[97-04]Galant EAxA/W - Dławienie silnika 2.5 V6
jacobian - 25-04-2013, 21:39
fefet, a kopułka i palec rozdzielacza? Miałem takie objawy w Maździe 626.
maver_87 - 25-04-2013, 22:28
Kolego może mylnie interpretuję filmik ale moim zdaniem to Katalizator się zapycha. Miałem tak samo dławił sie,a dziś całkiem zatkało się na wolnych obrotach daje rade i chodzi. Jak gaz tak dajesz to się dławi i spada moc a jak stopniowo gaz to go wkrecasz. Obstawiam początki zapchanego katalizatora
Krzyzak - 26-04-2013, 08:04
masz jeszcze 2 możliwości:
- plecionka wydechu się wciągnęła w wydech
- padła cewka w aparacie - na nią wskazuje fakt, że przy wyższych obrotach jest lepiej
(mam taką cewkę w razie czego - możesz spróbować podmienić)
fefet - 26-04-2013, 10:01
Krzyzak napisał/a: |
- plecionka wydechu się wciągnęła w wydech
|
hmm.. może coś w tym byc bo jak wczoraj pojechałem na diagnostyke to "mechanik" stwierdził,że gdzieś na siatce jest nieszczelnosc.Muszę zejsc pod samochod
Krzyzak - 26-04-2013, 10:30
miałem na myśli coś takiego:
nie widać tego z zewnątrz (tu akurat tłumik od GDI, ale zasada ta sama - trzeba uciąć i zajrzeć)
fefet - 26-04-2013, 11:53
Sprawdziłem dzisaij swiece i przewody (tylko te przodu) co prawda swiece sa dośc mozno "okopcone" ale wg. mnie sa OK.Przewody WN tez przebicia nie maja.Układ dolotowy powietrza jest szczelny.Przepustnica chodzi lekko.Odłączyłęm EGR i bez roznicy.
Odłączyłem również przepływkę i silnik nie wszedł na wysze obroty tylko zgasł po 2-3 sek. wczesniej wyraźnie słabnąc.
Tak sie zastanawiam czy moze to byc wina np. nieszczelnego kolektora wylotowego wczesniej mialem nieszczelna uszczelke porywy zaworow i nie wiem czy w dalszym ciagu wypala sie olej czy to po prostu dziura w kolektorze.
Poza tym tak sobie mysle,że jesli bylby to olej to chyba przy wyższej temp. silnika bo przeciez olej ma wysoka temp spalania a nie prawie od razu po wlaczeniu silnika
radek79 - 26-04-2013, 12:32
Ja bym na twoim miejscu sprawdził jeszcze wtryski,miałem podobne objawy po zatankowaniu paliwa jak puźniej się okazało chszczogo,zakleiło mi dwa wtryskiwacze
fefet - 26-04-2013, 12:45
tak ale jak je sprawdze jak je rozbiore to rpzeciez bede musial ustawic pozniej cisnienie
radek79 - 26-04-2013, 13:27
Ja nic nie ustawiałem kupiłem używwną listwę za stówę i załorzyłem i auto odrzyło od razu
Krzyzak - 26-04-2013, 13:29
fefet napisał/a: | sa dośc mozno "okopcone" | niespalone paliwo, bogata mieszanka; ew. spala olej
może być to kwestia padniętej cewki i braku zapłonu
polaff - 26-04-2013, 13:36
Krzyzak, ale równie dobrze wytryski mogą lać jak wspominał przedmówca.
fefet - 26-04-2013, 19:00
Niestety przyczyn moze byc wiele.tylko ktora trafna zeby nie potrzebnie ladowac kasy...
deejay - 26-04-2013, 22:27
Tutaj nie ma co gdybac tylko pierwsza lepsza stacja diagnostyczna i analiza spalin wszystko wyjaśni , czy go "zalewa" czy jest ubogo .
Nie ma co wymieniać wtrysków itp w ciemno , trzeba usunąć przyczynę , a nie skutki problemu .
maver_87 - 26-04-2013, 23:28
Kolega ma rację na stacje diagnostyczną i sprawdzą, Bo metoda prób i błędów to wymienić można wszystko a wraz porblem może nie zniknąć. Ale ja bym kolego sprawdził Katalizator na wszelki wypadek. Bo mi sie zdaje ze to jest jego wina. Odkręcić przed katem i zobasz co sie stanie.
fefet - 27-04-2013, 12:16
wykrecilem i wyczyscilem dzisiaj zawór EGR ale nic nie pomogło ale... zauwazalem jeszcze jedna rzecz.
Mianowicie w chwili gdy dodaje gazu i go "przydusza" tak samo jest przerwa w wydalaniu spalin i co mnie bardzo zaniepokoilo z wydechu wydobywa sie woda.Odpalilem go tylko na chwile max 1 minuta zeby sprawdzic a z wydechu wylecialo ok. szklanka wody...
|
|
|