (zatwierdzenie cyfry), w
tym czasie syrena milknie na chwilę
EFEKT: - JeŜeli PIN CODE jest prawidłowy system potwierdzi poprawność autoryzacji
3 krótkimi sygnałami buzera, dioda LED gaśnie.
- System rozbraja się.
Błędnie wprowadzony PIN sygnalizowany jest 2 sek. sygnałem buzera i procedurę
wprowadzania PIN CODE naleŜy powtórzyć od początku (od wprowadzenia „I cyfry”).
UWAGA! Awaryjne rozbrojenie PIN CODE nie wyłącza funkcji blokady odjazdu!

Bardowy - 02-03-2013, 11:54

Wiem ze to moze zabrzmi głupio, ale dalej nie wiem co to przycisk autoryzacji - to przycisk otwierania samochodu ?
Czy to jakis przycisk schowany gdzies w głebi ?
Próbowałem zsynhronizowac jeszcze raz, ale nic to nie dało.

Mam nadziej ze po podpieciu samochodu pod komputer uda sie ten błąd wyeliminowac? Dzwoniłem juz do mechanika powiedział ze przyjedzie z komputeram, zrobi cos? Bo zeby wypchnac auto z mojego podjazdu to by trzeba 10 osób...

QaDo - 02-03-2013, 14:06

Z komputerami nic nie zrobi, chyba że to jakiś alarm produkcji mitsubishi i będzie miał muta w co wątpie ;) I jak mówiłem to zazwyczaj guzik w kabinie, ale skoro o nim nie wiesz to go tam nie masz i rozwiązanie jest inne w takiej sytuacji wg mnie wszystko powinno odbywać się po pilocie otwierania samochodu, próbowałem w moim i wydaje rozne pikniecia przy przytrzymywaniu guzika zamkniecia / otwarcia z kilkukrotnymi nacisnieciami lub dluzszym przytrzymaniem. Na desce coś się świeci ?
RYBOSTWOR - 03-03-2013, 18:22

No więc tak, jak zapniesz pasy przy otwartych drzwiach i jak jest cicho to po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon powinieneś słyszeć pyknięcie przekaźnika i pracę pompy paliwa-jeżeli to słyszysz, to nie jest problem odcięcia paliwa. A awaryjne wyłączenie alarmu robi się tak jak napisał QaDo. A przycisk PA mam zintegrowany z diodą sygnalizującą stan pracy alarmu.

Pytanie z innej beczki: Jak po awaryjnym wyłączeniu alarmu włączyć go z powrotem?

Bardowy - 04-03-2013, 17:36

Dziekuje bardzo za podpowiedzi, problem udało sie rozwiąza,

Wygląda na to ze kluczyk sie rozkodował, mechanik podłączył komputerm przekrecił stacyjke, rozrusznik krecił z 7 sekund az w koncu odpalił, zostawiłem chwile odpalone, kluczyk w stacyjce na całą noc i problem zniknął. Alarm i centralny zamek smiga bez problemu no i najwazniejsze auto odpala!

Alarm nie wiem jakiej jest produkcji, mam do neigo ksiazeczke - oryginalna z mitsubishi i z logo mitsubishi.

tokyo - 05-03-2013, 00:36

Witam
Niekoniecznie problem znikl. nastepnym razem sprawdz:
1. co nie dziala w aucie
2 czy zamyka central drzwi
3 w jakich sytuacjach masz ten problem

Mozesz miec zasniedzialy czujnik maski ( sprawdz czy jak go odepniesz pojawia sie problem)
Mozesz miec wysypany komputer ETACS (jest to typowa usterka dla miskow od 2007 - 2009). tutaj sprawdz co nie dziala w szczegolnosci centralny.
Mozesz miec luzny bezpiecznik transportowy w skrzynce bezpiecznikowej pod maska

RYBOSTWOR - 05-03-2013, 09:58

No właśnie tak jak TOKYO pisze, u mnie był zaśniedziały włącznik pokrywy silnika i musiałem rozbroić alarm w trybie awaryjnym.
I mam pytanie:
Jak po awaryjnym wyłączeniu alarmu włączyć go z powrotem?

tokyo - 05-03-2013, 13:01

Witam
A jaki masz alarm?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group