To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Cari 1.8 GDI - kontrolka silnika i vmax 120km/h

nashkarol - 19-03-2013, 22:12

Mnie jeszcze nerwy nie zjadły, bo na razie mam czym jeździć, ale nie mam pojęcia co z tym robić ...

Jutro skoczę do garażu i pokręcę śrubką od regulatora ciśnienia w pompie WC (czytałem, że to czasami pomaga). Posprawdzam od razu wszystkie wtyczki ...

Mam jeszcze jeden trop, mianowicie ;) jak już pisałem na początku jak pojawiły się pierwsze problemy na trasie, po dotarciu do domu wyjąłem pompę NC z baku oraz sprawdzałem fajkocewki. Jedna z nich naprawdę wyglądała niepokojąco ... Próbując oczyścić sprężynkę z nalotu ułamał mi się kawałek trzpienia na którym na sprężynka siedzi ... Jakoś udało mi się ją wsadzić z powrotem, ale mam dwa pytania:
- czy przy objawach opisanych i pokazanych na filmiku, może to być problem z cewkami ? Może ta jedna ma jakieś przebicie ? Może świece ?
- czy końcówka fajki, którą nasadza się na świecę, musi być przyklejona do reszty fajki, bo u mnie dwie są przyklejone na jakiś klej, a dwie mogę spokojnie zdjąć i tym samym dostać się do sprężynek.

plecho1 - 19-03-2013, 22:22

Jakby któraś świeca, cewka czy fajka niedomagały, to szczególnie na zimnym silniku powinno być czuć szarpanie bo auto nie chodziło by na tym cylindrze.
nashkarol - 19-03-2013, 22:53

Też mi się tak wydaje, chciałem jutro odłączać każdą cewkę po kolei i odpalać auto, ale to raczej inne objawy ... Auto by się telepało, a tego nie ma ... Pracuje normalnie, gdyby nie te spadki obrotów.

[ Dodano: 19-03-2013, 23:07 ]
Jutro ostatnia bitwa przed odstawieniem budy do elektryka ...
Sprawdzę ten regulator napięcia i może uda mi się wyciągnąć filterki z pompy WC.

Pytanka na szybko, czy mogę podkręcić śrubkę na regulatorze ciśnienia na chwilę ? Nic się złego nie stanie ?

i pytanie nr 2 :P czy dobierając się do filterka na zasilaniu w pompie WC nie strzeli mi ciśnieniem to twarzy :D ? Trzeba odczekać, czy coś ? Czy jedyną atrakcją będzie wyciek paliwa ?

plecho1 - 19-03-2013, 23:08

Najpierw pokręć regulatorem przy wtryskach, możesz też sprawdzić ciśnienie lub wydatek pompy w baku. Chyba na forum gdzieś było ile taka pompa powinna przepompować w określonym czasie. Możesz też sprawdzić jakimś manometrem jakie daje ciśnienie, na pewno ktoś podpowie jakie minimalnie powinno być. Jeśli wykluczysz pompę w baku to zostanie albo regulator albo pompa wysokiego ciśnienia.
nashkarol - 19-03-2013, 23:26

A gdzie jest ten regulator przy wtryskach ? O tym jeszcze nie czytałem :P

Wkład pompy w baku już zmieniłem (chyba że dobrali mi nie taki jak trzeba). Ale objawy przed i po wymianie są takie same, więc raczej wymieniłem dobrą na dobrą :)

Czytałem jedynie o tym "rozruszaniu regulatora ciśnienia" ... Kilkukrotnym wykreceniu i wkręceniu śrubki imbusowej. No i sprawdzeniu filterków w pompie WC ... i stąd moje pytania, czy mogę spokojnie odkręcić przewody z pompy ? Czy może coś tam wystrzelić ?
No i czy po rozruszaniu regulatora mogę go delikatnie podkręcić w prawo, czyli zwiększyć na chwilę ciśnienie ?

Jeśli to nie pomoże, to poproszę o sprawdzenie woltomierzem napięcia i manometrem ciśnienia na pompie WC

[ Dodano: 20-03-2013, 13:05 ]
Panowie, Panie, po trzecim dniu walki z Cari - przełom ! :)

Jak poszedłem rano, było naturalnie bez zmian - nie chciała zapalić, jak złapała to zaczęło strasznie telepać silnikiem. Po unormowaniu obrotów, reakcja na gaz taka sama - dławienie się, spadki obrotów, bulgot w tłumiku itp

Wziąłem się za ostatnią operację, którą byłem w stanie wykonać sam bez przyrządów - rozruszanie regulatora ciśnienia w pompie WC oraz wyciągnięcie filterka z tejże pompy.
Śrubka imbusowa w regulatorze na max w lewo, w prawo i jeszcze raz, na koniec ustawiłem tak jak było ...
Odkręciłem przewód zasilający pompę WC i próbowałem wyjąc filterek, niestety z marnym skutkiem :( chyba się zapiekł, a nie chciałem go uszkodzić, bo nie mam nowego na zmianę ... Fakt, pogmerałem w nim trochę wkrętem i założyłem przewód z powrotem.

Po poskładaniu wszystkiego do kupy i odpaleniu auta, odżyło ! Poczekałem aż się nagrzeje i na postoju wkręca się pięknie do odcięcia ! ;)
Próba poza miasto wypada wyśmienicie ... Na każdym biegu kręci równomiernie pod czerwone pole (trochę się bałem tak kręcić, żeby coś nie strzeliło ;) )

Nie wiem, czy poprawa sytuacji jest krótkotrwała, ale jak na razie jest OK ... Dzisiaj na noc planuje podłączyć akumulator do ładowania i jutro nauczyć auto obrotów.

Na chwilę obecną chciałbym wszystkim podziękować za rady, podpowiedzi i ogólnie za pomoc przy bitwach z moim autem ;) bez Was z pewnością auto wylądowałoby od razu u elektryka, a o kosztach nie chcę na razie myśleć :P

Cari idzie do testów (codziennej eksploatacji). Za kilka dni napiszę jak się miewa.

Jeszcze raz - WIELKIE DZIĘKI CHŁOPAKI ;)

volve - 23-03-2013, 19:49

Ustawiłeś ciśnienie z voltomierzem ? Zwykły multimetr(fakt, fajnie byłoby mieć dokładny, ale...), podpinasz się pod wtyczkę i ustawiasz regulatorem. Nic trudnego, a lepiej to dobrze ustawić ;)
nashkarol - 23-03-2013, 21:47

No właśnie nie miałem pod ręką dostępnego takiego urządzenia :( auto poszło do ruchu, jeżdżę już trzeci dzień i żadnych kłopotów ... No może poza tym, że dalej po dłuższym postoju rozrusznik musi trochę pokręcić zanim zapali i jak auto jest zimne, to jest trochę mułowate na pierwszym i drugim biegu ;) no i lubi poklepać popychaczami, ale to raczej nie tylko u mnie ... Klepie, nagle ustaje, za chwile znów klepie :P


Pytanie do znawców - co może się stać jeśli ciśnienie na pompie będzie niewłaściwie ustawione ?

gigant87 - 24-03-2013, 08:02

Jeśli będzie za małe to wtryski będą się dłużej otwierały >> spalanie na kompie będzie zawyżone.
Jeśli będzie za duże to wtryski będą się krócej otwierały >> spalanie na kompie będzie zaniżone.

To takie skutki krótkotrwałe. Co do dłuższego okresu eksploatacji - ciężko przewidzieć.

nashkarol - 24-03-2013, 10:54

Jesli chodzi o spalanie wyswietlane, to faktycznie jest zawyzone (wczesnien w okresie zimowym po miescie pokazywal ok 8, teraz jest ponad 9), ale czy to w praktyce oznacza wyzsze spalanie ?
Jak bede mial chwile, to zajade do elektryka na pomiar, zeby miec pewnosc ...

W ktora strone sie podkreca cisnienie do gory ? Wkrecajac glebiej regulator (krecac imbus w prawo), czy wrecz przeciwnie ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group